1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Na ravni EU sprejet odlog nekaterih
datumov glede poročanja podjetij o
trajnostnosti ter skrbnega pregleda
Člane seznanjamo, da je na ravni EU najprej Evropski parlament,
nato pa 14. 4. 2025 tudi Svet potrdil prvo od dveh predlaganih
direktiv v sklopu predloga Omnibus I, in sicer t.i. »Stop the clock«
direktivo, s katero se odlaga datume uporabe nekaterih zahtev
glede poročanja o trajnostnosti in potrebne skrbnosti ter rok za
prenos določb o potrebni skrbnosti oziroma skrbnem pregledu.
Na ta način je sprejet predlog Evropske komisije za odlog:
dveh letza začetek uporabe zahtev Direktive glede poroča-
nja podjetij o trajnostnosti (CSRD) za velika podjetja, ki še niso
začela poročati, kot tudi MSP, ki kotirajo na borzi in
enega letaza rok za prenos in prvo fazo uporabe (ki zajema
največja podjetja) Direktive o skrbnem pregledu v podjetjih
glede trajnostnosti (CS3D).
Sprejet predlog je bil 16. 4. 2025 tudi objavljen v Uradnem listu
EU, države članice pa bodo morale sprejeto »Stop the clock« di-
rektivo prenesti v svojo nacionalno zakonodajo do 31. decembra
2025. Pristojno Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport smo
že zaprosili za posredovanje predvidene časovnice prenosa.
Odlog bo omogočil čas za dogovor obistvenih spremembahCSRD
in CS3D, ki jih je prav tako predlagala Evropska komisija kot del
svežnja Omnibus I o trajnosti - predlog druge direktive, ki je vse-
binske narave (dvig praga za zavezance, poenostavitev standar-
dov…) je še v postopku, o vseh nadaljnjih dogajanjih vas bomo
tekoče seznanjali.
Trenutna ureditev za podjetja predstavlja veliko administrativno
obremenitev, zato si za spremembe oziroma poenostavitve priza-
devamo tudi na TZS tako na nacionalnem nivoju, kot tudi preko
informacij evropskemu združenju EuroCommerce. 
Več informacij je na voljo v sporočilu za javnost Sveta, do kate-
rega lahko dostopate preko povezave na spletni strani TZS, prav
tako je na voljo povezava do besedila objavljene »Stop the clock«
direktive. N.P.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 3. maj 2025, št. 13/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Nagrada TZS za trajnostno poslovanje podjetij – rok za prijavo: 9. maj 2025
Na ravni EU – Akcijski načrt za cenovno dostopno energijo
Evropska komisija je 26. februarja 2025 objavila Akcijski načrt za
cenovno dostopno energijo, ki je del dogovora o čisti industriji.
Akcijski načrt temelji na sledečih stebrih:
Znižanje stroškov energije za vse
Dokončanje energetske unije
Privabljanje naložb in zagotavljanje dostave
Pripravljenost na morebitne energetske krize
Akcijski načrt vključuje 8 ukrepov, od katerih bodo mnogi izve-
deni že leta 2025. Akcijski načrt je dostopen tudi preko spletne
strani TZS pod rubriko »Aktualno«. M.S.
TZS predlaga uskladitev z EU direktivo EPBD glede obveznega nameščanja sončnih
elektrarn na parkiriščih
V času javne obravnave Predloga Zakona o spodbujanju rabe
obnovljivih virov energije (v nadaljevanju: predlog zakona) je
tudi na Trgovinski zbornici Slovenije v okviru pristojnega delovne-
ga telesa potekala razprava s člani glede tega predloga zakona.
Med drugim predlog zakona v slovenski pravni red prenaša do-
ločbe EU Direktive 2024/1275 o energetski učinkovitosti stavb (v
nadaljevanju: direktiva EPBD), kar bo vplivalo tudi na spremembo
na področju slovenske zakonodaje, ki določa obveznosti glede
obvezne postavitve fotonapetostne naprave pri novogradnji in
rekonstrukciji ter na obstoječih objektih (strehe, utrjena parki-
rišča) na način, kot to zdaj določata 9. in 11. člen Zakona o uva-
janju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih vi-
rov energije (Uradni list RS, št. 78/23 in 95/24; ZUNPEOVE), ki je
bil pripravljen in sprejet še pred direktivo EPBD. Glede na to, da
predlog zakona v primeru parkirišč bistveno odstopa od direktive
EPBD, smo na to opozorili pristojno ministrstvo (MOPE), in sicer
smo predlagali, da se tudi v primeru parkirišč slovenska zakono-
daja uskladi z evropsko.
TZS je v svojem odzivu navedla, da se strinjamo, da se glede na
EU pravne podlage, v stavbah uveljavlja optimizacija potenciala
za proizvodnjo sončne energije, vendar pa smo izpostavili, da je
glede sedmega odstavka 83. člena predloga zakona, obveznost
nameščanja na novih pokritih in utrjenih parkiriščih s 1000 m2 ali
več, precej strožja od zahtev direktive EPBD, kar slovenske za-
vezance postavlja v slabši položaj glede na zavezance iz drugih
držav članic. TZS je predlagala uskladitev z EPBD zahtevami,
da je nameščanje sončnih elektrarn obvezno na novih pokritih
parkiriščih, ki so neposredno ob stavbah, ter da se ne nalaga na-
daljnjih dodatnih nacionalnih obveznosti, ki presegajo direktivo
EPBD, tudi za vsa nepokrita utrjena parkirišča nad 1.000 m2, ob
tem so zaznane nejasnosti tudi glede pojma »utrjeno parkirišče«
že po veljavni zakonodaji. Prav tako je od zahtev EPBD strožja
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
zahteva iz šestega odstavka glede nameščanja sončnih elektrarn
na obstoječih utrjenih parkiriščih večjih od 1.700 m2, saj EPBD na-
meščanja na obstoječa parkirišča, kot so zdaj vključena v nacio-
nalni zakon ZUNPEOVE, ne predvideva. Takšna nadaljnja obveza,
kljub možnosti izjeme na podlagi študije izvedljivosti, bi predsta-
vljala veliko administrativno obremenitev za podjetja v RS, tudi
trgovska, ki bi morala ogromno resursov (časa, finančnih sredstev
in kadrov) nameniti za preverjanje izvedljivosti in ekonomičnosti
različnih variant sončnih elektrarn na parkiriščih. V primeru, da bi
presegali EU zahteve, bi to pomenilo izjemno veliko finančno in
investicijsko breme za postavitev teh naprav. Poleg tega v Slove-
niji obstoji tudi izziv povezave takšne infrastrukture z omrežjem,
ki ni prilagojeno tako visokim obremenitvam. Poudarili smo, da
je zelo zahtevna že sama postavitev fotovoltaike na nepokritih
parkiriščih, obenem pa ostaja odprto vprašanje, ali naj bi tudi
gospodarski subjekti zagotovili zmogljivost električnega sistema,
transformatorske postaje ter zadostne odjemne moči. Glede na
navedeno je razumljiva določba direktive EPBD, ki zahteva sonč-
ne elektrarne na vseh novih pokritih parkiriščih, ki so neposred-
no ob stavbah, ne pa tudi na nepokritih, kar je smiselno z vidika
izvedbe, pomembni pa so tudi stroškovni vidiki. Direktiva podaja
tudi usmeritev, da se zagotovi namestitev ustreznih naprav za
proizvodnjo sončne energije, če so tehnično primerne ter eko-
nomsko in funkcionalno izvedljive.
