1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
22. (dopisna) seja Skupščine Trgovinske
zbornice Slovenije
Na podlagi predpisov, ki urejajo delovanje gospodarskih zbornic,
in točke 5.2.2. Statuta Trgovinske zbornice Slovenije z dne 24.
marca 2010 sklicujem mag. Mariča Lah, predsednica TZS, 22.
(dopisno) sejo Skupščine Trgovinske zbornice Slovenije, pri
čemer se za dan zasedanja skupščine določi četrtek, 22. maj
2025, pisno glasovanje pa bo potekalo od vključno četrtka,
22. maja 2025 do vključno srede, 28. maja 2025 do 13.00
ure.
Dnevni red:
1. točka: Otvoritev skupščine
2. točka: Sprejem Poročila o poslovanju TZS v letu 2024
3. točka: Sprejem Poslovnega načrta TZS za leto 2025
4. točka: Določitev načina določitve višine članarin
Člani skupščine so vsi člani Trgovinske zbornice Slovenije na
dan sklica skupščine, to je na dan 6. maj 2025.
Na podlagi točke 5.2.2.3. Statuta Trgovinske zbornice Slovenije
mora član skupščine, ki ima namen glasovati na skupščini,
pisno ali z elektronskim obvestilom prijaviti svojo udeležbo
najpozneje 8 dni pred dnevom zasedanja skupščine, to je do
vključno 14. maja 2025.
Član TZS mora ob prijavi svojega glasovanja na skupščini navesti
ime in priimek osebe, ki bo glasovala.
Glasuje lahko član TZS osebno ali po pooblaščencu, če ima status
s.p. in po zastopniku ali pooblaščencu, če gre za pravno osebo.
Na podlagi točke 5.2.2.4. Statuta TZS je skupščina sklepčna, če
glasuje več kot 2/3 članov, ki so prijavili svoje glasovanje v roku,
določenem v točki 5.2.2.3. Statuta TZS in imajo glasovalno pravi-
co skladno z določbami ZGZ.
Predlagani dnevni red, predlogi sklepov in gradiva za sejo so za
člane skupščine od dneva sklica skupščine na vpogled na sedežu
Trgovinske zbornice Slovenije, in sicer vsak delovnik od 9.00 do
14.00 ure. Sklic skupščine z gradivom je objavljen tudi na spletni
strani TZS: http://www.tzslo.si – rubrika: Aktualne novice. Članu
skupščine se na njegovo pisno zahtevo pošlje celotno gradivo za
skupščino.
mag. Mariča Lah, l. r.
Predsednica Trgovinske zbornice Slovenije
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 10. maj 2025, št. 14/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Brezplačni plakati in zloženke »Ko porabim, kar nakupujem – odpadke skrbno ločujem«
Plakati in zloženke »Ko porabim, kar nakupujem – odpadke skrbno ločujem«
Okoljski cilji, zeleni prehod in trajnostni razvoj so področja, h ka-
terim zavzeto in z veliko mero odgovornosti pristopajo tudi trgo-
vska podjetja, ki pri svojem poslovanju že izvajajo številne dobre
poslovne prakse na področjih trajnosti in varstva okolja. Zave
-
damo se, da Slovenijo v prihodnje zavezujejo številni ambiciozni
okoljski cilji, zato želimo tudi na TZS z našimi okoljskimi projekti
po zgledu »Imam svojo vrečko«, Kodeks za zmanjšanje prodaje
plastičnih nosilnih vrečk ter nenazadnje tudi z izdajo Priporočil za
zmanjšanje odpadne hrane v trgovini, ki služijo kot pomoč podje
-
tjem s primeri dobrih praks, nadaljevati tudi v prihodnje.
V ta namen smo na TZS ob podpori Ministrstva za gospodarstvo,
turizem in šport pripravili novo zloženko ter plakate s sloganom
»Ko porabim, kar nakupujem – odpadke skrbno ločujem«, ki
poudarjata pomen pravilnega ločevanja odpadkov. Na ta način
želimo dodatno prispevati k ozaveščenosti in opolnomočenju po
-
trošnikov o pomenu ločevanja odpadkov, zlasti na predelih Slove-
nije, kjer beležijo nižjo stopnjo ločenega zbiranja odpadkov.
Plakate ter zloženke lahko trgovska podjetja brezplačno dobi
-
te na TZS. Za več informacij smo vam na razpolago preko e-na-
slova: info@tzslo.si. N.P.
VABI: 33. brezplačna TRGOVINKO-va delovno-
pravna klepetalnica
Vljudno vas vabimo na 33. brezplačno TRGOVINKO-vo delov-
nopravno klepetalnico, ki bo potekala dne 15. 5. 2025 s pri-
četkom ob 13.00 uri preko spletne aplikacije ZOOM (trajanje
približno do 14.00 ure).
