1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
19. Strateška konferenca o trgovini »Potro-
šnik in trgovec v skupnih izzivih: kam nas
vodijo umetna inteligenca, novi ukrepi, ge-
ostrateške spremembe- 14. oktober
2025, Kongresni center Brdo pri Kranju
Že dolgo gospodarski svet ni doživljal tolikšnih sprememb in
negotovosti. Geostrateške in politične spremembe močno in ne-
predvidljivo vplivajo na dogajanja in razvoj. Na pohodu je zno-
va protekcionizem, spreminjanje poti dobavnih verig, valutni in
finančni pritiski… in trgovina pri tem nikakor ni izvzeta. Naspro-
tno, saj je prav porabnik tisti, ki na koncu občuti vse to. Prav zato
bomo na letošnji konferenci naslavljali vse aktualne teme: kam
nas usmerjajo novi ukrepi in neravnovesja, ki naslavljajo tako glo-
balne kot regionalne spremembe? Kako in na kakšen način z AI in
novimi tehnologijami v trgovini naprej? Predvsem pa, kako ohra-
njati, kljub vsem cenovnim in dobavnim pritiskom ugled trgovine,
motivacijo zaposlenih, zvestobo kupcev?
O vsem tem in še čem bomo razpravljali na že 19. Strateški kon-
ferenci o trgovini. Z uglednimi sogovorci in vsemi vami. Pridite in
soustvarite dogodek skupaj z nami.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 10. september 2025, št. 26/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
PROGRAM KONFERENCE
8:30 - 9:00 Registracija udeležencev
9:00 - 9:20
OTVORITEV KONFERENCE
mag. Mariča LAH, predsednica, Trgovinska
zbornica Slovenije
prof. dr. Tomaž TURK, dekan, Ekonomska
fakulteta, UL
9:20 – 10:00
SLOVESNA PODELITEV NAGRAD
TZS PODJETJEM ZA TRAJNOSTNO
POSLOVANJE
Nagovor
prof. dr. Lučka KAJFEŽ BOGATAJ, predsednica
Strokovne komisije za podelitev nagrad TZS za
trajnostno poslovanje podjetij
Nagrado bodo podelili:
mag. Mariča LAH, predsednica, Trgovinska
zbornica Slovenije
prof. dr. Lučka KAJFEŽ BOGATAJ, predsednica
Strokovne komisije za podelitev nagrad TZS za
trajnostno poslovanje podjetij
mag. Tanja BOLTE, generalna direktorica
Direktorata za okolje, Ministrstvo za okolje,
podnebje in energijo
10:00 – 10.10 Odmor
10:10 – 11:30
1. SEKCIJA: NOVE TEHNOLOGIJE
IZZIVAJO, AI ŠE BOLJ – TUDI V TRGOVINI
Alessandra BELLINI, nekdanja vodja
poslovanja s strankami (former CCO), Tesco
PLC, Velika Britanija
Peter MESAREC, direktor, SEOS GROUP d.o.o.
Burcu BEGIĆ, direktorica naročniškega sektorja
A1, A1 SLOVENIJA, d.d.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK,
Ekonomska fakulteta, UL
11:30 – 11:40 Odmor
11:40 – 12:30
2. SEKCIJA: PORABNIKI V NOVIH
GEOSTRATEŠKIH IN TEHNOLOŠKIH
IZZIVIH: KAJ PRAVI REGIJA?
Kaj se dogaja v trgovini danes – in jutri?
Melanie SEIER LARSEN, izvršna direktorica
in partnerica, Lucija VIDIŠ ROIĆ, principal,
BOSTON CONSULTING GROUP
Robert SRAKA, izvršni direktor,
BIG BANG, d.o.o.
Simona BLAŽEVIĆ, operativni direktor,
KEA, d.o.o.
Klemen URBANČNIK, vodja projektne pisarne
in partner, CREATIM d.o.o.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK,
Ekonomska fakulteta, UL
12:30 – 13:30 Kosilo
13:30 – 14:10
3. SEKCIJA: UGLED: TRGOVEC – DO-
BAVITELJ IN MOTIVACIJA ZAPOSLE-
NEGA – KAJ SE LAHKO ŠE NAUČIMO?
