1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
19. Strateška konferenca o trgovini -
14. oktober 2025, Brdo pri Kranju
Že dolgo gospodarski svet ni doživljal tolikšnih sprememb in
negotovosti. Geostrateške in politične spremembe močno in ne-
predvidljivo vplivajo na dogajanja in razvoj. Na pohodu je zno-
va protekcionizem, spreminjanje poti dobavnih verig, valutni in
finančni pritiski… in trgovina pri tem nikakor ni izvzeta. Naspro-
tno, saj je prav porabnik tisti, ki na koncu občuti vse to. Prav zato
bomo na letošnji konferenci naslavljali vse aktualne teme: kam
nas usmerjajo novi ukrepi in neravnovesja, ki naslavljajo tako
globalne kot regionalne spremembe? Kako in na kakšen način z
umetno inteligenco (AI) in novimi tehnologijami v trgovini naprej?
Predvsem pa, kako ohranjati, kljub vsem cenovnim in dobavnim
pritiskom - ugled trgovine, motivacijo zaposlenih, zvestobo kup-
cev? O vsem tem in še čem bomo z uglednimi sogovorci in vsemi
vami razpravljali že na 19. Strateški konferenci o trgovini.
19. Strateška konferenca o trgovini, ki jo organizira Trgovinska
zbornica Slovenije v sodelovanju z Ekonomsko fakulteto Univerze
v Ljubljani bo letos potekala v torek, 14. oktobra 2025 s pričet-
kom ob 9.00 uri na Brdu pri Kranju, pod naslovom »POTROŠNIK
IN TRGOVEC V SKUPNIH IZZIVIH: KAM NAS VODIJO UMETNA
INTELIGENCA, NOVI UKREPI, GEOSTRATEŠKE SPREMEMBE?«
in bo vključevala naslednje vsebinske sklope:
Otvoritev konference
Slovesna podelitev nagrad TZS podjetjem za trajnostno
poslovanje
1. sekcija: Nove tehnologije izzivajo, AI še bolj – tudi v tr-
govini
2. sekcija: Porabniki v novih geostrateških in tehnoloških
izzivih: Kaj pravi regija?
3. sekcija: Ugled trgovca in motivacija zaposlenega – kaj
se lahko že naučimo?
Okrogla miza – Trgovina v aktualnih izzivih geostrateških
sprememb: kako se uspešno prilagajati in pametno odlo-
čati?
Zaključek konference
Veseli bomo vaše udeležbe v Kongresnem centru na Brdu pri
Kranju, zato vabljeni, da si rezervirate termin konference. Pro-
gram konference bo objavljen na spletni strani TZS: www.tzslo.si,
kjer bodo objavljene tudi informacije in pogoji glede udeležbe.
Vljudno vabljeni, da se konference udeležite in soustvarite dogo-
dek skupaj z nami. M.L., M.S.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 2. junij 2025, št. 16/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Napovedujemo: Posvet »Prihodnost upravljanja z odpadki v Sloveniji« - Ljubljana,
12. junij 2025
Delodajalske organizacije o dolgotrajni oskrbi: Uvedba dodatnih prispevkov je
prezgodnja in nesorazmerna glede na dejanske potrebe sistema
Gospodarska zbornica Slovenije (GZS), Obrtno-podjetniška
zbornica Slovenije (OZS), Trgovinska zbornica Slovenije (TZS),
Združenje delodajalcev Slovenije (ZDS) in Združenje delodajal-
cev obrti in podjetnikov Slovenije (ZDOPS) podpiramo vzposta-
vitev kakovostnega in dostopnega sistema dolgotrajne oskrbe.
A opozarjamo, da je trenutna finančna konstrukcija sistema ne-
jasna, saj ne kaže jasne slike o višini namensko zbranih prispev-
kov na eni strani, ter porabi teh sredstev po posameznih vrstah
storitev na drugi strani. Predlog je pravzaprav brez strokovnih
podlag in analiz, zato je resno vprašljiv. Zahtevamo pregledno
in strokovno utemeljeno pripravo sistema, ki mora biti finanč-
no vzdržen in pravičen. Delodajalske organizacije predlagamo
zamik uveljavitve dodatnih prispevnih stopenj ali njihovo po-
stopno uvajanje glede na realen obseg izvajanja storitev, ter
takojšnjo vključitev socialnih partnerjev in strokovnih institucij
v pripravo verodostojne finančne ocene.
Dolgotrajna oskrba je ena ključnih pridobitev sodobne družbe,
česar se zavedamo tudi reprezentativne delodajalske organiza-
cije. Zato podpiramo njeno nadgradnjo, pričakujemo pa, da bo
sistem pregleden, dostopen, finančno vzdržen in pošten. A njena
vzpostavitev ter razvoj mora temeljiti na trdnih in realnih osno-
vah. Nesprejemljivo je, da Ministrstvo za solidarno prihodnost
še vedno ni predstavilo verodostojnega finančnega načrta. De-
lodajalske organizacije poudarjamo, da je vztrajanje pri dodatni
enoodstotni prispevni stopnji za zaposlene in za delodajalce brez
jasnih strokovnih podlag in izračunov zgolj na podlagi političnih
ocen nesprejemljivo. Takšen pristop pri tako pomembni družbeni
reformi je nesprejemljiv in ne izkazuje zadostne mere politične in
družbene odgovornosti.
Kot poudarjamo reprezentativne delodajalske organizacije, tudi
strokovnjaki opozarjajo na pomanjkanje ustreznih kadrovskih in
institucionalnih zmogljivosti ter nedorečenost storitev. Zato po-
novno pozivamo k preudarnemu pristopu – bodisi z enoletnim
zamikom uveljavitve tega namenskega prispevka bodisi z njego-
vim postopnim uvajanjem.
Trenutno financiranje in prihodnje spremembe
Dolgotrajna oskrba se zdaj financira iz prispevkov ZPIZ (108 mili-
jonov evrov, 2024), ZZZS (218 milijonov evrov, 2024), državnega
proračuna, proračunov občin in uporabnikov. Delodajalske organi-
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
zacije ugotavljamo, da iz zakonodaje ni razvidno, da bi se obstoje-
ča namenska sredstva preusmerila na nov, skupni račun pri ZZZS,
kjer naj bi se zbiral tudi nov prispevek za dolgotrajno oskrbo.
Nov prispevek naj bi se začel pobirati 1. julija 2025, a večina sto-
ritev se bo začela izvajati šele 1. decembra 2025. Julija se uvajajo
le oskrba na domu, e-oskrba ter storitve za krepitev in ohranjanje
samostojnosti. Šele decembra sledi doplačilo za institucionalno
oskrbo, katere višina subvencije bo v povprečju znašala približno
350 EUR. Ob upoštevanju zadnjih razpoložljivih podatkov SURS
o številu okrog 22.000 oskrbovancev, to predstavlja dodaten
mesečni strošek v višini 7,7 milijona evrov mesečno oziroma 92
milijonov evrov letno, kar je bistveno manj od pobranih sredstev s
prispevkom. Enako se šele s 1. decembrom 2025 uvaja pravica do
dnevne dolgotrajne oskrbe ter do denarnega prejemka.
