1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
19. Strateška konferenca o trgovini
»Potrošnik in trgovec v skupnih izzivih:
kam nas vodijo umetna inteligenca, novi
ukrepi, geostrateške spremembe-
14. oktober 2025, Kongresni center Brdo
pri Kranju
Že dolgo gospodarski svet ni doživljal tolikšnih sprememb in
negotovosti. Geostrateške in politične spremembe močno in ne-
predvidljivo vplivajo na dogajanja in razvoj. Na pohodu je zno-
va protekcionizem, spreminjanje poti dobavnih verig, valutni in
finančni pritiski… in trgovina pri tem nikakor ni izvzeta. Naspro-
tno, saj je prav porabnik tisti, ki na koncu občuti vse to. Prav zato
bomo na letošnji konferenci naslavljali vse aktualne teme: kam
nas usmerjajo novi ukrepi in neravnovesja, ki naslavljajo tako glo-
balne kot regionalne spremembe? Kako in na kakšen način z AI in
novimi tehnologijami v trgovini naprej? Predvsem pa, kako ohra-
njati, kljub vsem cenovnim in dobavnim pritiskom ugled trgovine,
motivacijo zaposlenih, zvestobo kupcev?
O vsem tem in še čem bomo razpravljali na že 19. Strateški kon-
ferenci o trgovini. Z uglednimi sogovorci in vsemi vami. Pridite in
soustvarite dogodek skupaj z nami.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 10. julij 2025, št. 20/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
28. junija 2025 je začel veljati Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide
PROGRAM KONFERENCE
8:30 - 9:00 Registracija udeležencev
9:00 - 9:20
OTVORITEV KONFERENCE
mag. Mariča LAH, predsednica, Trgovinska
zbornica Slovenije
prof. dr. Tomaž TURK, dekan, Ekonomska
fakulteta, UL
9:20 – 10:00
SLOVESNA PODELITEV NAGRAD
TZS PODJETJEM ZA TRAJNOSTNO
POSLOVANJE
Nagovor
prof. dr. Lučka KAJFEŽ BOGATAJ, predsednica
Strokovne komisije za podelitev nagrad TZS za
trajnostno poslovanje podjetij
Nagrado bosta podelili:
mag. Mariča LAH, predsednica, Trgovinska
zbornica Slovenije
prof. dr. Lučka KAJFEŽ BOGATAJ, predsednica
Strokovne komisije za podelitev nagrad TZS za
trajnostno poslovanje podjetij
10:00 – 10.10 Odmor
10:10 – 11:30
1. SEKCIJA: NOVE TEHNOLOGIJE
IZZIVAJO, AI ŠE BOLJ – TUDI V TRGOVINI
Alessandra BELLINI, nekdanja vodja
poslovanja s strankami (former CCO), Tesco
PLC, Velika Britanija
Peter MESAREC, direktor, SEOS GROUP d.o.o.
Burcu BEGIĆ, direktorica storitev za stranke, A1
SLOVENIJA, d.d.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK,
Ekonomska fakulteta, UL
11:30 – 11:40 Odmor
11:40 – 12:30
2. SEKCIJA: PORABNIKI V NOVIH
GEOSTRATEŠKIH IN TEHNOLOŠKIH
IZZIVIH: KAJ PRAVI REGIJA?
Kaj se dogaja v trgovini danes – in jutri?
Melanie SEIER LARSEN, izvršna direktorica
in partnerica, Lucija VIDIŠ ROIĆ, principal,
BOSTON CONSULTING GROUP
Robert SRAKA, izvršni direktor,
BIG BANG, d.o.o.
Simona BLAŽEVIĆ, operativni direktor,
KEA, d.o.o.
Gregor RUPNIK, direktor in partner,
CREATIM d.o.o.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK,
Ekonomska fakulteta, UL
12:30 – 13:30 Kosilo
13:30 – 14:15
3. SEKCIJA: UGLED TRGOVCA IN
MOTIVACIJA ZAPOSLENEGA – KAJ SE
LAHKO ŽE NAUČIMO?
Peter KEBRIČ, član poslovodstva LIDL Slovenija
in LIDL Hrvaška
Božidar PREVC, direktor, PREVC, saloni
pohištva, d.o.o.
dr. Rok STRITAR, ustanovitelj in prokurist,
KIBUBA d.o.o.
Moderira: mag. Monika LAPANJA, Center
poslovne odličnosti Ekonomske fakultete UL
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
14:15 – 15:15 OKROGLA MIZA – TRGOVINA V
AKTUALNIH IZZIVIH GEOSTRATEŠKIH
SPREMEMB: KAKO SE USPEŠNO
PRILAGAJATI IN PAMETNO
ODLOČATI?
Marko KAJFEŽ, direktor družbe, HYUNDAI
AVTO TRADE d.o.o.
Jože KASTELIC, predsednik uprave,
KOVINTRADE d.d.
Samo KUPLJEN, direktor, BAUHAUS d.o.o., k.d.
Uroš LOZEJ, izvršni direktor za komercialo,
SPAR SLOVENIJA d.o.o.
Jože SMOLIČ, član uprave, PETROL d.d.