Peter KEBRIČ, član poslovodstva LIDL Slovenija
in LIDL Hrvaška
Božidar PREVC, direktor, PREVC, saloni
pohištva, d.o.o.
dr. Rok STRITAR, ustanovitelj in prokurist,
KIBUBA d.o.o.
Zdravko POLJAŠEVIĆ, direktor, KREATIVNI
NAJEMI d.o.o.
Moderira: mag. Monika LAPANJA, Center
poslovne odličnosti Ekonomske fakultete UL
14:10 – 14:20 Odmor
Mednarodni dan ozaveščanja o odpadni hrani in izgubah hrane – 29. september 2025
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
14:20 – 15:20 Jože SMOLIČ, član uprave, PETROL d.d.
Moderira: mag. Mariča LAH, predsednica,
Trgovinska zbornica Slovenije
15:20 – 15:30 Zaključek konference
Vljudno vabljeni!
mag. Mariča LAH, l. r. prof. dr. Tomaž TURK, l. r.
Predsednica Trgovinske Dekan Ekonomske
zbornice Slovenije fakultete, UL
PRIJAVNICA IN POGOJI PRIJAVE
Prijavnica, splošni pogoji in pogoji prijave so objavljeni na spletni
strani TZS: www.tzslo.si. M.L., M.S., P.G.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Obveznost glede izbire slovenščine – objavljen seznam kategorij elektronskih
komunikacijskih in digitalnih odjemalnih naprav
V Uradnem listu RS, št. 68/25 z dne 5. 9. 2025, je objavljen Sklep
o določitvi seznama kategorij elektronskih komunikacijskih
in digitalnih odjemalnih naprav, ki so namenjene dostopu
do storitev informacijske družbe ali medijev (v nadaljevanju:
Sklep), ki ga je Vlada RS sprejela na podlagi drugega odstavka
15.a člena Zakona o javni rabi slovenščine (Uradni list RS, št.
86/04, 8/10 in 32/24) in je začel veljati 6. 9. 2025.
Ta sklep določa seznam kategorij elektronskih komunikacijskih
in digitalnih odjemalnih naprav, ki so namenjene dostopu do
storitev informacijske družbe ali medijev (v nadaljnjem besedi-
lu: naprave) ter so v prodaji na območju Republike Slovenije ali se
ponujajo potrošnikom na območju Republike Slovenije in morajo
imeti omogočeno izbiro slovenščine in uporabo slovenskega
črkopisa na način, da je funkcionalnost naprave enakovredna
funkcionalnosti naprave v drugih jezikih, katerih izbiro napra-
va omogoča. Obveznost se začne uporabljati 27. 10. 2025, če
gre za operacijske sisteme in grafične uporabniške vmesnike v
elektronskih napravah, oziroma 27. 10. 2026, če gre za govorne
uporabniške vmesnike v elektronskih napravah.
Kategorije naprav so:
osebni računalniki in prenosniki,
elektronske tablice in bralniki,
pametni mobilni telefoni,
pametni televizorji,
povezani avtomobili in avtomobilski deli (operacijski siste-
mi in grafični uporabniški vmesniki),
vmesniki za dostop do IPTV (set-top boxi).
Na TZS smo že tekom sprejemanja te zakonodaje, v okviru dela
delovnih teles TZS, opozarjali na dovolj dolge časovne roke, kar
je bilo v prehodnih določbah Zakona o spremembah in dopol-
nitvah Zakona o javni rabi slovenščine (Uradni list RS, št. 32/24
- ZJRS-B) tudi upoštevano na način, da so se podaljšali roki gle-
de na prvotno predlagane, ob navedenem pa se je za govorne
vmesnike omogočilo daljše prehodno obdobje. Ob sprejemanju
Sklepa je TZS uspela doseči tudi, da se seznam kategorij nana-
ša na izdelke, ki so namenjeni dostopu do storitev informacijske
družbe ali medijev, ne pa tudi širše, v primeru avtomobilov so
glede na sedanje možnosti implementacije v praksi vključeni v
tem sklepu grafični uporabniški vmesniki. Širitev seznama tudi na
druge široko potrošne izdelke, ki sploh niso namenjeni dostopu
do storitev informacijske družbe ali medijev, bi namreč podjetjem
v RS povzročila nesorazmerne obveznosti glede na to, da gre za
nacionalno zakonodajo ter ob upoštevanju obsega slovenskega
trga. M.S.
