1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
19. Strateška konferenca o trgovini »Potro-
šnik in trgovec v skupnih izzivih: kam nas
vodijo umetna inteligenca, novi ukrepi, ge-
ostrateške spremembe- 14. oktober
2025, Kongresni center Brdo pri Kranju
Že dolgo gospodarski svet ni doživljal tolikšnih sprememb in
negotovosti. Geostrateške in politične spremembe močno in ne-
predvidljivo vplivajo na dogajanja in razvoj. Na pohodu je zno-
va protekcionizem, spreminjanje poti dobavnih verig, valutni in
finančni pritiski… in trgovina pri tem nikakor ni izvzeta. Naspro-
tno, saj je prav porabnik tisti, ki na koncu občuti vse to. Prav zato
bomo na letošnji konferenci naslavljali vse aktualne teme: kam
nas usmerjajo novi ukrepi in neravnovesja, ki naslavljajo tako glo-
balne kot regionalne spremembe? Kako in na kakšen način z AI in
novimi tehnologijami v trgovini naprej? Predvsem pa, kako ohra-
njati, kljub vsem cenovnim in dobavnim pritiskom ugled trgovine,
motivacijo zaposlenih, zvestobo kupcev?
O vsem tem in še čem bomo razpravljali na že 19. Strateški kon-
ferenci o trgovini. Z uglednimi sogovorci in vsemi vami. Pridite in
soustvarite dogodek skupaj z nami.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 10. avgust 2025, št. 23/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
PROGRAM KONFERENCE
8:30 - 9:00 Registracija udeležencev
9:00 - 9:20
OTVORITEV KONFERENCE
mag. Mariča LAH, predsednica, Trgovinska
zbornica Slovenije
prof. dr. Tomaž TURK, dekan, Ekonomska
fakulteta, UL
9:20 – 10:00
SLOVESNA PODELITEV NAGRAD
TZS PODJETJEM ZA TRAJNOSTNO
POSLOVANJE
Nagovor
prof. dr. Lučka KAJFEŽ BOGATAJ, predsednica
Strokovne komisije za podelitev nagrad TZS za
trajnostno poslovanje podjetij
Nagrado bodo podelili:
mag. Mariča LAH, predsednica, Trgovinska
zbornica Slovenije
prof. dr. Lučka KAJFEŽ BOGATAJ, predsednica
Strokovne komisije za podelitev nagrad TZS za
trajnostno poslovanje podjetij
mag. Tanja BOLTE, generalna direktorica
Direktorata za okolje, Ministrstvo za okolje,
podnebje in energijo
10:00 – 10.10 Odmor
10:10 – 11:30
1. SEKCIJA: NOVE TEHNOLOGIJE
IZZIVAJO, AI ŠE BOLJ – TUDI V TRGOVINI
Alessandra BELLINI, nekdanja vodja
poslovanja s strankami (former CCO), Tesco
PLC, Velika Britanija
Peter MESAREC, direktor, SEOS GROUP d.o.o.
Burcu BEGIĆ, direktorica storitev za stranke, A1
SLOVENIJA, d.d.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK,
Ekonomska fakulteta, UL
11:30 – 11:40 Odmor
11:40 – 12:30
2. SEKCIJA: PORABNIKI V NOVIH
GEOSTRATEŠKIH IN TEHNOLOŠKIH
IZZIVIH: KAJ PRAVI REGIJA?
Kaj se dogaja v trgovini danes – in jutri?
Melanie SEIER LARSEN, izvršna direktorica
in partnerica, Lucija VIDIŠ ROIĆ, principal,
BOSTON CONSULTING GROUP
Robert SRAKA, izvršni direktor,
BIG BANG, d.o.o.
Simona BLAŽEVIĆ, operativni direktor,
KEA, d.o.o.
Gregor RUPNIK, direktor in partner,
CREATIM d.o.o.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK,
Ekonomska fakulteta, UL
12:30 – 13:30 Kosilo
13:30 – 14:10
3. SEKCIJA: UGLED TRGOVCA IN
MOTIVACIJA ZAPOSLENEGA – KAJ SE
LAHKO ŽE NAUČIMO?
Peter KEBRIČ, član poslovodstva LIDL Slovenija
in LIDL Hrvaška
Božidar PREVC, direktor, PREVC, saloni
pohištva, d.o.o.
dr. Rok STRITAR, ustanovitelj in prokurist,
KIBUBA d.o.o.
Moderira: mag. Monika LAPANJA, Center
poslovne odličnosti Ekonomske fakultete UL
14:10 – 14:20 Odmor
NPK Drogerist/drogeristka – rok za prijave: 20. oktober 2025
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
14:20 – 15:20 OKROGLA MIZA – TRGOVINA V
AKTUALNIH IZZIVIH GEOSTRATEŠKIH
SPREMEMB: KAKO SE USPEŠNO
PRILAGAJATI IN PAMETNO
ODLOČATI?
Matjaž HAN, minister, Ministrstvo za
gospodarstvo, turizem in šport
Marko KAJFEŽ, direktor družbe, HYUNDAI
AVTO TRADE d.o.o.
Jože KASTELIC, predsednik uprave,
KOVINTRADE d.d.
Samo KUPLJEN, direktor, BAUHAUS d.o.o., k.d.
Uroš LOZEJ, izvršni direktor za komercialo,
SPAR SLOVENIJA d.o.o.
14:20 – 15:20 Jože SMOLIČ, član uprave, PETROL d.d.
Moderira: mag. Mariča LAH, predsednica,
Trgovinska zbornica Slovenije
15:20 – 15:30 Zaključek konference
Vljudno vabljeni!
mag. Mariča LAH, l. r. prof. dr. Tomaž TURK, l. r.
Predsednica Trgovinske Dekan Ekonomske
zbornice Slovenije fakultete, UL
PRIJAVNICA IN POGOJI PRIJAVE
Prijavnica, splošni pogoji in pogoji prijave so objavljeni na spletni
strani TZS: www.tzslo.si. M.L., M.S., P.G.