14:15 – 15:15 Matjaž HAN, minister, Ministrstvo za
gospodarstvo, turizem in šport
Moderira: mag. Mariča LAH, predsednica,
Trgovinska zbornica Slovenije
15:15 – 15:30 Zaključek konference
Vljudno vabljeni!
mag. Mariča LAH, l. r. prof. dr. Tomaž TURK, l. r.
Predsednica Trgovinske Dekan Ekonomske
zbornice Slovenije fakultete, UL
PRIJAVNICA IN POGOJI PRIJAVE
Prijavnica, splošni pogoji in pogoji prijave so objavljeni na spletni
strani TZS: www.tzslo.si. M.L., M.S., P.G.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Prvega julija 2025 so stopile v veljavo nove višine najnižjih osnovnih plač za trgovinsko
dejavnost in nove višine povračil stroškov prevoza na delo in z dela, prehrane med
delom ter službenih potovanj v Sloveniji (dnevnic)
V Uradnem listu RS, št. 50/25, so objavljene nove višine najnižjih
osnovnih plač (NOP) za posamezne tarifne razrede in nove vi-
šine povračil stroškov prevoza na delo in z dela, prehrane med
delom ter službenih potovanj v Republiki Sloveniji – dnevni-
ce - po Kolektivni pogodbi dejavnosti trgovine Slovenije (Ur. l.
RS, št. 52/18 s spremembami in dopolnitvami – KPDTS).
I. NAJNIŽJE OSNOVNE PLAČE
Najnižje osnovne plače (NOP) za posamezne tarifne razrede
za delo opravljeno od vključno 1. 7. 2025 dalje znašajo:
Tarifni
razred
NOP v EUR
I. Enostavna dela 930,30
II. Manj zahtevna dela 966,01
III. Srednje zahtevna dela 1.023,38
IV. Zahtevna dela 1.092,42
V. Bolj zahtevna dela 1.217,68
VI. Zelo zahtevna dela 1.346,10
VII. Visoko zahtevna dela 1.605,40
Skladno z drugim odstavkom 2. člena Tarifne priloge h Kolektivni
pogodbi dejavnosti trgovine Slovenije (Uradni list RS, št. 52/18 s
spremembami in dopolnitvami – Tarifna priloga h KPDTS) se naj-
nižje osnovne plače od vključno leta 2020 dalje spreminjajo in
usklajujejo izključno 1. julija tekočega leta z inflacijo, merjeno z
indeksom cen življenjskih potrebščin SURS I-VI tekočega leta /
I-VI preteklega leta, vendar ne več kot za 2 % letno. Indeks cen
življenjskih potrebščin SURS I-VI 25 / I-VI 24 znaša 102,0, zato se
najnižje osnovne plače po posameznih tarifnih razredih za delo
opravljeno od 1. 7. 2025 dalje povišajo za 2 %.
OPOZARJA:
Najnižja osnovna plača pomeni najnižje ovrednoteno delo
v določenem tarifnem razredu za povprečni mesečni polni
čas, oziroma z njim izenačen delovni čas.
Delavčeva osnovna plača po pogodbi o zaposlitvi od 1. 7.
2025 dalje ne sme biti nižja, kot znaša najnižja osnovna
plača za posamezni tarifni razred po KPDTS.
Nove višine NOP veljajo za delo opravljeno od vključno 1.
7. 2025 dalje - izplačilo v mesecu avgustu 2025.
II. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM OD 1. 7.
2025 DALJE
Prevoz na delo in z dela 0,20 EUR
Prehrana med delom 7,04 EUR
Službena potovanja v Republiki Sloveniji - dnevnice
6 - 8 ur 7,94 EUR
8 – 12 ur 11,34 EUR
nad 12 ur 22,40 EUR
Skladno s 7. členom Tarifne priloge h KPDTS se povračila stroškov
v zvezi z delom, razen nadomestila za ločeno življenje, uskladijo 1.
julija tekočega leta z inflacijo, merjeno z indeksom cen življenjskih
potrebščin SURS I-VI tekočega leta / I-VI preteklega leta. Indeks
cen življenjskih potrebščin SURS I-VI 25 / I-VI 24 znaša 102,0, zato
se povračila stroškov prevoza na delo in z dela, prehrane med
delom in službenih potovanj v Republiki Sloveniji od 1. 7. 2025
dalje povečajo za 2 %. B.K.
Odredba o spremembi Odredbe o določitvi poklicev, v katerih zaposlitev tujca ni vezana
na trg dela
V Uradnem listu RS, št. 48/25, je objavljena Odredba o spre-
membi Odredbe o določitvi poklicev, v katerih zaposlitev tujca
ni vezana na trg dela, ki je začela veljati 1. 7. 2025.
Odredba določa poklice, v zvezi s katerimi se soglasje k enotne-
mu dovoljenju ali pisni odobritvi (v nadaljnjem besedilu: soglasje
za zaposlitev) za namen zaposlitve tujca poda brez ugotavljanja
2
WWW.TZSLO.SI
izpolnjevanja pogoja iz 1. točke prvega odstavka 17. člena Zako-
na o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev (Uradni list
RS, št. 91/21 – uradno prečiščeno besedilo, 42/23 in 32/25), da
v evidenci brezposelnih oseb ni ustrezne brezposelne osebe.
