1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
19. Strateška konferenca o trgovini
»Potrošnik in trgovec v skupnih izzivih:
kam nas vodijo umetna inteligenca, novi
ukrepi, geostrateške spremembe-
14. oktober 2025, Kongresni center Brdo
pri Kranju
Že dolgo gospodarski svet ni doživljal tolikšnih sprememb in
negotovosti. Geostrateške in politične spremembe močno in ne-
predvidljivo vplivajo na dogajanja in razvoj. Na pohodu je zno-
va protekcionizem, spreminjanje poti dobavnih verig, valutni in
finančni pritiski… in trgovina pri tem nikakor ni izvzeta. Naspro-
tno, saj je prav porabnik tisti, ki na koncu občuti vse to. Prav zato
bomo na letošnji konferenci naslavljali vse aktualne teme: kam
nas usmerjajo novi ukrepi in neravnovesja, ki naslavljajo tako glo-
balne kot regionalne spremembe? Kako in na kakšen način z AI in
novimi tehnologijami v trgovini naprej? Predvsem pa, kako ohra-
njati, kljub vsem cenovnim in dobavnim pritiskom ugled trgovine,
motivacijo zaposlenih, zvestobo kupcev?
O vsem tem in še čem bomo razpravljali na že 19. strateški kon-
ferenci o trgovini. Z uglednimi sogovorci in vsemi vami. Pridite in
soustvarite dogodek skupaj z nami.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 20. junij 2025, št. 18/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Predlogi predpisov nove živilske zakonodaje so v obravnavi na Vladi RS
PROGRAM KONFERENCE
8:30 - 9:00 Registracija udeležencev
9:00 - 9:20 OTVORITEV KONFERENCE
mag. Mariča LAH, predsednica, Trgovinska
zbornica Slovenije
prof. dr. Tomaž TURK, dekan, Ekonomska
fakulteta, UL
9:20 – 10:00 SLOVESNA PODELITEV NAGRAD
TZS PODJETJEM ZA TRAJNOSTNO
POSLOVANJE
Nagovor
prof. dr. Lučka KAJFEŽ BOGATAJ, predsednica
Strokovne komisije za podelitev nagrad TZS za
trajnostno poslovanje podjetij
Nagrado bosta podelili:
mag. Mariča LAH, predsednica, Trgovinska
zbornica Slovenije
prof. dr. Lučka KAJFEŽ BOGATAJ, predsednica
Strokovne komisije za podelitev nagrad TZS za
trajnostno poslovanje podjetij
10:00 – 10.10 Odmor
10:10 – 11:30 1. SEKCIJA: NOVE TEHNOLOGIJE
IZZIVAJO, AI ŠE BOLJ – TUDI V
TRGOVINI
Alessandra BELLINI, nekdanji Chief Customer
Ocer, Tesco PLC, Velika Britanija
Peter MESAREC, direktor, SEOS GROUP d.o.o.
Burcu BEGIĆ, direktorica storitev za stranke, A1
SLOVENIJA, d.d.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK,
Ekonomska fakulteta, UL
11:30 – 11:40 Odmor
11:40 – 12:30 2. SEKCIJA: PORABNIKI V NOVIH
GEOSTRATEŠKIH IN TEHNOLOŠKIH
IZZIVIH: KAJ PRAVI REGIJA?
Kaj se dogaja v trgovini danes – in jutri?
Melanie SEIER LARSEN, izvršna direktorica
in partnerica, Lucija VIDIŠ ROIĆ, principal,
BOSTON CONSULTING GROUP
Robert SRAKA, izvršni direktor,
BIG BANG, d.o.o.
Simona BLAŽEVIĆ, operativni direktor,
KEA, d.o.o.
Gregor RUPNIK, direktor in partner,
CREATIM d.o.o.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK,
Ekonomska fakulteta, UL
12:30 – 13:30 Kosilo
13:30 – 14:15 3. SEKCIJA: UGLED TRGOVCA IN
MOTIVACIJA ZAPOSLENEGA – KAJ SE
LAHKO ŽE NAUČIMO?
Peter KEBRIČ, član poslovodstva LIDL Slovenija
in LIDL Hrvaška
Božidar PREVC, direktor, PREVC, saloni
pohištva, d.o.o.
dr. Rok STRITAR, ustanovitelj in prokurist,
KIBUBA d.o.o.
Moderira: mag. Monika LAPANJA, Center
poslovne odličnosti Ekonomske fakultete UL
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
14:15 – 15:15 OKROGLA MIZA – TRGOVINA V
AKTUALNIH IZZIVIH GEOSTRATEŠKIH
SPREMEMB: KAKO SE USPEŠNO
PRILAGAJATI IN PAMETNO
ODLOČATI?
Marko KAJFEŽ, direktor družbe, HYUNDAI
AVTO TRADE d.o.o.
Jože KASTELIC, predsednik uprave,
KOVINTRADE d.d.
Samo KUPLJEN, direktor, BAUHAUS d.o.o., k.d.
Uroš LOZEJ, izvršni direktor za komercialo,
SPAR SLOVENIJA d.o.o.
Jože SMOLIČ, član uprave, PETROL d.d.
14:15 – 15:15 Matjaž HAN, minister, Ministrstvo za
gospodarstvo, turizem in šport
Moderira: mag. Mariča LAH, predsednica,
Trgovinska zbornica Slovenije
15:15 – 15:30 Zaključek konference
Vljudno vabljeni!
mag. Mariča LAH, l. r. prof. dr. Tomaž TURK, l. r.
Predsednica Trgovinske Dekan Ekonomske
zbornice Slovenije fakultete, UL
PRIJAVNICA IN POGOJI PRIJAVE
Prijavnica, splošni pogoji in pogoji prijave so objavljeni na spletni
strani TZS: www.tzslo.si. M.L., M.S., P.G.
Gospodarski krog o uvrstitvi Slovenije na lestvici konkurenčnosti IMD: Brez koraka
naprejbomo drugo leto še nazadovali
Evropska komisija je že maja napoved gospodarske rasti Slo-
venije za letos znižala z 2,5 na 2,0 odstotka, pred dnevi jo je
Banka Slovenije znižala z 2,2 na 1,3 odstotka. Na objavljeni
lestvici konkurenčnosti IMD je Slovenija zadržala svojo lansko
uvrstitev na 46. mestu. Vendar gre za najnižjo uvrstitev Slove-
nije v zadnjih petih letih. Predstavniki Gospodarskega kroga,
ki združuje 17 gospodarskih organizacij, zato poudarjajo nuj-
nost ukrepov za večjo inovativnost, hitrejšo digitalno in zele-
no preobrazbo, davčno razbremenitev dela, odpravo birokrat-
skih ovir ter boljše upravljanje javnih storitev. Ključni so tudi
zagon kapitalskega trga, privabljanje tujih investicij in stabil-
no zakonodajno okolje. Potrebna je dolgoročna strategija za
dvig konkurenčnosti, nadgradnja pokojninskega sistema ter
boljše upravljanje domačega kapitala. V ospredje postavljajo
tudi krepitev ekonomske odpornosti, vključno s prehransko
in energetsko suverenostjo. Predstavniki gospodarstva so iz-
postavili tudi potrebo po oblikovanju nove dolgoročne strate-
gije za dvig mednarodne konkurenčnosti ter večji vključenosti
gospodarstva v oblikovanje politik.
