1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
Napovednik za 19. Strateško konferenco
o trgovini - 14. oktober 2025, Brdo pri
Kranju
Člane seznanjamo, da bo letos že 19. Strateška konferenca o trgo-
vini, ki jo organizira Trgovinska zbornica Slovenije v sodelovanju
z Ekonomsko fakulteto Univerze v Ljubljani potekala v torek, 14.
oktobra 2025 s pričetkom ob 9.00 uri na Brdu pri Kranju, pod nas-
lovom »Potrošnik in trgovec v skupnih izzivih: kam nas vodijo
umetna inteligenca, novi ukrepi, geostrateške spremembe
Že dolgo gospodarski svet ni doživljal tolikšnih sprememb in
negotovosti. Geostrateške in politične spremembe močno in ne-
predvidljivo vplivajo na dogajanja in razvoj. Na pohodu je zno-
va protekcionizem, spreminjanje poti dobavnih verig, valutni in
finančni pritiski… in trgovina pri tem nikakor ni izvzeta. Naspro-
tno, saj je prav porabnik tisti, ki na koncu občuti vse to. Prav zato
bomo na letošnji konferenci naslavljali vse aktualne teme: kam
nas usmerjajo novi ukrepi in neravnovesja, ki naslavljajo tako
globalne kot regionalne spremembe? Kako in na kakšen način z
umetno inteligenco (AI) in novimi tehnologijami v trgovini naprej?
Predvsem pa, kako ohranjati, kljub vsem cenovnim in dobavnim
pritiskom - ugled trgovine, motivacijo zaposlenih, zvestobo kup-
cev? O vsem tem in še čem bomo z uglednimi sogovorci in vsemi
vami razpravljali že na 19. Strateški konferenci o trgovini.
Veseli bomo vaše udeležbe v Kongresnem centru na Brdu pri Kra-
nju, zato vabljeni, da si rezervirate termin konference. Program
konference in informacije glede prijave bomo objavili naknadno,
tudi na naši spletni strani in v T-Informacijah. Vljudno vabljeni
k udeležbi – soustvarite ta naš osrednji letni dogodek skupaj z
nami. M.L., M.S.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 20. maj 2025, št. 15/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Novem mestu – Razvojni center Novo
mesto, 5. 6. 2025 ob 13.00 uri
Še en uspešno zaključen projekt TZS za varovanje okolja: »Ko porabim, kar nakupujem,
odpadke skrbno ločujem«
Trajnost, digitalizacija, zeleni prehod – v skladu s so-
dobnimi trendi, se tudi Trgovinska zbornica Slovenije
(TZS) vse bolj zavzema za odgovorno poslovanje svo-
jih članov.
Zeleni prehod in trajnostni razvoj ob digitalizaciji že dlje časa
predstavljata eno osrednjih usmeritev tako na evropski kot slo-
venski ravni. Trgovinska zbornica Slovenije aktivno sodeluje pri
oblikovanju zakonodajnih rešitev in krepi zavest o ključnih okolj-
skih tematikah za trgovinsko dejavnost tudi z razvojem lastnih
projektov.
V letošnjem letu je TZS že drugič objavila razpis za »Nagrade za
trajnostno poslovanje podjetij«, namenjen prepoznavanju in
spodbujanju dobrih praks med svojimi člani. Projekt smo pripravili
v sodelovanju z domačimi strokovnjaki s področij varstva okolja,
podnebja, trajnostnega razvoja, komuniciranja in ekonomije.
Številna podjetja že izvajajo vrsto ukrepov za varstvo okolja in
trajnostno naravnano poslovanje. S podelitvijo nagrad želimo te
prakse izpostaviti in spodbuditi njihovo širšo implementacijo. Pri-
znanja bodo podeljena na letošnji oktobrski Strateški konferenci
o trgovini podjetjem, katerih poslovanje se bo izkazalo za najbolj
trajnostno na ključnih tematskih sklopih: okolje, upravljanje, ko-
municiranje, skrb za zaposlene, vključenost v skupnost in digitali-
zacija. Novost letošnjega razpisa je kategorija »Izvirne trajnostne
prakse«, ki omogoča predstavitev projektov, ki celovito prispeva-
jo k trajnostnim ciljem.
Uspešni projekti na področju varovanja okolja
»Količina plastičnih vrečk se je po sprejetju Kodeksa za zmanj-
šanje prodaje plastičnih nosilnih vrečk na blagajnah malop-
rodajnih mest praktično zmanjšala čez noč, k čemur so največ
prispevali prav trgovci in s tem dokazali, da imajo velik posluh za
naše okolje in prihodnje generacije,« poudarja predsednica TZS,
mag. Mariča Lah. S kodeksom, ki je nastal leta 2019 v sodelova-
nju TZS in Ministrstva za okolje in prostor, se trgovci prostovoljno
zavežejo k opustitvi prodaje lahkih plastičnih nosilnih vrečk iz
originalnega granulata z debelino stene manj kot 50 mikronov
ter plastičnih nosilnih vrečk z manj kot 80 % vsebnostjo reciklata.
TZS je lani v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem
in šport pripravila tudi Priporočila za zmanjšanje odpadne hrane
v trgovini. Dokument vsebuje pregled stanja ter ukrepe za zmanj-
šanje količine odpadne hrane v različnih poslovnih procesih, od
nabave do doniranja hrane humanitarnim organizacijam. Priporo-
čila so vsem zainteresiranim na razpolago na: www.tzslo.si.
Ozaveščanje potrošnikov o pravilnem ločevanju od-
padkov
»Tudi v letošnjem letu nadaljujemo z zborničnim okoljskim de-
lom,« pravi izvršna direktorica TZS Mija Lapornik. Zbornica je
ob podpori Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport pripra-
vila novo zloženko ter plakate s sloganom »Ko porabim, kar
nakupujem – odpadke skrbno ločujem«, ki poudarjata pomen
pravilnega ločevanja odpadkov.
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Z odlaganjem odpadkov v ustrezen zabojnik doma, na ekološkem
otoku ali v zbirnem centru namreč pripomoremo k čistejšemu in
bolj zdravemu okolju, zmanjšujemo stroške in količino uporablje-
nih naravnih virov ter tudi na ta način prispevamo k doseganju
zastavljenih okoljskih ciljev. TZS želi s to kampanjo predvsem
doprinesti k ozaveščenosti potrošnikov o pomenu pravilnega lo-
čevanja odpadkov, zlasti na predelih Slovenije, kjer še vedno be-
ležijo nižjo stopnjo ločenega zbiranja, zato bodo vsi zainteresirani
trgovci v kratkem prejeli v ta namen izdelane posebne plakate ter
zloženke. M.L., N.P.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Uredba o določitvi zneska trošarine za alkohol in alkoholne pijače
V Uradnem listu RS, št. 35/25, je objavljena Uredba o določitvi
zneska trošarine za alkohol in alkoholne pijače, ki začne velja-
ti 1. junija 2025.
Ta uredba določa znesek trošarine za pivo, vmesne pijače in etilni
alkohol.
Trošarina iz 1., 5. in 6. točke drugega odstavka 71. člena Zakona o
trošarinah (Uradni list RS, št. 47/16, 92/21, 192/21, 140/22 in 38/24)
se plačuje v višini:
12,95 eura za 1 vol. % alkohola za en hektoliter piva;
141,24 eura za en hektoliter vmesnih pijač in
1.412,40 eura za 100 vol. % alkohola za en hektoliter etil-
nega alkohola.