Z navedeno spremembo se veljavna Odredba o določitvi pokli-
cev, v katerih zaposlitev tujca ni vezana na trg dela (Uradni list
RS, št. 200/20, 100/21, 204/21, 88/22, 163/22, 67/23, 130/23, 53/24
in 112/24) v nespremenjeni obliki podaljša do 31. 12. 2025. T.R.
Višina predpisane obrestne mere zamudnih obresti
V Uradnem listu RS, št. 50/25, je objavljena višina predpisane
obrestne mere zamudnih obresti.
Višina predpisane obrestne mere zamudnih obresti je v 2. členu
Zakona o predpisani obrestni meri zamudnih obresti (Uradni list
RS, št. 11/07 – uradno prečiščeno besedilo) določena kot vodilna
obrestna mera Evropske centralne banke, povečana za 8 odsto-
tnih točk.
Predpisana obrestna mera zamudnih obresti velja za šestme-
sečno obdobje, ki se začne dne 1. julija 2025, in znaša 10,15
odstotka. M.S.
Visoke temperature pri delu – smernice za delovna mesta
Tveganja za varnost in zdravje na delovnih mestih morajo biti
ustrezno nadzorovana, eno od teh tveganj, ki jih morajo deloda-
jalci oceniti, je tudi temperatura na delovnem mestu.
Ukrepi in priporočila ocene tveganja na delovnem mestu – de-
lodajalce opozarjamo, da morajo pri pripravi dokumenta upošte-
vati:
zahteve dela in delovno obremenitev – večja kot je inten-
zivnost dela, več telesne toplote se proizvede,
delovno okolje – vključno s temperaturo zraka, vlažnostjo,
premikanjem zraka in bližino virov toplote,
delovna oblačila in osebno varovalno opremo – lahko ome-
jijo potenje in druge mehanizme uravnavanja telesne tempe-
rature,
starost, telesno konstitucijo in zdravstvene dejavnike de-
lavca (npr. hormonsko neravnovesje ali predhodne bolezni),
ki vplivajo na njegovo toleranco na vročino.
Ocena tveganja lahko pomaga ugotoviti:
resnost tveganja,
učinkovitost obstoječih ukrepov za nadzor tveganja,
potrebne ukrepe za obvladovanje tveganja,
nujnost ukrepanja.
Pri oceni tveganja mora delodajalec upoštevati:
vpliv nevarnosti,
verjetnost, da bo nevarnost povzročila škodo.
Občutek toplote pri delavcu je odvisen od več dejavnikov, vključ-
no z njegovimi fizičnimi značilnostmi, delom, ki ga opravlja, in
delovnim okoljem.
Ocena tveganja toplotnega stresa mora biti del celotne ocene
tveganja na delovnem mestu in usklajena z drugimi tveganji,
vključno s tistimi, ki se lahko pojavijo kot posledica uvedenih
ukrepov za preprečevanje toplotnega stresa. Oceno tveganja je
treba redno pregledovati in posodabljati, zlasti ob spremem-
bah pogojev, kot so avtomatizacija nalog za zmanjšanje fi-
zične obremenitve, prilagoditve prezračevanja ali klimatske
naprave. Klimatske naprave ter prezračevalne sisteme redno
vzdržujte in čistite.
Davčna obdobja od 1. 7. 2025 - priprava na predložitev evidence obračunanega DDV
in evidence odbitka DDV
Vsi davčni zavezanci, identificirani za namene DDV, bodo
morali za davčna obdobja od 1. julija 2025 dalje davčnemu
organu v elektronski obliki po elektronski poti predložiti evi-
denco obračunanega DDV in evidenco odbitka DDV. Prvič, to-
rej najpozneje do konca avgusta 2025, če imajo določeno meseč-
no davčno obdobje, oziroma oktobra 2025, če imajo določeno
trimesečno davčno obdobje. Finančna uprava pripravlja rešitve
za enostavnejšo izpolnitev te obveznosti za davčne zavezance
z manjšim obsegom poslovanja. Davčnim zavezancem, ki bodo
predložili evidence najmanj tri delovne dni pred potekom roka za
predložitev, bo Finančna uprava tudi predizpolnila obračun DDV.
Davčni zavezanec mora davčnemu organu predložiti evidenco
obračunanega DDV in evidenco odbitka DDV najpozneje do roka,
v katerem mora predložiti obračun DDV.
Posredovanje evidenc bo možno na naslednje načine:
iz računovodskih portalov, ki bodo podpirali oddajo preko na-
menskih spletnih storitev Finančne uprave,
uvoz pripravljenih zip datotek preko portala eDavki,
za davčne zavezance z manjšim obsegom poslovanja tudi
preko MiniBlagajne, če bodo izkoristili možnost vodenja evi-
denc v tej aplikaciji.
Za davčne zavezance z manjšim obsegom poslovanja bo vodenje
evidenc možno tudi v MiniBlagajni, brezplačni programski pod-
pori Finančne uprave za izdajanje računov. S pomočjo te rešitve
bodo davčni zavezanci poleg računov, izdanih preko MiniBlagaj-
ne ali računov izdanih iz vezane knjige računov in davčno potrje-
nih preko MiniBlagajne (podatki o teh računih se bodo avtomat-
sko prenašali v evidenco), v program evidentirali tudi podatke o
drugje izdanih računih in podatke o prejetih računih.