33. TRGOVINKO-vo delovnopravno klepetalnico organizira TZS.
Program:
1. del: Novosti oziroma predvidene novosti s področja delov-
nopravne zakonodaje ter varnosti in zdravja pri delu
Ključne ugotovitve iz Poročila o delu Inšpektorata RS za delo
za leto 2024,
spremembe Zakona o urejanju trga dela,
in druge novosti.
Predstavitev bosta izvedli Barbara Krivic in Karmen Fortuna, prav-
ni svetovalki TZS.
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Kotizacije NI! ZOOM povezavo na dogodek vam bomo na e-na-
slov, ki ga boste navedli ob prijavi, poslali uro pred začetkom do-
godka.
Naslednji termini TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice v
letu 2025:
19. junij 2025 ob 13.00 uri
18. september 2025 ob 13.00 uri
16. oktober 2025 ob 13.00 uri
20. november 2025 ob 13.00 uri
VABI: Označite si termine za leto 2025 v svojem
koledarju in se nam pridružite v četrti sezoni klepetalnic!Ob
tem vas vabimo, da nam predlagate aktualne vsebine, saj že-
limo klepetalnico čim bolj prilagoditi potrebam naših članov in
vas seznanjati z vsebinami, ki jih potrebujete tako za učinkovito
izvajanje vsakodnevnih nalog kot tudi za načrtovanje poslovnih
procesov v prihodnje. B.K., K.F.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Pravočasna priprava na predložitev evidence obračunanega DDV in evidence
odbitka DDV
V nadaljevanju objavljamo aktualno obvestilo Finančne uprave
RS z dne 5. 5. 2025, namenjeno davčnim zavezancem, identi-
ficiranim za DDV za namen pravočasne priprave na predložitev
evidence obračunanega DDV in evidence odbitka DDV.
Obvestilo Finančne uprave RS
»Vsi davčni zavezanci, identificirani za namene DDV, bodo
morali za davčna obdobja od 1. julija 2025 dalje davčnemu
organu v elektronski obliki po elektronski poti predložiti evi-
denco obračunanega DDV in evidenco odbitka DDV.
Prvič, torej najpozneje do konca avgusta 2025, če imajo določe-
no mesečno davčno obdobje, oziroma oktobra 2025, če imajo
določeno trimesečno davčno obdobje. Finančna uprava pripravlja
rešitve za enostavnejšo izpolnitev te obveznosti za davčne zave-
zance z manjšim obsegom poslovanja. Davčnim zavezancem, ki
bodo predložili evidence najmanj tri delovne dni pred potekom
roka za predložitev, bo Finančna uprava tudi predizpolnila obra-
čun DDV.
Davčni zavezanec mora davčnemu organu predložiti evidenco
obračunanega DDV in evidenco odbitka DDV najpozneje do roka,
v katerem mora predložiti obračun DDV.
Posredovanje evidenc bo možno na naslednje načine:
iz računovodskih portalov, ki bodo podpirali oddajo preko na-
menskih spletnih storitev Finančne uprave, 
uvoz pripravljenih zip datotek preko portala eDavki,
za davčne zavezance z manjšim obsegom poslovanja tudi
preko MiniBlagajne, če bodo izkoristili možnost vodenja evi-
denc v tej aplikaciji.
Za davčne zavezance z manjšim obsegom poslovanja bo vodenje
evidenc možno tudi v MiniBlagajni, brezplačni programski pod-
pori Finančne uprave za izdajanje računov. S pomočjo te rešitve
bodo davčni zavezanci poleg računov, izdanih preko MiniBlagaj-
ne ali računov izdanih iz vezane knjige računov in davčno potrje-
nih preko MiniBlagajne (podatki o teh računih se bodo avtomat-
sko prenašali v evidenco), v program evidentirali tudi podatke o
drugje izdanih računih in podatke o prejetih računih.
Za davčnega zavezanca, ki bo predložil evidence najmanj tri de-
lovne dni pred potekom roka za predložitev obračuna DDV, bo
davčni organ na podlagi predloženih podatkov iz evidenc sestavil
predizpolnjen obračun DDV, če davčni zavezanec sam še ne bo
predložil obračuna DDV za zadevno davčno obdobje.
Vse aktualne informacije in podrobnosti, ki jih Finančna uprava
redno posodablja, so dostopne na naslednjih povezavah:
Podrobnejši opis:Evidenci obračunanega DDV in odbitka DDV ter
predizpolnitev obračuna DDV.
Pogosta vprašanja in odgovori: Kratka vprašanja in odgovori -
evidenci obračunanega DDV in odbitka DDV ter predizpolnitev
obračuna DDV.
Tehnična dokumentacija:Spletni servis za sprejem KIR KPR.«
Neposreden dostop do objave in navedenih povezav je priprav-
ljen tudi preko spletne strani TZS: www.tzslo.si.
Vir: Povzeto po spletni objavi Finančne uprave RS z dne 5. 5.