Prispevek za dolgotrajno oskrbo bo prvič obračunan pri julijskih plačah oziroma
pokojninah
Namen uvedbe prispevka je vzpostavitev trajnega, stabilnega in
solidarnega financiranja sistema dolgotrajne oskrbe v Sloveniji.
Zavezanci za plačilo prispevka so:
delavciv višinienega odstotkabrutoplače,
delodajalciv višinienega odstotkabrutoplače,
upokojenciv višinienega odstotka netopokojnine,
samozaposleni in kmetje s prijavljeno dejavnostjo v viši-
nidveh odstotkovplače.
Obveznost plačila prispevka za obvezno zavarovanje za dolgo-
trajno oskrbo nastopi 1. julija 2025. Prvič bo prispevek obraču-
nan pri julijskih plačah oziroma pokojninah.
Prispevek za dolgotrajno oskrbo se plačuje ZZZS v posebno bla-
gajno za dolgotrajno oskrbo. Pobiranje prispevka se izvaja po
enakem postopku in na enak način kot pobiranje prispevkov za
obvezno zdravstveno zavarovanje.
Za zaposlene bo prispevek obračunanavtomatičnoob vsakem
izplačilu plače, enako kot prispevki za zdravstveno in pokojninsko
zavarovanje.
Za samozaposlene, kmete in osebe z dopolnilno dejavnostjo
(popoldanski s. p.) bo prispevek odmerjen in plačan enako kot
zdravstveni prispevki, torejprek mesečne obveznosti, ki jo ureja
Finančna uprava Republike Slovenije.
Za upokojence bo prispeveksamodejnoodtegnjenpri izplačilu
pokojnine.
Vir: Povzeto po spletni strani Ministrstva za solidarno prihodnost,
18.7.2025. M.L.
VABI: 35. brezplačna TRGOVINKO-va delovno-
pravna klepetalnica
Vljudno vas vabimo na 35. brezplačno TRGOVINKO-vo delov-
nopravno klepetalnico, ki bo potekala dne 18. 9. 2025 s pri-
četkom ob 13.00 uri preko spletne aplikacije ZOOM (trajanje
približno do 14.00 ure).
35. TRGOVINKO-vo delovnopravno klepetalnico organizira TZS.
Program:
1. del: Novosti oziroma predvidene novosti s področja delov-
nopravne zakonodaje ter varnosti in zdravja pri delu
Pravilnik o dopolnitvah Pravilnika o zahtevah za zagotavljanje
varnosti in zdravja delavcev na delovnih mestih (Uradni list
RS, št. 53/25),
informacije o poteku priprave nove zakonodaje s področja var-
nosti in zdravja pri delu na začasnih in premičnih gradbiščih,
in druge novosti.
Predstavitev bosta izvedli Barbara Krivic in Karmen Fortuna, prav-
ni svetovalki TZS.
Kotizacije NI! ZOOM povezavo na dogodek vam bomo na e-naslov,
ki ga boste navedli ob prijavi, poslali uro pred začetkom dogodka.
Naslednji termini TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice v
letu 2025:
16. oktober 2025 ob 13.00 uri
20. november 2025 ob 13.00 uri
VABI: Označite si preostala dva termina za leto
2025 v svojem koledarju in se nam pridružite! Ob tem vas
vabimo, da nam predlagate aktualne vsebine, saj želimo kle-
petalnico čim bolj prilagoditi potrebam naših članov in vas sez-
nanjati z vsebinami, ki jih potrebujete tako za učinkovito izvajanje
vsakodnevnih nalog kot tudi za načrtovanje poslovnih procesov v
prihodnje. B.K., K.F.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Novosti na področju poročanja o trajnostnosti
Obveščamo vas, da je bil v Državni zbor vložen predlog Zakona
o spremembi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o
gospodarskih družbah (EPA 2271-IX; v nadaljevanju: predlog za-
kona), s katerim se v slovenski pravni red prenaša tako imenovana
»Stop the clock« evropska direktiva (2025/794/EU). Navedena di-
rektiva odlaga datume uporabe nekaterih zahtev glede poroča-
nja o trajnostnosti in potrebne skrbnosti ter rok za prenos določb
o potrebni skrbnosti, ki so bili v Zakon o gospodarskih družbah
2
WWW.TZSLO.SI
(ZGD-1) vključeni ob koncu lanskega leta z novelo ZGD-1M. Obrav-
nava predloga zakona, do katerega lahko dostopate tudi preko
naše spletne strani www.tzslo.si, je predvidena po nujnem po-
stopku, rok za prenos direktive je namreč 31. 12. 2025.
»Stop the clock direktiva« je bila na ravni EU sprejeta aprila letos
v okviru prizadevanj Kompasa za konkurenčnost glede razbreme-
nitve podjetij regulativnih bremen tako, da se jim omogoči dovolj
časa za prilagoditev in pripravo na obveznosti glede poročanja o
trajnostnosti ter izvajanja trajnostnega skrbnega pregleda.
Na ta način je bil sprejet predlog Evropske komisije za odlog:
dveh letza začetek uporabe zahtev Direktive glede poroča-
nja podjetij o trajnostnosti (CSRD) za velika podjetja, ki še niso
začela poročati, kot tudi MSP, ki kotirajo na borzi in
enega letaza rok za prenos in prvo fazo uporabe (ki zajema
največja podjetja) Direktive o skrbnem pregledu v podjetjih
glede trajnostnosti (CS3D).
Za spremembe oziroma poenostavitve trenutne ureditve, ki za
podjetja predstavlja veliko administrativno obremenitev, si je
prizadevala tudi TZS tako na nacionalnem nivoju, kot tudi preko
informacij evropskemu združenju. 
Odlog bo omogočil čas za dogovor obistvenih spremembahCSRD
in CS3D, ki jih je prav tako predlagala Komisija kot del svežnja
Omnibus I o trajnosti - predlog druge direktive, ki je vsebinske na-
rave (dvig praga za zavezance, ipd.) je še v postopku na evropski
ravni, o vseh nadaljnjih dogajanjih vas bomo tekoče seznanjali.