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha veljati Uredba o določitvi
zneska trošarine za alkohol in alkoholne pijače (Uradni list RS, št.
24/12 in 25/14).
Kot izhaja iz obrazložitve ob predlogu uredbe tekom javne obrav-
nave v lanskem letu, v okviru katere je TZS izrazila nasprotovanje
navedenemu dvigu predvsem zaradi tveganja odliva kupne moči
in negativnih posledic ukrepa na domače gospodarstvo, se z zvi-
šanjem trošarin na pivo, vmesne pijače in etilni alkohol za 7 %
pričakuje, ob upoštevanju predpostavke znižanja količin, zvišanje
letnih prihodkov iz naslova trošarin v državnem proračunu za 8,4
mio evrov. M.S.
Uredba o določitvi zneska trošarine za tobačne izdelke
V Uradnem listu RS, št. 34/25, je objavljena Uredba o določitvi
zneska trošarine za tobačne izdelke.
Ta uredba določa znesek trošarine za tobačne izdelke iz sedmega
odstavka 86. člena Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 47/16,
92/21, 192/21, 140/22 in 38/24; v nadaljnjem besedilu: ZTro-1) ter
znesek specifične trošarine in stopnjo proporcionalne trošarine
za cigarete, izračunanih na podlagi tehtane povprečne drobnop-
rodajne cene cigaret, ter ugotavlja tehtano povprečno drobnop-
rodajno ceno cigaret.
Trošarina znaša za:
1. cigarete: najmanj 60 % tehtane povprečne drobnoprodajne
cene enega zavojčka cigaret, sproščenih v porabo, vendar naj-
manj 150 eurov za 1.000 kosov iz razreda tehtane povprečne
drobnoprodajne cene cigaret;
2. cigare in cigarilose: 6,4 % od drobnoprodajne cene, vendar naj-
manj 59 eurov za 1.000 kosov;
3. drobno rezani tobak: 38 % od drobnoprodajne cene in 59 eu-
rov, vendar najmanj 128 eurov za en kilogram;
4. drug tobak za kajenje: 59 eurov za en kilogram;
5. tobak za segrevanje: 186 eurov za en kilogram tobaka v polnilu;
6. elektronske cigarete: 0,75 eura za en mililiter tekočine, ki vse-
buje nikotin, in 0,33 eura za en mililiter tekočine, ki ne vsebuje
nikotina.
Tehtana povprečna drobnoprodajna cena cigaret za leto 2025
znaša 4,90 eura za zavojček dvajsetih cigaret. Specifična trošari-
na za cigarete znaša 97,09 eura za 1.000 kosov cigaret.
Proporcionalna trošarina za cigarete znaša 21,60 % od drobnopro-
dajne cene zavojčka cigaret. Ne glede na 4. člen se za cigarete, kate-
rih drobnoprodajna cena je nižja od 4,90 eura za zavojček dvajsetih
cigaret, plačuje trošarina v višini 150 eurov za 1.000 kosov cigaret.
Ta uredba je začela veljati 10. 5. 2025, uporablja pa se od
1. junija 2025. Kot izhaja iz prehodnih in končnih določb ured-
be, zavezanec plača trošarino v znesku iz te uredbe za tobačne
izdelke, ki jih sprosti v porabo od vključno 1. junija 2025. Z dnem
uveljavitve te uredbe preneha veljati Uredba o določitvi zneska
specifične in stopnje proporcionalne trošarine za cigarete (Ura-
dni list RS, št. 43/24), uporablja pa se do vključno 31. maja 2025.
M.S.
Obvestilo Finančne uprave RS glede obveznosti za plačilo razlike trošarine ob zvišanju
drobnoprodajne cene cigaret in drobno rezanega tobaka
V nadaljevanju vas seznanjamo z obvestilom Ministrstva za finan-
ce – Finančne uprave RS z nazivom »Obveznost za plačilo razlike
trošarine ob zvišanju drobnoprodajne cene cigaret in drobno re-
zanega tobaka«, številka 007-23/2024-13 z dne 9. 5. 2025, kot
sledi.
Obvestilo Ministrstva za finance – Finančne uprave RS
»V skladu z devetim odstavkom 8. člena Zakona o trošarinah (Ura-
dni list RS, št. 47/16 s spremembami) nastane obveznost za obra-
čun trošarine tudi takrat, ko se za drobno rezani tobak in cigarete
zviša drobnoprodajna cena (DPC). Zaradi navedenega osebe, ki
imajo drobno rezani tobak in cigarete na zalogi zunaj trošarinskih
skladišč, evidentirajo količino drobno rezanega tobaka in cigaret,
ki jih imajo na zalogi, ter obračunajo razliko trošarine. Podatke o
zalogi drobno rezanega tobaka in cigaret predložijo na obrazcu
»Obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete«,
ki je objavljen na spletni strani Finančne uprave RS. Trošarina se
plača najpozneje 60. dan po opravljenem popisu.
Trošarina se plača, če je znesek trošarine iz obračuna višji od
10 evrov.
V zvezi z navedenim vas obveščamo, da se bodo 21. 5. 2025
zvišale cene cigaret in drobno rezanega tobaka navedenega v
Obračunu razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete (v
nadaljevanju Obračun TRO-RAZ, z dne 20. 5. 2025), ki se nahaja
v prilogi tega dopisa. Razpredelnici s staro in novo DPC cigaret
(Seznam drobnoprodajnih cen cigaret) in drobno rezanega toba-
ka (Seznam drobnoprodajnih cen drobno rezanega tobaka) se
nahajata na spletni strani FURS.
Glede na to, da se bodo DPC navedenih cigaret in drobno reza-
nega tobaka (v nadaljevanju DRT) spremenile 21. 5. 2025, morajo
zavezanci evidentirati količino omenjenih cigaret in DRT, ki jo ima-
2
WWW.TZSLO.SI
jo na zalogi, na Obračunu TRO-RAZ na dan 20. 5. 2025. Ustrezno
izpolnjen Obračun TRO-RAZ, z dne 20. 5. 2025, se pristojnemu
finančnemu uradu predloži do 4. 6. 2025. Obveznost za plačilo
razlike trošarine za znesek, ki je višji od 10 evrov, je potrebno
poravnati do 19. 7. 2025. Ker je to sobota, se rok za navedeno
plačilo obračuna v skladu s 45. členom Zakona o davčnem po-
stopku (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo z
vsemi spremembami) prenese na prvi naslednji delovni dan, to
je ponedeljek, 21. 7. 2025. Plačilo se izvrši v dobro podračuna št.
SI5601100-8881000030 – prehodni davčni podračun (PDP) drža-
ve. Poleg številke vplačilnega računa se na plačilnem nalogu ob-
vezno navede tudi številko sklica, ki je določena z modelom 19 v
obliki: oznaka modela 19, sklic (davčna številka plačnika – 29009).
Obračun TRO-RAZ, z dne 20. 5. 2025, ki služi tudi kot pripomoček
za izračun razlike trošarine, se nahaja kot že navedeno v prilogi,
prav tako pa je dosegljiv tudi na spletni strani FURS (področja Tro-
šarine, Novice).