Za davčnega zavezanca, ki bo predložil evidenci najmanj tri de-
lovne dni pred potekom roka za predložitev obračuna DDV, bo
davčni organ na podlagi predloženih podatkov iz evidenc sestavil
predizpolnjen obračun DDV, če davčni zavezanec sam še ne bo
predložil obračuna DDV za zadevno davčno obdobje.
Vse aktualne informacije in podrobnosti, ki jih Finančna uprava
redno posodablja, so dostopne na spletni strani FURS, kot sledi:
Podrobnejši opis: Evidenci obračunanega DDV in odbitka DDV
ter predizpolnitev obračuna DDV,
Pogosta vprašanja in odgovori: Kratka vprašanja in odgovori
- evidenci obračunanega DDV in odbitka DDV ter predizpolni-
tev obračuna DDV,
Primeri izpolnjevanja evidenc obračunanega DDV in odbitka
DDV,
Tehnična dokumentacija: Spletni servis za sprejem KIR KPR.
Dostop do spletne strani FURS je možen tudi preko spletne strani
TZS – zavihek »Aktualno«.
Vir: Povzeto po spletni objavi Finančne uprave RS z dne 27. 6.
2025. M.S.
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Organizacijski ukrepi
Za zmanjšanje tako okoljske (vpliv zunanjih dejavnikov) kot me-
tabolične (toplotna obremenitev, ki izhaja iz samega telesnega
napora, ki ga delavec opravlja) toplotne obremenitve je treba
uvesti spremembe pri delu in higienske prakse, zlasti kadar
tehnični nadzor ali mehanizacija nalog nista ustrezna ali izve-
dljiva. Organizacijski ukrepi lahko vključujejo:
Omejevanje časa, preživetega v vročini, in/ali povečanje časa
za okrevanje v hladnem prostoru.
Spodbujanje delavcev, da prilagodijo svoj ritem dela.
Uvedba prilagodljivega delovnega časa, na primer rotacija
delovnih mest ali premestitev delavcev na hladnejše dele
stavbe, kjer je to mogoče.
Omogočanje zadostnega števila odmorov, da se delavci lahko
oskrbijo s hladnimi napitki ali se ohladijo.
Prilagoditev delovnih ciljev in obremenitve, da se delo olajša
in zmanjša fizični napor.
Omilitev formalnih pravil oblačenja. Prilagoditev uniform, da
delavci lahko nosijo hladnejša in bolj zračna oblačila, kjer je
to možno.
Prilagoditev delovnega časa, da se izognejo obdobjem dneva
ali leta, ko so temperature in UV sevanje najvišji.
Načrtovanje fizično zahtevnega dela v hladnejših delih dneva
(zgodaj zjutraj ali pozno zvečer).
Zmanjšanje fizično zahtevnih obremenitev pri delu.
Organizacija dela za zmanjšanje fizično zahtevnih nalog, na pri-
mer delo na tleh, da se izognejo plezanju po stopnicah ali lestvah.
Povečanje števila delavcev na posamezno nalogo.
Usposabljanje za obvladovanje toplotnega stresa, zlasti za
ranljive zaposlene.
Zagotavljanje, da delavci ne delajo sami, oziroma če morajo
delati sami, zagotovitev nadzora in možnosti hitrega klica na
pomoč.
Seznanite se z zdravstvenimi simptomi, ki so značilni, ko je
človeški organizem izpostavljen previsokim temperaturam.
Pri uporabi klimatskih naprav v delovnem okolju priporočamo
upoštevanje pravila -7 stopinj Celzija, kar pomeni, da naj tem-
peratura zraka v delovnem prostoru ne bo za več kot 7 stopinj
Celzija nižja od zunanje temperature.
Najbolj učinkoviti so kratki in pogosti premori v ohlajenih pro-
storih, temperatura katerih pa ne sme biti tako nizka, da bi
bilo zaradi nagle temperaturne spremembe ogroženo zdravje.
Zagotavljanje ustreznih količin hladne (10–15 °C) pitne vode v
bližini delovnega območja in spodbujanje vseh delavcev, ki so
bili izpostavljeni vročini do dve uri in so opravljali zmerne de-
lovne aktivnosti, da vsakih 15 do 20 minut spijejo kozarec vode.
Pri dolgotrajnem potenju (več kot dve uri) je treba delavcem
zagotoviti napitke s primerno količino elektrolitov, da nado-
mestijo izgubljene snovi, pri čemer koncentracija elektrolitov/
ogljikovih hidratov ne sme presegati 8 odstotkov po prostorni-
ni. Zagotoviti je treba individualne kozarce za pitje, ne skupnih.
Vzpostavitev načrta za prilagajanje na vročino in spodbujanje
večje telesne pripravljenosti.
Zagotavljanje informacij, kot so opozorilni znaki na delovnem
mestu, ki poudarjajo pomen usposabljanja.
Ne pijte alkoholnih pijač.
Izogibajte se slani prehrani in začimbam.
Vir: Povzeto po spletni objavi Inšpektorata RS za delo z dne 18. 6.
2025. K.F.
Mnenje Informacijskega pooblaščenca RS glede dostopa zaposlenih do službene
dokumentacije
V nadaljevanju vas seznanjamo z neobvezujočim mnenjem Infor-
macijskega pooblaščenca RS glede dostopa zaposlenih do služ-
bene dokumentacije.
Neobvezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca RS
»Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nada-
ljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o
varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljeva-
nju: ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega par-
lamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri
obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov
ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna ured-
ba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni
list RS, št. 113/05, 51/07 – ZUstS-A; ZInfP) posredujemo naše ne-
obvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Obdelava oziroma dostop do osebnih podatkov znotraj uprav-
ljavca (v konkretnem primeru delodajalca) je načeloma stvar
odločitve vodstva ter posledično notranje organizacije uprav-
ljavca in ureditve v internih aktih.
Če za posamezne zaposlene, izhajajoč iz pogodbe o zaposli-
tvi, internih navodil, notranje sistemizacije ali drugih internih
aktov, izhaja, da za svoje delo v okviru pristojnosti delodajalca
neizogibno potrebujejo dostop do določenih osebnih podat-
kov, potem je dopustno, da se jim ta dostop omogoči in da
te svoje dostopne pravice dejansko izvršujejo v okviru svojih
delovnih zadolžitev.
Informacijski pooblaščenec uvodoma poudarja, da lahko podaja
neobvezujoča mnenja in pojasnila, ne sme pa izven konkretnih
nadzornih ali drugih upravnih postopkov preverjati namenov
oziroma obsega obdelave osebnih podatkov v konkretnem pri-
meru.
Informacijski pooblaščenec pojasnjuje, da je obdelava oziroma
dostop do osebnih podatkov znotraj upravljavca (v konkretnem
primeru upravne enote) načeloma stvar odločitve vodstva ter po-
sledično notranje organizacije upravljavca in ureditve v internih
aktih. Upravljavec osebnih podatkov mora pri obdelavi osebnih
podatkov upoštevati temeljna načela iz 5. člena Splošne uredbe.
V skladu z načelom najmanjšega obsega podatkov iz točke (e)
tega člena mora biti obdelava osebnih podatkov (npr. dostopanje
zaposlenih do osebnih podatkov) omejenana to, kar je potrebno
za namene, za katere se ti podatki obdelujejo. To pomeni, da je pri
določanju pravic dostopa treba vzeti v obzir naloge, naravo dela
in delovne obveznosti posamičnega zaposlenega. Za posamezno
vrsto osebnih podatkov je tako treba pretehtati, kateri izmed za-
poslenih se morajo seznaniti s temi podatki glede na namene, za
katere se obdelujejo. Če tako za posamezne zaposlene, izhajajoč
iz pogodbe o zaposlitvi, internih navodil, notranje sistemizacije ali
drugih internih aktov, izhaja, da za svoje delo v okviru pristojnosti
delodajalca neizogibno potrebujejo dostop do določenih oseb-
nih podatkov, potem je dopustno, da se jim ta dostop omogoči in
da te svoje dostopne pravice dejansko izvršujejo v okviru svojih
delovnih zadolžitev. Ob tem pa morajo seveda te podatke upo-
rabljati zgolj za ta namen ter jih ne sme razkrivati oziroma z njimi
seznanjati nepooblaščenih oseb.
Informacijski pooblaščenec sklepno ponavlja, da v okviru ne-
obvezujočega mnenja ne more konkretno presojati ustreznosti
notranje ureditve upravljavca, temveč je naloga upravljavca ozi-
roma njegovega vodstva, da opravi presojo, kdo od zaposlenih
4
WWW.TZSLO.SI
utemeljeno potrebuje dostop do določenih osebnih podatkov in
na podlagi te ocene ustrezno določi dostopne pravice. Konkretno
presojo zakonitosti obdelave osebnih podatkov v posameznem
primeru pa lahko Informacijski pooblaščenec opravi le v okviru
nadzornega ali drugega upravnega postopka.«
Vir: Povzeto po neobvezujočem mnenju Informacijskega poob-
laščenca RS, št. 07120-1/2025/288 z dne 1. 7. 2025. K.F.
III ŽIVILA
Javni poziv za oddajo pripomb na Zahtevek za spremembo specifikacije za vino
»Cviček« z zaščiteno označbo porekla
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano zainteresirano
javnost poziva k oddaji pripomb na Zahtevek za spremembo spe-
cifikacije za vino »Cviček« z zaščiteno označbo porekla.
Morebitne pripombe na objavljena dokumenta lahko fizične ali
pravne osebe s pravnim interesom (izkaže ga oseba, ki vsto-
pa v postopek zaradi varstva svojih pravnih koristi), pošljejo
najkasneje do ponedeljka, 25. julija 2025 po pošti na naslov
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska cesta
22, 1000 Ljubljana ali e-pošti: gp.mkgp@gov.si.
Do dokumentacije lahko dostopate preko spletne strani MKGP na
povezavi: https://www.gov.si/zbirke/javne-objave/javni-poziv-za-
-oddajo-pripomb-na-zahtevek-za-spremembo-specifikacije-za-vi-
no-cvicek-z-zasciteno-oznacbo-porekla/. K.F.
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Vabljeni na individualna usposabljanja za uporabo di-
gitalnega orodja NutriForm
V okviru programa »ZaUpam« smo razvili odprto digitalno orod-
je NutriForm (dodaten zavihek znotraj informacijskega sistema
NutriBase) za spodbujanje izboljševanja sestave živil, ki je
brezplačno na voljo po predhodni registraciji na spletni pove-
zavi: https://nutribase.ijs.si/.