2025. M.S.
Omrežnina za električno energijo
V Uradnem listu RS, št. 27/25 z dne 23. 4. 2025, sta objavljena:
Akt o spremembah in dopolnitvi Akta o metodologiji za ob-
računavanje omrežnine za elektrooperaterje in
Akt o spremembah in dopolnitvah Akta o metodologiji za
določitev regulativnega okvira za elektrooperaterje.
Kot izhaja iz objave Agencije za energijo (v nadaljevanju: Agen-
cija), se bo na podlagi sprejete novele akta morebitna presežna
moč obračunavala le še v primerih, ko bo odjemalec dogovorje-
no moč predhodno spreminjal. Odjemalcu, ki dogovorjene moči,
določene s strani elektrooperaterja, ne bo spreminjal, presežna
moč ne bo obračunana, elektrooperater pa bo odjemalce še dalje
informativno seznanjal z morebitnimi presežki (s tem se tudi uki-
nja prehodno obdobje). Podatki za visoko sezono kažejo, da je pri
odjemalcih, ki dogovorjene moči niso spreminjali, prihajalo veči-
noma do manjših odstopanj, ki z vidika obratovanja omrežja niso
problematična. Spremljanje učinkov torej kaže, da dogovorjena
obračunska moč v glavnem dovolj dobro odraža potrebe po zmo-
gljivosti omrežja. Ohranitev obračunavanja presežne moči za tis-
te uporabnike, ki jo bodo spreminjali, pa je, kot navaja Agencija,
ključna z vidika spodbujanja učinkovite uporabe omrežja, povra-
čanja nenadzorovanih stroškov elektrooperaterjev ter prepre-
čevanja prenašanja stroškov na ostale odjemalce. Z navedeno
spremembo se poenostavlja način obračunavanja omrežnine,
obenem pa naj bi se odpravljala bojazen pasivnih uporabnikov
glede morebitnih dodatnih stroškov omrežnine ob nenačrtovani
prekoračitvi dogovorjene obračunske moči po preteku prehod-
nega obdobja.
S spremembo Akta o metodologiji za določitev regulativnega
okvira za elektrooperaterje je Agencija na podlagi podatkov elek-
trooperaterjev ter dodatnih lastnih analiz sprejela določene spre-
2
WWW.TZSLO.SI
membe kriterijev regulativnega okvira, ki se nanašajo na prizna-
vanje posameznih stroškov delovanja in vzdrževanja. Spremembe
se nanašajo predvsem na inflacijo, ki je bila v letih 2022 in 2023
bistveno višja od načrtovane v regulativnem okviru. Agencija je
obenem posodobila in dopolnila nabor kazalnikov uspešnosti de-
lovanja elektrooperaterjev na področju naložb v nove, inovativne
tehnologije (npr. pametna omrežja) ter uporabe storitev prožnosti
in opravila manjše posodobitve procesnih določb akta. Agencija
nadaljuje s spremljanjem učinkov, zbiranjem podatkov in pripra-
vo analiz za nadaljnje optimiziranje metodologije obračunavanja
omrežnine, ki jih namerava javnosti predstaviti predvidoma do
konca junija.
Vir: Povzeto po objavi Agencije za energijo z dne 24. 4. 2025.
M.S.
III ŽIVILA
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Vabljeni na individualna usposabljanja za uporabo digitalne-
ga orodja NutriForm
V okviru programa »ZaUpam« smo razvili odprto digitalno orod
-
je NutriForm (dodaten zavihek znotraj informacijskega sistema
NutriBase) za spodbujanje izboljševanja sestave živil, ki je
brezplačno na voljo po predhodni registraciji na spletni pove
-
zavi: https://nutribase.ijs.si/.
Vse nosilce živilske dejavnosti, ki proizvajate ali tržite živila na
območju Republike Slovenije, vljudno vabimo k uporabi informa
-
cijskega sistema NutriBase, ki je namenjen urejanju podatkov
o sestavi živil ter omogoča dodajanje novih živil in urejanje
podatkov o obstoječih živilih. Urejeni podatki o sestavi živil
se med drugim delijo v mobilno aplikacijo VešKajJeš ter druge
platforme (OPKP, Šolski lonec, CLAS idr.), ki so namenjene ozave
-
ščanju potrošnikov kot tudi raziskavam in razvoju, predvidena je
tudi povezava podatkov s seznamom živil z nacionalnim znakom
»Dobra izbira«, ko bo le-ta vzpostavljen.
V okviru programa »ZaUpam« je bilo v okviru NutriBase razvi
-
to dodatno orodje NutriForm, ki uporabnikom nudi podporo
pri izboljševanju sestave živil. Orodje NutriForm je namenjeno
živilskim podjetjem za samoocenjevanje hranilne sestave živil in
kot pomoč pri izboljševanju sestave živil in pijač. NutriForm vklju
-
čuje pet modelov (Nutri-Score, FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po
sprejemu nacionalnega predpisa pa bo aktivirana tudi možnost
profiliranja po kriterijih za uporabo znaka »Dobra izbira«) za pro
-
filiranje živil, ki se po svetu uporabljajo za različne namene – od
informiranja potrošnikov, omejevanja oglaševanja živil ali za stro-
kovno ocenjevanje hranilne sestave živil. Orodje NutriForm po
vnosu vseh zahtevanih vstopnih podatkov poda oceno živila po
vseh petih modelih in prikaže, kje na lestvici se le-to nahaja oziro
-
ma izpiše kriterije, ki pri posameznem modelu niso bili doseženi.