Brez realne ocene stroškov je zbiranje namenskih
sredstev neodgovorno
Realnih ocen stroškov za izvajanje zakona ni. Delodajalske orga-
nizacije opozarjamo, da ključne odločitve temeljijo na domnevah.
Znano je, da naj bi nova prispevna stopnja zajela delodajalce,
delojemalce, samozaposlene, kmete, upokojence in druge obli-
ke dela, s čimer naj bi v letu 2026, ko se bo prispevek pobiral
celotno leto, skupno zbrali čez 700 milijonov evrov. Če k temu
dodamo že obstoječa namenska sredstva (ZPIZ, ZZZS, občine), bo
skupaj na voljo več kot 1,3 milijarde evrov. Zbrana količina denarja
bi po ocenah delodajalskih organizacij znašala vsaj 400 milijonov
več od potrebnega, čemur pritrjujejo podatki SURS-a, ki so v letu
2022 skupne izdatke za dolgotrajno oskrbo ocenili na 854 mili-
jonov evrov. Poudarjamo, da se bo večina storitev uvajala šele
konec leta, zato dodatnega prispevka letos ni utemeljeno uvajati.
Reprezentativne delodajalske organizacije zato pozivamo k prip-
ravi realnih izračunov in kalkulacij ob sodelovanju vseh socialnih
partnerjev in neodvisnih strokovnjakov. Samo tako bo mogoče
realno oceniti, ali so pogoji za izvajanje zakona ustrezni – sicer je
še vedno čas za prilagoditve, zamik ali postopno uvajanje obre-
menitev s tem namenskim prispevkom. M.L.
VABI: 34. brezplačna TRGOVINKO-va delovnopravna
klepetalnica
Vljudno vas vabimo na 34. brezplačno TRGOVINKO-vo delov-
nopravno klepetalnico, ki bo potekala dne 19. 6. 2025 s pri-
četkom ob 13.00 uri preko spletne aplikacije ZOOM (trajanje
približno do 14.00 ure).
34. TRGOVINKO-vo delovnopravno klepetalnico organizira TZS.
Program:
1. del: Novosti oziroma predvidene novosti s področja delov-
nopravne zakonodaje ter varnosti in zdravja pri delu
Osnutek Zakona o zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu
na začasnih in premičnih gradbiščih ter osnutka pravilnikov –
informacija o začetku priprave predpisov,
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o urejanju trga dela,
in druge novosti.
Predstavitev bosta izvedli Barbara Krivic in Karmen Fortuna, prav-
ni svetovalki TZS.
Kotizacije NI! ZOOM povezavo na dogodek vam bomo na e-na-
slov, ki ga boste navedli ob prijavi, poslali uro pred začetkom do-
godka.
Naslednji termini TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice v
letu 2025:
18. september 2025 ob 13.00 uri
16. oktober 2025 ob 13.00 uri
20. november 2025 ob 13.00 uri
VABI: Označite si termine za leto 2025 v svojem
koledarju in se nam pridružite v četrti sezoni klepetalnic!Ob
tem vas vabimo, da nam predlagate aktualne vsebine, saj že-
limo klepetalnico čim bolj prilagoditi potrebam naših članov in
vas seznanjati z vsebinami, ki jih potrebujete tako za učinkovito
izvajanje vsakodnevnih nalog kot tudi za načrtovanje poslovnih
procesov v prihodnje. B.K., K.F.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Predlog Zakona o lastniški zadrugi delavcev – v javni obravnavi do 6. 6. 2025
Dne 19. 5. 2025 je bil preko portala E-demokracija v javno obrav-
navo posredovan predlog Zakona o lastniški zadrugi delavcev
(v nadaljevanju: predlog ZLZD). V nadaljevanju povzemamo ključ-
ne namene in cilje, kot izhajajo iz objavljenega predloga zakona.
Predlog ZLZD omogoča možnost, da se lastnik podjetja prosto-
voljno odloči za prodajo deleža ali delnic podjetja zaposlenim
preko posebne pravne osebe oziroma lastniške zadruge de-
lavcev. Predlog ZLZD v slovenski pravni red uvaja model solastni-
štva zaposlenih, ki je v ZDA uveljavljen kot ESOP model (Employee
Stock Ownership Model), v Veliki Britaniji ter Kanadi pa kot EOT
model (Employee Ownership Trust), gradi pa tudi na nekaterih
praksah zakonodajne in davčne podpore delavskim zadrugam v
Španiji in Italiji. Predlog ZLZD ureja shemo odkupa lastniškega
deleža gospodarske družbe od fizičnih ali pravnih oseb preko
namenske pravne osebe – lastniške zadruge delavcev. Namen
lastniške zadruge je izključno pridobivanje, upravljanje in razpo-
laganje s kapitalsko naložbo v gospodarski družbi v imenu delav-
cev te gospodarske družbe, ki so hkrati člani lastniške zadruge,
ter zagotavljanje pravic, ki izhajajo iz članstva v lastniški zadrugi.
Decembra 2012 je Evropska komisija (v nadaljevanju: EK) izdala ak-
cijski plan za evropski gospodarski zakon in korporativno upravlja-
nje, kjer je pozvala k vzpostavitvi zakonodajnega okvirja za bolj
odgovorne in trajnostne lastniške modele in omenila lastništvo
zaposlenih kot pomemben del te iniciative. EK je omenila, da ima v
Evropi lastništvo zaposlenih dolgo tradicijo in je pogosto bilo zelo
uspešno. EK je zaključila, da je na nivoju pravnega sistema držav
članic ključno urediti področje z vidika davčne obravnave, socialne
varnosti in delovnega prava. V resoluciji 15. septembra leta 2016
(2015/2320(INI)) je tudi Evropski parlament pozval EK, da spodbuja
države članice ter lokalne in regionalne institucije za širjenje uspeš-
ne prakse v sektorju MSP, kar vključuje tudi različne modele partici-
pacije zaposlenih v lastništvu podjetij. Novembra 2022 je Generalni
direktorat EK za notranji trg, industrijo, podjetništvo ter mala in sre-
dnja podjetja izdal Načrt za prehod za lokalno in socialno gospo-
darstvo, v katerem se države članice EU poziva k vzpostavitvi pod-
pornega okolja za delavske odkupe preko modela Evropski ESOP.
2
WWW.TZSLO.SI
Glavni cilji predloga zakona so:
Vzpostavitev pravnega okvira za pridobivanje kapitalske na-
ložbe v pravni osebi, ki je na podlagi zakona, ki ureja gospo-
darske družbe, organizirana kot družba z omejeno odgovor-
nostjo, delniška družba ali evropska delniška družba, s strani
lastniške zadruge in v imenu vsakokratnih delavcev gospo-
darske družbe.
