1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
19. Strateška konferenca o trgovini »Potro-
šnik in trgovec v skupnih izzivih: kam nas
vodijo umetna inteligenca, novi ukrepi, ge-
ostrateške spremembe- 14. oktober
2025, Kongresni center Brdo pri Kranju
Že dolgo gospodarski svet ni doživljal tolikšnih sprememb in
negotovosti. Geostrateške in politične spremembe močno in ne-
predvidljivo vplivajo na dogajanja in razvoj. Na pohodu je zno-
va protekcionizem, spreminjanje poti dobavnih verig, valutni in
finančni pritiski… in trgovina pri tem nikakor ni izvzeta. Naspro-
tno, saj je prav porabnik tisti, ki na koncu občuti vse to. Prav zato
bomo na letošnji konferenci naslavljali vse aktualne teme: kam
nas usmerjajo novi ukrepi in neravnovesja, ki naslavljajo tako glo-
balne kot regionalne spremembe? Kako in na kakšen način z AI in
novimi tehnologijami v trgovini naprej? Predvsem pa, kako ohra-
njati, kljub vsem cenovnim in dobavnim pritiskom ugled trgovine,
motivacijo zaposlenih, zvestobo kupcev?
O vsem tem in še čem bomo razpravljali na že 19. Strateški kon-
ferenci o trgovini. Z uglednimi sogovorci in vsemi vami. Pridite in
soustvarite dogodek skupaj z nami.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 21. julij 2025, št. 21/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
PROGRAM KONFERENCE
8:30 - 9:00 Registracija udeležencev
9:00 - 9:20
OTVORITEV KONFERENCE
mag. Mariča LAH, predsednica, Trgovinska
zbornica Slovenije
prof. dr. Tomaž TURK, dekan, Ekonomska
fakulteta, UL
9:20 – 10:00
SLOVESNA PODELITEV NAGRAD
TZS PODJETJEM ZA TRAJNOSTNO
POSLOVANJE
Nagovor
prof. dr. Lučka KAJFEŽ BOGATAJ, predsednica
Strokovne komisije za podelitev nagrad TZS za
trajnostno poslovanje podjetij
Nagrado bodo podelili:
mag. Mariča LAH, predsednica, Trgovinska
zbornica Slovenije
prof. dr. Lučka KAJFEŽ BOGATAJ, predsednica
Strokovne komisije za podelitev nagrad TZS za
trajnostno poslovanje podjetij
mag. Tanja BOLTE, generalna direktorica
Direktorata za okolje, Ministrstvo za okolje,
podnebje in energijo
10:00 – 10.10 Odmor
10:10 – 11:30
1. SEKCIJA: NOVE TEHNOLOGIJE
IZZIVAJO, AI ŠE BOLJ – TUDI V TRGOVINI
Alessandra BELLINI, nekdanja vodja
poslovanja s strankami (former CCO), Tesco
PLC, Velika Britanija
Peter MESAREC, direktor, SEOS GROUP d.o.o.
Burcu BEGIĆ, direktorica storitev za stranke, A1
SLOVENIJA, d.d.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK,
Ekonomska fakulteta, UL
11:30 – 11:40 Odmor
11:40 – 12:30
2. SEKCIJA: PORABNIKI V NOVIH
GEOSTRATEŠKIH IN TEHNOLOŠKIH
IZZIVIH: KAJ PRAVI REGIJA?
Kaj se dogaja v trgovini danes – in jutri?
Melanie SEIER LARSEN, izvršna direktorica
in partnerica, Lucija VIDIŠ ROIĆ, principal,
BOSTON CONSULTING GROUP
Robert SRAKA, izvršni direktor,
BIG BANG, d.o.o.
Simona BLAŽEVIĆ, operativni direktor,
KEA, d.o.o.
Gregor RUPNIK, direktor in partner,
CREATIM d.o.o.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK,
Ekonomska fakulteta, UL
12:30 – 13:30 Kosilo
13:30 – 14:10
3. SEKCIJA: UGLED TRGOVCA IN
MOTIVACIJA ZAPOSLENEGA – KAJ SE
LAHKO ŽE NAUČIMO?
Peter KEBRIČ, član poslovodstva LIDL Slovenija
in LIDL Hrvaška
Božidar PREVC, direktor, PREVC, saloni
pohištva, d.o.o.
dr. Rok STRITAR, ustanovitelj in prokurist,
KIBUBA d.o.o.
Moderira: mag. Monika LAPANJA, Center
poslovne odličnosti Ekonomske fakultete UL
14:10 – 14:20 Odmor
V Uradnem listu RS, št. 53/25, je objavljen Pravilnik o dopolnitvah Pravilnika o zahtevah
za zagotavljanje varnosti in zdravja delavcev na delovnih mestih
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
14:20 – 15:20 OKROGLA MIZA – TRGOVINA V
AKTUALNIH IZZIVIH GEOSTRATEŠKIH
SPREMEMB: KAKO SE USPEŠNO
PRILAGAJATI IN PAMETNO
ODLOČATI?
Matjaž HAN, minister, Ministrstvo za
gospodarstvo, turizem in šport
Marko KAJFEŽ, direktor družbe, HYUNDAI
AVTO TRADE d.o.o.
Jože KASTELIC, predsednik uprave,
KOVINTRADE d.d.
Samo KUPLJEN, direktor, BAUHAUS d.o.o., k.d.
Uroš LOZEJ, izvršni direktor za komercialo,
SPAR SLOVENIJA d.o.o.
14:20 – 15:20 Jože SMOLIČ, član uprave, PETROL d.d.