Po izpolnitvi navedenega Obračuna TRO-RAZ, se le-tega predloži
FURS po elektronski poti preko informacijskega sistema E-TROD.
Dostop do IS E-TROD je urejen preko portala e-Davki.
Za pomoč pri predložitvi Obračuna TRO-RAZ preko informacijske-
ga sistema E-TROD prilagamo navodila, ki se nahajajo v prilogi
tega dopisa, ter so na voljo tudi v okviru komponente »Obvestila«
v informacijskem sistemu E-TROD
Vir: Povzeto po obvestilu Ministrstva za finance – Finančne upra-
ve RS z nazivom »Obveznost za plačilo razlike trošarine ob zviša-
nju drobnoprodajne cene cigaret in drobno rezanega tobaka«,
številka 007-23/2024-13 z dne 9. 5. 2025. B.K.
Aktualne in načrtovane finančne spodbude Ministrstva za okolje, podnebje in energijo
Člane seznanjamo, da je na spletni strani Ministrstva za okolje,
podnebje in energijo (MOPE) objavljena informacija glede aktu-
alnih in načrtovanih finančnih spodbud v okviru tega ministrstva.
Kot navaja MOPE, v objavljeni preglednici najdete aktualne in
prihajajoče razpise oziroma finančne spodbude. Gre za okvirno
najavo bodočih javnih razpisov, javnih pozivov in drugih postop-
kov dodeljevanja sredstev. Načrtovani razpisi oziroma finančne
spodbude so objavljeni z namenom pravočasnega obveščanja
zainteresiranih prijaviteljev, kot so na primer gospodarske družbe
ali občine. Dodatne spodbude so na voljo še s strani Eko sklada,
Slovenskega okoljskega javnega sklada, Agencije Republike Slo-
venije za energijo in Borzena, operaterja trga z elektriko d.o.o.
Dostop do navedene objave, gradiva in preglednice je objavljen
tudi na spletni strani TZS: www.tzslo.si.
Vir: Delno povzeto po spletni objavi Ministrstva za okolje, podne-
bje in energijo z dne 13. 5. 2025. M.S.
III DELOVNOPRAVNA ZAKONODAJA
Evidenca o izrabi delovnega časa
Dne 23. 4. 2025 je stopil v veljavo Zakon o spremembah in dopol-
nitvah Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti
(Ur. l. RS, št. 24/25), s katerim se je med drugim črtala obveznost
delodajalca, da v evidenco o izrabi delovnega časa vpisuje izrabo
in obseg izrabe odmora med delovnim časom.
OPOZARJA: Ne glede na črtanje te določbe v zako-
nu, za vse delodajalce, ki jih zavezuje Kolektivna pogodba de-
javnosti trgovine Slovenije (Ur. l. RS, št. 52/18 s spremembami in
dopolnitvami - KPDTS), ta obveznost še vedno obstaja, in sicer
na podlagi 46. člena KPDTS, ki se glasi:
»Delodajalec je dolžan sproti voditi evidenco o delovnem času
in prisotnosti delavca na delu, na način, da je iz nje razviden čas
prihoda in odhoda iz dela, čas odmora med delom, opravičene
odsotnosti delavca, mesečni saldo ur in podobno. Delavec ima
pravico preveriti točnost podatkov v evidenci, zahtevati pisni izpis
evidence delovnega časa in v roku 30 dni po prejemu izpisa zah-
tevati popravek morebitnih nepravilnosti.«
Takšna obveznost je za trgovinsko dejavnost v veljavi že vse od
leta 2007, ko se je začela uporabljati Kolektivna pogodba dejav-
nosti trgovine Slovenije (Ur. l. RS, št. 111/06). B.K.
Zakonodajne novosti na področju zaposlovanja in dela tujcev
Delodajalce obveščamo, da sta v Uradnem listu RS, št. 32/25
z dne 6. 5. 2025, objavljena Zakon o spremembah in dopol-
nitvah Zakona o tujcih (ZTuj-2I) in Zakon o spremembah in do-
polnitvah Zakona o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu
tujcev (ZZSDT-E), ki začneta veljati 21. 5. 2025 ter v nadalje-
vanju izpostavljamo ključne spremembe, ki jih ZTuj-2I in ZZSDT-E
prinašata na področju zaposlovanja in dela tujcev.
Z nedavno sprejetima novelama ZAKONA O TUJCIH in ZAKONA
O ZAPOSLOVANJU, SAMOZAPOSLOVANJU IN DELU TUJCEV je
bila v slovenski pravni red prenešena Direktiva (EU) 2021/1883
Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. oktobra 2021 o po-
gojih za vstop in prebivanje državljanov tretjih držav za na-
men visokokvalificirane zaposlitve in razveljavitvi Direktive
Sveta 2009/50/ES. Gre za t. i. prenovitveno direktivo o modri
karti EU, katere namen je privabljanje in lažje zaposlovanje viso-
kokvalificiranih delavcev iz tretjih držav, zlasti z določitvijo ugo-
dnejših pogojev za njihov vstop in bivanje ter olajšanim sistemom
priznavanja dokumentov, ki potrjujejo ustrezne visoke poklicne
kvalifikacije ter možnostjo dokazovanja visoke poklicne kvalifika-
cije tako s pridobljeno visokošolsko kvalifikacijo kot tudi z visoko
poklicno usposobljenostjo.
POMEMBNE SPREMEMBE!
V skladu s spremenjenim 20. členom Zakona o zaposlovanju, sa-
mozaposlovanju in delu tujcev (v nadaljevanju: ZZSDT) mora tujec
za visokokvalificirano zaposlitev imeti sklenjeno pogodbo o za-
poslitvi za najmanj šest mesecev (ne več za najmanj eno leto)
ter zagotovljeno plačo v višini najmanj povprečne mesečne
bruto plače, nazadnje objavljene v Uradnem listu RS (ne več 1,5
kratnik povprečne mesečne bruto plače). Pri poklicih informativ-
no komunikacijske tehnologije lahko tujec svojo visoko poklicno
kvalifikacijo dokazuje tudi z visoko poklicno usposobljenostjo.
V postopku ugotavljanja slednje mora tako predložiti dokazilo o
pridobljenih zahtevanih poklicnih izkušnjah ali pisno mnenje
imenovanega strokovnjaka o poklicnih izkušnjah, iz katerega
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
izhaja, da ima tujec ustrezne poklicne izkušnje na ravni, primer-
ljivi z visokošolskimi kvalifikacijami, ki so relevantne za poklic in
delo, določeno v pogodbi o zaposlitvi. Za mnenje imenovanega
strokovnjaka lahko zaprosi delodajalec, pri katerem se bo tu-
jec zaposlil. Navedeno mnenje velja le za dotično zaposlitev,
stroške mnenja pa mora plačati delodajalec. Poleg tega lahko
tujec po enoletnem bivanju na podlagi modre karte v prvi državi
članici EU, po poenostavljenem in hitrejšem postopku, pridobi
modro karto EU v drugi državi članici EU, v postopku ugotavljanja
izpolnjevanja pogojev za izdajo modre karte EU pa se po novem
preverja tudi ali delodajalci aktivno poslujejo.