Ureditev lastniške zadruge, kot nove pravne osebe, katere
namen je izključno pridobivanje, upravljanje in razpolaganje
s kapitalsko naložbo gospodarske družbe v delni ali celotni
lasti delavcev te gospodarske družbe, ki so hkrati člani lastni-
ške zadruge, ter zagotavljanje pravic, ki izhajajo iz članstva v
lastniški zadrugi.
Vstop delavcev v lastništvo gospodarske družbe in udeležba
delavcev pri dobičku gospodarske družbe, in sicer na posre-
den način, preko vmesne pravne osebe – lastniške zadruge –
z namenom zagotovitve dolgoročne in stabilne udeležbe de-
lavcev v lastništvu gospodarskih družb, v katerih so zaposleni.
Davčna spodbuda obstoječim lastnikom, da svoj lastniški
delež družbe prodajo lastniški zadrugi namesto zunanjemu
kupcu ali investitorju.
Spodbujanje posredne oblike lastništva preko lastniške za-
druge, ki je odprto izključno za delavce gospodarske družbe,
v kateri ima lastniška zadruga kapitalsko naložbo, s čimer
model rešuje izzive nasledstva ob fluktuaciji delavcev (ki je
trenutno eden večjih izzivov slovenskih družb, v katerih so
delavci že/še solastniki družbe, v katerih so zaposleni).
Regulativna ureditev in davčna razbremenitev načinov prido-
bivanja virov financiranja lastniške zadruge od gospodarske
družbe, v kateri ima lastniška zadruga kapitalsko naložbo.
Oblikovanje dodatne in regulirane možnosti lastniškega nas-
ledstva, ki zagotavlja dolgoročno in stabilno udeležbo delav-
cev v lastništvu gospodarskih družb.
Ponuditi odgovor na potrebe gospodarstva in lokalnih skup-
nosti po pogojih za zagotavljanje stabilnosti in trajnosti delo-
vanja gospodarskih družb v slovenski lasti.
Družbene, ekonomske, socialne in politične koristi kot posle-
dica razširitve udeležbe delavcev v lastništvu gospodarskih
družb v slovenskem gospodarstvu, ki jih potrjujejo mednaro-
dne izkušnje, kjer je ta oblika lastništva dobro razvita.
VABI: Javna obravnava poteka do 6. 6. 2025, ven-
dar pa bo že tekom te obravnave potekalo usklajevanje pre-
dloga zakona v okviru Pogajalske skupine ESS glede predloga
Zakona o lastniški zadrugi delavcev.
Glede na navedeno vas vabimo, da nam vaše morebitne pri-
pombe/predloge k predlogu zakona posredujete čimprej na
e-naslova: barbara.krivic@tzslo.si ali info@tzslo.si. B.K.
Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstvenem varstvu in
zdravstvenem zavarovanju v javni obravnavi
Obveščamo vas, da je bil preko portala E-demokracija v javno
obravnavo posredovan Predlog Zakona o spremembah in do-
polnitvah Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem
zavarovanju (v nadaljevanju: predlog zakona).
Ključne spremembe v predlogu se nanašajo na dopolnitev zava-
rovalnih podlag ter na sestavo in pogoje za izvolitev organov
Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS).
Kar zadeva zavarovalnih podlag se spremembe med drugim na-
našajo na:
osebe, ki so v delovnem razmerju v Republiki Sloveniji;
osebe v delovnem razmerju pri delodajalcu s sedežem v Re-
publiki Sloveniji, poslane na delo ali na strokovno izpopolnje-
vanje v tujino, če niso obvezno zavarovane v državi, v katero
so bile poslane;
osebe, zaposlene pri tujih in mednarodnih organizacijah in
ustanovah, tujih konzularnih in diplomatskih predstavništvih s
sedežem v Republiki Sloveniji, če ni z mednarodno pogodbo
drugače določeno;
osebe, ki na območju Republike Slovenije samostojno op-
ravljajo gospodarsko ali poklicno dejavnost kot edini ali glavni
poklic;
družbenike osebnih družb, družbenike družb z omejeno od-
govornostjo in ustanovitelje zavodov, če so družbeniki družb
oziroma ustanovitelji zavodov poslovodne osebe, ki opravlja-
jo poslovodno funkcijo kot edini ali glavni poklic;
kmete, člane njihovih gospodarstev in druge osebe, ki v Re-
publiki Sloveniji opravljajo kmetijsko dejavnost kot edini ali
glavni poklic;
vrhunske športnike in vrhunske šahiste - člane telesnokultur-
nih in šahovskih organizacij v Republiki Sloveniji, ki niso zava-
rovani iz drugega naslova;
brezposelne osebe, ki prejemajo pri zavodu za zaposlovanje
denarno nadomestilo;
osebe s stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji, zavaro-
vane pri tujem nosilcu zdravstvenega zavarovanja, ki med
bivanjem v Republiki Sloveniji ne morejo uporabljati pravic iz
tega naslova;
družinske člane osebe, zavarovane pri tujem nosilcu zdra-
vstvenega zavarovanja, ki imajo stalno prebivališče v Repu-
bliki Sloveniji in niso zavarovani kot družinski člani pri tujem
nosilcu zdravstvenega zavarovanja;
tujce, ki se izobražujejo ali izpopolnjujejo v Republiki Sloveni-
ji, ki niso zavarovani iz drugega naslova;
družinske pomočnike po zakonu, ki ureja socialno varstvo itd.
Po zaključku javne obravnave, ki se je zaključila dne 23. 5. 2025,
bo predlog zakona ponovno obravnaval Strokovni odbor ESS za
spremljanje prihajajočih sprememb v zdravstvenem sistemu. B.K.
Iz Poročila o delu Inšpektorata RS za delo za leto 2024 – področje varnosti in zdravja
pri delu
V nadaljevanju povzemamo nekaj poudarkov iz Poročila o delu
Inšpektorata Republike Slovenije za delo za leto 2024, in sicer
v delu, ki se nanaša na področje varnosti in zdravja pri delu.
Inšpektorji s področja varnosti in zdravja pri delu so v letu 2024
kakor tudi v prejšnjih letih večinoma izvajali izredne nadzore ter
v določenem obsegu tudi kontrolne nadzore, medtem ko redni
nadzori niso izstopali. Pri nadzorih so namenili veliko pozornost
zlasti zagotavljanju zdravja na delovnih mestih v zvezi z določili
Zakona o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1) in na njegovi pod-
lagi izdanimi predpisi.
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Kakor v preteklih letih je bilo tudi v letu 2024 največ nadzorov
zaradi prisotnih večjih tveganj za varnost in zdravje delavcev
opravljenih v gradbeni dejavnosti, sledijo inšpekcijski nadzori v
predelovalni dejavnosti, gostinstvu in v dejavnosti trgovine.