Moderira: mag. Mariča LAH, predsednica,
Trgovinska zbornica Slovenije
15:20 – 15:30 Zaključek konference
Vljudno vabljeni!
mag. Mariča LAH, l. r. prof. dr. Tomaž TURK, l. r.
Predsednica Trgovinske Dekan Ekonomske
zbornice Slovenije fakultete, UL
PRIJAVNICA IN POGOJI PRIJAVE
Prijavnica, splošni pogoji in pogoji prijave so objavljeni na spletni
strani TZS: www.tzslo.si. M.L., M.S., P.G.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Krčenje gozdov in nove obveznosti, ki jih prinaša Uredba EU 2023/1115 – EUDR
Na področju prizadevanj Evropske unije za varovanje okolja je v
zadnjem obdobju zelo aktualna Uredba (EU) 2023/1115 Evrop-
skega parlamenta in Sveta z dne 31. maja 2023 o omogoča-
nju dostopnosti nekaterih primarnih in drugih proizvodov,
povezanih s krčenjem in degradacijo gozdov, na trgu Unije
in njihovem izvozu iz Unije ter o razveljavitvi Uredbe (EU)
št.995/2010 (v nadaljevanju: Uredba).
Sprva je bil za začetek uporabe določb Uredbe v pretežnem delu
predviden 30. december 2024 ter za mikro in mala podjetja v ne-
katerih primerih 30. junij 2025, nato pa je oktobra 2024 zaradi
številnih še odprtih vprašanj predvsem z vidika izvedbe Evrop-
ska komisija podala predlog za zamik začetka izvajanja za 12
mesecev, ki je bil sprejet – nova datuma začetka uporabe sta
trenutno 30. december 2025 in 30. junij 2026.
Uredba z namenom zmanjševanja prispevka EU h krčenju in degra-
daciji gozdov, emisij toplogrednih plinov ter izgubi biotske raznovr-
stnosti določa pravila o dajanju določenih proizvodov na trg EU, omo-
gočanju njihove dostopnosti na trgu EU ter njihovega izvoza iz EU.
Zadevni proizvodi so navedeni v njeni Prilogi I, gre pa za:
govedo, kakav, kavo, oljno palmo, gumo, sojo in les (za-
devni primarni proizvodi) ter
proizvode, ki vsebujejo zadevne primarne proizvode, so bili z
njimi krmljeni ali so bili proizvedeni iz njih (drugi zadevni proi-
zvodi – med drugim denimo čokolada, iverne plošče, pohištvo,…).
Zadevni primarni in drugi zadevni proizvodi bodo skladno z Ured-
bo lahko dani na trg oziroma bo omogočena njihova dosto-
pnost na trgu EU ali izvoz le, če bodo izpolnjeni v nadaljevanju
navedeni pogoji, kar se bo dokazovalo s predhodno predlo-
žitvijo predpisane izjave o potrebni skrbnosti v informacijski
sistem, ki ga je vzpostavila Evropska komisija:
proizvodi ne povzročajo krčenja gozdov (presečni datum: vse
površine, ki so bile izkrčene ali degradirane od 31.12.2020 naprej);
proizvedeni so bili v skladu z zakonodajo države proizvo-
dnje ter
zajeti so v izjavi o potrebni skrbnosti.
Predpisano ravnanje s potrebno skrbnostjo vključuje:
zbiranje informacij, podatkov in dokumentov (npr. geolo-
kacijo zemljišč, na katerih so bili proizvedeni zadevni primarni
proizvodi, ki jih proizvod vsebuje ter časovni razpon proizvo-
dnje; dovolj prepričljive in preverljive informacije, da zadevni
proizvodi ne povzročajo krčenja gozdov ter da so bili proizve-
deni v skladu z zakonodajo države proizvodnje in na podlagi
vseh relevantnih dovoljenj …);
ukrepe za oceno tveganja (npr. analiza zbranih informacij,
na podlagi katere se izvede ocena ali obstaja tveganje, da so
proizvodi neskladni, obstoj ustrezno utemeljenih trditev domo-
rodnih ljudstev, pomisleki v zvezi z državo proizvodnje in izvora
ali njenih delov, kompleksnost dobavne verige, vse informaci-
je, ki bi kazale na tveganje neskladnosti proizvodov …);
ukrepe za zmanjšanje tveganja (npr. zahteva po dodatnih
informacijah, izvedba neodvisnih raziskav/revizij … ).
Za ravnanje s potrebno skrbnostjo Uredba gospodarskim su-
bjektom nalaga vzpostavitev in vzdrževanje sistemov potrebne
skrbnosti (okvir postopkov in ukrepov za zagotavljanje skladnosti
z Uredbo), poročanje ter vodenje ustreznih evidenc. Obveznosti
posameznega podjetja so odvisne tako od njegove vloge v pro-
dajni verigi, kot tudi njegove velikosti.
ČLANOM SVETUJE: Za natančno seznanitev z
morebitnimi obveznostmi svetujemo proučitev definicije gospodar-
skega subjekta ter trgovca iz Uredbe v vašem konkretnem primeru.
Evropska komisija je za podrobnejše informacije o Uredbi vzposta-
vila posebno spletno stran, pa tudi informacijski sistemza elektron-
sko vlaganje izjav o potrebni skrbnosti (due dilligence). Možne so
prijave v sistem, preko katerega bo v prihodnje mogoče pripraviti
elektronske izjave o potrebni skrbnosti, uporabnikom so na voljo
usposabljanja v organizaciji Evropske komisije. Za mikro, mala in
srednje velika podjetja veljajo manj stroga pravila, prilagojene in-
formacije zanje so objavljene naposebnem zavihku na spletni stra-
ni. Izdana so bila številna pojasnila in smernice Evropske komisije,
ki vsebujejo tudi nekatere poenostavitve. Vsa aktualna obvestila,
povezave in gradiva v povezavi z Uredbo najdete na spletni
strani TZS, pod zavihkom »Okolje«. Na TZS smo junija v sodelo-
vanju z Ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano izvedli
predstavitev vsebine Uredbe, članom je za interno uporabo na vo-
ljo ppt. predstavitev z dogodka, svoj interes ali vprašanja s tega
2
WWW.TZSLO.SI
področja pa lahko sporočite tudi na naš e-naslov: info@tzslo.si.