KATERE NOVOSTI PRINAŠAJO SPREMEMBE ZAKO-
NA O TUJCIH?
S spremembo 34. člena ZAKONA O TUJCIH (v nadaljevanju: ZTuj-
2) se omogoča vsem tujcem, ki v Republiki Sloveniji prebivajo
zakonito, da pri pristojnem organu v Republiki Sloveniji oddajo
prošnjo za prvo dovoljenje za začasno prebivanje, zato jim ne bo
več treba vlagati vlog pri diplomatskem predstavništvu ali kon-
zulatu Republike Slovenije v tujini. Enako na primer velja tudi za
tujce, ki vložijo prošnjo za izdajo prvega enotnega dovoljenja (prvi
odstavek 37.a člena ZTuj-2) in prošnjo za izdajo prve modre karte
EU (prvi odstavek 40. člena ZTuj-2).
Glede postopka vložitve prošnje za izdajo ali podaljšanje eno-
tnega dovoljenja za napotene delavce je v dopolnjenem četr-
tem odstavku 45. člena ZTuj-2 določeno, da lahko prošnjo vložita
tudi naročnik čezmejne storitve in gospodarska družba s sedežem
v Republiki Sloveniji, v katero je tujec napoten na usposabljanje.
Poleg tega ZTuj-2I na novo uvaja dovoljenje za začasno prebiva-
nje digitalnega nomada, s čimer se omogoča začasno prebivanje
državljanu tretje države, ki svoje delo opravlja na daljavo preko ko-
munikacijske tehnologije in je zaposlen ali opravlja delo na podlagi
pogodbe civilnega prava pri poslovnem subjektu s sedežem izven
Slovenije ali pa opravlja delo kot samozaposlena oseba v tujini (51.a
člen ZTuj-2). V zvezi z zavrnitvijo izdaje dovoljenja za prebivanje,
ZTuj-2I določa nov primer, ko se dovoljenje za prebivanje v Republi-
ki Sloveniji tujcu ne izda, in sicer če se v postopku izdaje ali podalj-
šanja dovoljenja za prebivanje ugotovi, da je bilo delodajalčevo
podjetje ustanovljeno ali deluje predvsem z namenom olajša-
nja vstopa državljanom tretjih držav v Republiko Slovenijo.
ZTuj-2I podaljšuje veljavnost prvega enotnega dovoljenja za
prebivanje in delo iz enega na največ dve leti in nadaljnjega
enotnega dovoljenja iz dveh na največ tri leta (tretji in četrti
odstavek 37. člena ZTuj-2). Po vzoru začasne ureditve iz Zakona o
ukrepih za optimizacijo določenih postopkov na upravnih enotah
(ZUOPUE), pristojni organ tujcu, ki zakonito prebiva v Republiki
Sloveniji in ima vloženo prošnjo za izdajo prvega enotnega do-
voljenja za namen zaposlitve, po uradni dolžnosti izda potrdi-
lo o vloženi prošnji za izdajo prvega enotnega dovoljenja, ki tuj-
cu omogoča prebivanje v Republiki Sloveniji do pravnomočne
odločitve o prošnji. Sprejeta ureditev se uporablja za zaposlitev
tujca v poklicih in dejavnostih, določenih z zakonom, ki ureja
zaposlitev, samozaposlitev in delo tujcev (nov enajsti odstavek
37. člena ZTuj-2). Navedeno velja tudi za postopke vložitve proš-
nje za izdajo prvega enotnega dovoljenja za namen zaposlitve, ki
so bili začeti pred začetkom uporabe novega enajstega odstavka
37. člena zakona in o katerih do začetka uporabe novega enajste-
ga odstavka 37. člena zakona še ni bilo pravnomočno odločeno.
V takem primeru pristojni organ vlagatelju prošnje izda potrdilo o
vloženi prošnji za izdajo prvega enotnega dovoljenja za namen
zaposlitve, ki tujcu omogoča prebivanje v Republiki Sloveniji do
pravnomočne odločitve o prošnji, na njegovo zahtevo. ZTuj-2I
sicer v prehodnih in končnih določbah določa, da se vsi po-
stopki, ki so se začeli pred začetkom uporabe tega zakona in o
katerih še ni bilo pravnomočno odločeno, načeloma nadaljujejo
in zaključijo po določbah prejšnje ureditve. Nova ureditev se za
navedene postopke uporablja, če so določbe tega zakona za
stranko ugodnejše in v nekaterih drugih, z zakonom določenih
primerih. Poleg tega ZTuj-2I za posamezne določbe zakona do-
loča poznejši začetek uporabe, na primer spremenjena določba
39. člena (enotno dovoljenje zaradi visokokvalificirane zaposlitve
– modra karta EU), novi 40.a člen (izdaja modre karte EU osebam
s priznano mednarodno zaščito) in novi 40.b člen (kratkotrajna
mobilnost imetnika modre karte EU, izdane v drugi državi članici
EU) se začnejo uporabljati dva meseca po uveljavitvi ZTuj-2I. Zgo-
raj navedeni novi enajsti odstavek 37. člena, spremenjeni tretji
odstavek 34. člena, spremenjeni prvi odstavek 37.a člena, spre-
menjeni prvi odstavek 40. člena in novi 51.a člen pa se na primer
začnejo uporabljati šest mesecev po uveljavitvi zakona.
Poleg že zgoraj navedenih novosti glede zaposlitve visokokvalifi-
cirane tuje delovne sile, se z novelo ZZSDT omogoča opravljanje
sezonskega dela tujcev tudi v dejavnosti gostinstva ali turiz-
ma. Prejšnja ureditev je omogočala tujcem opravljanje sezon-
skega dela zgolj v dejavnosti kmetijstva ali gozdarstva, zdaj pa
je sezonsko delo tujcev mogoče tudi v gostinstvu in turizmu. Ob
tem dodajamo, da se je Trgovinska zbornica Slovenije pri pripravi
ZZSDT-E zavzemala za širitev sezonskega dela tudi na dejavnost
trgovine, ki je z gostinstvom in turizmom vsekakor tesno pove-
zana, vendar je takšnemu predlogu nasprotovalo ministrstvo,
pristojno za delo.
Dodatno ZZSDT-E odpravlja določene pomanjkljivosti pri preno-
su direktive o sezonskih delavcih v slovenski pravni red (Direk-
tiva Evropskega parlamenta in Sveta 2014/36/EU z dne 26. febru-
arja 2014 o pogojih za vstop in bivanje državljanov tretjih držav
zaradi zaposlitve sezonskih delavcev). Po novem lahko tujec po
izteku veljavnosti dovoljenja za sezonsko delo zamenja delodajal-
ca, ZRSZ pa mora o prošnji tujca za izdajo dovoljenja za sezonsko
delo, ki je imel v zadnjih petih letih v Republiki Sloveniji vsaj enkrat
izdano enotno dovoljenje za sezonsko delo, daljše od 90 dni, ali
dovoljenje za sezonsko delo, odločiti nemudoma, najpozneje pa v
desetih dneh od prejema popolne prošnje. V primeru, da je tujcu
razveljavljeno dovoljenje za sezonsko delo ali na podlagi umi-
ka soglasja ZRSZ razveljavljeno enotno dovoljenje za sezonsko
delo zaradi nekaterih kršitev delovnopravne zakonodaje, je tu-
jec upravičen do pavšalne odškodnine v višini trikratnika bruto
minimalne plače, ki jo je dolžan plačati delodajalec ali naročnik
dela v roku 15 dni od dneva pravnomočnosti odločbe o razveljavi-
tvi enotnega dovoljenja za sezonsko delo, daljše od 90 dni oziro-
ma dovoljenja za sezonsko delo (novi osmi do deseti odstavek 38.