Opravljenih je bilo skupaj 4.569 inšpekcijskih pregledov. Naj-
več jih je bilo opravljenih v sklopu predhodno pripravljenih in na-
črtovanih akcij, usmerjenih nadzorov ter kampanj, sledijo pa drugi
poglobljeni usmerjeni izredni nadzori. V letu 2024 so inšpektorji
s področja varnosti in zdravja pri delu ugotovili 9.396 kršitev.
Med vsemi ugotovljenimi kršitvami izstopajo kršitve, ki se nana-
šajo na postopke ocenjevanja tveganj, na urejenost in varnost
delovnih mest na prostem, še zlasti na gradbiščih, ter glede
zagotavljanja zdravstvenega varstva delavcev. V zvezi z oce-
njevanjem tveganj je bilo v letu 2024 ugotovljenih skoraj 25 %
kršitev v primerjavi z vsemi kršitvami, največ glede neustrezne
vsebine.
V letu 2024 je IRSD s področja varnosti in zdravja pri delu prejel
1.300 prijav, katere so bile obravnavane. Večina se je nanašala
na nepravilnosti v zvezi z zagotavljanjem varnosti in zdravja pri
delu, v določenem obsegu pa so bile odstopljene tudi drugim pri-
stojnim organom. Na podlagi ugotovljenih kršitev so inšpektorji
v letu 2024 s področja varnosti in zdravja pri delu izdali 3.805
upravnih in prekrškovnih ukrepov. Med upravnimi ukrepi je izsto-
palo 1.484 ureditvenih odločb skupaj s prepovednimi odločbami.
V prekrškovnih postopkih so inšpektorji izrekli 2.113 ukrepov, od
tega 1.010 odločb o prekršku ter 700 plačilnih nalogov. Poleg
tega so inšpektorji vložili 5 ovadb. Izdanih je bilo tudi 358 od-
ločb, ki so se nanašale na delo 1.027 otrok, mlajših od 15 let. V
veliki večini je šlo za delo otrok pri snemanju reklam, spotov in
filmov. Pristojni inšpektorji so v letu 2024 zaključili z raziskavami
47 nezgod pri delu, od tega je bilo 5 smrtnih, 30 težjih, 10 lažjih
ter 2 kolektivni. Delodajalci so za leto 2024 prijavili 14.349 ne-
zgod v zvezi z delom delavcev, med katerimi tudi 16 smrtnih in 916
težjih. Inšpektorat poleg nezgod pri delu beleži in spremlja tudi
prijavljene nevarne pojave na delovnih mestih, ki imajo za posle-
dico večjo materialno škodo ali neposredno ogrožajo življenje in
zdravje delavcev pri delu. V letu 2024 so delodajalci prijavili 47
nevarnih pojavov. Delodajalci so v letu 2024 na inšpektorat po-
dali 7 prijav ugotovljenih poklicnih bolezni. Kakor v vseh preteklih
letih so inšpektorji posebno pozornost namenili tudi preventivni
vlogi, ki se odraža predvsem v obliki nudenja strokovne pomoči,
najpogosteje delavcem pa tudi delodajalcem. V letu 2024 je bilo s
področja varnosti in zdravja pri delu danih 245 pisnih odgovorov.
Najpogosteje so se vprašanja nanašala na delovno opremo, ure-
ditev in obveščanje o delu na domu, usposabljanja za varno delo,
zdravstvene preglede delavcev in nezgode pri delu. Inšpektorat
RS za delo je v letu 2024 preko SPOTa prejel 1.332 obvestil s stra-
ni delodajalcev, ki so organizirali delo na domu. Ti delodajalci so
sporočili, da bo delo na domu opravljalo 104.753 delavcev.
Največ kršitev je bilo ugotovljenih v dejavnosti gradbeništva, in
sicer 30,9 %, sledijo predelovalna dejavnost s 13,5 %, gostinstvo
z 9,5 % ter dejavnost trgovine z 8,8 % deležem. Največ uprav-
nih in prekrškovnih ukrepov je bilo izrečenih delodajalcem v
dejavnosti gradbeništva 29,6 %, predelovalni dejavnosti 10,9 %,
gostinstvu 7,5% in v dejavnosti trgovine 7,2 %.
Usmerjeni nadzori nad izvajanjem predpisov v zvezi
z zagotavljanjem varnosti in zdravja delavcev pri roč-
nem premeščanju bremen
Dne 1. 8. 2024 se je pričel uporabljati Pravilnik o zagotavljanju
varnosti in zdravja delavcev pri ročnem premeščanju bremen
(Uradni list RS, številka 84/23, 98/23 in 47/24) , ki je bil objavljen
2. 8. 2023 in je stopil v veljavo 17. 8. 2023. Pravilnik na novo do-
loča obveznosti delodajalcev glede zagotavljanja VZD pri ročnem
premeščanju bremen v smislu preprečevanja kostno–mišičnih
obolenj in poškodb. Nadomestil je prejšnji Pravilnik o zagotavlja-
nju varnosti in zdravja pri ročnem premeščanju bremen (Uradni
list RS, št. 73/05).
Delodajalci in samozaposlene osebe so imeli skoraj leto dni časa,
da ocenijo tveganja pri ročnem premeščanju bremen in izvede-
jo ustrezne ukrepe. Ročno premeščanje bremen pomeni vsako
opravilo, ki vključuje dvigovanje, prenašanje, spuščanje, poti-
skanje, vlečenje ali premikanje bremena s človeško silo in druga
podobna dela (npr. podpiranje, držanje, ponavljajoči gibi), ki za-
radi svojih značilnosti ali zaradi neugodnih ergonomskih pogojev
pomeni nevarnost za razvoj kostno-mišičnih obolenj, povezanih
z delom. Bistvena novost pravilnika je, da mora delodajalec upo-
rabiti dvižno opremo vedno, kadar je stopnja obremenitve vi-
soka (rdeče območje), ter da mora oceniti tveganje pri ročnem
premeščanju bremen po metodi iz Priloge 3 pravilnika (Metoda
ključnih kazalnikov) ali katerikoli drugi primerljivi metodi, s katero
delodajalec zagotavlja vsaj tako raven varnosti in zdravja pri delu
delavcev pri ročnem premeščanju bremen, kot bi jo zagotovil z
upoštevanjem ukrepov iz Priloge 3 pravilnika. Delodajalec mora
oceniti tveganje pri ročnem premeščanju bremen vedno, kadar
ga na to napoti presejalni test iz Priloge 2 pravilnika ali presejalni
test katerekoli druge primerljive metode. Dejavniki tveganja pri
ročnem premeščanju bremen so navedeni v Prilogi 1 pravilnika.