Na ravni EU in v okviru držav članic se zaradi dodatnih administrativ-
nih in drugih obremenitev, ki jih določila Uredbe prinašajo zavezan-
cem, sicer odvijajo številni pogovori o morebitnih potrebnih doda-
tnih poenostavitvah ali celo novem zamiku začetka uporabe, vendar
glede tega zaenkrat še ni bil dosežen dogovor, zato trenutno veljajo
obstoječi datumi začetka uporabe (30. 12. 2025 in 30. 6. 2026). O
nadaljnjem razvoju dogodkov bomo člane sproti seznanjali – za vsa
dodatna pojasnila je članom na razpolago Nika Pečevnik, tel.: 01
5898 214, e-naslov: nika.pecevnik@tzslo.si. N.P.
III DELOVNOPRAVNA ZAKONODAJA
Povračila stroškov v zvezi z delom in drugi prejemki – julij 2025
Povračila stroškov in druge prejemke v dejavnosti trgovine ure-
jajo:
Kolektivna pogodba dejavnosti trgovine Slovenije (Ur. l. RS, št.
52/18 s spremembami in dopolnitvami),
Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohod-
kov iz delovnega razmerja (Ur. l. RS, št. 140/06, s sprememba-
mi in dopolnitvami) – v nadaljevanju Uredba in
Uredba o povračilu stroškov za službena potovanja v tujino
(Ur. l. RS, št. 76/19 s spremembami in dopolnitvami) – v nada-
ljevanju: Uredba za tujino.
POMEMBNO:
KPDTS določa najnižje višine povračil stroškov in drugih pre-
jemkov, ki jih je delodajalec dolžan plačati delavcem.
Uredba določa višine povračil stroškov v zvezi z delom,
povračil stroškov v zvezi s službenim potovanjem in drugih
dohodkov, do katerih se ti ne vštevajo v davčno osnovo iz
delovnega razmerja.
Uredba za tujino določa višine dnevnic v $ ali €, ki predstavlja-
jo osnovo za izračun dnevnic za službeno potovanje v tujino.
POVRAČILA STROŠKOV – JULIJ 2025
Prevoz na delo in z dela
KPDTS
Povračilo stroškov prevoza na delo in z dela se izplačuje najmanj
v višini 85 % cene javnega prevoza ali v višini 0,20 EUR za vsak
polni km poti in največ v višini in pod pogoji, da se ti zneski ne
vštevajo v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja in
osnovo za plačilo prispevkov za socialno varnost.
Uredba
Povračilo stroškov za prevoz na delo in z dela se ne všteva v dav-
čno osnovo dohodka iz delovnega razmerja do višine 0,21EUR
za vsak polni kilometer razdalje med običajnim prebivališčem
in mestom opravljanja dela za vsak dan prisotnosti na delu, če
je mesto opravljanja dela vsaj en kilometer oddaljeno od deloje-
malčevega običajnega prebivališča.
Če je znesek, izračunan po prejšnjem odstavku za posamezni me-
sec nižji od 140,00 eurov, se v davčno osnovo dohodka iz delov-
nega razmerja pod pogoji iz prejšnjega odstavka ne všteva povra-
čilo stroškov prevoza na delo in z dela v višini 140 eurov mesečno.
Prehrana med delom
KPDTS
Višina povračila stroška za prehrano med delom znaša najmanj
7,04 EUR za dneve prisotnosti na delu.
Uredba
Povračilo stroškov za prehrano med delom se ne všteva v davčno
osnovo dohodka iz delovnega razmerja, za vsak dan, ko je delo-
jemalec na delu prisoten štiri ure ali več, do višine 7,96 EUR.
Če je delojemalec na delu prisoten deset ur ali več, se za ta
dan, poleg povračila stroškov za prehrano med delom v skladu
s prejšnjim odstavkom, v davčno osnovo dohodka iz delovnega
razmerja ne všteva povračilo stroškov za prehrano med delom do
višine 0,99 EUR za vsako dopolnjeno uro prisotnosti na delu
po osmih urah prisotnosti na delu.
Službena potovanja - dnevnice
V Republiki Sloveniji:
KPDTS
trajanje službenega potovanja v Sloveniji nad 6 do 8 ur –
7,94 EUR;
trajanje službenega potovanja v Sloveniji nad 8 do 12 ur
11,34 EUR;
trajanje službenega potovanja v Sloveniji nad 12 do 24 ur
22,40 EUR
in največ v višini in pod pogoji, da se ti zneski ne vštevajo v dav-
čno osnovo dohodka iz delovnega razmerja in osnovo za plačilo
prispevkov za socialno varnost.
Uredba
trajanje službenega potovanja v Sloveniji nad 6 do 8 ur –
9,69 EUR;
trajanje službenega potovanja v Sloveniji nad 8 do 12 ur
13,88 EUR;
trajanje službenega potovanja v Sloveniji nad 12 do 24 ur
27,81 EUR.