Vse nosilce živilske dejavnosti, ki proizvajate ali tržite živila na
območju Republike Slovenije, vljudno vabimo k uporabi informa-
cijskega sistema NutriBase, ki je namenjen urejanju podatkov
o sestavi živil ter omogoča dodajanje novih živil in urejanje
podatkov o obstoječih živilih. Urejeni podatki o sestavi živil
se med drugim delijo v mobilno aplikacijo VešKajJeš ter druge
platforme (OPKP, Šolski lonec, CLAS idr.), ki so namenjene ozave-
ščanju potrošnikov kot tudi raziskavam in razvoju, predvidena je
tudi povezava podatkov s seznamom živil z nacionalnim znakom
»Dobra izbira«, ko bo le-ta vzpostavljen.
V okviru programa »ZaUpam« je bilo v okviru NutriBase razvi-
to dodatno orodje NutriForm, ki uporabnikom nudi podporo
pri izboljševanju sestave živil. Orodje NutriForm je namenjeno
živilskim podjetjem za samoocenjevanje hranilne sestave živil in
kot pomoč pri izboljševanju sestave živil in pijač. NutriForm vklju-
čuje pet modelov (Nutri-Score, FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po
sprejemu nacionalnega predpisa pa bo aktivirana tudi možnost
profiliranja po kriterijih za uporabo znaka »Dobra izbira«) za pro-
filiranje živil, ki se po svetu uporabljajo za različne namene – od
informiranja potrošnikov, omejevanja oglaševanja živil ali za stro-
kovno ocenjevanje hranilne sestave živil. Orodje NutriForm po
vnosu vseh zahtevanih vstopnih podatkov poda oceno živila po
vseh petih modelih in prikaže, kje na lestvici se le-to nahaja oziro-
ma izpiše kriterije, ki pri posameznem modelu niso bili doseženi.
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za
uporabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna
usposabljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo orodje
NutriForm ter zaposlene v podjetju usposobimo za njegovo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1128 z dne 6. junija
2025 oodobritvi spremembe, ki ni manjša, specifikacije pro-
izvoda za zaščiteno geografsko označbo Ail rose de Lautrec
vskladu zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in
Sveta - UL EU, št. L 2025/1128 z dne 10. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1136 z dne 10. juni-
ja 2025 oregistraciji geografske označbe Afyon Pastırması
(ZGO) vregistru Unije zageografske označbe vskladu zUred-
bo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št.
L 2025/1136 z dne 11. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1149 z dne 11. junija
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
2025 oregistraciji geografske označbe Afyon Sucuğu (ZGO)
v registru Unije za geografske označbe v skladu z Uredbo
(EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/1149 z dne 12. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1154 z dne 11. junija
2025 oregistraciji geografske označbe Caralhotas de Alme-
irim (ZGO) vregistru Unije za geografske označbe vskladu
zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL
EU, št. L 2025/1154 z dne 12. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1200 zdne 12.junija
2025 o spremembi prilog V, XIII in XIV kIzvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado, Esvatini, Združeno
kraljestvo in Združene države Amerike na seznamih tretjih
držav, njihovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop
pošiljk perutnine in zarodnega materiala perutnine, pošiljk
svežega mesa goveda ter gojenih in divjih kopitarjev ter poši-
ljk svežega mesa perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU,
št. L 2025/1200 z dne 13. 6. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/1163 zdne 13.junija 2025 ospre-
membi prilogII, III in VkUredbi Evropskega parlamenta in
Sveta (ES) št.396/2005 glede mejnih vrednosti ostankov za
klorprofam, fuberidazol, ipkonazol, metoksifenozid, S-meto-
laklor in triflusulfuron vali na nekaterih proizvodih - UL EU, št.
L 2025/1163 z dne 16. 6. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/1164 zdne 13.junija 2025 ospre-
membi prilogII in III kUredbi Evropskega parlamenta in Sveta
(ES) št.396/2005 glede mejnih vrednosti ostankov za ciantra-
niliprol, ciflumetofen, deltametrin, mefentriflukonazol, mepik-
vat in oksatiapiprolin vali na nekaterih proizvodih - UL EU, št.
L 2025/1164 z dne 16. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1183 z dne 17. juni-
ja 2025 o registraciji geografske označbe Spišský šípkový
lekvár (ZOP) vregistru Unije za geografske označbe vskladu
zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL
EU, št. L 2025/1183 z dne 18. 6. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1188 zdne 18.junija
2025 oodobritvi spremembe specifikacije proizvoda na ravni
Unije za zajamčeno tradicionalno posebnost Spišské párky
(ZTP) - UL EU, št. L 2025/1188 z dne 19. 6. 2025. K.F.
III NEŽIVILA
Od 1. septembra 2025 bodo nekatere sestavine v kozmetičnih izdelkih prepovedane
Kot smo člane TZS že predhodno seznanjali, je Uredba EU
2025/877 prinesla prepoved sestavin za uporabo v kozmetič-
nih izdelkih, t.i. Omnibus VII.
Uredba EU 2025/877 je objavljena v Uradnem listu EU L z dne 13.