V pravilniku opisane metode (dvigovanje-držanje-prenašanje
MKK-DDP, potiskanje-vlečenje MKK-PV, ročni delovni procesi in
ponavljajoče premeščanje bremen MKK-RD) v posameznih pri-
merih napotujejo tudi na druge metode, kot so metoda ključnih
kazalnikov za ocenjevanje in načrtovanje telesnih delovnih obre-
menitev na delovnem mestu pri uporabi celotne telesne moči,
metoda ključnih kazalnikov za ocenjevanje in načrtovanje tele-
snih delovnih obremenitev na delovnem mestu pri premikanju (gi-
banju) celega telesa in metoda ključnih kazalnikov za ocenjevanje
in načrtovanje telesnih delovnih obremenitev na delovnem mestu
pri prisilnih držah telesa. Prav tako lahko dejavniki tveganja iz
Priloge 1 pravilnika napotujejo na uporabo drugih metod glede
posamičnih dejavnikov tveganja. Ocena tveganja pri ročnem pre-
meščanju bremen je del ocene tveganja, ki jo mora delodajalec
izdelati v skladu s 17. členom ZVZD-1.
Inšpektorat RS za delo je v začetku avgusta 2024 pričel izvajati
usmerjene nadzore v zvezi z zagotavljanjem varnosti in zdrav-
ja delavcev pri ročnem premeščanju bremen v različnih de-
javnostih, med drugim v dejavnosti gradbeništva, proizvodnih
dejavnostih, trgovini, domovih starejših občanov, bolnišnicah itd.
Inšpektorji za delo s področja varnosti in zdravja pri delu so do 18.
12. 2024 opravili inšpekcijske nadzore pri 179 delodajalcih.
V okviru inšpekcijskih nadzorov so bila pregledana delovna mesta,
na katerih se je izvajalo 412 različnih delovnih opravil v zvezi z roč-
nim premeščanjem bremen. Od teh je bilo: 176 delovnih opravil po-
vezanih z ročnim dviganjem, držanjem in prenašanjem bremen tež-
kih 3 kg ali več (DDP), 122 delovnih opravil povezanih z ročno vleko
ali potiskanjem bremen (RVP) in 114 delovnih opravil povezanih z
ročnimi delovnimi procesi - ponavljajoče ročno premeščanje (RD).
Iz ugotovitev inšpekcijskih pregledov je razvidno, da večina
pregledanih delodajalcev (predvsem manjših, ki zaposlujejo od
1 do 9 in 10 do 49 delavcev) v predpisanem roku do 1. 8. 2024
oziroma do inšpekcijskega pregleda ni ocenila tveganj in izvedla
varnostnih ukrepov v skladu z zahtevami pravilnika. Z aktivnostmi
so pričeli šele po 1. 8.2024 oziroma po izvedenem inšpekcijskem
pregledu. Presejalni test je izvedlo 74 (41,3 %) pregledanih delo-
dajalcev, ki je večinoma vse napotil, da morajo oceniti tveganje.
Oceno tveganja za nastanek kostno-mišičnih obolenj je izdelalo
61 (34,1 %) pregledanih delodajalcev, ki so za ocenjevanje tvega-
nja v veliki večini uporabili metodo ključnih kazalnikov (MKK), ki
jo navaja priloga 3 pravilnika. Izmed teh je 58 delodajalcev imelo
4
WWW.TZSLO.SI
v oceni tveganja za nastanek kostno mišičnih obolenj pri ročnem
premeščanju bremen zapis o ukrepih za odpravo oziroma zmanj-
šanje prisotnih tveganj. Pri 21 (11,7 %) pregledanih delodajalcih
je bilo ugotovljeno, da je stopnja tveganja za nastanek kostno-
-mišičnih obolenj bistveno povečana (rumeno območje). Pri enem
(0,99 %) pregledanem delodajalcu je bila ugotovljeno, da je sto-
pnja tveganja za nastanek kostno-mišičnih obolenj visoka (rdeče
območje). Delodajalec v konkretnem primeru ni zagotovil, da bi
delavci uporabljali dvižno opremo, ki jim je bila na voljo. V okviru
opravljenih inšpekcijskih nadzorov je bilo tudi preverjeno, ali de-
lodajalec zagotavlja, da noseča delavka ne dviguje, drži, prenaša
ali rokuje z bremenom težjim od pet kilogramov, oziroma ne po-
tiska ali vleče bremena s silo večjo od 50 newtonov. Ugotovljeno
je bilo, da je 14 (7,8 %) delodajalcev obveznost spoštovalo, 7 (3,9
%) delodajalcev obveznosti ni spoštovalo, 158 (88,3 %) delodajal-
cev pa ni imelo zaposlenih nosečih delavk. Glede obveznosti, ali
je delodajalec, ki je dodelil delavcu naloge, povezane z ročnim
premeščanjem bremen, upošteval delavčeve zdravstvene zmož-
nosti v skladu z zdravniškim spričevalom izvajalca medicine dela,
z oceno izpolnjevanja posebnih zdravstvenih zahtev za določeno
delo v delovnem okolju, je bilo ugotovljeno, da je 125 (69,9 %)
delodajalcev upoštevalo delavčeve zmožnosti, 34 (18,9 %) delo-
dajalcev ni upoštevalo delavčevih zmožnosti in 20 (11,2 %) delo-
dajalcev ni zagotovilo zdravstvenih pregledov delavcem. Ob tem
velja omeniti, da so bili nekateri delavci napoteni na preventivne
zdravstvene preglede pred uveljavitvijo pravilnika.
Pri določanju delovnih nalog za ročno premeščanje bremen je 125
(69,9 %) delodajalcev upoštevalo starost, spol in telesno zmoglji-
vost delavca, ki jo je ocenil izvajalec medicine dela v zdravniškem
spričevalu. 54 (30,1 %) delodajalcev navedenih zahtev ni upošte-
valo. Teoretično in praktično usposabljanje za varno delo glede
ročnega premeščanja bremen je izvedlo 117 (65,3 %) delodajalcev.
Ostalih 62 (43,7 %) delodajalcev usposabljanja ni izvedlo ali pa je
bilo pomanjkljivo oziroma neustrezno. Ob tem velja omeniti, da so
nekateri delodajalci, ki še niso ocenili tveganj za kostno-mišična
obolenja pri ročnem premeščanju bremen, izvedli usposabljanja
za varno delo pred uveljavitvijo pravilnika. O vseh vprašanjih gle-
de zagotavljanja varnosti in zdravja pri ročnem premeščanju bre-
men se je z delavci oziroma njihovimi predstavniki posvetovalo 83
(46,3 %) delodajalcev. Ostalih 96 (53,7 %) delodajalcev posvetova-
nja ni izvedlo. Inšpektorji za delo so ukrepali z upravnimi ukrepi
- ureditvenimi odločbami in opozorili po 33. členu ZIN.