V tujini:
KPDTS = Uredba
trajanje službenega potovanja v tujini nad 14 do 24 ur - ne
všteva se dnevnica do višine zneska, ki je za posamezno
državo oziroma območje določen v predpisu Vlade Repu-
blike Slovenije, ki ureja povračila stroškov za službena poto-
vanja v tujino;
trajanje službenega potovanja v tujini nad 8 do 14 ur - ne
všteva se dnevnica do višine 75 odstotkov zneska iz pred-
pisa Vlade;
trajanje službenega potovanja v tujini nad 6 do 8 ur - ne všte-
va se dnevnica do višine 25 odstotkov zneska iz predpisa
Vlade.
Uredba za tujino
DRŽAVA/MESTO
ZNESEK DNEVNICE
v ameriških dolarjih ($)
ali eurih (€)
Albanija 40 €
Andora 40 €
Armenija 40 €
Avstralija 60 $
Avstrija 55 €
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Azerbajdžan 40 €
Belgija 63 €
Belorusija 40 €
Bolgarija 40 €
Bosna in Hercegovina 40 €
Ciper 40 €
Češka 40 €
Črna gora 40 €
Danska 55 €
Estonija 40 €
Finska 55 €
Francija 55 €
Grčija 40 €
Gruzija 40 €
Hrvaška 40 €
Irska 55 €
Islandija 55 €
Italija 55 €
Japonska 100 $
Kanada 60 $
Kitajska 44 $
Kosovo 40 €
Latvija 40 €
Lihtenštajn 55 €
Litva 40 €
Luksemburg 55 €
Madžarska 40 €
Malta 40 €
Moldavija 40 €
Monako 55 €
Nemčija 55 €
Nizozemska 55 €
Norveška 55 €
Nova Zelandija 60 $
Poljska 40 €
Portugalska 55 €
Romunija 40 €
Rusija 40 €
San Marino 40 €
Severna Makedonija 40 €
Slovaška 40 €
Srbija 40 €
Španija 55 €
Švedska 55 €
Švica 55 €
Turčija 40 €
Ukrajina 40 €
Vatikan 55 €
Združene države Amerike 60 $
Združeno kraljestvo Velike
Britanije in Severne Irske
55 €
Druge države 50 $
Hongkong 70 $
Moskva 80 €
Peking 90 $
Sankt Petersburg 80 €
Šanghaj 90 $
Službena potovanja – prevoz
KPDTS = Uredba
Povračilo stroškov prevoza na službenem potovanju se ne všte-
va v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja do višine
dejanskih stroškov za prevoz z javnimi prevoznimi sredstvi, za
prevoz, ki se izvaja z osebnim avtomobilom ali kombiniranim vo-
zilom v komercialne namene, ali za najem osebnega avtomobila.
Za povračilo stroškov prevoza na službenem potovanju se šteje
tudi povračilo stroškov za takse (letališke takse, peronske kar-
te in podobno), povračilo stroškov za gorivo, če se uporablja
službeno vozilo, cestnine in parkirnine ter povračilo stroškov
za prevoz in prenos stvari oziroma prtljage.
V primeru, da delojemalec uporablja lastno prevozno sredstvo,
se povračilo stroškov prevoza na službenem potovanju ne všteva v
davčno osnovo do višine 0,43 EUR za vsak prevožen kilometer.
Povračilo stroškov prevoza na službenem potovanju se ne všteva
v davčno osnovo, če je dokumentirano s potnim nalogom in z
računi. Iz potnega naloga mora biti razvidna odobritev delodajal-
ca za posamezno vrsto prevoza.
DRUGI PREJEMKI
Jubilejna nagrada
Zneski po KPDTS so enaki zneskom po Uredbi
Jubilejna nagrada se ne všteva v davčno osnovo dohodka iz de-
lovnega razmerja do višine:
30 % zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v Sloveniji,
preračunane na mesec, za 10 let delovne dobe = 718,48 EUR
45 % zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v Slo-
veniji, preračunane na mesec, za 20 let delovne dobe =
1.077,71 EUR
60 % zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v Slo-
veniji, preračunane na mesec, za 30 let delovne dobe =
1.436,95 EUR
75 % zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v Slo-
veniji, preračunane na mesec, za 40 let delovne dobe =
1.796,19 EUR
Pri določanju zneska povprečne letne plače zaposlenih v Slove-
niji se upošteva podatek Statističnega urada Republike Sloveni-
je. Znesek povprečne mesečne bruto plače za leto 2024 znaša
2.394,92 EUR (Uradni list RS, št. 12/25).
4
WWW.TZSLO.SI
Solidarnostna pomoč
KPDTS
Znesek solidarnostne pomoči v primeru smrti delavca, ki pripa-
da njegovim ožjim družinskim članom, se izplača najmanj v višini
700 EUR, vendar največ do višine in pod pogoji, da se ti zneski
ne vštevajo v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja in
osnovo prispevkov za socialno varnost.
Znesek solidarnostne pomoči, ki pripada delavcuv primeru smrti
ožjega družinskega člana delavca, se izplača najmanj v višini
350 EUR, vendar največ do višine in pod pogoji, da se ti zneski
ne vštevajo v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja in
osnovo prispevkov za socialno varnost.
Uredba
Solidarnostna pomoč se ne všteva v davčno osnovo dohodka iz
delovnega razmerja:
v primeru smrti delojemalca ali njegovega družinskega člana
do višine 5.000 EUR;
v primeru težje invalidnosti ali daljše bolezni delojemalca ter
elementarne nesreče ali požara, ki prizadene delojemalca, do
višine 2.000 EUR.
Za solidarnostno pomoč se šteje tudi povračilo stroškov pogreba
v primeru smrti delojemalca. B.K.