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za
uporabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna
usposabljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo orodje
NutriForm ter zaposlene v podjetju usposobimo za njegovo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for
-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro
-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor
-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/708 z dne 11. aprila
2025 odovoljenju za natrijev ferocianid in kalijev ferocianid
kot krmna dodatka za vse živalske vrste in razveljavitvi Ured-
be (ES) št.1810/2005 - UL EU, št. L 2025/707 z dne 14. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/719 zdne 14.aprila 2025
oregistraciji uvoza nekaterih šarenk sporeklom iz Turčije po
ponovnem začetku preiskave za izvršitev sodbe zdne 5.febru-
arja2025 vzadevi T-122/23 vzvezi zIzvedbeno uredbo Komi-
sije (EU)2022/2390 - UL EU, št. L 2025/719 z dne 15. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/752 z dne 16. aprila
2025 opodaljšanju dovoljenja za L-tirozin kot krmni dodatek
za vse živalske vrste in razveljavitvi Izvedbene uredbe (EU)
št.101/2014 - UL EU, št. L 2025/752 z dne 22. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/756 z dne 16. aprila
2025 odovoljenju za L-valin, proizveden z Escherichia coli
CGMCC 22721, kot krmni dodatek za vse živalske vrste - UL
EU, št. L 2025/756 z dne 22. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/757 z dne 16. aprila
2025 odovoljenju za sepiolit kot krmni dodatek za vse žival-
ske vrste - UL EU, št. L 2025/757 z dne 22. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/801 z dne 14. aprila
2025 oregistraciji geografske označbe Aguacate de Canarias
(ZGO) vregistru Unije za geografske označbe vskladu zUred-
bo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št.
L 2025/801 z dne 22. 4. 2025;
Obvestilo odatumu začetka veljavnosti sprememb prilog I,
III(a), III(b), IV(a) inVI kSporazumu med Evropsko skupnostjo
in Kanado otrgovini zvini in žganimi pijačami [2025/804] - UL
EU, št. L 2025/804 z dne 23. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/782 zdne 23.aprila
2025 ospremembi Uredbe (ES) št.152/2009 vzvezi zdolo-
čanjem karbonatov vkrmi - UL EU, št. L 2025/782 z dne 24.
4. 2025;
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/830 z dne 25. apri-
la 2025 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Združeno kraljestvo in Zdru-
žene države Amerike na seznamih tretjih držav, njihovih oze-
melj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk perutnine,
zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa perutnine
in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/830 z dne 28.
4. 2025;
Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/637 zdne 29. janu-
arja2025 ospremembi Delegirane uredbe (EU)2022/2292
glede zahtev za vstop nekaterih mlečnih proizvodov, neka-
terih aditivov za živila, pridobljenih iz živali, kolagenskih ovit-
kov, mletega mesa, mesnih pripravkov, mehansko izkoščene-
ga mesa in sestavljenih proizvodov, ki vsebujejo želatinske
kapsule, vUnijo - UL EU, št. L 2025/637 z dne 29. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/812 z dne 28. apri-
la 2025 o odobritvi preklica tradicionalnega izraza vino
de pago calificado v skladu s členom 115(2) Uredbe (EU)
št.1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/812 z dne 29. 4. 2025. K.F.
III NEŽIVILA
Pravilnik o spremembah in dopolnitvi Pravilnika o radijski opremi
V Uradnem listu RS, št. 30/25, je objavljen Pravilnik o spremem-
bah in dopolnitvi Pravilnika o radijski opremi. Pravilnik o radij-
ski opremi (Uradni list RS, št. 3/16, 9/20 in 124/23) določa zahteve
za dostopnost radijske opreme na trgu in njeno dajanje v uporabo
skladno z Direktivo 2014/53/EU. Z objavo Pravilnika o spremem-
bah in dopolnitvah Pravilnika o radijski opremi se odpravljajo na-
pake pri številčenju členov. M.S.
Iz Uradnega lista EU
Popravek Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2025/591 z dne 21.
marca 2025 o uvedbi začasne dajatve na uvoz glioksilne kisli-
ne s poreklom iz Ljudske republike Kitajske (UL L, 2025/591,
24.3.2025) - UL EU, št. L z dne 6. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/845 z dne 5. maja
2025 o odobritvi aktivne snovi elementarno železo kot ak-
tivne snovi z majhnim tveganjem v skladu z Uredbo (ES) št.