Iz vsega navedenega je ena izmed ključnih ugotovitev usmerjenih
inšpekcijskih nadzorov v zvezi z zagotavljanjem varnosti in zdrav-
ja delavcev pri ročnem premeščanju bremen, da je približno samo
tretjina pregledanih delodajalcev izdelala presejalni test, ki je prvi
korak pri ocenjevanju tveganja za nastanek kostno-mišičnih obo-
lenj pri ročnem premeščanju bremen. Dokler delodajalec ne oce-
ni tveganj, ne more vedeti, kateri ukrepi (organizacijski, kadrovski
in tehnični) ter uporaba katere delovne opreme in načina dela
so ustrezni, da se zmanjša nevarnost, povezana z ročnim preme-
ščanjem bremen, in koliko sredstev mora v ta namen zagotoviti.
Takšnih delodajalcev, ki niso izvedli presejalnega testa in ocenili
tveganj je bilo kar dve tretjini izmed vseh pregledanih. Prevlado-
vali so delodajalci z majhnim številom zaposlenih. Delodajalci, ki
so imeli oceno tveganja za nastanek kostno-mišičnih obolenj v
izdelavi, so kot enega izmed razlogov za »zamudo« navajali ve-
liko zasedenost zunanjih strokovnih služb, ki imajo dovoljenje za
opravljanje strokovnih nalog VZD. Inšpektorji so ob nadzoru že
izdelanih ocen tveganja med drugim ugotovili, da so bili ukrepi
za zmanjšanje tveganj preveč splošni, pomanjkljivi ali pa celo,
da niso bili določeni. V vseh primeri so zahtevali dopolnitev ocen
tveganja z ustreznimi tehničnimi, organizacijskimi ali kadrovskimi
ukrepi. Pravilnik, ki je bil objavljen 2. 8. 2023 in je stopil v veljavo
17. 8. 2023, je pričel veljati 1. 8. 2024. Kljub temu, da je prehodno
obdobje trajalo skoraj leto dni, ugotovitve inšpekcijskih nadzorov
kažejo, da večina delodajalcev ni izvedla aktivnosti in ukrepov
glede ročnega premeščanja bremen, ki jih predpisuje pravilnik.
Inšpektorat za delo bo tudi v letu 2025 nadaljeval z nadzori za
preverjanje skladnosti delodajalcev s temi novimi varnostnimi
zahtevami.
Predlogi inšpektorata za spremembo zakonodaje
IRSD je med drugim predlagal nujnost sprememb Pravilnika o
preventivnih zdravstvenih pregledih delavcev, saj njegova tre-
nutno veljavna vsebina ne sledi spremembam, ki jih je uvedel Za-
kon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1). Pravilnik je zastarel in
ne odraža sodobnih zahtev glede varnosti in zdravja pri delu, zato
je potrebno celovito posodobiti njegova določila. Ena ključnih
sprememb bi morala biti natančnejša ureditev področij, ki vklju-
čujejo pristojnosti specialistov medicine dela, prometa in športa,
saj imajo ti ključno vlogo pri ocenjevanju zdravstvene sposob-
nosti delavcev. Prav tako je potrebno ustrezno urediti določbe,
ki neposredno vplivajo na izvajanje inšpekcijskih nadzorov, kot so
opredelitev posebnih zdravstvenih zahtev, upoštevanje omejitev
in priporočil specialistov medicine dela, določanje obsega in peri-
odike zdravstvenih pregledov ter druge ključne vidike zagotavlja-
nja varnega delovnega okolja.
Vir: Povzeto po Poročilu o delu Inšpektorata RS za delo za leto
2024. K.F.
Obvestilo Finančne uprave RS glede obveznosti za plačilo razlike trošarine ob zvišanju
drobnoprodajne cene drobno rezanega tobaka
V nadaljevanju vas seznanjamo z obvestilom Ministrstva za finan-
ce – Finančne uprave RS z nazivom »Obveznost za plačilo razlike
trošarine ob zvišanju drobnoprodajne cene drobno rezanega to-
baka«, številka 007-23/2024-14 z dne 15. 5. 2025, kot sledi.
Obvestilo Ministrstva za nance Finanč-
ne uprave RS
»V skladu z devetim odstavkom 8. člena Zakona o trošarinah (Ura-
dni list RS, št. 47/16 s spremembami) nastane obveznost za obra-
čun trošarine tudi takrat, ko se za drobno rezani tobak in cigarete
zviša drobnoprodajna cena (DPC). Zaradi navedenega osebe, ki
imajo drobno rezani tobak in cigarete na zalogi zunaj trošarinskih
skladišč, evidentirajo količino drobno rezanega tobaka in cigaret,
ki jih imajo na zalogi, ter obračunajo razliko trošarine. Podatke o
zalogi drobno rezanega tobaka in cigaret predložijo na obrazcu
»Obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete«,
ki je objavljen na spletni strani Finančne uprave RS. Trošarina se
plača najpozneje 60. dan po opravljenem popisu.
Trošarina se plača, če je znesek trošarine iz obračuna višji od
10 evrov.
V zvezi z navedenim vas obveščamo, da se bodo 24. 5. 2025
zvišale cene drobno rezanega tobaka navedenega v Obračunu
razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete (v nadaljeva-
nju Obračun TRO-RAZ, z dne 23. 5. 2025), ki se nahaja v prilogi
tega dopisa. Razpredelnica s staro in novo DPC drobno rezanega
tobaka (Seznam drobnoprodajnih cen drobno rezanega tobaka)
se nahaja na spletni strani FURS.
Glede na to, da se bodo DPC navedenega drobno rezanega to-
baka (v nadaljevanju DRT) spremenile 24. 5. 2025, morajo zave-
zanci evidentirati količino omenjenega DRT, ki jo imajo na zalogi,
na Obračunu TRO-RAZ na dan 23. 5. 2025. Ustrezno izpolnjen
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Obračun TRO-RAZ, z dne 23. 5. 2025, se pristojnemu finančnemu
uradu predloži do 7. 6. 2025. Ker je to sobota, se rok za navedeno
predložitev obračuna v skladu s 45. členom Zakona o davčnem
postopku (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo
z vsemi spremembami) prenese na prvi naslednji delovni dan, to
je ponedeljek, 9. 6. 2025. Obveznost za plačilo razlike trošari-
ne za znesek, ki je višji od 10 evrov, je potrebno poravnati do
22. 7. 2025. Plačilo se izvrši v dobro podračuna št. SI5601100-
8881000030 – prehodni davčni podračun (PDP) države. Poleg
številke vplačilnega računa se na plačilnem nalogu obvezno na-
vede tudi številko sklica, ki je določena z modelom 19 v obliki:
oznaka modela 19, sklic (davčna številka plačnika – 29009).
Obračun TRO-RAZ, z dne 23. 5. 2025, ki služi tudi kot pripomoček za
izračun razlike trošarine, je dosegljiv tudi na spletni strani FURS (pod-
ročja Trošarine, Novice).