Med ključnimi izzivi še naprej izpostavljajo nizko produktivnost,
visoko davčno obremenitev dela, energetsko negotovost, togost
delovno-pravne zakonodaje, administrativno zapletenost in po-
manjkanje delovne sile.
V imenu Gospodarskega kroga so tokrat stanje v gospodarstvu
predstavili predsedniki Gospodarske zbornice Slovenije (GZS),
Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije (OZS), Trgovinske zbornice
Slovenije (TZS) in Slovensko-nemške gospodarske zbornice.
»Na GZS že ves čas opozarjamo in podajamo predloge, kako iz-
boljšati poslovno okolje na najbolj pomembnih segmentih delo-
vanja podjetij, kjer nikakor nismo konkurenčni, kar rezultati lestvi-
ce konkurenčnosti IMD ponovno potrjujejo,« je uvrstitev Slovenije
komentiral Tibor Šimonka, predsednik Gospodarske zbornice
Slovenije, in dodal: »Če že drugo zaporedno leto ne bomo do-
segli pričakovane gospodarske rasti Slovenije med 2 in 2,5 %,
bo to pomenilo izgubljeni leti, ki ju ne bomo mogli nadomesti-
ti.« Za namen povečanja konkurenčnosti predlaga pet sklopov
ukrepov. Na področju davkov in prispevkov moramo razbremeniti
delo – kratkoročno s postopno uvedbo prispevka za dolgotrajno
oskrbo ter ureditvijo ugodnejše davčne obravnave čezmejnega
opravljanja storitev. Tako za podjetja kot zaposlene pa je treba
dolgoročno zmanjšati davčni primež. Nadalje je naštel: »Po vzo-
ru drugih evropskih držav pozivamo vlado k pripravi ukrepov za
blažitev cen energije vsaj za energetsko intenzivna podjetja, ki
so v industriji materialov. Na področju investicij v gospodarstvo je
treba okrepiti investicije v podjetniškem sektorju – zlasti v neop-
rijemljivi kapital ter v transportno, komunikacijsko in energetsko
infrastrukturo. Pospešiti je treba digitalni prehod, povečati inova-
cijsko učinkovitost, kakovost javnih storitev z vpeljavo sodobnih
metod upravljanja ljudi in nagrajevanja. Vlado pozivamo k zmanj-
šanju nesorazmerne birokracije in da s konkretnimi ukrepi pospe-
ši dolgotrajne postopke umeščanja v prostor, izdaje različnih do-
voljenj, zaposlovanja tujcev … Na področju trga dela predlagamo
ukrepe za povečanje motivacije nezaposlenih za vrnitev na trg
dela, spodbujanje podaljševanja aktivnosti starejših, ki zmorejo
in želijo delati več ter pospešitev postopkov zaposlovanja tujcev,
kjer primanjkuje domačih zaposlenih.«
Blaž Cvar, predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije,
je dodal, da »glede na vse obremenitve, tako finančne kot admi-
nistrativne, ki smo jim bili v zadnjem letu priča, padec za sedem
mest v segmentu domačega gospodarstva na lestvici IMD ne
preseneča. Med 69 državami smo na repu lestvice na področju
delovno-pravne zakonodaje in nizke privlačnosti za tuje investi-
torje. Močan padec je tudi v gradbeni dejavnosti, kar gre pripisati
tudi zapletenim in zamudnim birokratskim postopkom.« To, da na
lestvici IMD nismo napredovali, pomeni, kot je izpostavil, »da svo-
jih konkurenčnih prednosti nismo izkoristili. In ko opozarjamo na
padec konkurenčnosti slovenskega gospodarstva, je treba pogle-
dati tudi ostale napovedi neodvisnih institucij. Soočeni smo z naj-
večjim padcem bruto domačega proizvoda med vsemi državami v
Evropski uniji, Banka Slovenije pa je v najnovejši napovedi znižala
gospodarsko rast z 2,2 na 1,3 odstotka. Negotove razmere se naj-
bolj kažejo v upadu investicijske dejavnosti tako v industriji kot v
gradbeništvu, v znižanju izvoza in tudi v povečanem pesimizmu
potrošnikov, kar občutijo tudi obrtniki in podjetniki v storitvenih
panogah.«
»Ekonomski kazalniki razvoja Slovenije kažejo, da smo v celoti
zanemarili ekonomski vidik razvoja, na kar nas tudi letos opozarja
IMD lestvica konkurenčnosti, po kateri je Slovenija v zadnjih dveh
letih drastično zdrsnila kar za 8 mest. Poleg tega smo v Sloveniji
v letošnjem letu priča tudi upadu gospodarske rasti, kar pomeni,
da je skrajni čas, da vlada svojo ekonomsko politiko spremeni in
jo obrne v pravo, torej v pozitivno smer. V gospodarstvu namreč
dosegamo nižjo rast izvoza, naša produktivnost in zasebne inve-
sticije stagnirajo, podjetja se selijo v tujino, zasebna potrošnja je
kljub rasti plač zaradi previdnosti in negotovosti potrošnikov re-
alno na ravni leta 2021,« je izpostavila predsednica Trgovinske
zbornice Slovenije mag. Mariča Lah. Ob tem je dodala, da mo-
ramo »razvojni fokus usmeriti v kakovostni in stabilni zakonodajni
2
WWW.TZSLO.SI
okvir z odpravo številnih birokratskih ovir za podjetja, vzpostaviti
predvidljiv davčni sistem, ki ne bo negativno vplival na konku-
renčnost našega gospodarstva, zmanjšati odliv kupne moči v tu-
jino. Odpraviti je potrebno državno regulacijo in s tem zagotoviti
nemoteno delovanje notranjega trga EU. Prav tako je nujen dialog
z gospodarstvom.«
Dagmar von Bohnstein, predsednica Slovensko-nemške go-
spodarske zbornice, je poudarila, da je »Slovenija visoko oce-
njena kot poslovna lokacija z učinkovito digitalno infrastrukturo
in inovacijam prijaznim okoljem, vendar ji zaradi kroničnih loka-
cijskih pomanjkljivosti grozi, da bo izgubila svojo privlačnost. Na
področju že kroničnih slabosti, kot so visoka davčna obremenitev,
neučinkovitost javne uprave, toga delovnopravna zakonodaja in
predvidljivost gospodarske politike, ni opaziti izboljšanja.«
Padec predelovalne in industrijske proizvodnje
Glavni ekonomist GZS Bojan Ivanc je izpostavil, da je sosednja
Avstrija ohranila 26. mesto, Madžarska napredovala za 6 mest,
medtem ko sta Italija in Hrvaška nekoliko poslabšali lanskoletno
uvrstitev. Nemčija kot najpomembnejša zunanjetrgovinska par-
tnerica je svojo pozicijo izboljšala za 5 mest in se uvrstila na 19.
mesto. »Med vodilnimi 10 državami je večina manjših držav, kar
pomeni, da so pogoji za visoko uvrstitev odvisni predvsem od do-
mačih okoliščin, na katere vplivajo države same. Stanje na lestvi-
ci IMD najbolje odražajo dejavnosti, ki so izvozno konkurenčne,
med katerimi bi izpostavil predelovalne dejavnosti,« je pojasnil.