5. 2025 in dodaja snovi, ki so bile razvrščene kot rakotvorne, mu-
tagene ali strupene za razmnoževanje (CMR snovi) z Delegirano
uredbo (EU) 2024/197 na Prilogo II (seznam prepovedanih sno-
vi) k Uredbi EU št. 1223/2009 o kozmetičnih izdelkih. Uredba se
uporablja od 1. septembra 2025. Po tem datumu se izdelki,
neskladni z uredbo, ne bodo smeli več dajati na trg ter biti
dostopni na trgu.
Vir: Povzeto po objavi Urada RS za kemikalije z dne 19. 5. 2025.
M.S.
III IZOBRAŽEVANJE
Nacionalna poklicna kvalifikacija Drogerist/Drogeristka – rok za prijavo: 20. 10. 2025
Na Trgovinski zbornici Slovenije izvajamo postopke preverjanja
in potrjevanja Nacionalne poklicne kvalifikacije Drogerist/Droge-
ristka ter vse zainteresirane kandidate vljudno vabimo k prijavi.
OBVEŠČA: Vljudno vas vabimo, da se, v kolikor ste
tudi vi zainteresirani za pridobitev omenjenega certifikata pri-
javite na jesenski rok 2025. Prijavnico z osebno zbirno mapo
dostavite svetovalki na TZS najkasneje do 20. oktobra 2025,
pregled osebnih zbirnih map s strani komisije pa bo potekal v
novembru 2025.
Podrobnejše informacije glede postopka so vsem zainteresiranim
kandidatom na voljo na spletni strani TZS – zavihek Izobraževa-
nje – podzavihek NPK Drogerist/Drogeristka ali preko kontaktne
osebe na TZS: Karmen Fortuna – karmen.fortuna@tzslo.si ali
01 58 98 218.
Hkrati bomo podrobnejšo predstavitev postopka pridobitve
certifikata NPK vsem zainteresiranim kandidatom podali tudi
na delavnici, ki bo potekala preko platforme ZOOM, in sicer v
ponedeljek, 1. 9. 2025 ob 14.00 uri. Prijavo na brezplačno de-
lavnico, ki bo trajala približno eno uro, lahko oddate preko sple-
tne strani TZS: www.tzslo.si. Vljudno vabljeni! K.F.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh
Podatki Statističnega urada RS (SURS) kažejo, da so realni prihod-
ki v trgovini na drobno (G 47) v maju 2025 glede na maj 2024 višji
za 1,6 %. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v enakem ob-
dobju upadli za 0,9 %. V kolikor bi upoštevali prihodke v trgovini
na drobno brez prodaje motornih goriv, bi bili ti prihodki višji za 1,7
%. V trgovini na drobno z neživili brez motornih goriv so prihodki v
maju 2025 narasli za 1,2 % glede na lanski maj, prihodki v trgovini
na drobno z živili pa so se zvišali za 1,7 %. V trgovini z motornimi
6
WWW.TZSLO.SI
vozili (G 45) je prisotna 10,9 % letna rast glede na lanske prihodke.
Iz primerjave desezoniranih prihodkov na mesečni ravni, torej v
maju 2025 glede na april 2025, lahko razberemo, da so prihodki
v trgovini na drobno (G 47) ostali nespremenjeni. V trgovini z živili
so se prihodki na mesečni ravni povečali za 0,5 %, v trgovini z
neživili pa so minimalno upadli za 0,1 %.
Iz kumulativnih podatkov za prve štiri mesece leta 2025 glede na
enako obdobje leta 2024 izhaja, da so realni prihodki v trgovini na
drobno (G 47) višji za 1,9 %. Padec prihodkov v trgovini z motornimi
gorivi (G 47.3) je v začetku leta 2025 znašal 0,3 %. V trgovini z živili
je rast prihodkov znašala 1,4 %, v trgovini z neživili pa 1,5 %. Prihodki
v trgovini z motornimi vozili (G 45) so višji za 5,9%. Realni prihodki v
trgovini na drobno v letu 2024 so bili na primerljivih ravneh z letom
2023, na začetku leta 2025 je sicer prisotna manjša rast prihodkov,
vendar pa zaenkrat še ne moremo trditi, da gre za stabilen trend
rasti, saj so stopnje rasti prihodkov za večino dejavnosti znotraj tr-
govine nizke in precej varirajo na mesečni ravni. Znotraj trgovine na
drobno najvišje stopnje rasti prihodkov v letu 2025 glede na pre-
tekla leta dosegajo v skupinah 47.43+47.54+47.63 Trgovina z go-
spodinjskimi napravami, avdio in video zapisi in 47.51+47.71+47.72
Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih proda-
jalnah. Na drugi strani pa so prihodki znatno upadli v skupinah
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom in 47.91
Trgovina na drobno po pošti ali po internetu.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh za maj 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
maj 25 /
apr 25
maj 25 /
maj 24
maj 25 /
apr 25
1)
maj 25 /
maj 24
1)
maj 25 /
apr 25
1) 3)
maj 25 /
maj 24
1) 2)
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 97,0 107,3 97,3 108,6 99,5 110,9
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 95,8 102,2 96,4 100,8 100,0 101,6
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 95,8 103,6 96,2 101,3 99,7 101,7
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 95,7 95,0 97,8 98,3 100,9 99,1
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 95,1 105,4 95,0 101,4 100,5 101,7
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 96,4 102,1 97,0 101,4 99,9 102,2
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, julij 2025. P.G.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini za april 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
apr 25 /
mar 25
apr 25 /
apr 24
apr 25 /
mar 25
1)
apr 25 /
apr 24
1)
apr 25 /
mar 25
1) 3)
apr 25 /
apr 24
1) 2)
G Trgovina 100,2 102,2 100,3 102,8 101,1 100,8
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 100,3 105,8 100,9 106,6 102,7 106,3
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 100,4 106,8 100,9 107,7 102,8 107,2
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 99,5 97,2 100,6 95,5 101,8 95,1
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 97,6 98,7 97,9 100,6 100,1 99,9