Po izpolnitvi navedenega Obračuna TRO-RAZ, se le-tega predloži
FURS po elektronski poti preko informacijskega sistema E-TROD.
Dostop do IS E-TROD je urejen preko portala e-Davki.
Za pomoč pri predložitvi Obračuna TRO-RAZ preko informacijske-
ga sistema E-TROD prilagamo navodila, ki se nahajajo v prilogi
tega dopisa, ter so na voljo tudi v okviru komponente »Obvestila«
v informacijskem sistemu E-TROD
Vir: Povzeto po obvestilu Ministrstva za finance – Finančne upra-
ve RS z nazivom »Obveznost za plačilo razlike trošarine ob zviša-
nju drobnoprodajne cene cigaret in drobno rezanega tobaka«,
številka 007-23/2024-14 z dne 15. 5. 2025. B.K.
III ŽIVILA
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Vabljeni na individualna usposabljanja za uporabo di-
gitalnega orodja NutriForm
V okviru programa »ZaUpam« smo razvili odprto digitalno orod-
je NutriForm (dodaten zavihek znotraj informacijskega sistema
NutriBase) za spodbujanje izboljševanja sestave živil, ki je
brezplačno na voljo po predhodni registraciji na spletni pove-
zavi: https://nutribase.ijs.si/.
Vse nosilce živilske dejavnosti, ki proizvajate ali tržite živila na
območju Republike Slovenije vljudno vabimo k uporabi informa-
cijskega sistema NutriBase, ki je namenjen urejanju podatkov
o sestavi živil ter omogoča dodajanje novih živil in urejanje
podatkov o obstoječih živilih. Urejeni podatki o sestavi živil
se med drugim delijo v mobilno aplikacijo VešKajJeš ter druge
platforme (OPKP, Šolski lonec, CLAS idr.), ki so namenjene ozave-
ščanju potrošnikov kot tudi raziskavam in razvoju, predvidena je
tudi povezava podatkov s seznamom živil z nacionalnim znakom
»Dobra izbira«, ko bo le-ta vzpostavljen.
V okviru programa »ZaUpam« je bilo v okviru NutriBase razvi-
to dodatno orodje NutriForm, ki uporabnikom nudi podporo
pri izboljševanju sestave živil. Orodje NutriForm je namenjeno
živilskim podjetjem za samoocenjevanje hranilne sestave živil in
kot pomoč pri izboljševanju sestave živil in pijač. NutriForm vklju-
čuje pet modelov (Nutri-Score, FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po
sprejemu nacionalnega predpisa pa bo aktivirana tudi možnost
profiliranja po kriterijih za uporabo znaka »Dobra izbira«) za pro-
filiranje živil, ki se po svetu uporabljajo za različne namene – od
informiranja potrošnikov, omejevanja oglaševanja živil ali za stro-
kovno ocenjevanje hranilne sestave živil. Orodje NutriForm po
vnosu vseh zahtevanih vstopnih podatkov poda oceno živila po
vseh petih modelih in prikaže, kje na lestvici se le-to nahaja oziro-
ma izpiše kriterije, ki pri posameznem modelu niso bili doseženi.
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za
uporabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna
usposabljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo
orodje NutriForm ter zaposlene v podjetju usposobimo za njego-
vo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/882 zdne 14.maja 2025
ospremembi Izvedbene uredbe Komisije (EU)2021/1378 gle-
de priznanja nekaterih izvajalcev nadzora vskladu sčlenom
46 Uredbe (EU)2018/848 Evropskega parlamenta in Sveta kot
pristojnih za izvajanje nadzora in izdajanje certifikatov eko-
loške pridelave vtretjih državah za namen uvoza ekoloških
proizvodov vUnijo - UL EU, št. L 2025/882 z dne 15. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/883 z dne 14. maja
2025 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2021/2325 glede
priznanja nekaterih tretjih držav ter nadzornih organov in iz-
vajalcev nadzora za uvoz ekoloških proizvodov vUnijo - UL
EU, št. L 2025/883 z dne 15. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/888 zdne 15.maja2025
oregistraciji geografske označbe Pastel de feijão de Torres
Vedras (ZGO) vregistru Unije za geografske označbe vskladu
zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL
EU, št. L 2025/888 z dne 16. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/955 z dne 22. maja
2025 o registraciji geografske označbe Savolainen
6
WWW.TZSLO.SI
mustikkakukko (ZGO) vregistru Unije za geografske označbe
vskladu zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in
Sveta - UL EU, št. L 2025/955 z dne 23. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/956 z dne 22. maja
2025 o registraciji geografske označbe Sal de Rio Maior /
Flor de Sal de Rio Maior (ZOP) vregistru Unije za geografske
označbe vskladu zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega par-
lamenta in Sveta - UL EU, št. L 2025/956 z dne 23. 5. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1093 zdne 22.maja
2025 o določitvi pravil za uporabo Uredbe (EU) 2023/1115
Evropskega parlamenta in Sveta glede seznama držav, ki
predstavljajo nizko ali visoko tveganje za proizvodnjo zadev-
nih primarnih proizvodov, za katere zadevni proizvodi niso
skladni sčlenom3, točka(a) - UL EU, št. L 2025/1093 z dne
23. 5. 2025. K.F.
III NEŽIVILA
Pametni telefoni in tablični računalniki – 20. junij 2025 pomeni začetek uporabe EU
uredb
Energijsko označevanje, energijske nalepke
Delegirana uredba Komisije (EU) 2023/1669 z dne 16. junija
2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2017/1369 Evropskega parlamenta
in Sveta v zvezi z označevanjem energijske učinkovitosti pamet-
nih telefonov in preklopnih tabličnih računalnikov - uporablja se
od 20. junija 2025 dalje. Ta Uredba je v celoti zavezujoča in se
neposredno uporablja v vseh državah članicah.
Okoljsko primerna zasnova
Uredba Komisije (EU) 2023/1670 zdne 16.junija 2023 odoloči-
tvi zahtev za okoljsko primerno zasnovo pametnih telefonov, mo-
bilnih telefonov, ki niso pametni telefoni, brezžičnih telefonov in
preklopnih tabličnih računalnikov vskladu zDirektivo2009/125/ES
Evropskega parlamenta in Sveta ter spremembi Uredbe Komisije
(EU)2023/826 – uporablja se od 20.junija 2025 dalje, 6. člen se
uporablja že od 20.septembra 2023. Ta Uredba je vceloti zavezu-
joča in se neposredno uporablja vvseh državah članicah. M.S.