Podatki o dinamiki industrijske proizvodnje v Sloveniji kažejo, da
je ta precej šibka od začetka energetske krize v letu 2022, hkrati
pa zaostaja za navadnim povprečjem držav EU-27. Od povprečne
ravni v letu 2021 je bila aprila letos v Sloveniji nižja za 1,6 %, pri
povprečni državi EU-27 pa je bila višja za 3,3 %. Za razliko od
EU-27, kjer se je industrijska proizvodnja v zadnjem četrtletju v
povprečju nekoliko povečala, se je v Sloveniji še dodatno znižala.
Glede dobičkov gospodarskih družb, ki se jih v javnosti večkrat
omenja, je Ivanc pojasnil: »Podatki iz letnih poročil gospodarskih
družb v predelovalni dejavnosti kažejo, da se je realna prodaja
v lanskem letu znižala za 1,5 %, dodana vrednost je porasla le
za 0,4 % realno, medtem ko je visoka rast stroškov dela vplivala
na realno 3,3 % nižji EBITDA. Ob tem je bil plačan davek iz do-
bička realno višji za 18 %, neto dobiček pa je bil nižji za šestino.
Slednji je drugo zaporedno leto upadel in je bil najnižji po letu
2020.« V zadnjih 12 mesecih je industrijska proizvodnja stagni-
rala. Močneje je upadla v 9 skupinah dejavnosti, predvsem tistih,
ki so vezane na industrijo kompleksnih strojev in avtomobilov,
gradbeništvo ter dejavnosti z velikim pomenom stroškov dela v
dodani vrednosti. Okrepila se je le pri električnih napravah, ob-
lačilih, kovinah in kemičnih izdelkih, pri čemer je okrevanje pri
zadnjih dveh povezano tudi z velikim krčenjem proizvodnje v času
vrhunca energetske krize. »Kazalnik razpoloženja v predelovalni
dejavnosti se tudi v maju še ni okrepil in je bil nižji kot v povprečni
državi EU-27, kar ne kaže na izboljšanje stanja v drugem kvartalu
letošnjega leta. Padec BDP v 1. četrtletju je v največji meri odraz
padca v predelovalni dejavnosti, kjer se je v tem obdobju realna
dodana vrednost skrčila za 2,5 %. V kolikor bi se ponovilo še eno
slabo četrtletje, bi to lahko že vodilo v dvig stroškov zadolževanja
in rebalans proračuna, ker bi bili korespondenčni davčni prilivi iz
naslova upočasnjene gospodarske dinamike nižji od zdaj predvi-
denih,« je sklenil.
Svoja pisna stališča so posredovali tudi nekateri drugi predsedni-
ki organizacij, ki sestavljajo Gospodarski krog.
Predsednik Združenja delodajalcev Slovenije Marjan Trobiš:
»Ob nazadovanju konkurenčnosti Slovenije v preteklih letih tudi
danes med ključnimi izzivi ostajajo produktivnost, energetska
negotovost in pomanjkanje delovne sile. Kljub temu, da je še
lani Slovenija ohranila konkurenčne prednosti na področju med-
narodne trgovine, najnovejši podatki o negativni rasti BDP za 1.
četrtletje 2025 kažejo, da se je trend spremenil. V trenutni go-
spodarski negotovosti je ključno ohranjanje delovnih mest in re-
šitve, ki bodo omogočale prilagoditev gospodarskim razmeram.
Ne moremo več graditi rešitev na dodatnem obremenjevanju dela
oz. zaposlitve – ne preko davkov ne preko prispevkov in ne preko
administrativnih bremen, temveč na spodbujanju inovativnosti in
produktivnosti.«
Predsednik Združenja delodajalcev obrti in podjetnikov (ZDO-
PS) Marko Lotrič: »Delo se mora splačati: konkurenčnost zahteva
več kot le preživetje. Slovenija je šele na 19. mestu med 27 člani-
cami EU in na 16. mestu med 19 članicami evroobmočja (poročilo
ne vključuje Malte). Slabše so uvrščene le še Grčija, Hrvaška in
Slovaška. Gre za najslabšo uvrstitev v zadnjih 5 letih kot ugotavlja
poročilo. Največja težava je vse manj privlačno poslovno okolje:
neustrezna davčna politika, spremembe delovno pravne zakono-
daje, neprivlačne spodbude za tuje investitorje ter preobsežna
birokracija. Vse to se že odraža v krčenju investicij in gospodar-
ski aktivnosti v zadnjem letu. Glede na predstavljeno IMD študijo
2025 pa je skrb vzbujajoče dejstvo, da postajamo kot družba vse
manj fleksibilni in prilagodljivi ter vse manj razumemo potrebe
po ekonomskih reformah, ki so v današnjih razmerah nujne za
ohranitev dolgoročne konkurenčnosti. Ob teh rezultatih se tudi ne
morem znebiti občutka, da samo podjetniki vidijo oziroma obču-
tijo težave in so primorani se prilagajati, medtem ko se druga dva
socialna partnerja zgolj fokusirata na krepitev socialne države za
vsako ceno
Predsednik AmCham Slovenija Enzo Smrekar: »Konkurenčnost
je temeljnega pomena za dolgoročno družbeno blaginjo. Le v
okolju, ki spodbuja inovacije, omogoča stabilnost, privablja talen-
te in nagrajuje ustvarjalnost, lahko gradimo uspešno in vključu-
jočo prihodnost. Brez konkurenčnega gospodarstva ni dovolj ka-
kovostnih delovnih mest, ni vlaganj v zdravstvo in izobraževanje.