Kaj navaja direktiva EPBD?
Direktiva EPBD navaja, da države članice zagotovijo namestitev
ustreznih naprav za proizvodnjo sončne energije, če so tehnično
primerne ter ekonomsko in funkcionalno izvedljive, in sicer:
a) do 31. decembra 2026 na vseh novih javnih in nestanovanj-
skih stavbah z uporabno tlorisno površino, večjo od 250 m2;
b) na vseh obstoječih javnih stavbah z uporabno tlorisno površi-
no, večjo od:
2000 m2, do 31. decembra 2027;
750 m2, do 31. decembra 2028;
250 m2, do 31. decembra 2030;
c) do 31. decembra 2027 na obstoječih nestanovanjskih stavbah
z uporabno tlorisno površino, večjo od 500 m2, kadar se v
stavbi izvede večja prenova ali ukrep, za katerega je potrebno
upravno dovoljenje za prenovo stavb, dela na strehi ali name-
stitev tehničnega stavbnega sistema;
d) do 31. decembra 2029 na vseh novih stanovanjskih stavbah ter
e) do 31. decembra 2029 na vseh novih pokritih parkiriščih, ki so
neposredno ob stavbah.
Nadalje smo v našem odzivu k predlogu zakona o spodbujanju
rabe obnovljivih virov energije med drugim opozorili tudi, da je pri
83. členu potrebno natančneje opredeliti pojem »večja prenova«,
pri čemer bi morali upoštevati, da vsaka (četudi večja) prenova
stavbe ne pomeni nujno posega v streho stavbe. Prav tako je pot-
rebno določiti omejitev pri »delih na strehi«, tako da bi obveza
veljala zgolj v primerih, ko se z deli posega v nosilno konstrukcijo
streh, kot je to sedaj določal Zakon o uvajanju naprav za proizvo-
dnjo električne energije iz obnovljivih virov energije. Dela na stre-
hi so sicer preširok pojem, ki zajema vsako preplastitev, popravilo
strehe, kar pa menimo, da ni v skladu z namenom predloga zako-
na. Pričakujemo, da bo predvsem z vidika ogromnih investicij, pa
tudi administrativnih in izvedbenih bremen za podjetja, zakonoda-
jalec prisluhnil našim argumentom. TZS ne nasprotuje zahtevam,
ki izhajajo iz EU zakonodaje, vendar pa vztrajamo, da slovenska
zakonodaja ne presega evropskih zahtev, saj to negativno vpliva
na konkurenčnost podjetij, ki poslujejo v RS ter jih zaradi velikih in
dodatnih stroškovnih obremenitev, postavlja v slabši položaj. M.S.
Poziv upravljavcem polnilnih mest za električna vozila glede priložnostnega polnjenja
električnih vozil
Tržni inšpektorat RS (TIRS) v mesecu maju pričenja z izvajanjem
nadzora glede javno dostopnih polnilnih mest za električna vo-
zila. Kot navaja TIRS v svojem obvestilu, Zakon o infrastrukturi za
alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v
prometu v 22. členu med drugim določa, da upravljavec polnilnega
mesta na javno dostopnih polnilnih mestih uporabnikom električnih
vozil omogoči priložnostno polnjenje, ne da bi se morali registrirati
ali skleniti pogodbo z upravljavcem polnilnega mesta ali ponudni-
kom storitve polnjenja. Priložnostna cena in vsi njeni sestavni deli
morajo biti končnim uporabnikom znani pred začetkom polnjenja.
V izogib morebitnim nevšečnostim, TIRS poziva vse upravljavce jav-
no dostopnih polnilnih mest za električna vozila, da uporabnikom
električnih vozil omogočijo priložnostno polnjenje na način, da:
se uporabnikom ni treba registrirati ali skleniti pogodbe z uprav-
ljavcem polnilnega mesta ali ponudnikom storitve polnjenja;
bo zagotovil, da so cene in vsi njeni sestavni deli končnim
uporabnikom znani pred začetkom polnjenja;
bo uporabnikom omogočil možnost plačila priložnostnega
polnjenja z uporabo plačilnega instrumenta prek terminalov
in naprav, ki se uporabljajo za plačilne storitve (za polnilna
mesta visokih moči 43 kW in več in so bila nameščena po 1.
septembru 2023), vključno z vsaj eno od naslednjih možnosti,
in sicer čitalniki plačilnih kartic in naprave z brezstično funkci-
jo, ki lahko preberejo vsaj plačilne kartice.
Vir: Povzeto po spletni objavi Tržnega inšpektorata RS z dne
8. 4. 2025. M.S.
Spremenjena sta dva pravilnika na področju varnosti in zdravja pri delu
V Uradnem listu RS, št. 26/25, sta objavljena dva pravilnika s pod-
ročja varnosti in zdravja pri delu, in sicer:
Pravilnik o spremembah Pravilnika o varovanju delavcev
pred tveganji zaradi izpostavljenosti rakotvornim, muta-
genim ali reprotoksičnim snovem pri delu in
Pravilnik o spremembah in dopolnitvi Pravilnika o varova-
nju delavcev pred tveganji zaradi izpostavljenosti kemič-
nim snovem pri delu.
Oba pravilnika začneta veljati 3. 5. 2025. K.F.
Neobvezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca RS glede GPS sledenja službenih vozil
V nadaljevanju vas seznanjamo z neobvezujočim mnenjem Infor-
macijskega pooblaščenca RS glede GPS sledenja službenih vozil,
kot sledi.
Neobvezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca RS
»Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nada-
ljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o
varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljeva-
nju: ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega par-
lamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri
obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov
ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna ured-
ba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni
list RS, št. 113/05, 51/07 – ZUstS-A; ZInfP) posredujemo naše ne-
obvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
2
WWW.TZSLO.SI
Pred uvedbo GPS tehnologije je upravljavec dolžan posame-
znike seznaniti s tem, da se v njihovih vozilih za določen na-
men (ki ga opredeli upravljavec) uporablja GPS tehnologija,
jih seznaniti z napravo, načinom njenega delovanja, name-
nom njene namestitve, obsegom zbranih osebnih podatkov,
rokom njihove hrambe, primeri in nameni, za katere bodo
zbrani podatki uporabljeni, ter drugimi informacijami o obde-
lavi v skladu s 13. členom Splošne uredbe.
Pri službenih vozilih, ki se uporabljajo tudi za zasebne name-
ne, mora imeti zaposleni med zasebnimi vožnjami možnost
izklopiti sistem z uporabo posebnega stikala v vozilu.