1107/2009 Evropskega parlamenta in Sveta ter o spremembi
Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 540/2011 - UL EU, št. L z
dne 6. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/808 z dne 5. maja
2025 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) 2015/408 glede
črtanja gama-cihalotrina, ipkonazola in oksamila s seznama
aktivnih snovi, ki se štejejo za kandidatke za zamenjavo - UL
EU, št. L z dne 6. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/831 z dne 5. maja 2025
o izdaji dovoljenja Unije za družino biocidnih proizvodov
AWPF Calcium Hypochlorite BPF v skladu z Uredbo (EU) št.
528/2012 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L z dne
6. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/833 z dne 5. maja
2025 o obnovitvi odobritve aktivne snovi lenacil v skladu z
Uredbo (ES) št. 1107/2009 Evropskega parlamenta in Sveta ter
o spremembi izvedbenih uredb Komisije (EU) št. 540/2011 in
(EU) 2015/408 - UL EU, št. L z dne 6. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/834 z dne 5. maja
2025 o izdaji dovoljenja Unije za posamezni biocidni proizvod
Chlorine v skladu z Uredbo (EU) št. 528/2012 Evropskega par-
lamenta in Sveta - UL EU, št. L z dne 6. 5. 2025;
Popravek Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2025/261 z dne 10.
februarja 2025 o uvedbi dokončne protidampinške dajatve
na uvoz biodizla s poreklom iz Ljudske republike Kitajske (UL
L, 2025/261, 11.2.2025) - UL EU, št. L z dne 29. 4. 2025;
Popravek Uredbe (EU) 2024/1781 Evropskega parlamenta
in Sveta z dne 13. junija 2024 o vzpostavitvi okvira za dolo-
čitev zahtev za okoljsko primerno zasnovo za trajnostne iz-
delke, spremembi Direktive (EU) 2020/1828 in Uredbe (EU)
2023/1542 ter razveljavitvi Direktive 2009/125/ES (UL L,
2024/1781, 28.6.2024) - UL EU, št. L z dne 28. 4. 2025;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/792 z dne 24. aprila 2025
o objavi seznama določenih vrednosti emisij CO2 na proizva-
jalca in povprečnih specifičnih emisij CO2 iz vseh novih težkih
vozil, registriranih v Uniji, v skladu z Uredbo (EU) 2019/1242
Evropskega parlamenta in Sveta za poročevalsko obdobje
leta 2022 (notificirano pod dokumentarno številko C(2025)
2307) - UL EU, št. L z dne 25. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/787 z dne 24. aprila
2025 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) št. 540/2011 gle-
de podaljšanja obdobij odobritve aktivnih snovi 1,4-dime-
tilnaftalen, amidosulfuron, bentazon, biksafen, klomazon,
fenoksaprop-P, fludioksonil, fluoksastrobin, flutolanil, fluksa-
piroksad, giberelinska kislina, giberelini, halauksifen-metil,
mekoprop-P, parafinsko olje, pentiopirad, pirimifos-metil, pro-
pamokarb, propizamid, protiokonazol, rimsulfuron, sedaksan
in sulfoksaflor - UL EU, št. L z dne 25. 4. 2025;
Popravek Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2021/1784 z dne
8. oktobra 2021 o uvedbi dokončne protidampinške dajatve
na uvoz ploščato valjanih izdelkov iz aluminija s poreklom iz
Ljudske republike Kitajske (UL L 359, 11.10.2021) - UL EU, št. L
z dne 22. 4. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/670 z dne 4. aprila
2025 o uvedbi začasne protidampinške dajatve na uvoz ne-
katerih vroče valjanih ploščatih izdelkov iz železa, nelegira-
nega jekla ali drugega legiranega jekla s poreklom iz Egipta,
Japonske in Vietnama - UL EU, št. L z dne 7. 4. 2025. M.S.
III AKADEMIJA TZS
A) Webinar: Tipične napake, ki spodkopavajo konverzije – 21. 5. 2025, on-line
Vljudno vas vabimo na brezplačni webinar »Tipične napa-
ke, ki spodkopavajo konverzije«, ki bo potekal dne 21. maja
2025med9.00 in 11.30 uro, preko spletne platformeZOOM in
ga Trgovinska zbornica Slovenije organizira v sodelovanju s svo-
jim programskim partnerjemCreatim d.o.o.
Na webinarju bomo predstavili:
4
WWW.TZSLO.SI
Kako odpraviti tipične napake v uporabniški izkušnji?
Kako v analitiki prepoznati vzorce, ki so podlaga za višje kon-
verzije?
Na praktičnih primerih si bomo ogledali, kako izboljšati učin-
kovitost spletnega nastopa.
Predavatelj: g. Gregor Štern, strokovnjak za spletni marketing,
Creatim d.o.o.
Pridružite se nam in nam po koncu predstavitve zastavite vaša
konkretna vprašanja, na katera bomo z veseljem odgovorili.
Vljudno vabljeni k prijavi. Kotizacije NI! L.D.P.