Ni športa in kulture. Zato je konkurenčnost temelj, na katerem
stoji naša zmožnost, da kot družba napredujemo, skrbimo za vse
generacije in ostajamo odprti v svet.«
Luka Vesnaver, predsednik Britansko-slovenske gospodarske
zbornice: »V Britansko-slovenski gospodarski zbornici pričakuje-
mo ciljno usmerjene ukrepe (še obstoječe) vlade za izboljšanje
poslovnega okolja v Sloveniji s poudarkom na področju privablja-
nja tujih investitorjev, ki bodo v državo pripeljali visoko kvalificira-
na delovna mesta in znanje (tudi v drugih industrijskih panogah,
ne zgolj farmaciji). Za dosego tega cilja so potrebni ukrepi, ki
bodo usmerjeni predvsem v popolno spremembo plačnega siste-
ma z znižanjem davčnega primeža osebnih dohodkov, obdavčitve
bonusov in opcij. Hkrati pa je nujna digitalna transformacija dr-
žavne uprave in uvedba obveznega drugega stebra v pokojninski
reformi, ki bi dal zagon kapitalskemu trgu za investicije v domača,
tudi zagonska podjetja.«
Blaž Brodnjak, predsednik nadzornega sveta Združenja bank
Slovenije (ZBS) in predsednik uprave NLB: »Geopolitične raz-
mere v svetu se izjemno hitro spreminjajo in to na način, ki je
bil pred nekaj leti nepredstavljiv. Varnost v Evropi ni več nekaj
samoumevnega, temveč je čez noč postala izjemo krhka dobrina
in ključna prioriteta, če želimo nasloviti izzive demografskega in
zelenega prehoda. Slovenija je ob tem ena izmed najbolj odprtih
ekonomij na svetu in z enormnim potencialom za nadaljnji razvoj,
vendar pa našo konkurenčnost duši preobsežna regulacija, dol-
gotrajnost in nepreglednost administrativnih postopkov ter ne-
predvidljivo davčno in pravno okolje. Slovensko gospodarstvo je
že ničkolikokrat dokazalo, da zna in zmore in tudi tokrat ne bo nič
drugače. Zato je res skrajni čas, da omogočimo primerljive konku-
renčne pogoje in Slovenija bo znova zvezda Evrope.«
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Benjamin Jošar, predsednik Upravnega odbora Združenja
družb za upravljanje investicijskih skladov – (ZDU GIZ): »Med-
narodna konkurenčnost gospodarstva je za majhno državo, kot je
Slovenija, izjemno pomembna. Želim si, da sprejmemo strategi-
jo razvoja mednarodne konkurenčnosti države, podobno, kot že
imamo in izvajamo strategijo razvoja trga kapitala. Taka strategija
bi morala vsebovati jasno zavezo in konkretne korake, kako bi
Slovenija v petih letih prišla med dvajset mednarodno gospodar-
sko najkonkurenčnejših držav.«
Predsednik Združenja Manager dr. Iztok Seljak: »Slovensko
gospodarstvo je zelo odprto in izvozno naravnano, zelo vpeto v
mednarodne tokove. Zato je njegova konkurenčnost toliko bolj
pomembna za Slovenijo, saj smo lahko v mednarodnem prostoru
uspešni zgolj, če lahko tekmujemo z drugimi in če imamo pogo-
je, da v teh tekmah zmagujemo. Cilj naših ambicij bi moralo biti
ustvarjanje globalnih zmagovalcev! Priporočila, ki izhajajo iz IMD-
-jeve lestvice konkurenčnosti, bi zato morali vzeti z vso resnostjo,
če želimo vzdrževati in nadgrajevati slovensko družbo blaginje, ki
je tudi zaradi demografskih izzivov pod vedno večjimi pritiski. Že
leta pozivamo politiko in vse deležnike, da na podlagi teh rezul-
tatov in s konstruktivnim dialogom začnemo z ukrepi usmerjeno
naslavljati glavne izzive naše konkurenčnosti, in da vsak pri sebi
prevzamemo za to svoj del odgovornosti.«
Matjaž Čemažar, predsednik Skupine podjetij z notranjim last-
ništvom: »Slovenski trg kapitala je plitvejši in manj razvit kot v
sosednjih državah. Zato so možnosti za učinkovito prestrukturira-
nje lastništva omejene. V naslednjem desetletju bo več kot 6.000
slovenskih družinskih podjetij potrebovalo nasledstveno rešitev,
na to pa jih je pripravljenih zgolj 9 %. Notranje lastništvo je lahko
ena ključnih alternativ, saj omogoča stabilen prenos, ohranjanje
lokalnega kapitala in kontinuiteto poslovanja. Bo pa za njegovo
širšo uveljavitev potrebno sprejeti bolj atraktivne zakonodajne
rešitve - trenuten predlog zakona o lastniških zadrugah je le ena
od njih, dodelati bi bilo treba tudi zakon o udeležbi delavcev pri
dobičku. Po drugi strani pa bi bilo treba odločno spodbuditi razvoj
trga kapitala, tudi preko aktivacije bančnih prihrankov ljudi v bolj
produktivne oblike. Slovenci varčujemo veliko, a premalo donos-
no – tovrstna sredstva bi lahko, ob ustreznih instrumentih in pod-
porni politiki, postala temelj novega kroga lastniškega kapitala
znotraj slovenskega gospodarstva. Ljudem bi tako dali priložnost,
da postanejo bodisi klasični vlagatelji bodisi solastniki podjetij,
kjer so aktivni.«
Predsednik Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije dr. Jože
Podgoršek: »Geopolitične spremembe, vojna žarišča in zdra-
vstvena tveganja zadnjih nekaj let puščajo negativne posledice
tudi v kmetijskem in gozdarskem sektorju. Po prvi oceni stanja
v kmetijstvu v letu 2024 je bil faktorski dohodek v tem letu pod-
povprečen ter med ekonomsko manj uspešnimi leti v daljšem ča-
sovnem obdobju. Nadaljuje se trend rasti vrednosti uvoza. V letu
2025 pa smo na področju kmetijstva in gozdarstva situacijo še
dodatno zaostrili s paketom zakonodaje, ki prihaja v Državni zbor.
V kolikor bodo sprejeti prvotni predlogi zakonodaje, bomo s tem
dodatno zaostrili pogoje kmetovanja v naši državi do te mere, da
je resno ogrožen obstoj nekaterih družinskih tržno usmerjenih
kmetij. In to v času, ko sta prehranska varnost in suverenost na
preizkušnji. Zato se resno sprašujemo, kako naprej.«
Slovenija na lestvici konkurenčnosti IMD
Slovenija je pri gospodarski uspešnosti uspela ohraniti uvrstitev
zaradi rasti zaposlenosti in kupne moči prebivalstva ter boljše
ocene odpornosti na gospodarske cikle. Nasprotno je izgubila
zaradi nizke rasti BDP, padca investicij in gradbeništva ter nizkih
mednarodnih investicij. Pri vladni učinkovitosti je izguba dveh
mest odražala večjo nevarnost davčnih utaj, nestimulativno dav-
čno politiko, oceno o šibki vzdržnosti pokojninskega sistema in
šibki učinkovitosti upravljanja javnih financ. Tudi pri poslovni za-
konodaji smo se poslabšali. Na drugi strani je bil javno finančni
primanjkljaj nižji, tudi pri indeksu doseganja ciljev trajnostnega
razvoja in indeksu demokracije smo napredovali. Pri poslovni
učinkovitosti je Slovenija napredovala zaradi dviga produktivnosti
in učinkovitosti ter večje odzivnosti podjetij na priložnosti v oko-
lju. Šibka plat je bila percepcija menedžerjev glede odnosov in
vrednot, slabo razumevanje potreb za ekonomske reforme in slab
dostop do usposobljenih tujih zaposlenih. Pri infrastrukturi je Slo-
venija izgubila dve mesti zaradi slabšanja kibernetske varnosti,
pomanjkljivosti zakonodaje za podporo in razvoju tehnologij in fi-
nanciranja visoko-tehnološkega razvoja. Tudi kakovost zračnega
prometa je šibka, stroški elektrike za industrijske uporabnike so
previsoki, raziskovalna oprema pa je zastarala.