Preveriti je treba, ali za upravljavca velja zahteva po izvedbi
ocene učinka v zvezi z varstvom osebnih podatkov, v vsakem
primeru pa je izdelava takšne ocene priporočljiva.
Informacijski pooblaščenec uvodoma poudarja, da lahko podaja
neobvezujoča mnenja in pojasnila, ne sme pa izven konkretnih
nadzornih ali drugih upravnih postopkov preverjati primernosti
izbrane pravne podlage ali namenov oziroma obsega obdelave
osebnih podatkov v konkretnem primeru. Informacijski pooblaš-
čenec kot nadzorni organ na področju varstva osebnih podatkov
v okviru mnenja tako ne more presojati skladnosti konkretnih re-
šitev oziroma ravnanja iz vašega zaprosila za mnenje s pravili
varstva osebnih podatkov, ampak v nadaljevanju podaja splošna
pojasnila.
Informacijski pooblaščenec splošno pojasnjuje, da je treba za
vsako obdelavo osebnih podatkov najprej zagotoviti ustrezno
pravno podlago. V skladu s 6. členom Splošne uredbe je obdela-
va osebnih podatkov zakonita le v kolikor je izpolnjen vsaj eden
od naslednjih pogojev:
a) posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je pri-
volil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več
določenih namenov;
b) obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbe-
na stranka je posameznik, na katerega se nanašajo osebni
podatki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posame-
znika pred sklenitvijo pogodbe;
c) obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki
velja za upravljavca;
d) obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posa-
meznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge
fizične osebe;
e) pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu;
f) obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si
prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi
interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine
posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zah-
tevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik,
na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.
Izbor ustrezne pravne podlage za posamezno obdelavo je ob-
veznost upravljavca (v konkretnem primeru torej delodajalca), ki
mora pri tem upoštevati konkretne okoliščine in namene obde-
lave. Informacijski pooblaščenec ob tem pojasnjuje, da poseben
zakon, ki bi urejal področje uporabe GPS naprav, v Republiki Slo-
veniji ne obstaja. Glede na navedbe v vašem zaprosilu za mnenje
Informacijski pooblaščenec izpostavlja pravno podlago obdelave
za izvajanje pogodbe, katere stranka je posameznik, na katerega
se nanašajo osebni podatki (točka (b) prvega odstavka 6. člena
Splošne uredbe) oziroma pravno podlago zakonitega interesa
(točka (f) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe). Glede mo-
rebitne uporabe pravne podlage zakonitih interesov Informacijski
pooblaščenec pojasnjuje, da je predhodno absolutno treba opra-
viti predhodno oceno zakonitega interesa, v kateri se pošteno in
celovito oceni zakonitost interesa, negativne in škodljive vplive
na pravice in svoboščine posameznike ter možne varovalke, ki
lahko vplivajo na razmerje med zakonitimi interesi in vplivi na po-
sameznika.
Ob tem Informacijski pooblaščenec opozarja tudi na načelo naj-
manjšega obsega podatkov, ki določa, da morajo biti pod pogo-
jem, da obstaja pravna podlaga, osebni podatki, ki se obdelujejo,
ustrezni, relevantni in omejeni na to, kar je potrebno za namene,
za katere se obdelujejo. Navedeno načelo pomeni, da je potreb-
no obdelovati samo toliko osebnih podatkov uporabnikov oziro-
ma voznikov, kolikor je nujno potrebno za izpolnitev namena v
konkretnem primeru.
Informacijski pooblaščenec nadalje pojasnjuje, da mora upravlja-
vec (delodajalec) pred uvedbo GPS tehnologije presoditi dopust-
nost in utemeljenost namena, zaradi katerega želi uvesti takšno
tehnologijo. Poleg tega mora presoditi tudi njegovo primernost in
sorazmernost: ali bi isti namen lahko zadovoljivo dosegel tudi z
uvedbo ukrepov, ki manj posegajo v zasebnost, svobodo gibanja
in dostojanstvo posameznikov (uporabnikov službenih vozil). Pred
uvedbo GPS tehnologije je upravljavec dolžan zaposlene seznani-
ti s tem, da se v službenih vozilih za določen namen (ki ga oprede-
li upravljavec) uporablja GPS tehnologija, jih seznaniti z napravo,
načinom njenega delovanja, namenom njene namestitve, obse-
gom zbranih osebnih podatkov, rokom njihove hrambe, primeri
in nameni, za katere bodo zbrani podatki uporabljeni, ter drugimi
informacijami o obdelavi v skladu s 13. členom Splošne uredbe.
Konkretni uporabniki oziroma vozniki morajo biti torej pred upo-
rabo vozil seznanjeni z navedenimi informacijami. Način samega
obveščanja je v domeni upravljavca, ki mora ob tem upoštevati
konkretne okoliščine obdelave. Načeloma je najbolj primerno, da
upravljavec v ustreznem organizacijskem aktu predpiše ustrezna
navodila, postopke in ukrepe. Z vsebino takšnega akta morajo
biti seznanjeni vsi posamezniki, ki bodo uporabljali vozila, v kate-
ra se bo namestila takšna tehnologija.
Ob tem mora upravljavec poskrbeti tudi za zavarovanje zbirke
osebnih podatkov, ki nastane na podlagi uporabe GPS tehnologi-
je. Gre za organizacijske in tehnične ukrepe, ki jih določa Splošna
uredba v 24. in 32. členu. Informacijski pooblaščenec opozarja
tudi na zahtevo po vgrajenem in privzetem varstvu osebnih po-
datkov (25. člen Splošne uredbe). Ta terja, da se tako v sami za-
snovi sistema (vgrajeno), kot tudi pri njegovi uporabi (privzeto),
spoštuje načela varstva osebnih podatkov iz 5. člena Splošne
uredbe (npr. načelo najmanjšega obsega podatkov, načelo ome-
jitve shranjevanja, itd.).
Informacijski pooblaščenec pojasnjuje tudi, da je več informacij
o varstvu osebnih podatkov pri uporabi GPS naprav na voljo tudi
v smernicah, ki jih je pripravil Informacijski pooblaščenec in so
dostopne na spletni strani:
https://www.ip-rs.si/fileadmin/user_upload/Pdf/smernice/GPS_
smernice_net.pdf.
Ob tem Informacijski pooblaščenec posebej izpostavlja, da, glede
na to, da v vašem zaprosilu za mnenje navajate, da se službe-
na vozila uporabljajo tudi za druge (zasebne) namene in ne zgolj
za namene opravljanja nalog za delodajalca v okviru delovnega
razmerja, morajo imeti zaposleni med drugimi vožnjami možnost
izklopiti sistem (navadno z uporabo stikala oziroma ključka). V pri-
meru, ko namreč voznik uporablja vozilo za druge potrebe in ne
zaradi opravljanja dela za delodajalca, bi bilo namreč sledenje s
strani delodajalca z vidika varstva osebnih podatkov sporno. Tudi
v zgoraj navedenih smernicah Informacijski pooblaščenec nava-
ja, da splošno sledenje vsem službenim vozilom ni sorazmerno
in zato tudi ni dopustno. Uporaba GPS sledenja pa bi lahko bila
sorazmerna:
če se sistem sledenja vklopi zgolj, ko je to potrebno: pri bolj
tveganih vožnjah ali pri vnaprej določenih službenih po-
teh, povezanih s posebnimi okoliščinami, ki bi utemeljevale
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
uporabo sistema (npr. prevoz nevarnih snovi, premoženja vi-
soke vrednosti ipd.), ko zaposleni vozilo parkira in s tem pre-
neha njegov neposreden nadzor nad vozilom;
pri službenih vozilih, ki se uporabljajo tudi za zasebne name-
ne, mora imeti zaposleni (kot rečeno) med zasebnimi vožnja-
mi možnost izklopiti sistem z uporabo posebnega stikala v
vozilu.