Ob tem dodajamo, da je Evropska komisija 11. 7. 2025 sprejela
tudi ciljno usmerjene spremembe prvega sklopa Evropskih
standardov poročanja o trajnostnosti (ESRS) z nekaterimi hitri-
mi rešitvami oziroma tako imenovanimi »quick fix«. Namenjene so
zmanjšanju administrativnih in drugih bremen za podjetja, ki so
že morala poročati za leto 2024 (podjetja prvega vala).
Po podatkih Evropske komisije lahko v skladu s trenutnimi ESRS
podjetja, ki poročajo za poslovno leto 2024, med drugim izpustijo
informacije o pričakovanih finančnih učinkih nekaterih tveganj,
povezanih s trajnostjo. Sprememba »quick fix«, ki velja od poslov-
nega leta 2025, jim bo omogočila, da iste informacije izpustijo
tudi za poslovni leti 2025 in 2026, kar pomeni da tem podjetjem
ne bo treba poročati dodatnih informacij v primerjavi s poslovnim
letom 2024, predvidene pa so tudi nekatere druge poenostavi-
tve, povzetek sprememb lahko najdete tudi preko povezave na
naši spletni strani. N.P.
Na voljo je novo spletno interaktivno orodje za ocenjevanje tveganja OiRA
Obveščamo vas, da je Evropska agencija za varnost in zdravje
pri delu (EU-OSHA) objavila novospletno interaktivno orodje za
ocenjevanje tveganja (OiRA), da bi podjetjem pomagala oceniti in
obvladovati vse večja tveganja, povezana z delom v ekstremni
vročini in ekstremnem mrazu.
OrodjeOiRA za vročino in mraz, ki je na voljo samo v anglešči-
ni,učinkovito usmerja uporabnike, saj pomaga odkriti toplotne
nevarnosti in predlaga ukrepe, kot so prilagajanje urnikov dela,
zagotavljanje ustrezne osebne varovalne opreme, vzpostavitev
programov prilagajanja, usposabljanje delavcev, da prepoznajo
znake stresa zaradi vročine ali mraza. Poleg tega ima orodje tudi
funkcije za obravnavo posebnih potreb ranljivih delavcev.
Za dostop do spletnega orodja OiRA se je treba registrirati. Orod-
je je na voljo na povezavi: https://oira.osha.europa.eu/en.
Vir: Povzeto po spletni objavi na portalu »Varnost in zdravje pri
delu« z dne 15. 7. 2025. K.F.
Obdelava osebnih podatkov kandidatov za zaposlitev
V nadaljevanju vas seznanjamo z neobvezujočim mnenjem Infor-
macijskega pooblaščenca RS, ki je bil zaprošen za podajo mnenja
na vprašanje, ali potencialni delodajalci od kandidata za delov-
no mesto lahko zahtevajo določene osebne podatke že ob sami
prijavi na delovno mesto oziroma ali ne bi bilo bolje zahtevanih
dokazil, ki vsebujejo podatke, prinesti na razgovor za delovno
mesto, če bi do njega prišlo.
Neobvezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca RS
»Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nada-
ljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o
varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58.
členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z
dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih
podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi
Direktive 95/46/ES (Splošna uredba), ter 2. členom Zakona o in-
formacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 –
ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi
z vašim vprašanjem.
Delodajalec mora imeti za vsako obdelavo osebnih podatkov
kandidatov za zaposlitev, torej med drugim za njihovo zbira-
nje in uporabo, zakonito in ustrezno pravno podlago iz prvega
odstavka 6. in 9. člena Splošne uredbe. Vsi osebni podatki
kandidatov za zaposlitev, ki jih zahteva delodajalec, morajo
biti ustrezni, relevantni in omejeni na to, kar je potrebno za
namene, za katere se obdelujejo, kar med drugim pomeni,
da se zasledovanega namena z milejšimi sredstvi ne da do-
seči. V skladu z 29. členom ZDR-1 je pri sklepanju pogodbe
o zaposlitvi kandidat dolžan predložiti delodajalcu dokazila
o izpolnjevanju pogojev za opravljanje dela in ga obvestiti o
vseh njemu znanih dejstvih, pomembnih za delovno razmerje,
kot tudi o njemu znanih drugih okoliščinah.
Informacijski pooblaščenec uvodoma poudarja, da lahko podaja
neobvezujoča mnenja in pojasnila, ne sme pa izven konkretnih nad-
zornih ali drugih upravnih postopkov preverjati primernosti izbrane
pravne podlage ali namenov oziroma obsega obdelave osebnih po-
datkov v konkretnem primeru. Informacijski pooblaščenec v okviru
tega mnenja torej ne more in ne sme ocenjevati, katere konkretne
osebne podatke oziroma dokazila delodajalec potrebuje za oceno
ustreznosti konkretne prijave kandidata za zaposlitev.
Informacijski pooblaščenec pojasnjuje, da mora imeti upravljavec
(v konkretnem primeru delodajalec) za vsako obdelavo osebnih
podatkov kandidatov za zaposlitev, torej med drugim za njihovo
zbiranje in uporabo, zakonito in ustrezno pravno podlago iz
prvega odstavka 6. in 9. člena Splošne uredbe. Izbor ustrezne
pravne podlage za posamezno obdelavo je stvar ocene konkret-
nih okoliščin, odgovornost za izbiro pa nosi upravljavec (deloda-
jalec). Delodajalec mora pri zbiranju in obdelavi osebnih podat-
kov vedno izhajati iz načela najmanjšega obsega podatkov, ki
določa, da morajo biti pod pogojem, da obstaja pravna podlaga,
osebni podatki, ki se obdelujejo, ustrezni, relevantni in omejeni
na to, kar je potrebno za namene, za katere se obdelujejo. Na-
vedeno načelo pomeni, da je potrebno obdelovati samo toliko
osebnih podatkov, kolikor je nujno potrebno za dosego zakonite-
ga namena obdelave.