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 104,6 106,0 103,6 103,5 100,7 100,9
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 105,5 107,9 104,0 104,6 101,0 101,2
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 99,9 96,7 101,6 98,2 101,8 98,1
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 107,8 112,5 106,8 107,7 102,1 101,1
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 107,5 112,4 106,5 107,6 102,1 101,2
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 118,2 117,5 117,0 112,0 103,8 101,0
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 103,7 104,2 102,2 102,5 100,8 102,0
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 113,1 110,1 112,5 109,2 104,7 107,8
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v
specializiranih prodajalnah
104,2 107,3 104,1 105,2 99,0 102,3
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih
prodajalnah
102,6 105,5 99,0 102,5 99,7 102,5
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni
material, avdio in video zapisi v specializiranih prodajalnah
101,5 95,4 100,5 96,0 99,2 94,2
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78 Računalniške,
telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače ipd. v
specializiranih prodajalnah
106,9 112,4 104,5 109,5 104,6 110,1
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 97,5 96,8 96,1 95,2 96,4 95,7
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Tanja Rudolf, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov
(delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska
zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027
8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo
plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih
prodajalnah
102,3 93,0 101,8 93,1 101,2 95,4
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi
v specializiranih prodajalnah
98,4 104,8 97,9 104,8 101,2 103,5
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh 103,0 105,9 102,5 104,8 102,5 103,0
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, julij 2025. P.G.
Kumulativni indeksi prihodka
Nominalni Realni
jan-apr 25 /
jan-apr 24
jan-maj 25 /
jan-maj 24
jan-apr 25 /
jan-apr 24
jan-maj 25 /
jan-maj 24
G Trgovina 102,6 n. p. 102,6 n. p.
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 103,9 105,0 104,6 105,9
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 104,6 n. p. 105,4 n. p.
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 97,9 n. p. 96,4 n. p.
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 101,6 n. p. 102,5 n. p.
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 103,4 103,3 102,0 101,9
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 102,9 103,1 101,1 101,2
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 101,0 99,9 99,9 99,7
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 104,4 104,7 101,3 101,4
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 103,8 n. p. 100,8 n. p.
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 101,3 n. p. 98,0 n. p.
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 102,2 102,4 101,3 101,5
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 102,1 n. p. 101,6 n. p.
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki
v specializiranih prodajalnah
105,5 n. p. 104,5 n. p.
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih
prodajalnah
104,4 n. p. 103,1 n. p.
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni
material, avdio in video zapisi v specializiranih prodajalnah
93,8 n. p. 95,0 n. p.
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78 Računalniške,
telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače ipd. v
specializiranih prodajalnah
112,3 n. p. 110,8 n. p.
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 95,8 n. p. 95,2 n. p.
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih
prodajalnah
90,7 n. p. 91,0 n. p.
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi
v specializiranih prodajalnah
106,4 n. p. 106,8 n. p.
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh 103,6 n. p. 102,9 n. p.
Opomba: n. p. – ni podatka. Izločen vpliv koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, julij 2025. P.G.
Indeksi prihodka trgovine v EU
Podatki Eurostata kažejo, da so se v EU nominalni prihodki v tr-
govini na drobno (G 47) v prvih treh mesecih leta 2025 glede na
enako obdobje leta 2024 povišali za 2,9 %, v Sloveniji pa so se
povišali za 3,4 %, medtem ko v enakem obdobju realni indeksi,
kjer je izločen vpliv inflacije, kažejo, da so realni prihodki v EU v
trgovini na drobno narasli za 2,1 %, v Sloveniji pa so narasli za 2,0
%. Če izločimo prihodke v trgovini z motornimi gorivi je v EU priso-
tna rast prihodkov za 2,1 %, v Sloveniji znaša rast 1,1 %. V trgovini
z živili, pijačami in tobačnimi izdelki so prihodki v EU narasli za 1,1
%, v Sloveniji za 1,3 %. V trgovini z neživili brez motornih goriv so
prihodki v EU zrasli za 2,8 %, medtem ko so v Sloveniji zrasli za 1,3
%. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v EU narasli za 2,2 %,
v Sloveniji pa so upadli za 0,1 %. Primerjava s sosednjimi državami
kaže na to, da Hrvaška in Madžarska dosegata relativno visoke
rasti prihodkov v začetku leta 2025, izstopa pa tudi Italija, kjer so
prihodki v začetku leta 2025 nižji kot v letu 2024. P.G.