Poleg izpolnitve navedenih kriterijev sorazmernosti bi bila upo-
raba GPS sledenja lahko zakonita, če bi bili izpolnjeni tudi preos-
tali pogoji iz tega mnenja. Informacijski pooblaščenec pa ob tem
ponovno poudarja, da tega v okviru neobvezujočega mnenja ne
more presojati, ampak to lahko presoja le v okviru konkretnega
nadzornega oziroma drugega upravnega postopka, ko so znane
vse konkretne okoliščine posameznega primera. Presoja glede
zakonitosti obdelave oziroma obstoja pravne podlage za posa-
mezno obdelavo je primarno na vsakem upravljavcu posebej.
Upravljavec (v konkretnem primeru torej delodajalec) je torej v
vsakem posameznem primeru odgovoren za zakonitost ter soraz-
mernost obdelav osebnih podatkov, ki jih izvaja.
Informacijski pooblaščenec sicer splošno vsem subjektom, ki raz-
mišljajo o uvedbi GPS tehnologije, priporoča, da v skladu s 35.
členom Splošne uredbe izvedejo oceno učinka v zvezi z varstvom
osebnih podatkov. Informacijski pooblaščenec je na temo ocene
učinkov izdelal Smernice o ocenah učinkov na varstvo podatkov,
ki so dostopne na spletni strani:
https://www.ip-rs.si/prirocniki_smernice/Smernice_o_ocenah_
ucinka.pdf.
Gre za vnaprejšnjo presojo, ali oziroma pod kakšnimi pogoji bi
bila uporaba GPS naprav zakonita, sorazmerna, transparentna,
varna itd. Zelo pomembno je izhajati iz težav, ki naj bi jih reševali
z uvedbo GPS tehnologije, pri čemer je treba realno oceniti, ali
se bo na tak način dejansko doseglo zasledovane cilje (kot na-
vedeno zgoraj, te opredeli upravljavec - v konkretnem primeru
delodajalec) in ali teh ciljev ni mogoče doseči na drug način (npr.
z uporabo drugih sredstev za dosego cilja), ki bi manj posegal v
pravice posameznika.
Informacijski pooblaščenec nadalje pojasnjuje, da je v skladu s
prvim odstavkom 35. člena Splošne uredbe temeljni kriterij za
vprašanje, kdaj je ocena učinkov obvezna, zlasti ocena, ali bo
obdelava povzročila veliko tveganje za pravice in svoboščine
posameznikov. Dodatni kriteriji so opredeljeni v tretjem odstav-
ku istega člena. Ob tem je treba preveriti tudi, ali gre morda za
obliko obdelave iz Seznama dejanj obdelav osebnih podatkov, za
katere velja zahteva po izvedbi ocene učinka v zvezi z varstvom
osebnih podatkov po 4. odstavku 35. člena Splošne uredbe in
ko je torej predhodna izvedba ocene učinka v zvezi z varstvom
osebnih podatkov obvezna. Informacijski pooblaščenec je pripra-
vil tak seznam in ga objavil na spletni strani: https://www.ip-rs.si/
fileadmin/user_upload/Pdf/Ocene_ucinkov/Seznam_dejanj_ob-
delav_osebnih_podatkov__za_katere_velja_zahteva_po_izved-
bi_ocene_ucinka_v_zvezi_z_varstvom_osebnih_podatkov.pdf.
Glede na navedbe v vašem zaprosilu za mnenje je po mnenju
Informacijskega pooblaščenca verjetno, da je v konkretnem pri-
meru izdelava ocene učinka obvezna, saj predvidena obdelava
izpolnjuje (vsaj) kriterije iz točk 7 (nesorazmerje moči) in 8 (ino-
vativna uporaba novih in obstoječih tehnologij). Informacijski
pooblaščenec ob tem priporoča, da se v okviru ocene učinka še
posebej skrbno obdelajo pravna podlaga in namen(i) obdelave
ter obravnavajo tveganja in ukrepi za njihovo zamejitev. Posebno
pozornost je treba nameniti tudi spoštovanju načela najmanjšega
obsega podatkov ter sorazmernosti, torej ali res ni mogoče na-
menov, ki naj bi se jih zasledovalo, doseči z milejšimi ukrepi, ki
bi manj posegali v zasebnost posameznika. Kvalitetno izdelana
ocena učinka bo podala odgovore na številna vprašanja v zvezi
z uvedbo GPS sistema in omogočila odločitev o (ne)dopustnosti
uvedbe tega ukrepa oziroma morebitnih potrebnih prilagoditvah
pred njegovo uvedbo.
Glede vašega vprašanja o privolitvi zaposlenega Informacijski
pooblaščenec najprej splošno pojasnjuje, da glede obdelave
osebnih podatkov delavcev veljajo načeloma enaka pravila za
delodajalce v zasebnem in javnem sektorju, pri čemer so za ugo-
tavljanje zakonitosti konkretne obdelave pomembni posamezni
področni predpisi, zlasti Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1; Ura-
dni list RS, št. 21/13, 78/13 – popr., 47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F,
52/16, 15/17 – odl. US, 22/19 – ZPosS, 81/19, 203/20 - ZIUPOPDVE,
119/21 - ZČmlS-A, 202/21 - odl. US, 15/22, 54/22 – ZUPŠ-1, 114/23,
136/23 - ZIUZDS) in Zakon o evidencah na področju dela in soci-
alne varnosti (ZEPDSV; Uradni list RS, št. 40/06, 50/23). ZDR-1 v
48. členu določa, da se lahko osebni podatki delavcev zbirajo,
obdelujejo, uporabljajo in posredujejo tretjim osebam samo, če
je to določeno s tem ali drugim zakonom ali če je to potrebno
zaradi uresničevanja pravic in obveznosti iz delovnega razmerja
ali v zvezi z delovnim razmerjem. Nadalje v tretjem odstavku 48.
člena določa, da se morajo osebni podatki delavcev, za zbiranje
katerih ne obstoji več zakonska podlaga, takoj zbrisati in prene-
hati uporabljati.