14:20 – 15:20 OKROGLA MIZA – TRGOVINA V
AKTUALNIH IZZIVIH GEOSTRATEŠKIH
SPREMEMB: KAKO SE USPEŠNO
PRILAGAJATI IN PAMETNO
ODLOČATI?
Matjaž HAN, minister, Ministrstvo za
gospodarstvo, turizem in šport
Marko KAJFEŽ, direktor družbe, HYUNDAI
AVTO TRADE d.o.o.
Jože KASTELIC, predsednik uprave,
KOVINTRADE d.d.
Samo KUPLJEN, direktor, BAUHAUS d.o.o., k.d.
Uroš LOZEJ, izvršni direktor za komercialo,
SPAR SLOVENIJA d.o.o.
Neobvezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca RS glede pridobitve podatkov o
zdravniških pregledih s strani delodajalca
V nadaljevanju vas seznanjamo z neobvezujočim mnenjem Infor-
macijskega pooblaščenca RS glede pridobitve podatkov o zdrav-
niških pregledih s strani delodajalca.
Mnenje Informacijskega pooblaščenca RS
»Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nada-
ljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o
varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, 40/25 – ZIn-
fV-1; v nadaljevanju: ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679
Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu
posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pre-
toku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nada-
ljevanju: Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem
pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05, 51/07 – ZUstS-A; ZInfP)
posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vpra-
šanjem.
Delodajalec lahko od delavca ali njegovega osebnega zdrav-
nika pridobi splošne informacije o režimu in razlogih zdravlje-
nja (kamor spada tudi obisk / pregled / kontrola pri osebnem
zdravniku), a le, če je to potrebno za uresničevanje pravic in
obveznosti iz delovnega razmerja ali v zvezi z delovnem raz-
merjem.
Informacijski pooblaščenec uvodoma poudarja, da lahko podaja
neobvezujoča mnenja in pojasnila, ne sme pa izven konkretnih
nadzornih ali drugih upravnih postopkov preverjati primernosti
izbrane pravne podlage ali namenov oziroma obsega obdelave
osebnih podatkov v konkretnem primeru.
2
WWW.TZSLO.SI
Kot je Informacijski pooblaščenec že pojasnil v mnenjih št. 07121-
1/2024/1162 in št. 07121-1/2023/1608, mora imeti delodajalec za
zakonito obdelavo osebnih podatkov delavcev pravno podlago
iz 6. člena Splošne uredbe. V poštev pride tudi 48. člen Zakona
o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/13, s spremembami in
dopolnitvami, v nadaljevanju: ZDR-1). Čeprav iz vaših navedb ne
izhaja, ali gre za preverjanje v času bolniške odsotnosti, poja-
snjujemo, da delodajalec lahko od delavca ali njegovega oseb-
nega zdravnika pridobi splošne informacije o režimu in razlogih
zdravljenja (npr. podatek o predvidenem času odsotnosti in
podatke o režimu gibanja delavca med bolniško odsotnostjo, ka-
mor spada tudi obisk, pregled, kontrola pri osebnem zdravniku),
a le, če je to potrebno za uresničevanje pravic in obveznosti iz de-
lovnega razmerja ali v zvezi z delovnem razmerjem. Drugih infor-
macij pa delodajalec z vidika varstva osebnih podatkov delavca ni
upravičen niti zahtevati niti pridobiti.
Več o navedenem si lahko preberete v Smernicah o varstvu oseb-
nih podatkov v delovnih razmerjih.«
Vir: Povzeto po neobvezujočem mnenju Informacijskega poob-
laščenca RS, št. 07121-1/2025/1055 z dne 4. 9. 2025. K.F.
Sejem zaposlitveno-kariernih priložnosti Ljubljana
Zavod RS za zaposlovanje napoveduje enega največjih vses-
lovenskih zaposlitvenih in kariernih dogodkov, ki ga bodo že
drugo leto zapored organizirali v četrtek, 6. novembra 2025,
med 9. in 17. uro na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani.
Predstavilo se boveliko število razstavljavcev. Med njimi vrsta od-
ličnih delodajalcev iz različnih dejavnosti iz vse Slovenije ter ključ-
ne ustanove s področja zaposlovanja in kariernega svetovanja. Po-
nudili vam bodo tudi pester program z obsejemskimi aktivnostmi.