III JAVNI RAZPIS
Javni razpisza podporo podjetjem pri oblikovanju in uveljavljanju strategij in/ali načrtov
ukrepov za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih ter krepitvi njihovih kompetenc
Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Re-
publike Slovenije je v Uradnem listu RS, št. 37/25, objavil javni
razpisza podporo podjetjem pri oblikovanju in uveljavljanju
strategij in/ali načrtov ukrepov za učinkovito upravljanje sta-
rejših zaposlenih ter krepitvi njihovih kompetenc v okviru ope-
racije »Podpora podjetjem za podaljševanje delovne aktivnosti
(ASI+)« v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju
2021–2027 v Sloveniji cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča
Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic« predno-
stne naloge 6 »Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifič-
nega cilja ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in
podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter
zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava
tveganja za zdravje (ESS+)«.
Namen javnega razpisa je spodbuditi podjetja k učinkovitemu
upravljanju starejših zaposlenih in h krepitvi kompetenc starejših
zaposlenih z vidika podaljševanja njihove delovne aktivnosti.
Predmet javnega razpisa je podjetjem sofinancirati aktivnosti
iz sklopa A in sklopa B v okviru izvedbe projektov, in sicer:
Sklop A: Priprava načrta/strategije za učinkovito upravljanje s
starejšimi zaposlenimi (v nadaljevanju strategija)
Podjetje, ki ima 10 ali manj zaposlenih, ni zavezano k pripravi in od-
daji strategije in tudi ni upravičeno do sofinanciranja te aktivnosti.
Sklop B: Krepitev kompetenc starejših zaposlenih
B1 - izdelava načrta osebnega in poklicnega razvoja starejših za-
poslenih (aktivnost ni sofinancirana)
B2 - udeležba v motivacijskih programih za starejše zaposlene
B3 - usposabljanja na področju osebnega in kariernega razvoja ter pri-
dobivanje kompetenc starejših zaposlenih (pridobivanje mehkih kom-
petenc, splošna usposabljanja, poklicno specifična usposabljanja,
usposabljanja za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije (NPK))
B4 - usposabljanja s področja digitalnih in zelenih kompetenc
Ciljna skupina, ki jo naslavlja javni razpis, so podjetja, ki imajo
zaposlene osebe stare 50 let in več, zlasti 55 in več in so nižje
izobražene.
Cilji javnega razpisa so:
podpora podjetjem/prijaviteljem pri pripravi strategij za učin-
kovito upravljanje starejših zaposlenih,
krepitev kompetenc starejših zaposlenih, zlasti s področja di-
gitalizacije in zelenega prehoda,
večja pripravljenost posameznikov za podaljševanje delovne
aktivnosti.
Vloge lahko prijavitelji vložijo od 23.5. 2025 od 9.ure do naj-
pozneje 23.6. 2025 do vključno 23.59 (zadnji rok za oddajo
vlog). Več informacij in razpisna dokumentacija so na voljo na po-
vezavi: https://www.srips-rs.si/vsi-razpisi. K.F.
III AKADEMIJA TZS
A) Delavnica »Mladi prodajalci in kako jih navdušiti za delo« - Ljubljana, 17. 6. 2025
Vabimo vas, da se nam pridružite na delavnici »Mladi prodajalci in
kako jih navdušiti za delo«, ki bo potekala dne 17. 6. 2025 med
9.00 in 11.30 uro, v sejni sobi TZS, Dunajska cesta 167 v Ljubljani.
Mladi ne želijo delati?
Pridejo za nekaj ur, nato rečejo, da to ni za njih, in odidejo?
Je mladim pomemben le denar?
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Lucija Dobnikar Premk in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali
v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica
Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404
pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 %
davek na dodano vrednost.
Mladi govorijo, da imajo duševne težave?
Verjetno ste že slišali kaj podobnega ali to sami doživeli. Mlajše
generacije so drugačne. Vsaka generacija je, vendar moramo ra-
zumeti ključne stvari, ki jih poganjajo, da bomo z njimi lažje so-
delovali, jih navdušili za delo ter vzgojili zaposlene, ki bodo svoje
delo opravljali z veseljem in samostojno.
Na tej interaktivni delavnici boste:
spoznali ključne značilnosti generacije Z in njihove razlike v
primerjavi z drugimi generacijami,
spoznali, kako lahko prilagodite svoje vodstvene pristope za
učinkovitejše sodelovanje z generacijo Z,
osvojili strategije za ohranjanje motivacije, zavzetosti in zado-
voljstva te generacije v delovnem okolju.
Vsebina delavnice:
Ravnovesje med delom in življenjem.
Govor o duševnem zdravju in avtentično izražena ranljivost.
Odprt pogovor o denarju.
Smiselno delo in motivacija mladih.
Priprava na prihod umetne inteligence.
Zeleno delovanje podjetij in povezovanje z mladimi.
Delavnica je namenjena vodjem.Udeleženci bodo sodelovali v
interaktivnih vajah in pridobili praktična orodja, ki jih bodo lahko
takoj uporabili v svojem vsakodnevnem delu kot vodje.
Darilo za udeležence:Analiza vodstvenega stila za boljše razu-
mevanje lastnega pristopa k vodenju in prilagajanju mladim ge-
neracijam.
Predavateljica: dr. Marijeta Kobetič ima dobro razumevanje
mladih, saj je leta 2017 na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani
doktorirala iz pedagogike. Po študiju psihoterapevtskega pristo-
pa transakcijska analiza je pridobila naziv Transakcijski analitik –
svetovalec ter pri svetovanju ljudem pridobila dragocene izkušnje
dela z ljudmi. Ima bogate delovne izkušnje na področju izobraže-
vanja in sociale, kjer je delala z družinami in se ukvarjala z vzgojo
otrok. Opravila je več izobraževanj za coache, ukvarja se s coa-
chingom in izvajanjem delavnic za podjetja ter druge organizaci-
je, kjer svetuje tudi glede dela z mladimi generacijami. Predava
študijski predmet Coaching na Fakulteti za uporabne družbene
študije, kjer se pri svojem delu aktivno ukvarja z mladimi.
Splošni pogoji:Za člane znaša kotizacija 55,00 EUR z DDV na
udeleženca,za nečlane pa znaša 120,00 EUR z DDV na ude-
leženca. Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.:
0400 0027 8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu
nam lahko pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali
na e-naslov: info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v
primeru, da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo do-
godka, v nasprotnem primeru vam bomo kotizacijo, kljub neude-
ležbi, zaračunali v celoti. Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da
dogodka ne izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili,
zato vas prosimo, da navedete elektronski naslov, kamor lahko
sporočimo morebitne spremembe oziroma odpoved. S prijavo
potrjujete, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega pod-
jetja. Posredovane osebne podatke bo TZS uporabljala samo za
namen izvedbe dogodka, obveščanja prijavljenih in posredovanja
morebitnih gradiv. L.D.P.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Delavnica »Mladi prodajalci in kako jih navdušiti za delo« – Ljubljana, 17. 6. 2025
b) 34. brezplačna TRGOVINKO-va delovnopravna klepetalnica – 19. 6. 2025, on-line
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
3. E-naslov:
4. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.