Področje delovnega prava je specialno urejeno v posebnih zako-
nih tako za javni kot tudi za zasebni sektor, tj. predvsem v Zakonu
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV) in Za-
konu o delovnih razmerjih (ZDR-1). Zaradi izrazite neenakosti moči
strank v delovnopravnih razmerjih oziroma zaradi varstva delav-
ca kot tudi kandidata, ki je v razmerju do delodajalca šibkejša
stranka, je zakonodajalec to področje uredil strožje. Zato na tem
področju praviloma obdelava osebnih podatkov na podlagi privo-
litve (točka (a) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe) pride v
praksi v poštev zgolj izjemoma in če lahko posameznik resnično
brez kakršnihkoli posledic za delovno razmerje privolitev odkloni.
Delodajalec lahko obdeluje tiste delavčeve osebne podatke, ki jih
določa ZEPDSV in v skladu z 48. členom ZDR-1 tiste osebne podat-
ke, za katere izkaže, da jih potrebuje zaradi uresničevanja pravic
in obveznosti iz delovnega razmerja ali v zvezi z delovnim razmer-
jem. Pri tem so mišljene pravice in obveznosti obeh, torej delavca
(in kandidata) ter delodajalca. V skladu z 28. členom ZDR-1 sme
delodajalec od kandidata zahtevati le predložitev dokazil o izpol-
njevanju pogojev za opravljanje dela in pri sklepanju pogodbe o
zaposlitvi ne sme od kandidata zahtevati podatkov o družinskem
oziroma zakonskem stanu, podatkov o nosečnosti, o načrtovanju
družine oziroma drugih podatkov, če niso v neposredni zvezi z
delovnim razmerjem. V skladu z 29. členom ZDR-1 pa je pri skle-
panju pogodbe o zaposlitvi kandidat dolžan predložiti delodajalcu
dokazila o izpolnjevanju pogojev za opravljanje dela in ga obve-
stiti o vseh njemu znanih dejstvih, pomembnih za delovno raz-
merje, kot tudi o njemu znanih drugih okoliščinah, ki ga kakorkoli
onemogočajo ali bistveno omejujejo pri izvrševanju obveznosti iz
pogodbe ali ki ogrožajo življenje oseb, s katerimi pri izvrševanju
svojih obveznosti prihaja v stik. Kandidat ni dolžan odgovarjati na
vprašanja, ki niso v neposredni zvezi z delovnim razmerjem.
V postopku izbire kandidatov za zaposlitev na razpisano delovno
mesto je treba rok hrambe dokumentacije praviloma določiti gle-
de na potek rokov za uveljavljanje pravic in upoštevaje morebitne
področne predpise. V skladu s petim odstavkom 200. člena ZDR-1
lahko neizbrani kandidat, ki meni, da je bila pri izbiri kršena zakon-
ska prepoved diskriminacije, v roku 30 dni po prejemu obvestila de-
lodajalca zahteva sodno varstvo pred pristojnim delovnim sodiščem.
Prvi odstavek 30. člena ZDR-1 določa, da mora delodajalec neiz-
branega kandidata v osmih dneh po zaključenem postopku izbire
pisno obvestiti o tem, da ni bil izbran. Delodajalec je dolžan ne-
izbranemu kandidatu na njegovo zahtevo vrniti vse dokumente,
ki mu jih je predložil kot dokaz za izpolnjevanje zahtevanih po-
gojev za opravljanje dela. Originalna dokazila se po poteku roka
za vložitev pravnega sredstva v skladu s 30. členom ZDR-1 vrne
neizbranemu kandidatu (če gre za originalna dokazila ali če kan-
didat to zahteva).
Podrobnejše informacije glede obdelave osebnih podatkov v
okviru delovnih razmerji so vam na voljo v Smernicah Informa-
cijskega pooblaščenca – Varstvo osebnih podatkov v delovnih
razmerjih.«
Vir: Povzeto po neobvezujočem mnenju Informacijskega poob-
laščenca RS, št. 07121-1/2025/859 z dne 10. 7. 2025. K.F.
III ŽIVILA
Odprava administrativnih ovir in upravnih bremen v živilskem sektorju v okviru ciljev
Kompasa za konkurenčnost
V začetku letošnjega leta je Evropska komisija predstavila Kom-
pas za konkurenčnost, na podlagi katerega je že bila in še bo v
prihodnje sprejeta vrsta predlogov za poenostavitev pravil, zmanj-
šanje regulativnega bremena in pospešitev upravnih postopkov,
da bi Evropa ponovno vzpostavila konkurenčnost, spodbujala
ugodno poslovno okolje in rast za podjetja ter postala privlačnej-
ša za naložbe. Eden od ciljev je tudi zmanjšanje administrativnih
(upravnih) bremen za vsa podjetja za 25 % ter za mikro, mala in
srednja podjetja (MSP) za 35%.
Evropsko trgovsko združenje EuroCommerce, katerega članica je
tudi Trgovinska zbornica Slovenije, nas je obvestilo, da Evropska ko-
misija (DG AGRI v sodelovanju z DG SANTE) vodi pregled in trenutno
išče predloge o specifičnih členih živilske zakonodaje, ki bi jih bilo
mogoče poenostaviti. Predlog poenostavitev zakonodaje (predvido-
ma v obliki omnibusa) se pričakuje do konca letošnjega leta.
S predlogi za poenostavitev zakonodaje v živilskem sektorju že-
limo k zgornjim ciljem prispevati tudi na Trgovinski zbornici Slo-
venije, zato vas vljudno pozivamo, da nam posredujete svoje
predloge za zmanjšanje administrativnih bremen (prekrivajo-
ča se, nepotrebna in nesorazmerna pravila, ki ustvarjajo ovire
za podjetja v Sloveniji in EU), ki izhajajo iz zakonodaje na ravni
EU na področju živilske zakonodaje (uredbe in direktive). Vse
vaše predloge nam lahko do začetka septembra 2025 posreduje-
te na e-naslov: karmen.fortuna@tzslo.si ali info@tzslo.si.