Vir: Povzeto po sporočilu za javnost Gospodarskega kroga z dne
17. 6. 2025. M.L.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Dne 19. 6. 2025 je stopil v veljavo nov Zakon o medicinskih pripomočkih
V Uradnem listu RS, št. 40/25, je objavljen nov Zakon o medicin-
skih pripomočkih (v nadaljevanju: zakon), ki je stopil v veljavo
19. 6. 2025.
Zakon ureja:
področje medicinskih pripomočkov, dodatkov za medicinske
pripomočke, pripomočkov brez medicinskega namena ter in
vitro diagnostičnih medicinskih pripomočkov (v nadaljevanju:
pripomočki),
pristojne organe za izvajanje Uredbe 2017/745/EU, Uredbe
2017/746/EU in Uredbe 2022/123/EU,
jezik,
ponovno obdelavo in nadaljnjo uporabo pripomočkov za en-
kratno uporabo,
vzpostavitev informacijskega sistema Javne agencije Repu-
blike Slovenije za zdravila in medicinske pripomočke (v na-
daljevanju: JAZMP),
pogoje za distributerje medicinskih pripomočkov,
izredno odobritev dajanja pripomočkov na trg,
informacije za paciente, ki jim je bil vsajen pripomoček, in in-
formacije, ki jih hranijo zdravstvene ustanove,
omogočanje pošiljanja informacij nestrokovnjakom,
oglaševanje,
registracijo poslovnih subjektov in pripomočkov,
klinične raziskave in študije učinkovitosti,
vigilanco,
pristojbine,
prekrške in sankcije za kršitve določb Uredbe 2017/745/EU,
Uredbe 2017/746/EU, Uredbe 2022/123/EU in zakona.
Skladno z Uredbo (EU) 2017/745 Evropskega parlamenta in Sveta
z dne 5. aprila 2017 o medicinskih pripomočkih, spremembi Di-
rektive 2001/83/ES, Uredbe (ES) št. 178/2002 in Uredbe (ES) št.
1223/2009 ter razveljavitvi direktiv Sveta 90/385/EGS in 93/42/
EGS pomeni »medicinski pripomoček« vsak instrument, aparat,
napravo, programsko opremo, vsadek, reagent, material ali drug
4
WWW.TZSLO.SI
predmet, za katerega je proizvajalec predvidel, da se uporablja
samostojno ali v kombinaciji za ljudi za enega ali več naslednjih
specifičnih medicinskih namenov:
diagnosticiranje, preventivo, spremljanje, predvidevanje,
prognozo, zdravljenje ali lajšanje bolezni;
diagnosticiranje, spremljanje, zdravljenje, lajšanje poškodb
ali invalidnosti ali nadomestilo zanje;
preiskovanje, nadomeščanje ali spreminjanje anatomije ali
fiziološkega ali patološkega procesa ali stanja;
pridobivanje informacij z in vitro preiskavami vzorcev, prido-
bljenih iz človeškega telesa, vključno z darovanimi organi,
krvjo in tkivi, in ki svojega glavnega predvidenega učinka na
človeško telo ne dosega na farmakološki, imunološki ali me-
tabolični način, vendar so mu ti procesi v pomoč pri njegovem
delovanju;
pripomočki za nadziranje spočetja ali pomoč pri njem;
izdelki, posebej namenjeni čiščenju, razkuževanju ali sterili-
zaciji pripomočkov.
IZPOSTAVLJA!
Predlagatelj zakona je prisluhnil predlogom Trgovinske zbor-
nice Slovenije v procesu postopka sprejemanja tega zakona,
še posebej izpostavljamo:
Distributerju, to je vsaka fizična ali pravna oseba v dobavni ve-
rigi, ki ni proizvajalec ali uvoznik in omogoča dostopnost pripo-
močka na trgu, dokler ta ni dan v uporabo, ki omogoča dosto-
pnost izključno pripomočkov iz četrtega odstavka 21.člena
tega zakona, se pred začetkom izvajanja dejavnosti na trgu
Republike Slovenije ni potrebno registrirati v informacijski
sistem JAZMP (prvi odstavek 15. člena zakona), prav tako pa
tudi ne plačevati pristojbine JAZMP (drugi odstavek 32. člena
zakona).
Pripomočki iz četrtega odstavka 21. člena zakona so pripomočki,
za katere lahko poslovni subjekti omogočajo dostopnost nestro-
kovnjakom brez osebe za strokovno svetovanje, in so naslednji:
pripomočki razreda I, ki jim v skladu s točko (d) oddelka 23.1
poglavja III Priloge I Uredbe 2017/745/EU ni priloženo navodi-
lo za uporabo,
in vitro pripomočki, za katere v skladu s točko (d) oddelka 20.1
poglavja III Priloge I Uredbe 2017/746/EU navodilo za uporabo
ni potrebno oziroma ni priloženo pripomočku, ali
pripomočki, ki jih JAZMP na podlagi strokovne presoje tvega-
nja pri uporabi uvrsti na seznam pripomočkov, katerih dosto-
pnost lahko poslovni subjekti omogočajo brez strokovnega
svetovanja.
Poenostavljeno rečeno gre za pripomočke z nižjo stopnjo tve-
ganja oziroma pripomočke, pri katerih je način uporabe splošno
znan ali je tveganje ob njihovi napačni uporabi majhno. Gre za
pripomočke, katerim ni priloženo navodilo za uporabo ali za pri-
pomočke, ki spadajo v vrsto pripomočka na posebnem seznamu,
ki ga vodi JAZMP.
Na seznam, ki ga vodi JAZMP se lahko uvrstijo pripomočki:
ki niso namenjeni izključno uporabi v okviru opravljanja zdra-
vstvene dejavnosti poklicnih uporabnikov,
ki se ne pogoltnejo, vdihavajo ali uporabljajo rektalno ali vagi-
nalno, razen lubrikantov in prezervativov/kondomov,
ki se v človeškem telesu ne absorbirajo,
ki so diagnostični pripomočki, in sicer takšni, ki ne vplivajo na
jemanje zdravila ali določanje odmerka zdravila,
pri katerih ni mogoče zlorabe,
ki ne morejo prikriti simptomov hujše bolezni,
pri katerih v zadnjih dveh letih niso bili zabeleženi nobeni ne-
želeni učinki oziroma v zvezi z njim niso bili izvedeni varno-
stni/korektivni ukrepi,
razreda tveganja I in IIa ter prezervativi/kondomi,
ki ne vsebujejo zdravil,
pri katerih uporabnik pred prvo uporabo ne potrebuje stro-
kovne pomoči pri izbiri velikosti, modela ali druge podobne
lastnosti, razen očala za branje,
ki niso na seznamu pripomočkov ZZZS, razen plenice za in-
kontinenco.