člena in novi peti do sedmi odstavek 40. člena ZZSDT).
Nadalje ZZSDT-E tujcem omogoča, da se v poklicih in dejavno-
stih, ki jih minister pristojen za delo, določi v skladu z devetim
odstavkom 17. člena tega zakona, zaposlijo po hitrejšem oziroma
poenostavljenem postopku, tj. na podlagi potrdila o vloženi
prošnji za prvo enotno dovoljenje in soglasja zavoda. Kot že
prej omenjeno, gre za postopek zaposlitve tujca po vzoru začasne
ureditve iz ZUOPUE, ki se od slednje razlikuje zlasti v tem, da na
eni strani omogoča zaposlitev tudi tistih tujcev, ki za vstop in pre-
bivanje v Republiki Sloveniji potrebujejo vizum (začasna ureditev iz
ZUOPUE je omogočala zaposlitev tujcev, ki so državljani t. i. brezvi-
zumskih držav), na drugi strani pa se uporablja le za poklice in de-
javnosti, ki jih določi minister, pristojen za delo (omejitev zaposlo-
vanja na določene poklice in dejavnosti ZUOPUE ni predvideval).
Poleg tega, da gre seveda za stalno ureditev, je ključna razlika tudi
v tem, da ZZSDT-E delodajalcem, ki zaposlijo tujca po navedenem
hitrejšem oziroma poenostavljenem postopku prve zaposlitve, na-
laga dodatno obveznost – delodajalec mora po zaposlitvi tujca
v prvih šestih mesecih po nastopu dela v okviru delovnega časa
in brezplačno za tujca zagotoviti udeležbo v javnoveljavnem iz-
obraževalnem programu za odrasle za učenje slovenskega je-
zika v trajanju najmanj 80 ur. Hkrati mora delodajalec potrdilo o
4
WWW.TZSLO.SI
zaključeni udeležbi v programu učenja slovenskega jezika zavodu
predložiti v šestih mesecih od nastopa dela tujca. Če se tujcu zara-
di objektivnih razlogov ni uspelo udeležiti izobraževalnega progra-
ma, mora o tem delodajalec v roku 15 dni po poteku roka za predlo-
žitev potrdila, pisno obvestiti zavod, ki rok za izpolnitev obveznosti
podaljša še za šest mesecev (novi sedmi do štirinajsti odstavek 12.
člena ZZSDT). Za delodajalce, ki ob prvi zaposlitvi tujca ne izpol-
nijo prej navedenih obveznosti (zagotovitev udeležbe v izobraže-
valnem programu in predložitev potrdila o zaključeni udeležbi), je
zagrožena globa od 3.000 do 30.000 eurov. Odgovorna oseba
delodajalca, ki stori prej navedena prekrška pa se kaznuje z globo
od 500 do 1.500 eurov (nov 59.b člen ZZSDT).
S sprejemom ZZSDT-E se prav tako zaostrujejo pogoji za podajo
soglasja za zaposlitev v postopku izdaje enotnega dovoljenja
za namen zaposlitve. V novi 9. točki 17. člena zakona je namreč
določen dodaten pogoj za podajo soglasja zavoda za zaposli-
tev, in sicer da delodajalec v zadnjih šestih mesecih iz poslov-
nih razlogov ni odpuščal delavcev, ki izpolnjujejo pogoje za
zasedbo delovnega mesta. Navedeni pogoj pa se za podajo so-
glasja za zaposlitev ne upošteva v dveh primerih: če delodajalec
tujcu zagotovi plačo najmanj v višini bruto povprečne mesečne
plače v preteklem letu, ali če se v postopku podaje soglasja do-
kaže, da v evidenci brezposelnih oseb ni oseb, ki jim je deloda-
jalec odpovedal pogodbo o zaposlitvi iz poslovnih razlogov in
ki izpolnjujejo pogoje za zasedbo prostega delovnega mesta
(nov sedmi odstavek 17. člena ZZSDT).
Med ostalimi novostmi, ki jih prinaša ZZSDT-E je tudi vzpostavi-
tev evidence delodajalcev, ki jim je prepovedano zaposlova-
nje in delo tujcev, pri čemer bo seznam slednjih javno objavljen
na spletni strani ZRSZ. Na novo je uvedena tudi obvezna elek-
tronska prijava mednarodnih prevozov iz tretjih držav pri ZRSZ
(dopolnjeni 47. do 49. člen ZZSDT). Za neizpolnitev obveznosti
elektronske prijave je za tujega delodajalca zagrožena globa od
3.000 do 30.000 eurov, za odgovorno osebo tujega delodajalca
pa globa od 500 do 1.500 eurov (nov 59.a člen ZZSDT).
V skladu s končno določbo, se ZZSDT-E začne uporabljati trideseti
dan po uveljavitvi zakona, z izjemo posameznih določb, ki se zač-
nejo uporabljati dva meseca po uveljavitvi tega zakona (spreme-
njeni 20. člen in novi 20.a do 20.d člen, ki se nanašajo na pogoje
za podajo soglasja k modri karti EU, zaposlitev visoko poklicno
usposobljenih, mnenje imenovanega strokovnjaka o poklicnih
izkušnjah in komisijo, ki opravlja naloge v zvezi z ugotavljanjem
poklicnih izkušenj ter soglasje za tujca, ki ima v državi članici EU
že izdano modro karto EU).
Iz navedenega lahko ugotovimo, da prinašata ZTuj-2I in ZZSDT-
-E kar nekaj sprememb na področju zaposlovanja in dela tujcev,
ki naj bi po mnenju predlagateljev zakonov dodatno pohitrile
in poenostavile postopke zaposlovanja tujcev v Republiki Slo-
veniji ter pripomogle k hitrejšemu vstopu tujih delavcev na slo-
venski trg dela, na katerem se delodajalci še vedno soočajo s
pomanjkanjem ustreznega kadra. V primeru dodatnih vprašanj s
področja zaposlovanja in dela tujcev vam je na zbornici na raz-
polago – kontaktna oseba: Tanja Rudolf - tel.: 01 58 98 220 ali
tanja.rudolf@tzslo.si. T.R.
III ŽIVILA
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Trgovinska zbornica Slovenije skupaj s partnerji Nacionalnim
inštitutom za javno zdravje (NIJZ), Inštitutom za nutricioni-
stiko (NUTRIS) in Institutom »Jožef Stefan« (IJS) že tretje leto
izvaja program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za
dodatno izboljšanje sestave živil in spodbujanje zdravih izbir«, s
katerim naslavljamo zdravo in uravnoteženo prehrano za zdravje
prebivalcev Slovenije.
Cilj programa je podpirati trgovske družbe za izboljševanje
sestave živil (s poudarkom na trgovskih blagovnih znamkah)
in spodbujanje zdravih izbir pri potrošnikih, kar skupaj s par-
tnerji dosegamo s ključnimi aktivnostmi, med katerimi je tudi digi-
talno orodje NutriForm, ki vam je že na voljo za uporabo.