B) Webinar: Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko varnost? – 27. 5. 2025,
on-line
Vljudno vas vabimo na brezplačni webinar »Kako smotrno raz-
porediti sredstva za kibernetsko varnost glede na velikost
podjetja, ki bo potekal dne 27. maja 2025 med 9.00 in 10.00
uro, preko spletne platforme ZOOM in ga Trgovinska zbornica
Slovenije organizira v sodelovanju s svojim programskim partner-
jem A1 Slovenija, d.d.
Kibernetska varnost je strateškega pomena, zato zahteva pozor-
nost lastnikov in vodilnih kadrov. K odgovornemu ravnanju nas
zavezujejo tudi zakoni in smernice.
Raziskave kažejo, da kar dve od treh srednje velikih slovenskih
podjetij nista ustrezno zaščiteni pred kibernetskimi grožnjami,
kar predstavlja resno tveganje za poslovanje. Pri manjših podje-
tjih je ta odstotek še višji.
Na webinarju, ki je namenjen ključnim odločevalcem v podjetju,
bomo predstavili:
praktične nasvete, kako ustrezno uredite področje kibernet-
ske varnosti;
ovrgli bomo mit, da je kibernetska varnost draga;
kako si z majhnim, vendar smiselno (u)porabljenim finančnim
vložkom, zagotovite celovit pristop h kibernetski varnosti.
Predavatelj: g. Blaž Osrajnik,vodja portfelja novih poslovnih pri-
ložnosti pri A1
Pridružite se nam in nam po koncu predstavitve zastavite vaša
konkretna vprašanja, na katera bomo z veseljem odgovorili.
Vljudno vabljeni. Kotizacije NI! L.D.P.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Poročilo o gibanju plač za februar 2025
Statistični urad Republike Slovenije je v Uradnem listu RS, št.
28/25, objavil Poročilo o gibanju plač za februar 2025:
Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Slove-
niji za februar 2025 je znašala 2.430,99 EUR in je bila za 1,4%
nižja kot za januar 2025.
Povprečna mesečna neto plača na zaposleno osebo v Slove-
niji za februar 2025 je znašala 1.550,03 EUR in je bila za 1,2%
nižja kot za januar 2025.
Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar–februar
2025 je znašala 2.447,66 EUR.
Povprečna mesečna neto plača za obdobje januar–februar
2025 je znašala 1.559,57 EUR.
Povprečna mesečna bruto plača za obdobje december 2024–
februar 2025 je znašala 2.567,07 EUR. P.G.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačna 33. TRGOVINKO-va delovnopravna klepetalnica – 15. 5. 2025, on-line
b) Webinar: Tipične napake, ki spodkopavajo konverzije – 21. 5. 2025, on-line
c) Webinar: Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko varnost? – 27. 5. 2025, on-line
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih za april 2025
Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR
Prehodni davčni podračun Referenca
60 % PP** 3,5 PP***
1.436,95 8.382,22
2.394,92
Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 222,73 1.299,24
Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 127,17 741,83
Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 349,90 2.041,07
Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 91,39 533,11
Obvezni zdravstveni prispevek* pavšalni znesek 37,17 37,17
Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 94,26 549,87
Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 7,62 44,43
Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 230,44 1.164,58
Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,88 16,76
Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 2,01 11,74
Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,86 5,03
Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,87 16,77
Skupaj drugi prisp. 5,75 33,53
PRISPEVKI SKUPAJ 586,09 3.239,18
DŠ pomeni davčna številka zavezanca
* Povprečna mesečna bruto plača za leto 2024 (PP): 2.394,92 EUR
** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2024 znaša 60 % zadnje
znane povprečne letne plače: 60 % od 2.394,92 EUR = 1.436,95 EUR
*** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača naj-
več od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2):
2.394,92x 3,5 = 8.382,22 EUR
* Višina OZP od 1.3.2025 dalje je določena v višini 37,17 eur (Uradni list RS, št. 12/25).
Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost
(POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu
elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni,
ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSV
najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani
najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec.
Vir: Ministrstvo za finance, Finančna uprava RS, april 2025. K.F.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh
Podatki Statističnega urada RS (SURS) kažejo, da so realni prihod-
ki v trgovini na drobno (G 47) v marcu 2025 glede na marec 2024
nižji za 0,3 %. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v enakem
obdobju ostali nespremenjeni. V kolikor bi upoštevali prihodke v
trgovini na drobno brez prodaje motornih goriv, bi bili ti prihodki
nižji za 0,5 %. V trgovini na drobno z neživili brez motornih goriv
so prihodki v marcu 2025 narasli za 0,3 % glede na lanski marec,
prihodki v trgovini na drobno z živili pa so se znižali za 1,3 %. V
trgovini z motornimi vozili (G 45) je prisotna 4,9 % letna rast gle-
de na lanske prihodke. Iz primerjave desezoniranih prihodkov na
mesečni ravni, torej v marcu 2025 glede na februar 2025, lahko
vidimo, da je v trgovini na drobno (G 47) prisoten padec realnih
prihodkov za 2,0 %. V trgovini z živili so prihodki na mesečni ravni
prav tako upadli za 2,0 %, v trgovini z neživili pa so upadli za
0,9 %.