V zvezi s plačevanjem pristojbin JAZMP (32. člen zakona) je
potrebno izpostaviti naslednje:
Za stroške izvajanja nalog in postopkov, ki jih JAZMP izva-
ja na podlagi tega zakona, Uredbe 2017/745/EU in Uredbe
2017/746/EU, predlagatelj plača pristojbino JAZMP.
Priglašeni organi, proizvajalci, pooblaščeni predstavniki,
uvozniki, distributerji, razen distributerjev, ki omogočajo
dostopnost izključno pripomočkov iz četrtega odstavka
21.člena tega zakona, proizvajalci pripomočkov, izdelanih
za posameznega uporabnika, obdelovalci pripomočkov, zdra-
vstvene ustanove, ki proizvajajo in uporabljajo pripomočke v
zdravstvenih ustanovah, plačujejo JAZMP letne pristojbine
za vzdrževanje sistema, spremljanje trga medicinskih pripo-
močkov in aktivnosti proizvajalcev, priglašenih organov, uvo-
znikov, distributerjev in zdravstvenih ustanov ter preverjanje
izpolnjevanja pogojev, določenih s tem zakonom, Uredbo
2017/745/EU in Uredbo 2017/746/EU.
Za zavezance, ki zagotovijo ustrezno ločeno računovod-
stvo in vodijo ločene računovodske evidence v svojih raču-
novodskih sistemih, tako da je jasno razlikovanje med de-
javnostjo s pripomočki in drugo dejavnostjo, je osnova za
določitev letne pristojbine čisti letni prihodek, ustvarjen
na podlagi prometa s pripomočki.
Za zavezance, ki ne vodijo ločenega računovodstva v skla-
du s prejšnjim odstavkom, je osnova za določitev letne pri-
stojbine čisti letni prihodek zavezanca.
Višina in načini plačila pristojbin se določijo v tarifi za pripo-
močke, ki jo izda svet JAZMP v skladu z zakonom, ki ureja
javne agencije. B.K.
Uredba o ugotavljanju kritičnih subjektov
V Uradnem listu RS, št. 42/25, je objavljena Uredba o ugotavljan-
ju kritičnih subjektov, ki je začela veljati 14. 6. 2025.
Uredba, sprejeta na podlagi novega Zakona o kritični infrastruktu-
ri (Uradni list RS, št.102/24), določa podsektorje sektorjev kritične
infrastrukture, nosilce sektorjev kritične infrastrukture in z njimi
sodelujoče organe, bistvene storitve, kategorije subjektov, med
katerimi nosilci sektorjev ugotavljajo kritične subjekte, ter mejne
vrednosti kriterijev, ki se uporabljajo za določitev pomembnos-
ti motečega učinka izrednega dogodka na opravljanje bistvenih
storitev subjekta ali od njih odvisnih bistvenih storitev v drugih
sektorjih kritične infrastrukture.
V Prilogi 1 uredbe je kot bistvena storitev po novem opredeljen
»11 Sektor pridelave, predelave in distribucije živil«:
izvajalci živilske dejavnosti, ki se ukvarjajo izključno z logistiko in
veleprodajo ter industrijsko proizvodnjo in predelavo v velikem
obsegu:
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
industrijska proizvodnja in predelava hrane v velikem obsegu;
storitve verige preskrbe s hrano, vključno s shranjevanjem in
logistiko;
veleprodaja.
V Prilogi 2 uredbe so pod kategorijo subjektov v zgoraj ome-
njenem sektorju opredeljeni izvajalci živilske dejavnosti, kot so
opredeljeni v 2. točki 3. člena Uredbe (ES) št. 178/2002 Evrop-
skega parlamenta in Sveta z dne 28. januarja 2002 o določitvi
splošnih načel in zahtevah živilske zakonodaje, ustanovitvi Evrop-
ske agencije za varnost hrane in postopkih, ki zadevajo varnost
hrane (UL L št. 31 z dne 1. 2. 2002, str. 1), zadnjič spremenjene
z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2024/908 z dne 17. januarja
2024 o spremembi Uredbe (ES) št. 178/2002 Evropskega parla-
menta in Sveta glede števila in poimenovanja stalnih znanstvenih
svetov Evropske agencije za varnost hrane (UL L št. 2024/908 z
dne 20. 3. 2024), ki se ukvarjajo z industrijsko proizvodnjo in
predelavo v velikem obsegu izključno hrane ali s tem poveza-
nim shranjevanjem in logistiko ali veleprodajo živil.
Nosilec tega novega sektorja je ministrstvo, pristojno za kmetij-
stvo, gozdarstvo in prehrano. K.F.
Vročina pri delu – smernice za varno delo v poletni vročini
Obveščamo vas, da je bila leta 2023 z namenom, da bi zmanjšali
tveganja, povezana z vročino na delovnem mestu, pripravljena
posebna publikacija »Vročina pri delu – smernice za delov-
na mesta«. Gre za dokument Evropske agencije za varnost in
zdravje pri delu (EU-OSHA), ki ponuja praktične napotke za de-
lodajalce in zaposlene.
Smernice poudarjajo pomen preventivnih ukrepov, kot so prila-
gajanje delovnega časa, zagotavljanje senčenja in hlajenja, omo-
gočanje pogostih odmorov ter dostop do zadostne količine pitne
vode. Prav tako vključujejo napotke za prepoznavanje zgodnjih
znakov toplotnega stresa in priporočila za ukrepanje v nujnih
primerih. Vodnik je koristen pripomoček za izboljšanje delovnih
pogojev ter zaščito zdravja in varnosti vseh zaposlenih v vročem
okolju. Za več praktičnih napotkov in priporočil si oglejte celoten
vodnik, ki je na voljo na portalu »Varnost in zdravje pri delu«
ter na spletni strani TZS pod zavihkom »Varnost in zdravje pri
delu«.
Ob tem dodajamo, da Pravilnik o zahtevah za zagotavljanje var-
nosti in zdravja delavcev na delovnih mestih opredeljuje obve-
znosti delodajalca, da zagotovi ustrezno temperaturo zraka v de-
lovnih prostorih, ki ustreza fiziološkim potrebam delavcev glede
na naravo njihovega dela (razen v hladilnicah, kjer se upošteva
kriterije za delo v mrazu).
Zakonske zahteve v Sloveniji jasno določajo, da temperatura zra-
ka v delovnih prostorih ne sme presegati +28 °C, razen v tako
imenovanih vročih delovnih prostorih, kjer je dovoljeno višje tem-
peraturno območje, vendar pod posebnimi pogoji. Ključna merila
so opredeljena v Zakonu o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1)
ter Pravilniku o zahtevah za zagotavljanje varnosti in zdravja
delavcev na delovnih mestih. Poleg zgornje meje temperature
mora delodajalec zagotoviti, da pomožni prostori, hodniki in sto-
pnišča, ki so povezani z vročimi delovnimi prostori, ne presegajo
+20 °C.