Upoštevajoč določbe ZDR-1 lahko torej delodajalec osebne po-
datke delavca obdeluje samo, če ima za to podlago v zakonu ali
če je to potrebno zaradi uresničevanja pravic in obveznosti iz de-
lovnega razmerja ali v zvezi z delovnim razmerjem. Pri tem so
mišljene pravice in obveznosti obeh, tako delavca kot delodajal-
ca. Delodajalec mora natančno izkazati, zakaj je potrebna takšna
obdelava osebnih podatkov delavca. Pri tem mora delodajalec v
skladu s 46. členom ZDR-1 varovati in spoštovati delavčevo oseb-
nost ter upoštevati in ščititi delavčevo zasebnost. Delodajalec
mora torej paziti tudi na spoštovanje zasebnosti in dostojanstva
delavca, odgovornost delodajalca pa narašča z intenzivnostjo po-
sega v zasebnost.
Če okoliščine delovnega razmerja tega ne terjajo oziroma če de-
lodajalec ne izkaže, da je obdelava osebnih podatkov delavca
potrebna zaradi uresničevanja pravic in obveznosti iz delovnega
razmerja ali v zvezi z delovnim razmerjem, jih načeloma ne sme
obdelovati. Ob tem pa Informacijski pooblaščenec izpostavlja,
da je obdelava delavčevih osebnih podatkov na podlagi njego-
ve osebne privolitve dopustna le izjemoma in pod pogojem, da
njena zavrnitev nima nikakršnih posledic na delovno razmerje
oziroma na delavčev pravni položaj. Osebna privolitev v delovnih
razmerjih torej je oziroma naj bo bolj izjema kot pravilo, saj je de-
lodajalec v razmerju do delavca močnejša stranka in so možnosti
za zlorabo tega instituta v delovnih razmerjih toliko večje. Tudi
smernice Delovne skupine po členu 29 glede privolitve kot prav-
ne podlage za obdelavo osebnih podatkov v delovnih razmerjih
poudarjajo neprostovoljno naravo razmerja delavec - delodaja-
lec, kar ovira veljavnost privolitve.Temeljni kriterij za dopustnost
privolitve v delovnih razmerjih je po mnenju Delovne skupine po
členu 29, da podaja ali zavrnitev privolitve za zaposlene nima ni-
kakršnih negativnih posledic. Pri tem je treba upoštevati podrob-
nejša določila glede pogojev, po katerih se šteje, da je privolitev
veljavna, ki so določeni v 7. členu Splošne uredbe o varstvu po-
datkov. Privolitev posameznika mora biti konkretna, razumljiva iz-
java ali drugo nedvoumno pritrdilno dejanje in dokazljiva. Molk ali
kakršnakoli nedejavnost tako ne pomeni privolitve. Posameznik
mora torej jasno podati privolitev za zbiranje in obdelavo svojih
osebnih podatkov za konkreten namen. Informacijski pooblaš-
čenec poudarja, da mora biti privolitev v primerih, ko obdelava
podatkov vključuje več različnih namenov, podana za vsak namen
posebej. Namen mora biti jasno in nedvoumno opredeljen, saj
je konkreten, ekspliciten in legitimen namen obdelave predpogoj
za pridobitev veljavne privolitve. Upravljavec mora biti zmožen
4
WWW.TZSLO.SI
dokazati, da je posameznik privolil v obdelavo svojih osebnih po-
datkov. Posameznik ima tudi pravico, da svojo privolitev kadarkoli
prekliče.
Informacijski pooblaščenec sklepno ponavlja, da v okviru neob-
vezujočega mnenja ne more presojati ustreznosti posameznih
rešitev oziroma ravnanja posameznih zavezancev, ampak to lah-
ko presoja le v okviru konkretnega nadzornega oziroma drugega
upravnega postopka, ko so znane vse konkretne okoliščine po-
sameznega primera. Presoja glede zakonitosti obdelave oziroma
obstoja pravne podlage za posamezno obdelavo je primarno
vedno na upravljavcu osebnih podatkov. Upravljavec (v konkret-
nem primeru delodajalec) je torej v vsakem posameznem primeru
odgovoren za zakonitost ter sorazmernost obdelav osebnih po-
datkov, ki jih izvaja.«
Vir: Povzeto po neobvezujočem mnenju Informacijskega poob-
laščenca RS, številka 07121-1/2025/461 z dne 11. 4. 2025. K.F.
III ŽIVILA
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Uredba Komisije (EU) 2025/581 zdne 27.marca 2025 ospre-
membi prilog II in IV k Uredbi Evropskega parlamenta in
Sveta (ES) št.396/2005 glede mejnih vrednosti ostankov za
cikloksidim, diklorprop-P, flupiradifuron, metil nonil keton,
rastlinska olja/olje citronele, kalijev sorbat in kalijev fosfonat
vali na nekaterih proizvodih - UL EU, št. L 2025/581 z dne 27.
3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/622 z dne 21.marca
2025 oregistraciji geografske označbe Gula Kelapa Kulon-
progo Jogja (ZOP) v registru Unije za geografske označbe
vskladu zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in
Sveta - UL EU, št. L 2025/622 z dne 27. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/630 z dne 31.marca
2025 oizdaji dovoljenja zaeterično olje geranije iz Pelargo-
nium graveolens L‘Hér., eterično olje modrega evkalipta iz
Eucalyptus globulus Labill. in eterično olje citronske trave
izCymbopogonflexuosus (Nees ex Steud.) Will. Watson kot
krmne dodatke zavse živalske vrste - UL EU, št. L 2025/630
z dne 1. 4. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/639 zdne 1.aprila 2025 ospre-
membi slovenske jezikovne različice Priloge k Uredbi
(EU)2020/354 ouvedbi seznama predvidenih vrst uporabe
krme za posebne prehranske namene [2025/639] - UL EU, št.
L 2025/639 z dne 2. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/634 z dne 1. aprila
2025 odovoljenju za L-arginin, proizveden zEscherichiacoli
CGMCC7.401, kotkrmni dodatek zavse živalske vrste - UL EU,
št. L 2025/634 z dne 2. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/678 zdne 1.aprila 2025
ospremembi prilog Vin XIV kIzvedbeni uredbi (EU)2021/404
glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo in Združene
države Amerike na seznamih tretjih držav, njihovih ozemelj
ali območij, iz katerih je dovoljen vstop pošiljk perutnine,
zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa perutnine
in pernate divjadi v Unijo ter o popravku navedenih prilog
glede nekaterih vnosov za Združeno kraljestvo - UL EU, št. L
2025/678 z dne 2. 4. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/651 zdne 2.aprila 2025 ospre-
membi Uredbe (ES) št.1333/2008 glede uporabe mono- in di-
gliceridov maščobnih kislin (E471) in karnauba voska (E903)
kot sredstev za glaziranje nekaterih vrst svežega sadja in ka-
save ter lecitinov (E322) in maščobnih kislin (E570) kot nosil-
cev vsredstvih za glaziranje kasave - UL EU, št. L 2025/651 z
dne 3. 4. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/652 zdne 2.aprila2025 ospre-
membi Uredbe (ES) št.1333/2008 Evropskega parlamenta in
Sveta ter Uredbe Komisije (EU) št. 231/2012 glede uporabe
steviol glikozidov, proizvedenih sfermentacijo zYarrowia li-
polytica - UL EU, št. L 2025/652 z dne 3. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/647 zdne 2.aprila2025
ospremembi in popravku Izvedbene uredbe (EU)2019/913 ter
popravku Izvedbene uredbe (EU)2022/1471 odovoljenju za
lantanov karbonat oktahidrat z identifikacijskima številka-
ma4d1 oziroma4d23 kot krmni dodatek za mačke - UL EU, št.