Iz kumulativnih podatkov za prve tri mesece leta 2025 glede na
enako obdobje leta 2024 izhaja, da so realni prihodki v trgovini
na drobno (G 47) višji za 2,3 %. Rast prihodkov v trgovini z motor-
nimi gorivi (G 47.3) je v začetku leta 2025 znašala 0,8 %, v trgovini
z živili je rast znašala 1,0 %, v trgovini z neživili pa 1,7 %. Prihodki v
trgovini z motornimi vozili (G 45) so višji za 4,6%. Realni prihodki
v trgovini na drobno so bili v letu 2024 na primerljivih ravneh z
letom 2023, na začetku leta 2025 je sicer prisotna manjša rast
prihodkov, vendar pa zaenkrat še ne moremo trditi, da gre za sta-
bilen trend rasti.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh za marec 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
mar 25 /
feb 25
mar 25 /
mar 24
mar 25 /
feb 25
1)
mar 25 /
mar 24
1)
mar 25 /
feb 25
1) 3)
mar 25 /
mar 24
1) 2)
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 121,3 104,1 122,0 105,4 101,8 104,9
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 112,4 99,5 110,9 98,0 98,0 99,7
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 112,9 99,3 111,4 97,7 98,7 99,5
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 110,0 100,8 109,2 99,9 102,8 100,0
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 112,1 96,4 111,4 93,7 98,0 98,7
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 113,4 101,7 111,3 100,6 99,1 100,3
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, maj 2025. P.G.
6
WWW.TZSLO.SI
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini za februar 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
feb 25 /
jan 25
feb 25 /
feb 24
feb 25 /
jan 25
1)
feb 25 /
feb 24
1)
feb 25 /
jan 25
1) 3)
feb 25 /
feb 24
1) 2)
G Trgovina 101,4 102,1 100,8 101,9 100,3 104,9
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 98,6 103,0 98,6 103,5 98,0 105,4
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 97,8 103,1 97,9 103,8 97,7 105,9
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 106,4 101,7 106,5 100,2 105,7 103,0
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 105,2 101,9 104,6 102,4 101,2 106,3
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 96,4 101,8 96,0 100,3 101,1 104,6
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 96,5 101,6 95,8 100,2 99,2 101,1
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 95,7 102,7 96,7 100,2 100,2 99,3
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 96,1 101,5 95,7 99,1 99,1 101,5
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 96,1 101,5 95,6 99,0 98,3 99,2
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 97,9 101,9 97,5 98,8 101,7 99,0
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 96,9 101,7 96,0 101,1 100,0 102,1
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 102,3 97,6 101,8 97,0 98,6 97,3
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v
specializiranih prodajalnah
90,4 104,0 89,9 102,3 96,4 105,6
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih
prodajalnah
92,7 101,4 90,6 100,5 98,1 100,5
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni
material, avdio in video zapisi v specializiranih prodajalnah
102,0 92,4 101,0 93,9 97,1 93,3
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78 Računalniške,
telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače ipd. v
specializiranih prodajalnah
108,6 118,4 108,6 117,2 107,0 121,0
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 86,1 93,8 85,9 93,8 98,3 91,2
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih
prodajalnah
105,5 87,7 105,3 87,9 96,8 86,3
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi v
specializiranih prodajalnah
92,7 109,7 92,7 110,1 98,4 108,3
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh 97,2 102,2 97,0 101,6 100,3 105,2
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, maj 2025. P.G.
Kumulativni indeksi prihodka
Nominalni Realni
jan-feb 25 /
jan-feb 24
jan-mar 25 /
jan-mar 24
jan-feb 25 /
jan-feb 24
jan-mar 25 /
jan-mar 24
G Trgovina 105,1 n. p. 104,7 n. p.
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 103,9 103,8 104,4 104,6
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 104,3 n. p. 105,1 n. p.
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 100,9 n. p. 99,2 n. p.
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 105,6 n. p. 106,2 n. p.
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 104,5 103,1 103,7 102,3
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 102,8 102,1 102,0 101,1
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 104,4 103,3 101,3 100,8
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 103,5 102,8 102,3 101,0
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 103,7 n. p. 101,3 n. p.
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 101,5 n. p. 98,6 n. p.
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 102,0 101,8 102,5 101,7
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 100,0 n. p. 99,3 n. p.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Lucija Dobnikar Premk, Primož Gorenc in Karmen Fortuna.
Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj
»T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.
tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in
dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v
specializiranih prodajalnah
105,9 n. p. 106,5 n. p.
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih
prodajalnah
103,2 n. p. 103,5 n. p.
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni
material, avdio in video zapisi v specializiranih prodajalnah
94,6 n. p. 96,2 n. p.
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78 Računalniške,
telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače ipd. v
specializiranih prodajalnah
115,7 n. p. 115,0 n. p.