Udeležba jebrezplačna za vse obiskovalce in razstavljavce.
Obveščamo vas, da sta novica o dogodku in spletna prijavnica
za zainteresirane delodajalce, ki bi se želeli predstaviti na do-
godku, objavljeni na spletni strani ZRSZ. Delodajalci se lahko za
sodelovanje na sejmu prijavite do 1. oktobra 2025.
Vir: Povzeto po elektronskem obvestilu Zavoda RS za zaposlova-
nje z dne 3. 9. 2025. K.F.
VABI: 35. brezplačna TRGOVINKO-va delovno-
pravna klepetalnica
Vljudno vas vabimo na 35. brezplačno TRGOVINKO-vo delov-
nopravno klepetalnico, ki bo potekala dne 18. 9. 2025 s pri-
četkom ob 13.00 uri preko spletne aplikacije ZOOM (trajanje
približno do 14.30 ure).
35. TRGOVINKO-vo delovnopravno klepetalnico organizira TZS.
Program:
1. del: Predstavitev novega projekta TZS »TRGOVINKO nas
povezuje«
2. del: Novosti oziroma predvidene novosti s področja delov-
nopravne zakonodaje ter varnosti in zdravja pri delu
Pravilnik o dopolnitvah Pravilnika o zahtevah za zagotavljanje
varnosti in zdravja delavcev na delovnih mestih (Uradni list RS,
št. 53/25) – novosti glede delovnih mest na prostem v vročini,
informacije o poteku priprave nove zakonodaje s področja var-
nosti in zdravja pri delu na začasnih in premičnih gradbiščih,
predlog Zakona o konoplji za omejeno osebno uporabo – po-
sega v področje varnosti in zdravja pri delu,
in druge novosti.
Predstavitev bosta izvedli Barbara Krivic in Karmen Fortuna, prav-
ni svetovalki TZS.
Kotizacije NI! ZOOM povezavo na dogodek vam bomo na e-naslov,
ki ga boste navedli ob prijavi, poslali uro pred začetkom dogodka.
Naslednji termini TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice v
letu 2025:
16. oktober 2025 ob 13.00 uri
20. november 2025 ob 13.00 uri
VABI: Označite si preostala dva termina za leto 2025
v svojem koledarju in se nam pridružite!Ob tem vas vabimo, da
nam predlagate aktualne vsebine, saj želimo klepetalnico čim bolj
prilagoditi potrebam naših članov in vas seznanjati z vsebinami, ki jih
potrebujete tako za učinkovito izvajanje vsakodnevnih nalog kot tudi
za načrtovanje poslovnih procesov v prihodnje. B.K., K.F.
Brezplačno usposabljanje »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje
bremen v trgovini« - Ljubljana, 29. 9. 2025
Vljudno vas vabimo na brezplačno usposabljanje »Pravilno raz-
porejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v tr-
govini«, ki ga organizira Trgovinska zbornica Slovenije v sodelo-
vanju s Sindikatom delavcev trgovine Slovenije v okviru projekta
»TRGOVINKO nas povezuje«.
Usposabljanje bo potekalo v ponedeljek, 29. 9. 2025 med
10.00 in 12.00 uro v Ljubljani – Smelt, pritličje, sejna soba 1,
Dunajska cesta 160.
Usposabljanje je namenjeno poslovodjem/poslovodkinjam, vsem
prodajalkam in prodajalcem, ter vsem, ki se v praksi srečujete z
razporejanjem delovnega časa in ročnim premeščanjem bremen.
Na usposabljanju:
bo na praktičen način predstavljeno, kako pravilno razpo-
rejati delovni čas na podlagi veljavne zakonodaje in izva-
jati Pravilnik o zagotavljanju varnosti in zdravja delavcev
pri ročnem premeščanju bremen v trgovinski dejavnosti,
boste lahko zastavljali vprašanja, s katerimi se srečujete v
praksi,
boste pridobili dodatne kompetence in si z udeleženci iz-
menjali praktične izkušnje.