Zbrane predloge za poenostavitev EU zakonodaje bomo posredo-
vali na EuroCommerce ter Evropsko komisijo, po potrebi pa tudi
Ad hoc delovni skupini za poenostavitve zakonodaje in poglobitev
enotnega trga EU, ki z namenom oblikovanja stališč Republike Slo-
venije, deluje v okviru Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport.
Ob tej priložnosti vas seznanjamo, da naj bi Evropska komisija še
v letošnjem letu pristopila k reviziji Uredbe (EU) št. 1169/2011
Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2011 o zago-
tavljanju informacij o živilih potrošnikom, spremembah uredb
(ES) št. 1924/2006 in (ES) št. 1925/2006 Evropskega parlamenta
in Sveta ter razveljavitvi Direktive Komisije 87/250/EGS, Direkti-
ve Sveta 90/496/EGS, Direktive Komisije 1999/10/ES, Direktive
2000/13/ES Evropskega parlamenta in Sveta, direktiv Komisije
2002/67/ES in 2008/5/ES in Uredbe Komisije (ES) št. 608/2004,
zato so dobrodošli vsi predlogi za poenostavitve te uredbe in tudi
drugih predpisov EU s področja živil. K.F.
Vabilo na delavnico za podjetja o izboljševanju sestave živil in uporabi sodobnih orodij
v ta namen
Vljudno vas vabimo na brezplačno delavnico za podjetja o iz-
boljševanju sestave živil in uporabi sodobnih orodij v ta na-
men, v okviru programa »ZaUpam - podpora trgovskim podjetjem
za dodatno izboljšanje sestave živil in spodbujanje zdravih izbir«,
ki bo potekala v fizični in spletni obliki, in sicer:
fizična delavnica na TZS, velika sejna soba, Dunajska
4
WWW.TZSLO.SI
cesta 167, Ljubljana dne 23. 9. 2025 ob 9.00 uri,
spletna delavnica – ZOOM dne 30. 9. 2025 ob 9.00 uri.
Na delavnici vam bomo prikazali uporabo orodja NutriBase in
posebnega zavihka NutriForm, ki je namenjeno izboljševanju
sestave živil. NutriForm vključuje pet modelov za profiliranje ži-
vil: Nutri-Score, FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po sprejemu naci-
onalnega predpisa pa bo aktivirana tudi možnost profiliranja po
kriterijih za uporabo znaka »Dobra izbira«. Preko informacijskega
sistema NutriBase in digitalnega orodja NutriForm lahko tudi de-
lite informacije o hranilni sestavi vaših živilskih izdelkov na portal
in aplikacijo »VešKajJeš?«, ki obsega že preko 45.000 izdelkov.
V drugem delu delavnice vas bomo seznanili z razpoložljivimi
informacijami glede predloga Uredbe o uporabi znaka »Dob-
ra izbira« za lažje prepoznavanje živila z ugodno prehransko
sestavo, ki je v zaključni fazi priprave na pristojnem Ministrstvu
za zdravje.
Delavnico bomo izvedli v sodelovanju z Inštitutom za nutricio-
nistiko in Institutom »Jožef Stefan«, ki sta partnerja v programu
»ZaUpam - podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje
sestave živil in spodbujanje zdravih izbir«.
Program:
9.00 – 9.10
Uvodni pozdrav in predstavitev programa ZaUpam
Mija Lapornik, vodja programa in izvršna direktorica,
Trgovinska zbornica Slovenije
9.10 – 10.10
Izboljševanje sestave živil in uporaba sodobnih
orodij v ta namen – predstavitev uporabe orodja
NutriBase in NutriForm
dr. Igor Pravst, direktor, Inštitut za nutricionistiko
prof. dr. Barbara Koroušić Seljak, Odsek za
računalniške sisteme, Institut »Jožef Stefan«
10.10 – 10.30
Predstavitev informacij glede novega znaka
»Dobra izbira« za lažje prepoznavanje živila z
ugodno prehransko sestavo – predpis v pripravi
Mija Lapornik, vodja programa in Karmen Fortuna,
Trgovinska zbornica Slovenije
10.30 – 10.40 Vprašanja in odgovori
Kotizacije NI! Vljudno vabljeni k prijavi preko spodnje prijavnice,
ki nam jo posredujete na e-naslov: info@tzslo.si ali preko spletne
strani TZS: www.tzslo.si – zavihek Akademija TZS, pri čemer izbe-
rete prijavo na fizično delavnico ali na spletno delavnico.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačna delavnica za podjetja o izboljševanju sestave živil in uporabi sodobnih orodij v ta namen – 23. 9. 2025, velika sejna
soba TZS, Ljubljana (fizična delavnica)
b) Brezplačna delavnica za podjetja o izboljševanju sestave živil in uporabi sodobnih orodij v ta namen – 30. 9. 2025, on-line
(spletna delavnica)
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1386 z dne 15. julija
2025 o dovoljenju za pripravek iz endo-1,4-beta-ksilanaze,
proizvedene sTrichoderma reesei CBS 114044, kot krmni do-
datek za prašiče pitance, kokoši nesnice in manj pomembne
vrste perutnine (imetnik dovoljenja: AB Enzymes Finland Oy)
- UL EU, št. L 2025/1386 z dne 16. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1390 zdne 15.julija 2025
oizdaji dovoljenja za pripravek iz bakteriofagov PCMF/00069,
PCMF/00070, PCMF/00071 in PCMF/00097 kot krmni doda-
tek za perutnino (imetnik dovoljenja: Proteon Pharmaceuticals
S.A.) - UL EU, št. L 2025/1390 z dne 16. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1391 z dne 15. julija
2025 o popravku Izvedbene uredbe (EU) 2024/1186 glede
koncentracije metilevgenola veteričnem olju cimetovega lu-
bja - UL EU, št. L 2025/1391 z dne 16. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1392 z dne 15. julija
2025 oizdaji dovoljenja za pripravek iz 3-fitaze, ki jo proizvaja
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Komagataella phai CECT 13171, kot krmni dodatek za vrste
perutnine za pitanje ali za nesnice ali za razplod, manj po-
membne vrste perutnine za razplod, kokoši nesnice in prašiče
za pitanje vseh vrst iz družine prašičev (imetnik dovoljenja: Fer-
tinagro Biotech S.L.) - UL EU, št. L 2025/1392 z dne 16. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1395 z dne 15. ju-
lija 2025 o popravku in spremembi Izvedbene uredbe
(EU) 2020/997 glede pogojev dovoljenja za L-lizin, tekoč
(baza), kot krmni dodatek za vse živalske vrste - UL EU, št. L
2025/1395 z dne 16. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1400 z dne 16. julija
2025 odovoljenju za eterično olje poprove mete iz Mentha ×
piperitaL., eterično olje muškatne kadulje iz Salvia sclareaL.