L 2025/647 z dne 3. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/661 z dne 3. apri-
la2025 oodobritvi spremembe specifikacije za ime, vpisano
vregistru zaščitenih označb porekla in zaščitenih geografskih
označb, ki ni manjša (Parmigiano Reggiano (ZOP)) - UL EU, št.
L 2025/661 z dne 4. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/682 z dne 8. aprila
2025 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2017/2470 glede
specifikacij novega živila delno razmaščen prah oljne ogr-
ščice iz Brassica rapaL. in Brassica napusL. - UL EU, št. L
2025/682 z dne 9. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/688 z dne 9. aprila
2025 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) 2017/2470 gle-
de pogojev uporabe novega živila olje iz Schizochytriumsp.
(FCC-3204) - UL EU, št. L 2025/688 z dne 10. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/691 z dne 9. aprila
2025 oodobritvi dajanja na trg prahu iz gob, ki vsebuje vita-
minD2, kot novega živila in ospremembi Izvedbene uredbe
(EU)2017/2470 - UL EU, št. L 2025/691 z dne 10. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/728 z dne 8. apri-
la 2025 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo
in Združene države Amerike na seznamih tretjih držav, nji-
hovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk
perutnine, zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa
perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/728 z
dne 10. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/711 z dne 10. aprila
2025 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz endo-1,4-be-
ta-ksilanaze, proizvedene sTrichoderma reesei MUCL49755,
in endo-1,3(4)-beta-glukanaze, proizvedene sTrichoderma re-
esei MUCL49754, kot krmni dodatek za odstavljene pujske,
kokoši nesnice, manj pomembne vrste perutnine za nesnice
in za pitanje, prašiče za pitanje vseh vrst Suidae in purane
za pitanje, dovoljenja za pripravek iz endo-1,4-beta-ksilana-
ze, proizvedene s Trichoderma reesei MUCL 49755, in en-
do-1,3(4)-beta-glukanaze, proizvedene sTrichoderma reesei
MUCL 49754, kot krmni dodatek za sesne pujske (imetnik
dovoljenja: AVEVEBV) ter razveljavitvi izvedbenih uredb (EU)
št.1088/2011, (EU) št.989/2012 in (EU) št.1040/2013 - UL EU,
št. L 2025/711 z dne 11. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/714 z dne 10. aprila
2025 o dovoljenju za indigo karmin kot krmni dodatek za
mačke, pse in okrasne ribe - UL EU, št. L 2025/714 z dne
11. 4. 2025. K.F.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III NEŽIVILA
Novi izvedbeni akti v zvezi z dostopnostjo na trgu in uporabo biocidnih aktivnih snovi
V prvih treh mesecih letošnjega leta so bili v Uradnem listu Evrop-
ske unije, v skladu z Uredbo (EU) številka 528/2012 Evropskega
parlamenta in Sveta, objavljeni naslednji izvedbeni akti, ki lahko,
kot seznanja Urad RS za kemikalije, z odobritvijo ali neodobritvijo
biocidnih aktivnih snovi ali z odložitvijo datuma izteka odobritve
aktivne snovi vplivajo na poslovanje vlagateljev zahtevkov bio-
cidnih proizvodov.
Podaljšanje odobritve aktivne snovi:
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/457 z dne 10. marca
2025 o podaljšanju odobritve dinotefurana kot aktivne snovi
za uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 18.
Odložitev datuma izteka odobritve aktivnih snovi:
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/349z dne 21. februarja
2025 o odložitvi datuma izteka odobritve spinosada za upo-
rabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 18.
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/360z dne 21. februarja
2025 o odložitvi datuma izteka odobritve bromoocetne kisli-
ne za uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 4.
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/362z dne 21. februarja
2025 o odložitvi datuma izteka odobritve cipermetrina za
uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 8.
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/432z dne 5. marca 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve bakrovega sulfata penta-
hidrata za uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 2.
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/434z dne 5. marca 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve etofenproksa za uporabo
v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 18.
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/444z dne 5. marca 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve benzojske kisline za upo-
rabo v biocidnih proizvodih vrst proizvodov 3 in 4.
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/450z dne 6. marca 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve IPBC za uporabo v bio-
cidnih proizvodih vrste proizvodov 6.
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/461z dne 10. marca 2025 o
odložitvi datuma izteka odobritve aluminijevega fosfida, ki spro-
šča fosfin, za uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 20.
Neodobritev aktivne snovi:
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/357z dne 21. februarja
2025 o neodobritvi 5-kloro-2-metil-2H-izotiazol-3-ona (CIT)
kot aktivne snovi za uporabo v biocidnih proizvodih vrste pro-
izvodov 6 v skladu z Uredbo (EU) številka 528/2012.
Vir: Povzeto po objavi Urada RS za kemikalije z dne 10. 4. 2025.
M.S.
Evropska komisija je objavila Delovni načrt 2025 - 2030 za Uredbo EU 2024/1781 o
okoljsko primerni zasnovi trajnostnih izdelkov (ESPR)
Glede na Uredbo EU 2024/1781 o okoljsko primerni zasnovi traj-
nostnih izdelkov (Uradni list EU z dne 28. 6. 2024, serija L; v na-
daljevanju: Uredba ESPR) se na ravni Evropske komisije vršijo
aktivnosti v smeri priprave nadaljnjih podlag za njeno izvajanje.
Dne 16. aprila 2025 je Evropska komisija objavila Delovni načrt za
obdobje 2025 - 2030 za okoljsko primerno zasnovo trajnostnih
izdelkov (ESPR) in energijsko označevanje (angleško: Ecodesign
for Sustainable Products and Energy Labelling Working Plan 2025
- 2030; v nadaljevanju: Delovni načrt 2025 - 2030).
Namen Uredbe ESPR je izboljšati trajnost izdelkov, danih na trg
EU, s povečanjem njihove krožnosti, energetske učinkovitosti,
možnosti recikliranja in trajnosti, hkrati pa izboljšati enotni trg ter
okrepiti konkurenčnost in odpornost gospodarstva EU. Uredba
gradi na pristopu, ki je bil uspešno uveden v okviru trenutnih okvi-
rov EU za okoljsko primerno zasnovo in energijsko označevanje.
Delovni načrt 2025 – 2030 vsebuje seznam izdelkov, ki bodo
imeli prednost pri uvedbi zahtev za okoljsko primerno zasnovo
in energijsko označevanje v naslednjih petih letih. Prednostni iz-
delki so bili izbrani na podlagi njihovega potenciala za doseganje
krožnega gospodarstva za okoljsko primerno zasnovo in zahteve
glede energijskega označevanja in so sledeči:
jeklo in aluminij,
tekstil (s poudarkom na oblačilih),
pohištvo,
pnevmatike in
vzmetnice.