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
PROGRAM USPOSABLJANJA
9.30 – 10.00 Registracija udeležencev
10.00 – 10.15
Uvod
Predstavitev projekta »TRGOVINKO nas povezuje«
Barbara Krivic, vodja projekta in pravna svetovalka TZS
10.15 – 11.00
Zakonodajne podlage glede organizacije in
razporejanja delovnega časa ter ročnega
premeščanja bremen
Kako je urejen širši kraj opravljanja dela v trgo-
vinski dejavnosti?
Kako pravilno razporejati delavce, da zagotovite
ustrezne odmore in počitke?
Kdo lahko dela na nedelje in praznike?
Kakšne so pravne zahteve glede ročnega preme-
ščanja bremen?
Predava: ga. Barbara Krivic, univ. dipl. prav., vodja
projekta in pravna svetovalka TZS
11.00 – 11.45
Razporejanje delovnega časa in pomen ureditve
področja ročnega premeščanja bremen v praksi
Kako delavca razporedimo na delo na drugo loka-
cijo?
Kakšni so izzivi organizacije in razporejanja delov-
nega časa v času šolskih počitnic?
Kako postopati v praksi v primeru nepričakovane
odsotnosti delavca?
Kaj doprinesejo nova pravila pri ročnem premešča-
nju bremen v praksi?
Predava: ga. Tina Skubic, mag. manag., predsednica
SDTS
11.14 – 12.00 Razprava in zaključki
Kotizacije NI! Izkoristite priložnost in se nam pridružite! B.K.
PRIJAVNICA
na dogodke v okviru projekta »TRGOVINKO nas povezuje«
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) 35. brezplačna TRGOVINKO-va delovnopravna klepetalnica – 18. 9. 2025, on-line
b) Brezplačno usposabljanje »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini« – Ljubljana, 29. 9. 2025
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
Projekt »TRGOVINKO nas povezuje« sofinancirata Republika Slovenija Ministr-
stvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz
ESS+. Projekt se sofinancira iz PEKP 2021–2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in
vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne
naloge 6 »Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4
»Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktiv-
nega in zdravega staranja ter zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja,
ki obravnava tveganje za zdravje (ESS+).
III ŽIVILA
Mednarodni dan ozaveščanja o odpadni hrani in izgubah hrane – 29. september 2025
Generalna skupščina Združenih narodov je29. septemberraz-
glasila zamednarodni dan ozaveščanja o izgubi hrane in od-
padni hrani. Letos obeležujemo šesti mednarodni dan ozave-
ščanja o izgubah hrane in odpadni hrani, ki ga bomo obeležili v
ponedeljek, 29. septembra 2025. Letošnja tema poziva k razširit-
vi in okrepitvi prizadevanj deležnikov za zmanjšanje izgub in od-
padne hrane kot ključnega elementa za zagotavljanje trajnostne
prehranske prihodnosti za vse.
V vseh členih verige preskrbe s hrano zavržemo velike količine
dragocene hrane. Leta 2023 smo v Sloveniji zavrgli 164.803 ton
hrane ali za 9odstotkov več kot leto prej. Največ odpadne hrane
je nastalo v gospodinjstvih (44odstotkov), v gostinstvu in strež-
bi hrane (34odstotkov), v proizvodnji hrane (13odstotkov) in v
dejavnosti trgovine z živili (9odstotkov). Prebivalec Slovenije je
zavrgel povprečno 78 kg hrane.
Netrajnostna poraba in pridelava hrane pušča negativne posle-
dice na okolju, v gospodarstvu in preskrbi s hrano. Zato je po-
membno, da se o tem informira in popravi netrajnostne modele
porabe in pridelave hrane ter s tem pripomore k boljšemu stanju
okolja, gospodarstva in preskrbe s hrano.
Evropska komisija je sprejela cilje, ki jih moramo države članice
doseči do konca leta 2030, in sicer:
4
WWW.TZSLO.SI
zmanjšanje za 10 odstotkov v proizvodnji,
zmanjšanje za 30 odstotkov na prebivalca v sektorju trgovi-
ne na drobno in potrošnji (restavracije, gostinske storitve in
gospodinjstva).