in eterično olje žablja iz Salvia ocinalisL. kot krmne dodatke
za vse živalske vrste - UL EU, št. L 2025/1400 z dne 17. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1402 zdne 16.julija 2025
oizdaji dovoljenja za eterično olje čajevca iz Melaleuca alter-
nifolia (Maiden& Betche) Cheel kot krmni dodatek
za vse živalske vrste - UL EU, št. L 2025/1402 z dne 17. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1403 z dne 16. julija
2025 oizdaji dovoljenja za eterično olje španskega žajblja
iz Salvia ocinalis ssp. lavandulifolia (Vahl) Gams in eterično
olje sivke iz Lavandula angustifolia Mill. kot krmna dodatka za
vse živalske vrste - UL EU, št. L 2025/1403 z dne 17. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1417 z dne 17. julija
2025 odovoljenju za eterično olje španske vrste timijana iz
Thymbra capitata (L.) Cav. kot krmni dodatek za vse živalske
vrste - UL EU, št. L 2025/1417 z dne 18. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1418 z dne 17. julija
2025 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz endo-1,3(4)-be-
ta-glukanaze in endo-1,4-beta-ksilanaze, proizvedenih sTala-
romyces versatilis IMI CC 378536, kot krmni dodatek za vse
vrste perutnine, tekače, prašiče za pitanje in svinje (imetnik
dovoljenja: Adisseo France S.A.S.) ter razveljavitvi izvedbenih
uredb (EU) št.290/2014 in (EU) št.1138/2014 - UL EU, št. L
2025/1418 z dne 18. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1419 zdne 17.julija 2025
ospremembi izvedbenih uredb (EU)2020/148, (EU)2021/2094
in (EU)2023/1172 glede imena imetnika dovoljenja za krmne
dodatke - UL EU, št. L 2025/1419 z dne 18. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1423 z dne 17. julija
2025 ospremembi Izvedbene uredbe (EU) št.684/2014 glede
pogojev dovoljenja za pripravek iz kantaksantina kot krmni
dodatek za plemenske kokoši (imetnik dovoljenja: DSM Nutri-
tional ProductsLtd.) - UL EU, št. L 2025/1423 z dne 18. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1424 z dne 17. julija
2025 opodaljšanju dovoljenja za biotin in dva pripravka bi-
otina kot krmne dodatke za vse živalske vrste ter razveljavitvi
Izvedbene uredbe (EU)2015/723 - UL EU, št. L 2025/1424 z
dne 18. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1426 z dne 17. julija
2025 odovoljenju za pripravek iz Saccharomyces cerevisiae
CNCM I-1077 kot krmni dodatek za prežvekovalce (razen jag-
njet) in kamele, gojene za proizvodnjo mleka ali gojene za
razmnoževanje, mlade prežvekovalce za pitanje, razen telet
in jagnjet, mladiče kamel za pitanje in kopitarje, razen konjev
(imetnik dovoljenja: Lallemand SAS) ter spremembi Izvedbene
uredbe (EU)2020/149 glede pogojev dovoljenja za pripravek
iz Saccharomyces cerevisiae CNCM I-1077 kot krmni dodatek
za jagnjeta - UL EU, št. L 2025/1426 z dne 18. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1462 z dne 11. julija
2025 oregistraciji geografske označbe Kőszeg/Kőszegi (ZOP)
v registru Unije za geografske označbe v skladu z Uredbo
(EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/1462 z dne 18. 7. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1510 z dne 17. juli-
ja 2025 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado in Združene države
Amerike na seznamih tretjih držav, njihovih ozemelj ali obmo-
čij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk perutnine, zarodnega
materiala perutnine in svežega mesa perutnine vUnijo - UL
EU, št. L 2025/1510 z dne 18. 7. 2025.
Živali
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1422 z dne 17. julija
2025 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) 2016/1141 z na-
menom posodobitve seznama invazivnih tujerodnih vrst, ki
zadevajo Unijo - UL EU, št. L 2025/1422 z dne 18. 7. 2025. K.F.
III IZOBRAŽEVANJE
Nacionalna poklicna kvalifikacija Drogerist/drogeristka – rok za prijave: 20. 10. 2025
Na Trgovinski zbornici Slovenije bomo v novembru 2025 iz-
vedli postopek preverjanja in potrjevanja Nacionalne poklicne
kvalifikacije Drogerist/drogeristka ter vse zainteresirane kan-
didate vljudno vabimo k prijavi.
Preko pridobitve certifikata NPK Drogerist/drogeristka imajo
osebe, ki že opravljajo delo drogerista, možnost priznavanja
njihovih kompetenc in znanj, ki jih pridobivajo v procesu vse-
življenjskega učenja in preko različnih izobraževanj oziroma
usposabljanj pri delodajalcih. Prav tako lahko NPK pridobijo
iskalci zaposlitve, ki bodo s tem imeli večjo možnost zaposli-
tve pri delodajalcih v trgovinski dejavnosti.
V nadaljevanju vas seznanjamo s ključnimi informacijami glede
prijave in postopka.
Kaj je nacionalna poklicna kvalifikacija (NPK)?