Pravilnik o dopolnitvah Pravilnika o zahtevah za zagotavljanje varnosti in zdravja
delavcev na delovnih mestih
Obveščamo vas, da je v Uradnem listu RS, št. 53/25, objavljen
Pravilnik o dopolnitvah Pravilnika o zahtevah za zagotavlja-
nje varnosti in zdravja delavcev na delovnih mestih, ki je začel
veljati dne 12. 7. 2025. 
Dela na prostem (tudi na gradbiščih) se lahko skladno s pravilnikom
pri temperaturi zraka višji od 30 stopinj Celzija izvajajo samo pod po-
gojem, da imajo delavci na vsake dve do tri ure zagotovljene najmanj
petnajstminutne prekinitve dela in brezplačne brezalkoholne napitke.
V času prekinitev dela mora delodajalec v največji možni meri
delavcem zagotoviti zaščito pred neugodnimi vremenskimi vpli-
vi. Če delavci opravljajo dela na prostem v jasnem in sončnem
vremenu, jim mora delodajalec zagotavljati ustrezno zaščito pred
vplivi sonca.
OBVEŠČA: V primerjavi s prvotnim predlogom do-
polnitev pravilnika, je sprejeta verzija bistveno bolj ugodna za
delodajalce ter tudi izvedljivejša v praksi, kar je bil ključen cilj
prizadevanj Trgovinske zbornice Slovenije, katere predstavniki
smo v okviru pogajalske skupine podali številne pisne in ustne
pripombe k predlogu dopolnitev pravilnika, ki so bile v večji meri
tudi upoštevane. Dopolnitev pravilnika se nanaša na delovna
mesta na prostem pri temperaturi zraka višji od 30 stopinj Celzija,
kar pomeni, da so bila iz prvotnega predloga črtana dela na
delovnih mestih na prostem pri temperaturi zraka nižji od
-5 stopinj Celzija ter vsi s tem povezani ukrepi (zagotavljanje
ogrevanih prostorov za odmore ter zagotavljanje brezplačnih bre-
zalkoholnih toplih napitkov za delavce).
Prav tako glede na prvotni predlog pri temperaturah zraka viš-
jih od 30 stopinj Celzija ni potrebno zagotavljati ohlajenih pro-
storov (največ 25 stopinj Celzija), kar bi bilo zelo težko ali celo ne-
izvedljivo pri prodaji na stojnicah, na tržnicah, na sejmih ipd., kjer
ni na voljo prostorov niti elektrike, na kar smo še posebej opozar-
jali. Delavcem je potrebno zagotavljati najmanj petnajstminutne
prekinitve dela najmanj na vsaki dve do tri ure (prej točno na
dve uri), pri čemer je bila upoštevana tudi ta pripomba TZS,
da je potrebno delodajalcem omogočiti časovni razpon za
zagotavljanje tega ukrepa, kar je lahko zelo pomembno, da se
dokonča določeno delovno opravilo brez prekinitev.
Ob tem vas obveščamo, da se septembra nadaljuje delo
pogajalske skupine v zvezi z zakonodajo, ki ureja varnost
in zdravje pri delu na začasnih in premičnih gradbiščih ter
zdravstvene preglede delavcev. V jesenskem času naj bi se
na ravni ESS pričele tudi razprave v povezavi s problematiko
bolniških odsotnosti in prezentizma. Lepo vas vabimo, da nam
tekom poletja posredujete vsa vaša stališča, mnenja in predloge
– kontakt: karmen.fortuna@tzslo.si v povezavi z omenjenimi
vsebinami. K.F.
III ŽIVILA
Vabilo na delavnico za podjetja o izboljševanju sestave živil in uporabi sodobnih orodij
v ta namen
Vljudno vas vabimo na brezplačno delavnico za podjetja o iz-
boljševanju sestave živil in uporabi sodobnih orodij v ta na-
men, v okviru programa »ZaUpam - podpora trgovskim podjetjem
za dodatno izboljšanje sestave živil in spodbujanje zdravih izbir«,
ki bo potekala v fizični in spletni obliki, in sicer:
fizična delavnica na TZS, velika sejna soba, Dunajska ces-
ta 167, Ljubljana dne 23. 9. 2025 ob 9.00 uri,
spletna delavnica – ZOOM dne 30. 9. 2025 ob 9.00 uri.
Na delavnici vam bomo prikazali uporabo orodja NutriBase in
posebnega zavihka NutriForm, ki je namenjeno izboljševanju
sestave živil. NutriForm vključuje pet modelov za profiliranje ži-
vil: Nutri-Score, FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po sprejemu naci-
onalnega predpisa pa bo aktivirana tudi možnost profiliranja po
kriterijih za uporabo znaka »Dobra izbira«. Preko informacijskega
sistema NutriBase in digitalnega orodja NutriForm lahko tudi de-
lite informacije o hranilni sestavi vaših živilskih izdelkov na portal
in aplikacijo »VešKajJeš?«, ki obsega že preko 45.000 izdelkov.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
V drugem delu delavnice vas bomo seznanili z razpoložljivimi
informacijami glede predloga Uredbe o uporabi znaka »Dob-
ra izbira« za lažje prepoznavanje živila z ugodno prehransko
sestavo, ki je v zaključni fazi priprave na pristojnem Ministrstvu
za zdravje.