Več informacij, ki vam lahko koristijo za komunikacijo/informiranje
z vašimi deležniki in zaposlenimi, najdete na spletni strani »Naša
super hrana«. Ob tem vas seznanjamo, da je Trgovinska zbornica
Slovenije lansko leto izdala in javno objavila brezplačno elek-
tronsko publikacijo »Priporočila za zmanjšanje količin odpadne
hrane v trgovini«, s katero želimo predstaviti nekatere ukrepe,
ki v trgovini prispevajo k zmanjšanju količin odpadne hrane in na
ta način spodbujati razmislek in nadaljnje vpeljevanje trajnostnih
pristopov v poslovanje trgovskih podjetij. V objavljena priporočila
so vključene tudi izjave naših članov, ki so delili izkušnje in dobre
prakse na tem področju. N.P., K.F.
III AKADEMIJA TZS
a) Webinar: Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko varnost? – 30. 9. 2025,
on-line
Trgovinska zbornica Slovenije bo v sodelovanju s svojim pro-
gramskim partnerjem A1 Slovenija, d.d. dne 30. septembra
2025med13.00in 14.00 uro, preko spletne platformeZOOMor-
ganizirala brezplačni webinar »Kako smotrno razporediti
sredstva za kibernetsko varnost glede na velikost podjetja?«.
Kibernetska varnostje strateškega pomena, zato zahtevapo-
zornost lastnikov in vodilnih kadrov. K odgovornemu ravnanju
nas zavezujejo tudi zakoni in smernice.
Raziskave kažejo, da kar dve od treh srednje velikih slovenskih
podjetij nista ustrezno zaščiteni pred kibernetskimi grožnjami,
kar predstavlja resno tveganje za poslovanje. Pri manjših podje-
tjih je ta % še višji.
Nawebinarju,namenjenem ključnim odločevalcem v podje-
tju, bomo predstavili:
praktične nasvete, kako ustrezno uredite področje kibernet-
ske varnosti;
ovrgli bomo mit, da je kibernetska varnost draga;
kako si z majhnim, vendar smiselno (u)porabljenim finančnim
vložkom, zagotovite celovit pristop h kibernetski varnosti.
Pridružite se nam in po koncu predstavitve zastavite vprašanja,
na katera bomo z veseljem odgovorili.
Predavatelj: g. Blaž Osrajnik,vodja portfelja novih poslovnih
priložnosti pri A1
Kotizacije NI! Vljudno vabljeni. J.O.
III IZOBRAŽEVANJE
Poziv delodajalcem za podajo vloge za verifikacijo učnih mest
Pravilnik o verifikaciji in vodenju registra učnih mest ter o izbri-
su iz registra (Uradni list RS, št. 26/03 in 79/06 – ZPSI-1) določa
postopek verifikacije pogojev za izvajanje praktičnega izobra-
ževanja dijakov na učnem mestu v gospodarski družbi, pri
samostojnem podjetniku posamezniku in zavodu, postopek za
vpis v register učnih mest, vsebino, obliko in način vodenja regi-
stra ter postopek izbrisa iz registra.
Delodajalci, ki želijo imeti učna mesta oziroma dijakom nuditi
praktično izobraževanje, morajo podati vlogo za verifikacijo
pogojev za izvajanje praktičnega izobraževanja dijakov, Tr-
govinska zbornica Slovenije pa na podlagi prejete vloge izvede
postopek verifikacije učnih mest, izda odločbo o izpolnjevanju
pogojev za izvajanje praktičnega izobraževanja dijakov na učnem
mestu ter podjetje vpiše v register učnih mest.
Register učnih mest TZS je povezan tudi s centralnim registrom
učnih mest (CRUM), ki ga vodi Center RS za poklicno izobraže-
vanje (CPI) in je dostopen na povezavi: https://crum.cpi.si/. Na ta
način lahko dijaki, ki opravljajo PUD v trgovskih podjetjih, tista
podjetja, ki to možnost ponujajo, najdejo tudi po tej poti.
OPOZARJA: Na podlagi določb Zakona o poklic-
nem in strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 79/06, 68/17,
46/19 in 53/24) mora delodajalec dijaku zagotoviti mentorja, ki
izpolnjuje naslednje pogoje:
ima mojstrski ali delovodski ali poslovodski izpit ali
ima najmanj srednjo strokovno izobrazbo in tri leta
delovnih izkušenj z ustreznega področja ter pedagoško-
andragoško usposobljenost po programu, ki ga na predlog
Centra Republike Slovenije za poklicno izobraževanje sprejme
pristojni strokovni svet.