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 91,3 n. p. 91,3 n. p.
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih
prodajalnah
88,8 n. p. 89,0 n. p.
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi v
specializiranih prodajalnah
110,7 n. p. 111,1 n. p.
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh 101,5 n. p. 104,5 n. p.
Opomba: n. p. – ni podatka. Izločen vpliv koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, maj 2025. P.G.
Indeksi prihodka trgovine v EU
Podatki Eurostata kažejo, da so se v EU nominalni prihodki v tr-
govini na drobno (G 47) v prvih dveh mesecih leta 2025 glede na
enako obdobje leta 2024 povišali za 3,1 %, v Sloveniji pa so se po-
višali za 4,5 %, medtem ko v enakem obdobju realni indeksi, kjer
je izločen vpliv inflacije, kažejo, da so realni prihodki v EU v trgo-
vini na drobno narasli za 2,0 %, v Sloveniji pa so narasli za 3,7 %.
Če izločimo prihodke v trgovini z motornimi gorivi je v EU prisotna
rast prihodkov za 2,8 %, v Sloveniji znaša rast 2,5 %. V trgovini
z živili, pijačami in tobačnimi izdelki so prihodki v EU narasli za
2,3 %, v Sloveniji za 2,0 %. V trgovini z neživili brez motornih goriv
so prihodki v EU zrasli za 1,3 %, medtem ko so v Sloveniji zrasli
za 2,3 %. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v EU narasli za
0,4 %, v Sloveniji pa so narasli za 1,3 %. Primerjava s sosednjimi
državami kaže na to, da Hrvaška in Madžarska dosegata relativno
visoke rasti prihodkov v začetku leta 2025, izstopa pa tudi Italija,
kjer so prihodki v začetku leta 2025 nižji kot v letu 2024. P.G.
Iz letnega poročila EuroCommerce in McKinsey: Ključni trendi v živilskem
maloprodajnem sektorju za leto 2025
Evropsko združenje EuroCommerce, katerega članica je tudi Trgo-
vinska zbornica Slovenije (TZS), je v sodelovanju s svetovalnim pod-
jetjem McKinsey & Company aprila 2025 objavilo poročilo State of
Grocery Retail 2025. Dokument prinaša poglobljen vpogled v tren-
de, izzive in priložnosti živilskega maloprodajnega sektorja v Evropi.
Ključne ugotovitve za leto 2024
V letu 2024 so prihodki v maloprodaji živil v enajstih evropskih dr-
žavah nominalno zrasli za 2,4 %, a je bila realna rast zaradi 2,3-od-
stotne inflacije hrane skorajda zanemarljiva. Diskontne trgovine in
trgovske blagovne znamke so še naprej povečevale svoj tržni de-
lež, a počasneje kot v preteklem letu. Po dveh letih intenzivnega
prehoda na cenejše izdelke s strani potrošnikov se je ta trend umi-
ril. Za leto 2025 so vodilni v panogi zmerno optimistični, čeprav
ostajajo previdni zaradi skromne pričakovane rasti prihodkov.
Značilnosti uspešnih trgovcev
Navedena analiza je pokazala, da so podjetja z nadpovprečno
rastjo izkazovala naslednje štiri ključne značilnosti:
1. Močna prisotnost trgovinskih blagovnih znamk – obsežna
ponudba lastnih blagovnih znamk je prispevala k višji rasti.
2. Prijetna nakupovalna izkušnja – prijaznost zaposlenih po-
membno vpliva na zadovoljstvo kupcev.
3. Visoka kakovost izdelkov – kupci pričakujejo primerljivo
kakovost pri izdelkih trgovskih blagovnih znamk.
4. Konkurenčne cene.
Trendi v prihodnjih letih
Poročilo izpostavlja naslednjih devet dolgoročnih trendov do leta 2030:
1. minimalna rast prodajnih količin (0,2 % povprečno na leto),
2. krepitev trgovinskih blagovnih znamk,
3. večje povpraševanje po zdravi prehrani,
4. povečanje nakupov pripravljenih obrokov,
5. rast personalizacije ponudbe,
6. trajnostno naravnano nakupovanje,
7. konsolidacija evropskega trga,
8. smiselna uvedba tehnoloških rešitev,
9. razvoj maloprodajnih medijev.
Za dolgoročni uspeh poročilo priporoča štiri strateške usmeritve:
osredotočenost na personalizacijo, večjo operativno učinkovitost,
povečanje priljubljenosti med mlajšimi generacijami ter uporabo po-
datkov in umetne inteligence za sprejemanje odločitev. Več si lahko
preberete v poročilu, ki je objavljeno na spletni strani Eurocommerce.
Vir: Povzeto po dokumentu EuroCommerce »State of Grocery Re-
tail 2025«, ki je javno objavljen na spletni strani https://www.euro-
commerce.eu/2025/04/the-state-of-grocery-retail-2025-europe/.
P.G.