Digitalno orodje NutriForm
Razvili smo odprto digitalno orodje NutriForm (dodaten zavi-
hek znotraj informacijskega sistema NutriBase) za spodbujanje
izboljševanja sestave živil, ki je brezplačno na voljo po pred-
hodni registraciji na spletni povezavi: https://nutribase.ijs.si/.
Vse nosilce živilske dejavnosti, ki proizvajate ali tržite živila na
območju Republike Slovenije vljudno vabimo k uporabi informa-
cijskega sistema NutriBase, ki je namenjen urejanju podatkov
o sestavi živil ter omogoča dodajanje novih živil in urejanje
podatkov o obstoječih živilih. Urejeni podatki o sestavi živil
se med drugim delijo v mobilno aplikacijo VešKajJeš ter druge
platforme (OPKP, Šolski lonec, CLAS idr.), ki so namenjene ozave-
ščanju potrošnikov kot tudi raziskavam in razvoju, predvidena je
tudi povezava podatkov s seznamom živil z nacionalnim znakom
»Dobra izbira«, ko bo le-ta vzpostavljen.
V okviru programa »ZaUpam« je bilo v okviru NutriBase razvi-
to dodatno orodje NutriForm, ki uporabnikom nudi podporo
pri izboljševanju sestave živil. Orodje NutriForm je namenjeno
živilskim podjetjem za samoocenjevanje hranilne sestave živil in
kot pomoč pri izboljševanju sestave živil in pijač. NutriForm vklju-
čuje pet modelov (Nutri-Score, FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po
sprejemu nacionalnega predpisa pa bo aktivirana tudi možnost
profiliranja po kriterijih za uporabo znaka »Dobra izbira«) za pro-
filiranje živil, ki se po svetu uporabljajo za različne namene – od
informiranja potrošnikov, omejevanja oglaševanja živil ali za stro-
kovno ocenjevanje hranilne sestave živil. Orodje NutriForm po
vnosu vseh zahtevanih vstopnih podatkov poda oceno živila po
vseh petih modelih in prikaže, kje na lestvici se le-to nahaja oziro-
ma izpiše kriterije, ki pri posameznem modelu niso bili doseženi.
Navodila za uporabo orodja NutriForm
Začetek uporabe orodja: Orodje NutriForm lahko uporabljajo vsi
uporabniki informacijskega sistema NutriBase, ki je brezplačno
za vse nosilce živilske dejavnosti. Orodje Nutriform je izključno
informativne narave za podjetja in ne omogoča shranjevanja po-
datkov in rezultatov profiliranja živil.
Vstop v orodje Nutriform je možen na dva načina:
1. Vstop iz zapisa obstoječega živila v informacijskem sistemu Nutri-
Base – s klikom na zavihek »NutriForm«. V tem primeru se iz infor-
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
macijskega sistema NutriBase v orodje avtomatsko prenesejo vsi
obstoječi podatki – dopolniti je potrebno le morebitne manjkajo-
če podatke in kategorije živil. Opozarjamo, da morebitno nakna-
dno dopolnjevanje in spreminjanje podatkov v orodju NutriForm
ne vpliva na podatke, ki so bili predhodno shranjeni v NutriBase.
2. Vstop v prazno orodje NutriForm, v katerem je potrebno na
novo vpisati vse vstopne podatke. Vstop je možen s klikom na
gumb »NutriForm« v zgornji orodni vrstici v informacijskem sis-
temu NutriBase.
Izpolnjevanje vstopnih podatkov o živilu: Vsak od uporabljenih
modelov živila razvršča v različne skupine, ki so prilagojene po-
sameznemu modelu. Orodje NutriForm avtomatsko predlaga sku-
pine živil za profiliranje za vse modele (v predelu »Profiliranje«).
Predlog temelji na podlagi izbrane skupine v predelu »Skupine«.
Avtomatizacija izbrane skupine v predelu »Profiliranje« je name-
njena poenostavitvi uporabniške izkušnje in je le informativne na-
rave. Skupino profiliranja je nujno potrebno preveriti in po potrebi
spremeniti, glede na navodila posameznega modela.
Vsak od petih modelov ima določene obvezne podatke, ki so pot-
rebni za izračun končne ocene. V primeru, da kateri od obveznih
podatkov ni vnesen, se ocena modela ne bo preračunala, orodje
pa bo javilo, kateri podatek manjka. Poleg obveznega označeva-
nja hranilne vrednosti živila so za določene modele potrebni tudi
drugi podatki, kot so vsebnost prehranske vlaknine, % sadja in
zelenjave, prisotnost dodanega sladkorja in podobno.
Pojasnila glede modelov za profiliranje živil v orodju
NutriForm
Model Nutri-Score: Nutri-Score je sistem označevanja hranilne
sestave razvit v Franciji, ki preko barvne lestvice potrošnikom poe-
nostavlja izbor živil z ugodnejšo hranilno sestavo. Označevanje je
sestavljeno iz petih črk (A-B-C-D-E), vsake v svoji barvi. Živilo se gle-
de na hranilno sestavo razvrsti v enega izmed razredov, pri čemer
A (temno zelena barva) predstavlja živila z najugodnejšo hranilno
sestavo, E (temno oranžna barva) pa takšna z najmanj ugodno. Al-
goritem v ozadju sistema Nutri-Score upošteva energijsko vrednost
živila, hranila, katerih vnos želimo zmanjšati (sladkorji, nasičene
maščobe in sol) in pozitivne komponente, kot so prehranske vla-
knine, beljakovine, zelenjava, sadje idr. Nutri-Score je prostovoljni
sistem označevanja, ki se ga poslužujejo številne evropske države,
najdemo pa ga tudi na določenih živilih na slovenskem tržišču. V
orodje NutriForm je vključen algoritem Nutri-Score iz leta 2023.
Model FSANZ: Food Standards Australia New Zealand Nutrient
Profiling Scoring Criterion (FSANZ-NPSC) je sistem profiliranja, ki
je zakonodajno vpeljan v Avstraliji in Novi Zelandiji za ocenjevanje
hranilne sestave živil. Uporablja se za ugotavljanje ali je hranilna se-
stava živila primerna za uporabo zdravstvenih trditev pri označeva-
nju in oglaševanju živil. Algoritem v ozadju sistema FSANZ upošte-
va energijsko vrednost živila, hranila katerih vnos želimo zmanjšati
(sladkorji, nasičene maščobe in sol) in pozitivne komponente, kot
so prehranske vlaknine, beljakovine, zelenjava, sadje idr. Rezultat
ocenjevanja je število točk, ki določa, ali izdelek ustreza kriterijem
za bolj ugodno hranilno sestavo in ali se lahko oglašuje z zdra-
vstvenimi trditvami na območju Avstralije in Nove Zelandije. Model
FSANZ se v Sloveniji uporablja kot vstopni kriterij pri letnih izborih
najbolj inovativnih živil v organizaciji Inštituta za nutricionistiko.