Izbor izdelkov, vključenih v Delovni načrt 2025 - 2030 temelji na
vključujočem procesu z zainteresiranimi stranmi in odraža pri-
spevke zainteresiranih strani in držav članic. Temelji na temeljiti
tehnični analizi in merilih, ki so zlasti povezana s cilji EU na podro-
čju podnebja, okolja in energetske učinkovitosti, ter na obsežnem
posvetovalnem postopku, tudi prek Foruma za okoljsko zasnovo.
Glede obutve je v delovnem načrtu pojasnjeno, da je obutev v
ločeni kategoriji izdelkov iz tekstila, zaradi izrazite uporabe ma-
terialov, funkcionalnosti izdelka in dobavnih verig. Prav tako ima
nižje vplive kot seznam prednostnih končnih izdelkov. Glede na
pomen teh vplivov in potencialno uporabo zahtev za ecodesign
za ekološko modulacijo pristojbin za razširjeno odgovornost proi-
zvajalcev za obutev v okviru direktive o odpadkih, bo med izvaja-
njem tega delovnega načrta naročena študija. Študija bo ocenila
potencial za izboljšanje okoljske trajnosti obutve v okviru ESPR in
naj bi bila dokončana do konca leta 2027.
Komisija bo tudi uvedla horizontalne ukrepe zazahteve glede
popravljivostiizdelkov, kot so zabavna elektronika in mali go-
spodinjski aparati. To bo vključevalouvedbo ocene popravljivosti
za izdelke z največjim potencialom terzahteve glede možnosti re-
cikliranjaelektrične in elektronske opreme. Prihodnjezahteve za
okoljsko primerno zasnovo in energijsko označevanjeza izbrane
izdelke bodo zajemale dva elementa:
zmogljivost izdelka, kot je minimalna vzdržljivost, najmanjša
energetska učinkovitost in učinkovitost virov, razpoložljivost
rezervnih delov ali najmanjša količina reciklirane vsebine;
in/aliinformacije o izdelku, vključno s ključnimi značilnostmi
izdelka, kot sta ogljični in okoljski odtis izdelkov. Informacije
o izdelkih bodo večinoma na voljo prek digitalnega potnega
lista izdelkov ali, za izdelke z energijskimi nalepkami, prek
Evropskega registra izdelkov za označevanje z energijskimi
nalepkam (EPREL).
Delovni načrt 2025 - 2030 tudi nadaljuje delo, ki se je začelo na
16 izdelkih, povezanih z energijo (kot so pomivalni stroji, električni
motorji, polnilniki za električna vozila ali zasloni) in je bilo določe-
no v delovnem načrtu za okoljsko primerno zasnovo in energijsko
označevanje za obdobje 2022–2024.
Naslednji koraki
Zahteve za okoljsko primerno zasnovo in energijsko označevanje
bodo določene z delegiranimi akti za vsak izdelek posebej ali za
skupine podobnih izdelkov. To bo temeljilo na temeljitih priprav-
ljalnih študijah in ocenah učinka, z vključevanjem deležnikov in
zainteresiranih strani v celotnem procesu in ustanovljenim foru-
mom Ecodesign. Kar zadeva nekatere izdelke, povezane z ener-
6
WWW.TZSLO.SI
gijo, se bo nadaljevalo tekoče delo v skladu z direktivo o okoljsko
primerni zasnovi, ustrezne zahteve pa bodo sprejete do 31. de-
cembra 2026. Pri razvoju zahtev za okoljsko primerno zasnovo
bo Komisija pozorna na potrebe MSP, zlasti mikropodjetij in malih
podjetij s srednje veliko kapitalizacijo, ter zagotovila, da jim bo na
voljo prilagojena podpora.
Digitalni potni list za izdelke (DPP)
V okviru EU Uredbe o okoljsko primerni zasnovi za trajnostne iz-
delke (Uredba ESPR) je bil uveden med drugim tudi digitalni po-
tni list za izdelke (DPP) kot orodje za zagotavljanje enostavnega
dostopa do digitalnih informacij o trajnosti, krožnosti in zakonski
skladnosti izdelkov. V nadaljnjih korakih na tem področju namera-
va Komisija sprejeti tudi delegirani akt o določitvi pravil o delova-
nju ponudnikov storitev DPP, ki je bistveni del širšega upravljanja
DPP. Trenutno poteka javno posvetovanje na spletni strani Evrop-
ske komisije, kjer lahko deležniki podajo povratne informacije,
rok je do 1. 7. 2025.
Dodajamo, da ob navedenem potekajo tudi procesi razvoja stan-
darda na ravni EU za digitalni potni list izdelka, ta je predviden tudi
v nekaterih drugih uredbah, na primer na področju baterij, igrač
itd. Aktualno se tudi v okviru Slovenskega inštituta za standardi-
zacijo ustanavlja delovno telo za DPP, v katerega se bo možno
vključiti. Več informacij glede pogojev sodelovanja in spremljanje
razvoja tega standarda lahko prejmete na SIST.
Vir: Delno povzeto po objavi za javnost Evropske komisije z dne
16. 4. 2025. M.S.
III JAVNI RAZPIS
Javno povabilo za delodajalce za izvedbo programa »Trajno zaposlovanje mladih
2025«
Zavod RS za zaposlovanje je dne 14. 4. 2025 objavil javno pova-
bilo za delodajalce za izvedbo programa »Trajno zaposlovanje
mladih 2025«.
Javno povabilo za subvencionirano zaposlovanje brezposelnih
mladih za nedoločen čas vam omogoča subvencijo od 660 do
710 EUR na mesec za najmanj 18-mesečno zaposlitev mlajših od
30 let iz ciljne skupine povabila, ob zagotovljenem mentorstvu,
izobraževanju in usposabljanju.
Novozaposleni osebi morate zagotoviti mentorja vsaj prve 3 me-
sece zaposlitve ter usposabljanje ali izobraževanje pri zunanjih iz-
vajalcih v obsegu vsaj 30 šolskih ur v prvih 15 mesecih zaposlitve.
Zaželeno je pridobivanje digitalnih kompetenc.
S pomočjo subvencije lahko zaposlite mlajše od 30 let, ki so pri-
javljeni v evidenci brezposelnih vsaj 3 mesece. Ne glede na čas
prijave pri Zavodu lahko zaposlite brezposelne, ki so mlajši od 30
let in so hkrati: prejemniki denarne socialne pomoči ali prejemniki
denarnega nadomestila ali invalidne osebe ali pripadniki romske
skupnosti. Vključitev v subvencionirano zaposlitev je možna le na
podlagi napotitve Zavoda. Delodajalci lahko zaposlite brezposel-
ne mlade na predvidenih delovnih mestih, ki ste jih predlagali v
ponudbi na javno povabilo.Brezposelni iz ciljne skupine se glede
možnosti vključitve v program obrnejo na osebnega svetovalca
pri uradu za delo, kjer so prijavljeni.