Vsak delodajalec mora v Izjavi o varnosti z oceno tveganja oce-
niti tveganja, povezana z vročino in določiti potrebne ukrepe za
zmanjšanje negativnih vplivov temperaturnih razmer na varnost
in zdravje delavcev. Dokument vključuje ukrepe za zmanjševanje
tveganj, povezanih z neugodnimi vremenskimi razmerami in je
osnova za organizacijo delovnega procesa, prilagoditev prosto-
rov ter morebitne dodatne zaščitne ukrepe v ekstremnih vremen-
skih pogojih.
Da bi zagotovili varno in prijetno delovno okolje, lahko delodajalci
uvedejo naslednje ukrepe:
Redno preverjanje in vzdrževanje klimatskih naprav ter ogre-
valnih sistemov.
Zagotavljanje primernih delovnih oblačil in zaščitne opreme
za delo v ekstremnih razmerah.
Organizacija odmorov v klimatiziranih prostorih ali zagotavlja-
nje dodatnega počitka pri visokih temperaturah.
Izvedba rednih meritev temperature na delovnih mestih in pri-
lagoditev delovnih pogojev glede na ugotovitve.
Osveščanje zaposlenih o pomembnosti hidracije in prilagodi-
tvi delovnega ritma glede na vremenske razmere.
Vir: Povzeto po spletni objavi na portalu »Varnost in zdravje pri
delu« z dne 16. 6. 2025 in po spletni objavi Inšpektorata RS za
delo z dne 17. 6. 2025. K.F.
V pripravi je nova zakonodaja s področja varnosti in zdravja pri delu
Obveščamo vas, da je v okviru pogajalske skupine Ekonomsko-
-socialnega sveta v pripravi naslednja zakonodaja s področja
varnosti in zdravja pri delu:
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o zah-
tevah za zagotavljanje varnosti in zdravja delavcev na
delovnih mestih (pomembno: predlog pravilnika predvideva
dopolnitev ukrepov za varnost in zdravje pri delu na delovnih
mestih na prostem v primeru mraza (temperatura zraka nižja
od – 5 °C) in vročine (temperatura zraka višja od 30 °C), ki se
izvaja tudi v trgovinski dejavnosti npr. prodaja na premičnih
stojnicah in tržnicah),
Zakon o zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu na za-
časnih in premičnih gradbiščih (pomembno: začasno ali
premično gradbišče pomeni katerokoli delovišče, na kate-
rem se izvajajo gradbena dela ali vzdrževalna dela kot npr.
gradnja, adaptacije ali opremljanje, spremembe, obnova, po-
pravila, tekoče vzdrževanje, občasno vzdrževanje – barvanje
in čiščenje, zato je ta zakonodaja izredno relevantna tudi za
trgovinsko dejavnost),
Pravilnik o minimalnih zahtevah za zagotovitev varnosti
in zdravja pri delu na začasnih in premičnih gradbiščih in
Pravilnik o usposabljanju koordinatorjev za varnost in
zdravje pri delu na začasnih in premičnih gradbiščih.
Hkrati je v pripravi tudi nov Pravilnik o zdravstvenih pregledih
delavcev, ki bo po predvidenem sprejetju nadomestil obstoječi
Pravilnik o preventivnih zdravstvenih pregledih delavcev (Uradni
list RS, št. 87/02 s spremembami in dopolnitvami).
POZIV ČLANOM TZS: Predloge navedenih pred-
pisov, ki so relevantni tudi za trgovinsko dejavnost, si lahko ogle-
date na spletni strani TZS: www.tzslo.si. Vse vaše predloge in
pripombe nam lahko posredujete na e-naslov: karmen.fortuna@
tzslo.si. K.F.
6
WWW.TZSLO.SI
III ŽIVILA
Predlogi predpisov nove živilske zakonodaje so v obravnavi na Vladi RS
Obveščamo vas, da so bili predlogi novega Zakona o hrani,
Zakona o varni hrani in krmi ter Zakona o kmetijstvu dne 17. 6.
2025 posredovani v obravnavo na Vlado RS.
Predlog Zakona o varni hrani in krmi se navezuje na zakonoda-
jo EU na področju hrane in krme, ki na ravni EU spada v področje
dela DG SANTE. Z zakonom se v celoti ureja področje varnosti
hrane in krme, vključno s prehranskimi dopolnili, živili za posebne
skupine ter materiali in izdelki, namenjenimi za stik z živili, ki je
trenutno urejeno v petih zakonih.
S predlaganim zakonom se določajo:
pristojni organi za izvajanje zakona in pravnih aktov EU ter za
izvajanje nadzora;
splošne določbe za pristojne organe in organizacije;
pogoji za dajanje na trg živil, krme ter materialov in izdelkov,
namenjenih za stik z živili;
pravila za dajanje na trg živil in krme;
pravila za naravne mineralne vode, izvirske vode in namizne vode;
posebne določbe za živila in krmo;
zahteve za prehranska dopolnila in živila za posebne skupine;
mikrobiološka merila za živila, zoonoze, ostanki farmakološko
aktivne snovi in onesnaževala;
zahteve za materiale in izdelke, namenjene za stik z živili;
pravila za vstop v EU in izvoz živil, krme ter materialov in izdel-
kov, namenjenih za stik z živili;
zbirke podatkov;
pristojbine za izvajanje uradnega nadzora in stroški uradnega
nadzora;
nadzor in kazenske določbe,
prehodne in končne določbe.
Zakon o varni hrani in krmi tako vključuje vsebinska področja, ki
so trenutno urejena v Zakonu o veterinarskih merilih skladnosti
(ZVMS), Zakonu o kmetijstvu (ZKme-1), Zakonu o zdravstveni
ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili (ZZU-
ZIS) ter Zakonu o krmi (ZKrmi-1), določena področja pa ureja na
novo. Na novo se v zakonu opredeljuje goljufive prakse, bolj po-
drobno določa pravila za opravljanje dejavnosti v zasebnih stano-
vanjskih hišah in prodajo živil na premičnih stojnicah izven tržnic,
opredeljuje zakol živali za lastno porabo, porabo uplenjene divja-
di za lastno domačo porabo lovcev ter pooblastila in odgovornost
usposobljenih oseb za prvi pregled divjadi, doniranje krme ter
uporabo živil, ki niso več namenjena prehrani ljudi, za krmo.
Hkrati vam sporočamo, da predlog Zakona o hrani še ni javno
objavljen med vladnimi gradivi, zato vas bomo z njegovo vsebino
seznanili po njegovi objavi. K.F.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1066 zdne 28.maja
2025 o registraciji geografske označbe Aydın Çam Fıstığı
(ZOP) vregistru Unije za geografske označbe vskladu zUred-
bo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št.