Delavnico bomo izvedli v sodelovanju z Inštitutom za nutricio-
nistiko in Institutom »Jožef Stefan«, ki sta partnerja v programu
»ZaUpam - podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje
sestave živil in spodbujanje zdravih izbir«.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačna delavnica za podjetja o izboljševanju sestave živil in uporabi sodobnih orodij v ta namen – 23. 9. 2025, velika sejna
soba TZS, Ljubljana (fizična delavnica)
b) Brezplačna delavnica za podjetja o izboljševanju sestave živil in uporabi sodobnih orodij v ta namen – 30. 9. 2025, on-line
(spletna delavnica)
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
3. E-naslov:
4. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
Program:
9.00 – 9.10
Uvodni pozdrav in predstavitev programa ZaUpam
Mija Lapornik, vodja programa in izvršna direktorica, Trgovinska zbornica Slovenije
9.10 – 10.10
Izboljševanje sestave živil in uporaba sodobnih orodij v ta namen – predstavitev uporabe orodja
NutriBase in NutriForm
dr. Igor Pravst, direktor, Inštitut za nutricionistiko
prof. dr. Barbara Koroušić Seljak, Odsek za računalniške sisteme, Institut »Jožef Stefan«
10.10 – 10.30
Predstavitev informacij glede novega znaka »Dobra izbira« za lažje prepoznavanje živila z ugodno
prehransko sestavo – predpis v pripravi
Mija Lapornik, vodja programa in Karmen Fortuna, Trgovinska zbornica Slovenije
10.30 – 10.40 Vprašanja in odgovori
Kotizacije NI! Vljudno vabljeni k prijavi preko spodnje prijavnice,
ki nam jo posredujete na e-naslov: info@tzslo.si ali preko spletne
strani TZS: www.tzslo.si – zavihek Akademija TZS, pri čemer izbe-
rete prijavo na fizično delavnico ali na spletno delavnico.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
6
WWW.TZSLO.SI
III NEŽIVILA
Odgovori Ministrstva za okolje, podnebje in energijo - poglavje VIII Uredbe EU
2023/1542 - ravnanje z odpadnimi baterijami
Glede na prejeta vprašanja članov o izvajanju poglavja VIII (rav-
nanje z baterijami) Uredbe EU 2023/1542 o baterijah in odpadnih
baterijah, bliža se namreč časovni rok iz uredbe, smo na ravni TZS
pridobili naslednja pojasnila pristojnega ministrstva za navedeno
tematiko, ki jih objavljamo v nadaljevanju, kot sledi:
»Poglavje VIII Uredbe EU 2023/1542 - ravnanje z od-
padnimi baterijami
Na Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (v nadaljnjem be-
sedilu MOPE) ste dne 16. 6. 2025 in nato še 27. 6. 2025 poslali
dopis (elektronsko sporočilo), v katerem ste zaprosili za pojasnilo
glede prenosa poglavja VIII Uredbe (EU) 2023/1542 o baterijah in
odpadnih baterijah v slovenski pravni red in zastavili vprašanja
vezana na dotično poglavje, kot sledi:
Ali bo kateri od členov v navedenem poglavju prenesen v
nacionalno zakonodajo direktno tj. ne bo razdelan v do-
datnem izvedbenem predpisu? Če ja, kateri člen(i)? In ali
se že uporablja oziroma ali se aktivno pripravljamo na nje-
govo uporabo že zdaj? (Ad1)
Ali je kateri že prenesen v nacionalno zakonodajo (npr. z
Uredbo o izvajanju uredbe (EU) o baterijah in odpadnih
baterijah)? Če ja, kateri člen(i)? Ter s katerim dokumentom
je bil prenesen in od kdaj je ta v veljavi? (Ad2)
Kakšna je realna verjetnost da bodo členi, ki bodo šele
razdelani z dodatnim izvedbenim predpisom, v kolikor je
ta predviden, dejansko v uporabi od 18. avgusta 2025?
(Ad3)
Kakšne bodo posledice za podjetja, če Poglavje VIII ozi-
roma njegovi posamezni členi ne bodo v uporabi od
18. avgusta 2025? (Ad4).
V zvezi z vašim osnovnim vprašanjem, glede prenosa poglavja
VIII Uredbe (EU) 2023/1542 o baterijah in odpadnih baterijah v
slovenski pravni red vam podajamo sledečo razlago.
Uredba (EU) 2023/1542 o baterijah in odpadnih baterijah se ne-
posredno uporablja v vseh državah članicah EU, vendar določene
določbe navedene uredbe za njeno izvajanje zahtevajo pravne
podlage, ki jih je potrebno zagotoviti z nacionalno zakonodajo.
Uredbe (EU) se praviloma ne prenašajo v nacionalno zakonoda-
jo, za njihovo izvajanje pa morajo biti z nacionalno zakonodajo
zagotovljene ustrezne pravne podlage. V zadevnem primeru pa
bo, poleg zagotovitve izvajanja uredbe, potrebno zagotoviti tudi
prenos določenih določb glede pravil ravnanja z odpadnimi bate-
rijami v nacionalno zakonodajo.
V Sloveniji je izvajanje večine Uredbe (EU) 2023/1542 zagotovlje-
no z Uredbo o izvajanju Uredbe (EU) o baterijah in odpadnih ba-
terijah (Uradni list RS, št. 83/24 in 87/24), z izjemo poglavja VIII.
To se prične uporabljati z 18. avgustom 2025, do takrat (v skladu
z določbami Uredbe (EU) 2023/1542 – točka c drugega odstavka
96. člena uredbe) ostajajo v veljavi določbe Direktive 2006/66/
ES, kot so implementirane z Uredbo o ravnanju z baterijami in
akumulatorji ter odpadnimi baterijami in akumulatorji.