Model WHO/SI: Model WHO/SI temelji na priporočilih regionalne-
ga urada Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) za Evropo, ki
so bila prilagojena za Slovenijo in vpeljana v »Prehranske smerni-
ce za oblikovanje pravil ravnanja za zaščito otrok pred neprimer-
nimi komercialnimi sporočili«. Namen smernic je zaščititi zdravje
otrok in spodbujati razvoj zdravih prehranjevalnih navad. Smer-
nice temeljijo na »Zakonu o avdiovizualnih medijskih storitvah«,
ki določa, da morajo ponudniki oblikovati pravila ravnanja glede
oglaševanja živil, ki vsebujejo hranila, katerih prekomerno uživa-
nje ni priporočljivo. Model upošteva parametre hranilne sestave
kot so energijska vrednost, skupne maščobe, sladkorji, sol in
vsebnost dodanih sladkorjev in sladil. Izbrane kategorije živil ima-
jo določeno maksimalno vsebnost kritičnih hranil; če je katerakoli
od teh mej presežena, živilo ni primerno za oglaševanje otrokom.
Model VešKajJeš: VešKajJeš je sistem profiliranja živil, ki temelji
na prostovoljnem označevanju hranilne sestave živil v Združenem
kraljestvu s t. i. prehranskim semaforjem. V Sloveniji se uporab-
lja v brezplačni mobilni aplikaciji VešKajJeš. Model v treh barvah
prikaže podatke o vsebnosti t. i. kritičnih hranil, za katera se pri-
poroča vnos v omejenih količinah (skupne maščobe, nasičene
maščobe, sladkor in sol). V rdeči barvi so prikazana hranila z višjo
vsebnostjo, v zeleni pa hranila z nižjo vsebnostjo.
Promocijski plakat »Veš, kaj ješ«
Portal »Veš, kaj ješ upravlja Zveza potrošnikov Slovenije in
vsebuje koristne in zanimive vsebine, ki odgovorijo na številna
vprašanja, povezana z zdravo prehrano. Med drugim vsebuje
tudi bazo živil in pijač, v kateri lahko na podlagi črtne kode
na izdelku pridobite koristne informacije o njegovi sestavi. Na
podlagi navedene baze deluje aplikacija »VešKajJeš«, ki vsebuje
informacijo o sestavi že več kot 45.000 živil in pijač. V zadnjem
obdobju je aplikacija doživela več posodobitev, ki potrošniku
omogočajo še bolj ozaveščeno izbiro pri nakupu. Uporaba je pre-
prosta - s kamero pametnega telefona le poskenirate črtno kodo
izdelka in na zaslonu se vam prikažejo koristne informacije o
hranilni sestavi izdelka. Mobilno aplikacijo si lahko preko Google
Play ali App Store prenesete na svoj mobilni telefon.
Ob tem vas ponovno obveščamo, da smo v mesecu februarju
2025 v okviru programa »ZaUpam« pripravili promocijski plakat
za spodbujanje k uporabi portala in mobilne aplikacije »Veš,
kaj ješ. Navedena mobilna aplikacija, ki jo upravlja Zveza po-
trošnikov Slovenije, spodbuja zdrave izbire.
Z aplikacijo skeniraj črtno kodo izdelka ali z embalaže prepiši hranilne
vrednosti in na semaforju preveri, kako primerno je živilo za uživanje:
Zelena luč: Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju!
Super izbira!
Rumena luč: Vsebnost je že rahlo višja. Ne pretiravaj s količino.
Rdeča luč: Vsebnost ni najboljša. Tega izdelka zaužij čim manj
in ne pogosto.
Vljudno vas vabimo, da promocijski plakat, ki je na voljo na
spletni podstrani programa, izobesite v vaših prodajalnah ali
ga objavite na vaših digitalnih kanalih in kupce spodbujate k
bolj zdravim izbiram prehrambnih izdelkov.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/636 zdne 25.marca 2025
ospremembi prilog III inVkIzvedbeni uredbi (EU)2020/2235
glede vzorcev veterinarskih spričeval, vzorcev uradnih spričeval,
vzorcev veterinarskih/uradnih spričeval in zasebnega potrdila
za vstop pošiljk nekaterih kategorij živali in blaga, namenjenih
za prehrano ljudi, vUnijo ali njihov tranzit skozi Unijo vtretjo
državo - UL EU, št. L 2025/636 z dne 30. 4. 2025;
6
WWW.TZSLO.SI
Popravek Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2025/167 z dne
30. januarja 2025 o odobritvi dajanja na trg glukozil hes-
peridina kot novega živila in ospremembi Izvedbene ured-
be (EU)2017/2470 (ULL, 2025/167, 31.1.2025) - UL EU, št. L
2025/90362 z dne 5. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/854 zdne 7.maja2025
o usklajenem večletnem programu nadzora Unije za leta
2026, 2027 in 2028 za zagotavljanje skladnosti z mejnimi
vrednostmi ostankov pesticidov vali na živilih rastlinskega
in živalskega izvora ter za oceno izpostavljenosti potrošnikov
ostankom teh pesticidov in orazveljavitvi Izvedbene uredbe
(EU)2024/989 - UL EU, št. L 2025/854 z dne 8. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/900 z dne 12. maja
2025 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo
in Združene države Amerike na seznamih tretjih držav, nji-
hovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk
perutnine, zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa
perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/900 z
dne 14. 5. 2025. K.F.
III NEŽIVILA
CRM Omnibus VII: Sestavine prepovedane v kozmetiki od 1. septembra 2025 dalje
Kot smo predhodno člane seznanjali že v času priprave nove zako-
nodaje na ravni EU, ki je zdaj objavljena tudi v Uradnem listu EU L z
dne 13. 5. 2025 (t.i. CRM Omnibus VII), se s 1. septembrom 2025
prepoveduje uporaba številnih sestavin v kozmetičnih izdelkih.
Po 1. septembru 2025 se izdelki, neskladni z Uredbo Komisije
(EU) 2025/877 z dne 12. maja 2025 o spremembi Uredbe (ES) št.
1223/2009 Evropskega parlamenta in Sveta glede uporabe neka-
terih snovi, ki so razvrščene kot rakotvorne, mutagene ali strupe-
ne za razmnoževanje, v kozmetičnih izdelkih, ne bodo smeli več
dajati na trg ter biti dostopni na trgu. M.S.
III IZOBRAŽEVANJE
Informacija o stanju prijav za vpis v srednje šole za šolsko leto 2025/2026
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je dne 14. 5. 2025 objavilo
informacijo o stanju prijav za vpis v srednje šole za šolsko leto
2025/2026, in sicer je na voljo 25.552 razpisanih mest (skupaj z
mesti za vzporedno izobraževanje pa 25.674 mest), na katera je
trenutno prijavljenih 23.922 kandidatov oziroma 24.025 kandida-
tov skupaj s kandidati, ki so se za vpis prijavili še vzporedno na
različnih smereh Umetniške gimnazije.
V programe nižjega poklicnega izobraževanja se je po roku za
prenos prijav prijavilo 842 kandidatov, v programe srednjega po-
klicnega izobraževanja 5.159 kandidatov, v programe srednjega
strokovnega izobraževanja 10.071 kandidatov in v gimnazijske
programe 7.850 kandidatov (ter 103 kandidati na programih za
vzporedno izobraževanje). Na programe splošne gimnazije se je
prijavilo 6.112 kandidatov, na strokovne gimnazije pa se je prijavi-
lo 1.738 kandidatov. 