Ponudbe na javno povabilo predložite na Portalu za delodajal-
ce, in sicerod 17. 4. 2025 od 14:00 do porabe razpoložljivih
sredstev, najdlje do 28. 2. 2026, ko se izteče končni rok za od-
dajo ponudb. Pred prvo uporabo portala se registrirate.
Vir: Povzeto po spletni objavi Zavoda RS za zaposlovanje z dne
14. 4. 2025. K.F., T.R.
III AKADEMIJA TZS
A) Delavnica »Kako AI spreminja trgovino – od personalizacije do avtomatizacije« -
Ljubljana, 6. 5. 2025
Vabimo vas, da se nam pridružite nadelavnici»Kako AI spremi-
nja trgovino – od personalizacije do avtomatizacije«, ki bo po-
tekala dne6. 5. 2025 med 9.00 in 13.00 uro,v sejni sobi TZS.
Program delavnice:
Uvod, pričakovanja, namen in cilji
Osnove GPT področja, orodij in trenutno stanje razvoja
Prikaz najpogostejših in zanimivejših primerov uporabe na
modelih: ChatGPT, Copilot, Gemini, Claude, Grok, Deepseek,
Sora, HeyGen, ...
Odprti in zaprti modeli, dostopi, varnostne omejitve in pravila
podjetja
Individualno delo in delo v manjših skupinah - interakcija z
orodji, prompting, prilagajanje, iteriranje
Pripravljeni primeri za konkretna področja v industriji naroč-
nika
Identifikacija dodatnih področij naročnika, kjer GenAI prinese
izboljšave
Predavatelj: mag. Matej Golob je izkušen facilitator, trener, mo-
derator, mentor in govornik. Lastnik podjetja CorpoHub z izkuš-
njami iz več kot 500 delavnic, nastopov in treningov s področja
strategij, učinkovitosti, agilnosti, inovativnosti in umetne inteli-
gence, predvsem v večjih slovenskih in mednarodnih podjetjih.
Delavnica je namenjena vsem, ki si želijo poglobiti osnovno po-
znavanje orodij in uporabe Generativne Umetne Inteligence (Ge-
nAI), kot je ChatGPT in ostala orodja.
Splošni pogoji:Za člane znaša kotizacija 75,00 EUR z DDV na
udeleženca,za nečlane pa znaša 150,00 EUR z DDV na ude-
leženca. Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.:
0400 0027 8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu
nam lahko pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali
na e-naslov: info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v
primeru, da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo do-
godka, v nasprotnem primeru vam bomo kotizacijo, kljub neude-
ležbi, zaračunali v celoti. Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da
dogodka ne izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili,
zato vas prosimo, da navedete elektronski naslov, kamor lahko
sporočimo morebitne spremembe oziroma odpoved. S prijavo
potrjujete, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega pod-
jetja. Posredovane osebne podatke bo TZS uporabljala samo za
namen izvedbe dogodka, obveščanja prijavljenih in posredovanja
morebitnih gradiv. L.D.P.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Marjanca Simsič, Nika Pečevnik, Tanja Rudolf, Lucija Dobnikar Premk in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali
v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica
Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404
pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 %
davek na dodano vrednost.
B) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Sežani – 13. 5. 2025 ob 13.00 uri
Na Trgovinski zbornici Slovenije v okviru Akademije TZS v letoš-
njem letu ponovno organiziramo serijo brezplačnih regijskih sre-
čanj po različnih slovenskih krajih, na katerih se člani TZS lahko
seznanite z najpomembnejšimi novostmi na zakonodajnem po-
dročju, ki so pomembna za podjetja.
Četrto takšno srečanje s člani v letošnjem letu bo poteka-
lo13. maja 2025 v Sežani, Hotel Prunk, Partizanska cesta 117,
od 13.00 do 15.00 ure.
Po končani predstavitvi najpomembnejših zakonodajnih novosti
vam bomo svetovalci Trgovinske zbornice Slovenije na voljo za
vsa vaša dodatna vprašanja in pojasnila.
V uvodnem delu srečanja bo izvršna direktorica TZS Mija Lapor-
nik podala kratek pregled stanja v slovenskem gospodarstvu
in v trgovini, kot izhaja iz zadnjih statističnih podatkov, vključno s
primerjavo z EU. Med drugim boste dobili odgovor na vprašanje,
kakšne so napovedi za prihodnje.
V nadaljevanju bomo posebno pozornost namenili aktualnim
vsebinam na zakonodajnem področju, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v letu 2025:
Kompas za konkurenčnost – odprava administrativnih ovir
na ravni EU ter poenotenje pravil delovanja EU?
Kaj prinaša pokojninska reforma?
Krizna shema - uveljavljanje delnega povračila nadomesti-
la plače za skrajšani delovni čas.
Zaposlovanje tujcev.
Zdravstvena reforma ter rešitve na področju bolniške od-
sotnosti z dela.
Nov prispevek za dolgotrajno oskrbo s 1.7.2025.
Kako se prilagodim novim zahtevam na področju zagotavljanja
varnosti in zdravja zaposlenih pri ročnem premeščanju bre-
men?
Varstvo potrošnikov.
Začele so veljati obsežne spremembe Zakona o gospodar-
skih družbah.
Okoljske novosti in obeti v prihodnje.
Kaj pravzaprav pomenijo nova pravila za nekatere izdelke,
povezana z varstvom gozdov?
NEŽIVILA: splošna varnost proizvodov, univerzalni polnilnik,
baterije, okoljsko primerna zasnova za trajnostne izdelke,
fluorirani toplogredni plini, stroji, kozmetika, kemikalije, tek-
stilni izdelki in obutev.
ŽIVILA: v letošnjem letu predvidena prenova zakonoda-
je – Zakon o hrani, Zakon o varni hrani in krmi ter Zakon o
kmetijstvu.
Zato spoštovani člani - vljudno vabljeni, da se nam na dogodku
pridružite in izkoristite priložnost izjemno pestrega programa za
pridobitev svežih ter aktualnih informacij, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v prihodnje. Obenem pa bomo prisluhnili tudi va-
šim stališčem in mnenjem ter pobudam za vsebine, ki jih mor-
da pogrešate in bi se jim morali v prihodnje še bolj posvetiti.
Ob zaključku bomo regijsko srečanje izkoristili za medsebojno
druženje, saj gre zagotovo za priložnost, da (še) bolje spoznate
zbornično strokovno službo, ter se družite in navezujete po-
slovne stike tudi z ostalimi prisotnimi predstavniki podjetij iz
vaše regije. Vabimo vas, da se nam tudi tokrat pridružite!
Splošni pogoji: Dogodek je namenjen članom TZS. Prijave
sprejemamo do zapolnitve prostih mest. KOTIZACIJE NI!
N.P., L.D.P.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Delavnica »Kako AI spreminja trgovino – od personalizacije do avtomatizacije« - Ljubljana, 6. 5. 2025
b) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Sežani – Sežana, 13. 5. 2025 ob 13.00 uri
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
3. E-naslov:
4. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.