MOPE je pristopilo k pripravi ustreznih rešitev za izvajanje poglav-
ja VIII uredbe v slovenskem pravnem redu. Za izvajanje poglav-
ja VIII bo pripravljen dodatni izvedbeni predpis. Zaradi ustavne
presoje podpoglavja »Sistem PRO« v Zakonu o varstvu okolja
(ZVO-2), ki vsebuje prenos zahtev krovne direktive o odpadkih,
glede minimalnih zahtev za sisteme PRO, v pravni red Republike
Slovenije, pa s tem predpisom Slovenija zamuja. Te minimalne
zahteve za sisteme PRO namreč vsebuje ali se sklicuje na njih
tudi Uredba (EU) 2023/1542. Osnutek dodatnega izvedbenega
predpisa, za izvajanje poglavja VIII bo pripravljen predvidoma čez
poletje, sledila bo javna obravnava osnutka predpisa, kjer bodo
imeli vsi deležniki možnost sodelovanja. Vse do sprejema novega
predpisa in do izteka prehodnega obdobja za uveljavitve sistema
v skladu z zadevnim predpisom bo ravnanje z odpadnimi baterija-
mi potekalo v skladu z obstoječo nacionalno zakonodajo.
Glede na navedeno in na kompleksnost vsebine ter obseg pot-
rebnih prilagoditev vseh segmentov sistema izvajanje poglavja
VIII uredbe od 18. avgusta 2025 realno ne bo mogoče v celoti.
Vseeno pa si prizadevamo, da bodo ključne rešitve oblikovane v
najkrajšem možnem času, deležniki pa bodo z njimi seznanjeni v
postopkih sodelovanja javnosti.
AD1
Poglavje VIII Uredbe (EU) 2023/1542 (Ravnanje z odpadnimi ba-
terijami), vsebuje določbe, ki se neposredno uporabljajo, ker gre
za uredbo (ni potrebna transpozicija kot pri direktivah), ampak
zahtevajo nacionalne izvedbene mehanizme, določbe, ki pa so v
veliki meri pogojene (ali celo eksplicitno določene) s sprejemom
delegiranih in izvedbenih aktov (sekundarne zakonodaje) Evrop-
ske komisije.
Pri poglavju VIII uredbe, gre za področje, ki je vsebinsko in sis-
temsko zelo obsežno ter v veliki meri še v fazi oblikovanja, tako
na ravni EU kot tudi na nacionalni ravni. Za izvajanje posameznih
določb so tako predvideni tudi dodatni akti sekundarne zakono-
daje, ki še niso sprejeti, zato trenutno ni mogoče potrditi, kateri
deli se bodo lahko prenesli v nacionalno zakonodajo neposredno,
brez dodatne razdelave v izvedbenem predpisu.
AD2
V zvezi z vašim vprašanjem pojasnjujemo, da določbe poglavja
VIII Uredbe (EU) 2023/1542, ki urejajo ravnanje z odpadnimi bate-
rijami, v slovenski pravni red trenutno še niso prenesene.
Uredba temelji na dvojni pravni podlagi (114. člen in 192. člen Po-
godbe o delovanju Evropske Unije), pri čemer se specifična pravi-
la za ravnanje z odpadki oziroma odpadnimi baterijami nanašajo
na člene 54 do 76, ki v celoti predstavljajo poglavje VIII. Nobeden
od teh členov doslej ni bil prenesen v pravni red Republike Slo-
venije z Uredbo o izvajanju Uredbe (EU) o baterijah in odpadnih
baterijah ali s katerim koli drugim nacionalnim predpisom.
Do ureditve vprašanj sistemske narave, ki vplivajo na instituci-
onalni okvir (vključno z registrom proizvajalcev, sistemom PRO,
vlogami pooblaščenih zastopnikov ipd.) in do vzpostavitve naci-
onalnih izvedbenih mehanizmov ter morebitne dodatne področ-
ne zakonodaje se v prehodnem obdobju še naprej uporabljajo
določbe Direktive 2006/66/ES, kot so bile prenesene v slovenski
pravni red.
AD3
Glede na kompleksnost vsebine in na obseg predvidenih prila-
goditev, posamezne določbe poglavja VIII v roku do 18. avgusta
2025 v praksi ne bodo v celoti v uporabi.
Ne glede na navedeno MOPE nadaljuje s pripravami rešitev z na-
menom, da bi bili ključni mehanizmi vzpostavljeni v najkrajšem
možnem času.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Jana Ogrinc, Primož Gorenc, Nika Pečevnik in Karmen Fortuna. Uporaba in objava
podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je
Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56
0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to
publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
III IZOBRAŽEVANJE
Sofinanciranje individualnih učnih pogodb v poklicnem in strokovnem izobraževanju
Pravice in obveznosti šole, dijaka in delodajalca pri praktičnem
usposabljanju z delom se na podlagi Zakona o poklicnem in stro-
kovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 79/06, 68/17, 46/19 in
53/24) določi z učno pogodbo, ki je lahko:
individualna učna pogodba, ki jo skleneta delodajalec in di-
jak ter njegovi straši oziroma zakoniti zastopnik ali
kolektivna učna pogodba, ki jo skleneta šola in delodajalec.
Dijak, ki ima sklenjeno individualno učno pogodbo, opravi enkrat
v času praktičnega usposabljanja z delom, praviloma v drugem
letniku, vmesni preizkus. Z vmesnim preizkusom se preveri prak-
tična usposobljenost dijaka in kako vodi predpisano dokumen-
tacijo. Ob tem se preveri tudi pogoje, v katerih poteka praktično
usposabljanje z delom in svetuje delodajalcu o nadaljnjem prak-
tičnem usposabljanju dijaka.