Deleži prijavljenih kandidatov glede na vrsto izobraževalnega pro-
grama kažejo, da se je za naslednje šolsko leto v programe nižjega
poklicnega izobraževanja prijavilo 3,5 odstotka kandidatov (lani 3,2
odstotka), v programe srednjega poklicnega izobraževanja 21,6 od-
stotka (lani 20,6 odstotka), v programe srednjega strokovnega izo-
braževanja 42,1 odstotka (lani 42,7 odstotka), v gimnazijske progra-
me pa se je prijavilo 32,8 odstotka kandidatov (lani 33,5 odstotka).
Na izobraževalni program srednjega poklicnega izobraževa-
nja Trgovec za šolsko leto 2025/2026 je bilo na dan 16. 5.
2025 vpisanih 348 kandidatov, pri čemer je bilo razpisanih
562 prostih vpisnih mest, kar predstavlja skoraj 62 % zase-
denost prostih vpisnih mest. Ob tem dodajamo, da bo končno
število vpisanih kandidatov znano po izteku tretjega prijavnega
roka v avgustu 2025, ko se pri izobraževalnem programu Trgovec
običajno to število še poveča. K.F.
III AKADEMIJA TZS
A) Webinar: Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko varnost? – 27. 5. 2025,
on-line
Vljudno vas vabimo na brezplačni webinar »Kako smotrno raz-
porediti sredstva za kibernetsko varnost glede na velikost
podjetja, ki bo potekal dne 27. maja 2025 med 9.00 in 10.00
uro, preko spletne platforme ZOOM in ga Trgovinska zbornica
Slovenije organizira v sodelovanju s svojim programskim partner-
jem A1 Slovenija, d.d.
Kibernetska varnost je strateškega pomena, zato zahteva pozor-
nost lastnikov in vodilnih kadrov. K odgovornemu ravnanju nas
zavezujejo tudi zakoni in smernice.
Raziskave kažejo, da kar dve od treh srednje velikih slovenskih
podjetij nista ustrezno zaščiteni pred kibernetskimi grožnjami,
kar predstavlja resno tveganje za poslovanje. Pri manjših podje-
tjih je ta odstotek še višji.
Na webinarju, namenjenem ključnim odločevalcem v podjetju,
bomo predstavili:
praktične nasvete, kako ustrezno uredite področje kibernet-
ske varnosti;
ovrgli bomo mit, da je kibernetska varnost draga;
kako si z majhnim, vendar smiselno (u)porabljenim finančnim
vložkom, zagotovite celovit pristop h kibernetski varnosti.
Predavatelj: g. Blaž Osrajnik,vodja portfelja novih poslovnih pri-
ložnosti pri A1
Pridružite se nam in nam po koncu predstavitve zastavite vpra-
šanja, na katera bomo z veseljem odgovorili. Vljudno vabljeni.
Kotizacije NI! L.D.P.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Tanja Rudolf, Lucija Dobnikar Premk in Karmen Fortuna.
Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj
»T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.
tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in
dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
B) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Novem mestu – Razvojni center Novo
mesto, 5. 6. 2025 ob 13.00 uri
Na Trgovinski zbornici Slovenije bomo v okviru Akademije TZS v
letošnjem letu ponovno organizirali serijo brezplačnih regijskih
srečanj po različnih slovenskih krajih, na katerih se boste člani
TZS lahko seznanili z najpomembnejšimi novostmi na zakonodaj-
nem področju, ki so pomembna za podjetja.
Peto takšno srečanje s člani v letošnjem letu bo potekalo 5.
junija 2025 v Novem mestu, v Razvojnem centru Novo mes-
to,Podbreznik 15, od 13.00 do 15.00 ure.
Na regijskem srečanju se nam bodo pridružili tudistrokovnjaki
podjetja A1, programskega partnerja TZS, ki bodo udeležence
seznanili z aktualnimi vsebinami s področja kibernetske var-
nosti. Po končani predstavitvi najpomembnejših zakonodajnih
novosti vam bomo svetovalci Trgovinske zbornice Slovenije na
voljo za vsa vaša dodatna vprašanja in pojasnila.
V uvodnem delu srečanja bo izvršna direktorica TZS Mija Lapor-
nik podala kratek pregled stanja v slovenskem gospodarstvu
in v trgovini, kot izhaja iz zadnjih statističnih podatkov, vključno s
primerjavo z EU. Med drugim boste dobili odgovor na vprašanje,
kakšne so napovedi za prihodnje.
V nadaljevanju bomo posebno pozornost namenili aktualnim
vsebinam na zakonodajnem področju, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v letu 2025:
Kompas za konkurenčnost – odprava administrativnih ovir
na ravni EU ter poenotenje delovanja EU?
Kaj prinaša pokojninska reforma?
Krizna shema - uveljavljanje delnega povračila nadomesti-
la plače za skrajšani delovni čas.
Zdravstvena reforma ter rešitve na področju bolniške od-
sotnost z dela.
Nov prispevek za dolgotrajno oskrbo.
Varstvo potrošnikov.
Začele so veljati obsežne spremembe Zakona o gospodar-
skih družbah.
Okoljske novosti in obeti v prihodnje.
Kaj pravzaprav pomenijo nova pravila za nekatere izdelke,
povezana z varstvom gozdov?
NEŽIVILA: splošna varnost proizvodov, univerzalni polnilnik,
baterije, okoljsko primerna zasnova za trajnostne izdelke,
fluorirani toplogredni plini, stroji, kozmetika, kemikalije, tek-
stilni izdelki in obutev.
ŽIVILA: v letošnjem letu predvidena prenova zakonoda-
je – Zakon o hrani, Zakon o varni hrani in krmi ter Zakon o
kmetijstvu.
Strokovnjaki podjetja A1 Slovenija, programskega partnerja TZS,
nam bodo preko praktičnih primerov predstavili področje kiber-
netske varnosti in zaščite podjetja pred najbolj pogostimi grož-
njami, ki z razvojem tehnologij postaja vse bolj aktualno, pa tudi
kompleksno. Zato spoštovani člani - vljudno vabljeni, da se nam na
dogodku pridružite in izkoristite priložnost izjemno pestrega pro-
grama za pridobitev svežih ter aktualnih informacij, ki bodo vplivale
na poslovanje podjetij v prihodnje. Obenem pa bomo prisluhnili tudi
vašim stališčem in mnenjem ter pobudam za vsebine, ki jih mor-
da pogrešate in bi se jim morali v prihodnje še bolj posvetiti.
Ob zaključku bomo regijsko srečanje izkoristili za medsebojno
druženje, saj gre zagotovo za priložnost, da (še) bolje spoznate
zbornično strokovno službo, ter se družite in navezujete po-
slovne stike tudi z ostalimi prisotnimi predstavniki podjetij iz
vaše regije. Vabimo vas, da se nam tudi tokrat pridružite!
Splošni pogoji: Dogodek je namenjen članom TZS. Prijave
sprejemamo do zapolnitve prostih mest. KOTIZACIJE NI!
N.P., L.D.P.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Webinar: Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko varnost? – 27. 5. 2025, on-line
b) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Novem mestu – Razvojni center Novo mesto, 5. 6. 2025 ob 13.00 uri
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.