Nacionalna poklicna kvalifikacija (NPK) je uradno potrdilo, s
katerim lahko oseba dokazuje svojo usposobljenost za opra-
vljanje določenega poklica. NPK kandidatu omogoča, da svoja
neformalno pridobljena znanja, ki jih je pridobil na primer med
opravljanjem poklica, s prostovoljnim delom, s prostočasnimi
dejavnostmi, z udeležbo v neformalnih programih izobraževanja
itd., potrdi. Za pridobitev NPK se po navadi odločajo osebe, ki
želijo napredovati na poklicni poti in so v življenju pridobile
različne poklicne kompetence, ki niso priznane in ovrednotene.
Kako pridobim NPK Drogerist/drogeristka?
Kandidat NPK pridobi v postopku ugotavljanja in potrjevanja
nacionalnih poklicnih kvalifikacij, ki se na splošno deli na tri
sklope:
1. prijava kandidata,
2. svetovanje kandidatu in priprava njegove osebne zbirne mape,
3. preverjanje in potrjevanje NPK.
Pogoji, ki jih mora izpolnjevati kandidat, ki želi pridobiti NPK
Drogerist/drogeristka
Kandidat lahko postane vsak, ki si želi pridobiti dokazilo o
usposobljenosti za opravljanje poklica.
Kandidat mora izpolnjevati zakonske omejitve:
je star najmanj 18 let, izjemoma pa tudi oseba, ki še ni stara
18 let, če ji je prenehal status vajenca ali dijaka in če izkazuje
ustrezne delovne izkušnje;
6
WWW.TZSLO.SI
izpolnjuje vstopne pogoje, določene s katalogom strokov-
nih znanj in spretnosti.
Pogoji za kandidate, določeni s katalogom strokovnih znanj
in spretnosti:
izobrazba najmanj na ravni SOK 2 (končana osnovna šola)
in
najmanj tri leta delovnih izkušenj s kateregakoli področja.
Izobrazbo kandidat dokazuje s spričevalom o končani osnovni
šoli. Delovne izkušnje kandidat dokazuje s potrdilom delodajalca
o delovni dobi in podrobnejšim opisom zahtevanih nalog za de-
lovno mesto, za katero je izdano potrdilo.
Načini preverjanja strokovnih znanj in spretnosti
1. Potrjevanje
V postopku svetovanja kandidat pripravi osebno zbirno mapo,
ki jo komisija ovrednoti in če je kandidat v njej predložil vero-
dostojna, veljavna in ustrezna dokazila o znanjih, spretnostih in
kompetencah iz poklicnega standarda, lahko komisija:
1. prizna znanja in spretnosti poklicnega standarda v celoti,
2. prizna znanja in spretnosti poklicnega standarda delno in dolo-
či tista znanja, spretnosti in kompetence, ki jih bo preverjala,
3. ne prizna nobenih znanj in spretnosti poklicnega standarda,
ker kandidat ne dokazuje nobenih znanj, spretnosti in kompe-
tenc iz poklicnega standarda, in bo preverjala smiselno celotni
poklicni standard.
Osebna zbirna mapa je mapa, v kateri so zbrana dokazila o
kandidatovih delovnih izkušnjah in neformalno ali priložno-
stno pridobljenih znanjih, ki se upoštevajo pri pridobivanju
NPK.
2. Preverjanje
Praktično preverjanje z zagovorom.
OBVEŠČA: Predstavitev postopka za pridobitev
NPK Drogerist/drogeristka bo potekala v ponedeljek, 1. sep-
tembra 2025 ob 14.00 uri preko platforme ZOOM. Vljudno
vabljeni k prijavi na predstavitveni dogodek preko spletne prijav-
nice na www.tzslo.si – zavihek »Akademija TZS«. Rok za prijavo
v postopek preverjanja in potrjevanja NPK, do katerega mo-
rate svetovalki TZS oddati prijavnico in osebno zbirno mapo,
se izteče 20. oktobra 2025. Potrjevanje in preverjanje s strani
komisije bo potekalo novembra 2025, pri čemer bo točen termin
objavljen naknadno.
Podrobnejše informacije glede postopka so vsem zainteresiranim
kandidatom na voljo na spletni strani TZS – zavihek Izobraževa-
nje – podzavihek NPK Drogerist/drogeristka ali preko kontaktne
osebe na TZS: Karmen Fortuna – karmen.fortuna@tzslo.si ali
01 58 98 218. K.F.
Javni razpis za dodelitev štipendij za deficitarne poklice za šolsko leto 2025/2026
Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Repu-
blike Slovenije je konec januarja 2025 objavil javni razpis za pri-
dobitev štipendije za deficitarne poklice za prihodnje šolsko
leto 2025/2026 v vrednosti 4.444.560 evrov. Vlogo je mogoče
oddati od 1. avgusta 2025 do 30. septembra 2025.
Štipendije so namenjene spodbujanju mladih za vpis v izobraže-
valne programe za poklice, za katere na trgu dela primanjkuje
kadra.
Tudi letos je cilj dodeliti štipendijo 1.000 štipendistom, mesečna
višina štipendije pa znaša 123,46 evra in se spreminja na podlagi
usklajevanja na način in v roku, ki velja za transferje, v skladu z
zakonom, ki ureja usklajevanje transferjev posameznikom in go-
spodinjstvom v Republiki Sloveniji.
Štipendijo za deficitarne poklice bodo v šolskem letu 2025/2026
lahko pridobili dijaki, ki bodo prvič vpisani v 1. letnik enega iz-
med v nadaljevanju navedenih izobraževalnih programov ter
izpolnjujejo še druge razpisne pogoje.
Letošnji nabor deficitarnih poklicev: izdelovalec kovinskih kon-
strukcij, inštalater strojnih inštalacij, oblikovalec kovin-orodjar,
strojni mehanik, avtokaroserist, avtoserviser, pek, mesar,
geostrojnik rudar, tapetnik, papirničar, steklar, kamnosek,
zidar, klepar-krovec, izvajalec suhomontažne gradnje, tesar, sli-
kopleskar-črkoslikar, pečar – polagalec keramičnih oblog, gos-
podar na podeželju, vrtnar, cvetličar, hortikulturni tehnik, goz-
dar, gastronom hotelir, dimnikar, tehnik steklarstva, geotehnik,
gastronomsko-turistični tehnik.