Dolžnosti delodajalca, ki sklene učno pogodbo, so zlasti, da:
dijaku omogoči usposabljanje za pridobitev poklicne izobrazbe,
skrbi, da bo dijak redno obiskoval šolo in druge obvezne obli-
ke izobraževalnega dela,
dijaku poleg počitnic v skladu s tem zakonom omogoči še naj-
manj šest prostih delovnih dni za pripravo na zaključni izpit,
dijaku izplačuje dogovorjeno nagrado,
dijaku zagotovi prehrano med delom ali mu izplača povračilo
stroškov za prehrano med delom,
skrbi za varnost pri delu in za zdravje dijaka,
dijaka seznani s predpisi o varnosti pri delu,
skrbi za dobre medsebojne odnose med delavci in dijaki,
nadzoruje, kako dijak vodi predpisano dokumentacijo o prak-
tičnem usposabljanju z delom,
izpolnjuje druge, s pogodbo dogovorjene obveznosti.
Dolžnosti dijaka so zlasti, da:
redno izpolnjuje svoje učne obveznosti,
redno obiskuje pouk in druge obvezne izobraževalne oblike,
se pri izobraževanju ravna po navodilih delodajalca in šole,
varuje poslovno tajnost delodajalca,
se ravna po predpisih o varstvu pri delu.
Izobraževalni program Trgovec predvideva 24 tednov praktič-
nega usposabljanja z delom (v nadaljevanju: PUD) pri delo-
dajalcu, pri čemer se obseg PUD v primeru individualne učne
pogodbe lahko podaljša na največ 53 tednov.
Praktično in teoretično izobraževanje dijaka sme trajati skupno
največ osem ur dnevno, vendar tedensko ne sme presegati z zako-
nom in kolektivno pogodbo določene tedenske delovne obvezno-
sti, zmanjšane za dve uri. Če traja teoretično izobraževanje v dne-
vu pet ur, isti dan ne sme biti praktičnega usposabljanja z delom pri
delodajalcu. Če praktično usposabljanje z delom traja strnjeno štiri
ali več ur dnevno, mora biti dijaku zagotovljeno v tem času najmanj
30 minut odmora. Dijaku, ki se izobražuje več kot devet mesecev,
mora biti zagotovljeno najmanj osem tednov počitnic v letu.
Pri praktičnem usposabljanju z delom, ki se izvaja pri deloda-
jalcu, se glede nočnega dela, odmorov in počitkov, opravičenih
odsotnosti z dela, posebnega varstva mladine ter disciplinske in
odškodninske odgovornosti, uporabljajo določbe zakona, ki ureja
delovna razmerja. Delodajalec lahko nalaga dijaku le tista dela, ki
zagotavljajo pridobitev poklicnih zmožnosti v skladu z izobraže-
valnim programom.
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport sofinancira poklicno
in strokovno izobraževanje za delodajalce, ki so z dijaki sklenili
individualno učno pogodbo. Sofinanciranje obsega materialne
stroške učnega mesta, nadomestilo prehrane v času praktičnega
izobraževanja, stroške prevoza ter delovno in zaščitno obleko.
Zbornica vodi register sklenjenih individualnih učnih pogodb,
zato delodajalce vljudno prosimo, da nam posredujete indivi-
dualne pogodbe, ki jih imate sklenjene neposredno z dijakom
(njegovimi starši oziroma zakonitimi zastopniki).
Za informacije glede verifikacije učnih mest, usposabljanja men-
torjev in sklepanja učnih pogodb se lahko obrnete na info@tzslo.
si ali 01 58 98 212/213. M.L., J.O.
AD4
V zvezi z vašim vprašanjem ocenjujemo, da v primeru, da do
18. avgusta 2025 vsi predvideni mehanizmi za izvajanje posa-
meznih določb poglavja VIII ne bodo vzpostavljeni ali operativ-
ni, to ne bi smelo pomeniti vakuuma v smislu odsotnosti obve-
znosti glede zagotavljanja ravnanja z odpadnimi baterijami. V
prehodnem obdobju se namreč še naprej uporabljajo določbe
Direktive 2006/66/ES, kot so implementirane v slovenski pravni
red, ki določajo osnovne obveznosti glede ravnanja z odpadnimi
baterijami. Določeni segmenti nove uredbe, ki za svoje izvajanje
zahtevajo vzpostavitev novih registrov, sistemov ali podrobnih
izvedbenih pravil, v praksi brez ustrezne pravne podlage ali pod-
porne infrastrukture ne bodo mogli začeti učinkovati.
V skladu z uredbo morajo države članice določiti tudi pravila o ka-
znih, ki se uporabljajo za kršitve uredbe, in sprejeti vse potrebne
ukrepe za zagotovitev, da se te kazni izvajajo. Tudi to bo določeno
šele z izvedbenim predpisom za izvajanje poglavja VIII uredbe.
Tudi v primeru Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o baterijah in
odpadnih baterijah (Uradni list RS, št. 83/24 in 87/24) je Repu-
blika Slovenija z njenim sprejemom zamujala, pa to ni imelo ne-
posrednih posledic za podjetja.
Ministrstvo se zaveda pomena pravočasnega sprejetja rešitev in
se temu ustrezno posveča, pri čemer pa je treba upoštevati, da
na nekatere vidike (vključno s postopki na Ustavnem sodišču v
primeru PRO) nacionalni organi nimajo neposrednega vpliva.
V zadevnem primeru je mnenje ministrstva zgolj pravno neobve-
zujoče mnenje, ki temelji izključno na podatkih, ki ste jih posre-
dovali.«
Vir: Povzeto po dopisu Ministrstva za okolje, podnebje in energi-
jo, številka 35405-1/2025-2570-14 z dne 7. 7. 2025. M.S.