L 2025/1066 z dne 2. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1068 zdne 28.maja
2025 oregistraciji zajamčene tradicionalne posebnosti Pulpo
Seco de Adra (ZTP) vregistru Unije za zajamčene tradicional-
ne posebnosti vskladu zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega
parlamenta in Sveta - UL EU, št. L 2025/1068 z dne 2. 6. 2025;
Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/1124 zdne 19.marca
2025 o popravku Delegirane uredbe (EU) 2018/273 glede
uvoza vina sporeklom iz Kanade - UL EU, št. L 2025/1024 z
dne 3. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1084 z dne 2. junija
2025 ovpisu imena vregister Unije za geografske označbe
Странджански билков чай / Strandzhanski bilkov chay (ZOP)
- UL EU, št. L 2025/1084 z dne 3. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1086 z dne 2.junija
2025 oodobritvi spremembe specifikacije proizvoda na ravni
Unije za zaščiteno označbo porekla Fiano di Avellino vskladu
zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL
EU, št. L 2025/1086 z dne 3. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1087 z dne 2. junija
2025 oodobritvi spremembe specifikacije proizvoda na rav-
ni Unije za zaščiteno geografsko označbo Chosco de Tineo
vskladu zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in
Sveta - UL EU, št. L 2025/1087 z dne 3. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1105 z dne 3. junija
2025 ospremembi Uredbe (EU) št.37/2010 vzvezi zrazvrsti-
tvijo snovi ketoprofen glede mejne vrednosti ostankov vživi-
lih živalskega izvora - UL EU, št. L 2025/1105 z dne 4. 6. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/1112 zdne 4.junija 2025 ospre-
membi Priloge I k Uredbi (ES) št. 1334/2008 Evropskega
parlamenta in Sveta glede vključitve naringenina in2-metil-
-1-(2-(5-(p-tolil)-1H-imidazol-2-il)piperidin-1-il)butan-1-ona na
seznam Unije zaromami - UL EU, št. L 2025/1112 z dne 5. 6.
2025. K.F.
III IZOBRAŽEVANJE
Sodelovanje predstavnikov delodajalcev TZS na zaključnih izpitih programa Trgovec v
šolskem letu 2024/2025
Skladno s Pravilnikom o zaključnem izpitu (Uradni list RS, št.
56/08, 50/10, 23/11 in 28/25), Trgovinska zbornica Slovenije že
vrsto let sodeluje na zaključnih izpitih izobraževalnega programa
Trgovec preko svojega predstavnika v šolski komisiji za zaključni
izpit ali šolski izpitni komisiji.
Predstavniki delodajalcev Trgovinske zbornice Slovenije so se
tudi v letošnjem letu v mesecu juniju udeležili zaključnih izpitov
na srednjih šolah v Sloveniji, ki izvajajo izobraževalni program
Trgovec (enota Izdelek oziroma storitev z zagovorom), kjer so
kot četrti član aktivno sodelovali v šolskih izpitnih komisijah. Pri
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Tanja Rudolf, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov
(delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska
zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027
8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo
plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
OBRAZEC ZA SODELOVANJE
PREDSTAVNIKOV DELODAJALCEV TZS NA ZAKLJUČNIH IZPITIH
Ime in priimek:
Naslov:
Telefonska številka: E-pošta:
Podjetje:
Sedež podjetja:
priloga: predstavitveni dopis (navedba izobrazbe in delovnih izkušenj)
S podajo te prijave SOGLAŠAM z objavo mojih osebnih podatkov (ime in priimek) na seznamu predstavnikov delodajalcev, ki sodelujejo na zaključnem izpitu, ki je javno
objavljen na spletni strani Državnega izpitnega centra in Trgovinske zbornice Slovenije.
Kraj in datum: Podpis:
Osebne podatke, ki ste nam jih posredovali za namen prijave, bomo skrbno varovali in ravnali z njimi v skladu z veljavno zakonodajo.
Prijave sprejemamo do petka, 11. julija 2025, na elektronski naslov: info@tzslo.si ali po pošti: TZS, Dunajska cesta 167, Ljubljana.
svojem delu so opravili predvsem pregled zaključne naloge (s
področja upravljanja z blagovno skupino živil, tehnike, tekstilij
in drogerijskih izdelkov), spremljali izpraševanje in sodelovali pri
ocenjevanju. Veseli nas, da so se šole v velikem številu odzva-
le vabilu zbornice in se odločile, da k sodelovanju povabijo tudi
predstavnike delodajalcev, ki so se udeležili 17ih zaključnih izpitov
na 13ih različnih šolah, ki izvajajo izobraževalni program Trgovec.
Sodelovanje delodajalcev pri zaključnih izpitih je pomemben ele-
ment sodelovanja med šolami in delodajalci, saj slednjim omogo-
ča vpogled v ustreznost pridobljenega znanja ter kompetenc in
poklicno usposobljenost dijakov, po drugi strani pa šole in dijaki
lahko neposredno pridobijo informacije o potrebnih znanjih in
veščinah ter nenazadnje tudi o možnostih zaposlovanja kadrov v
trgovinski dejavnosti. Podporo udeležbi predstavnikov delodajal-
cev na zaključnem izpitu izražajo tudi šole, saj nastop in predsta-
vitev zaključne naloge s tem pridobi dodatno težo. T.R.
Poziv za sodelovanje predstavnikov delodajalcev TZS na zaključnih izpitih
Trgovinska zbornica Slovenije ima v skladu s Pravilnikom o
zaključnem izpitu (UL RS, št. 56/08, 50/10, 23/11 in 28/25) mož-
nost podati predlog seznama članov iz vrst delodajalcev za so-
delovanje v komisijah za zaključne izpite v nižjem in srednjem
poklicnem izobraževanju.
Skladno z navedenim TZS Državni komisiji za zaključni izpit posre-
duje seznam predstavnikov trgovcev, ki bi želeli sodelovati v šol-
skih komisijah na zaključnih izpitih pri izobraževalnem programu
»Trgovec« v šolskem letu 2025/2026.
Zato pozivamo morebitne zainteresirane kandidate, ki še niso
uvrščeni na seznam, objavljen na spletni strani Državne izpitne
komisije, in bi želeli kot predstavniki trgovcev sodelovati v šolskih
komisijah na zaključnih izpitih pri izobraževalnem programu Trgo-
vec, da se prijavite s kratkim (elektronskim) dopisom na TZS s
sledečo vsebino ter posredujete spodnji obrazec:
ime in priimek, naslov, telefon, e-pošta,
delovne izkušnje (skupno število let in razporeditev po letih,
zaželeno je v nekaj stavkih pripisati tudi opis delovnih izku-
šenj – področje: izobraževanje, kadri),
izobrazba in
naslov organizacije zaposlitve.
Prijave sprejemamo do petka, 11. julija 2025, na elektronski
naslov: info@tzslo.si ali po pošti: TZS, Dunajska cesta 167, Lju-
bljana. Za dodatne informacije glede sodelovanja predstavnikov
delodajalcev TZS na zaključnih izpitih vam je na voljo Tanja Rudolf
– e-naslov: tanja.rudolf@tzslo.si ali 01 58 98 220. T.R.