Dvojezični izobraževalni programi: predšolska vzgoja (IS), ki se
izvaja v italijanskem jeziku, ekonomski tehnik (IS), ki se izvaja v
italijanskem jeziku, računalničar (IS), ki se izvaja v italijanskem
jeziku, oblikovalec kovin-orodjar (IS), ki se izvaja v italijanskem
jeziku, avtoserviser (IS), ki se izvaja v italijanskem jeziku, gastro-
nom hotelir (IS), ki se izvaja v italijanskem jeziku, električar (DV), ki
se izvaja v madžarskem jeziku, ki se izvaja v madžarskem jeziku,
inštalater strojnih inštalacij (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku,
avtoserviser (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku, pečar-polaga-
lec keramičnih oblog (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku, me-
hatronik operater (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku, gastro-
nom hotelir (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku, predšolska
vzgoja (DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku, ekonomski tehnik
(DV), ki se izvaja v madžarskem jeziku.
Vir: Povzeto po spletni objavi Javnega štipendijskega, razvojne-
ga, invalidskega in preživninskega sklada, julij 2025. K.F.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Poročilo o gibanju plač za maj 2025
Statistični urad Republike Slovenije je v Uradnem listu RS, št.
56/25, objavil Poročilo o gibanju plač za maj 2025:
Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Slove-
niji za maj 2025 je znašala 2.508,55 EUR in je bila za 0,5 %
nižja kot za april 2025.
Povprečna mesečna neto plača na zaposleno osebo v Slove-
niji za maj 2025 je znašala 1.592,31 EUR in je bila za 0,5 %
nižja kot za april 2025.
Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar–maj 2025
je znašala 2.484,40 EUR.
Povprečna mesečna neto plača za obdobje januar–maj 2025
je znašala 1.578,64 EUR.
Povprečna mesečna bruto plača za obdobje marec–maj 2025
je znašala 2.508,79 EUR. P.G.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov
(delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska
zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027
8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo
plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih za julij 2025
Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR
Prehodni davčni podračun Referenca
60 % PP** 3,5 PP***
1.436,95 8.382,22
2.394,92
Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 222,73 1.299,24
Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 127,17 741,83
Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 349,90 2.041,07
Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 91,39 533,11
Obvezni zdravstveni prispevek* pavšalni znesek 37,17 37,17
Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 94,26 549,87
Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 7,62 44,43
Skupaj prispevki za ZZ 230,44 1.164,58
Prispevek za dolgotrajno oskrbo* 2,00% 28,74 167,64
Skupaj prispevki za ZZ in za DO SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 259,18 1.332,22
Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,88 16,76
Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 2,01 11,74
Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,86 5,03
Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,87 16,77
Skupaj drugi prisp. 5,75 33,53
PRISPEVKI SKUPAJ 614,83 3.406,82
DŠ pomeni davčna številka zavezanca
* Povprečna mesečna bruto plača za leto 2024 (PP): 2.394,92 EUR
** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2024 znaša 60 % zadnje
znane povprečne letne plače: 60 % od 2.394,92 EUR = 1.436,95 EUR
*** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača naj-
več od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2):
2.394,92x 3,5 = 8.382,22 EUR
* Višina OZP od 1. 3. 2025 dalje je določena v višini 37,17 EUR (Uradni list RS, št.
12/25)
* Prispevek za DO se plačuje za obdobje od 1. 7. 2025 dalje
Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost
(POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu
elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni,
ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSV
najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani
najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec.
Vir: Ministrstvo za finance, Finančna uprava RS, julij 2025. K.F.
Statistični urad RS: Zaupanje potrošnikov je upadlo
Statistični urad RS ugotavlja, da so se na mesečni ravni poslabša-
le vse štiri komponente, ki sestavljajo kazalnik zaupanja potrošni-
kov. Tudi večina preostalih kazalnikov, ki jih na SURS spremljajo,
je upadla. Po drugi strani pa so slovenski potrošniki precej bolj
optimistični glede večjih naložb.
Na mesečni ravni navzdol
Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov je bila julija 2025 za 2
odstotni točki nižja kot v juniju in za 4 odstotne točke pod dolgo-
letnim povprečjem.
Na mesečni ravni so se poslabšale vse štiri komponente tega
kazalnika: pričakovanja glede finančnega stanja v gospodinjstvu
za 4 odstotne točke, glede gospodarskih razmer v državi za 3
odstotne točke in glede večjih nakupov za 2 odstotni točki ter
mnenja o trenutnem finančnem stanju v gospodinjstvu prav tako
za 2 odstotni točki.
Upad tudi na medletni ravni
Kazalnik zaupanja potrošnikov se je v primerjavi s prejšnjim juli-
jem poslabšal za 3 odstotne točke.
Znižanje vrednosti kazalnika na medletni ravni so povzročila
bolj pesimistična pričakovanja potrošnikov glede gospodarskih
razmer v državi (upad za 8 odstotnih točk), finančnega stanja v
gospodinjstvu (za 4 odstotne točke) in večjih nakupov (prav tako
za 4 odstotne točke). Izboljšala so se le mnenja o trenutnem fi-
nančnem stanju v gospodinjstvu (za 2 odstotni točki).
Bolj optimistična pričakovanja, povezana z večjimi
naložbami
Oba kazalnika, ki ju SURS spremlja četrtletno, sta se v primerjavi
z aprilom izboljšala: pričakovanja glede obnove stanovanja za 6
odstotnih točk in pričakovanja glede nakupa ali gradnje stano-
vanja prav tako za 6 odstotnih točk. Poleg tega je drugi kazalnik
dosegel najvišjo vrednost, odkar ga spremljajo.
Vir: Povzeto po spletni objavi Statističnega urada RS z dne 23. 7. 2025.
K.F.