Če za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom v izobraževal-
nem programu srednjega poklicnega izobraževanja ni dovolj men-
torjev z ustreznimi kadrovskimi pogoji iz prejšnjega odstavka, je
ne glede na prejšnji odstavek mentor lahko tudi oseba, ki ima
najmanj srednjo poklicno izobrazbo, pedagoško-andragoško
usposobljenost iz prejšnjega odstavka in najmanj pet let delov-
nih izkušenj s področja poklica, za katerega se dijak izobražuje.
V kolikor želite tudi v vašem podjetju dijakom nuditi praktično iz-
obraževanje na učnem mestu, vas vljudno prosimo, da nam pos-
redujete izpolnjeno vlogo za verifikacijo, skupaj s prilogami na
naslov: Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljublja-
na ali na e-naslov: info@tzslo.si. Vlogo, priloge ter dodatne koristne
informacije v zvezi z verifikacijo učnih mest lahko najdete na naši
spletni strani: http://www.tzslo.si/izobrazevanja/ucna-mesta. Ob
tem vas opozarjamo, da morate k vlogi obvezno priložiti tudi
potrdilo o pedagoško-andragoški usposobljenosti mentorjev.
Podjetja, ki ste učna mesta že verificirala, prosimo, da nam mo-
rebitne spremembe relevantnih podatkov (denimo ukinjena ali
novo uvedena učna mesta, kontaktna oseba, kontaktne informa-
cije ipd.) redno sporočate in s tem prispevate k aktualnosti podat-
kov v registru.
Za vse dodatne informacije v zvezi z verifikacijo učnih mest vam
je na razpolago Jana Ogrinc: jana.ogrinc@tzslo.si in 01 58 98 220.
J.O.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
b) Delavnica »Kako komuniciramo s kupci za povečanje prodaje v trgovinah« - 8. 10. 2025,
Ljubljana
Vljudno vabljeni, da se nampridružite na delavnici »Kako komu-
niciramo s kupci za povečanje prodaje v trgovinah«, ki bo po-
tekala v sredo, 8.10. 2025 med 9.00 in 12.00 uro, v sejni sobi
TZS, Dunajska cesta 167 v Ljubljani.
Uspeh trgovine ni odvisen samo od izdelkov in cen, temveč v ve-
liki meri tudi od komunikacije prodajnega osebja s kupci. Prav ka-
kovostna komunikacija pogosto odloča, da kupec kupi in postane
zvest posameznemu trgovcu ali odide h konkurenci.
Kaj boste na delavnici TZS izvedeli?
kakšne so značilnosti in pričakovanja današnjih kupcev,
kako prepoznamo tri najpogostejše tipe kupcev in se jim pri-
lagodimo,
pet oblik komunikacije, ki dokazano povečujejo prodajo,
katere napake najhitreje odvrnejo kupce in kako se jim izog-
nemo,
kako ostati miren in učinkovit pri zahtevnih ali neprijaznih
kupcih,
kako reklamacije spremenimo v priložnosti za dolgoročno
zvestobo kupcev,
kako uporabimo blagajno kot priložnost za dodatno prodajo.
Komu je delavnica namenjena?
Izobraževanje je namenjeno prodajnemu osebju, ki želi postati še
bolj samozavestno, prepričljivo in učinkovito pri svojem delu. Za
vodje in direktorje pa pomeni priložnost, da okrepijo svojo ekipo,
povečajo prodajo in poskrbijo za kupce, ki se radi vračajo.
Zakaj se udeležiti tega dogodka?
pridobili boste konkretne pristope in tehnike, ki jih lahko upo-
rabite že naslednji dan,
postali boste bolj prepričljivi pri delu s kupci – tudi v zahtevnih
situacijah,
lažje boste zaključili prodajo in dosegli boljše rezultate,
kupci bodo trgovino zapuščali bolj zadovoljni, se vračali in jo
priporočali,
vodje bodo imeli bolj motivirano in uspešno ekipo, ki ustvarja
večjo prodajo.
Dovolj časa pa bo tudi za vprašanja in razpravo o konkretnih izzi-
vih iz vsakdanje prakse.
Predavatelj:Jure Habbese s trženjem, prodajo in vodenjem na
področju prodaje ukvarja že več kot 30 let. Je tudi avtor prodajne-
ga priročnika z naslovom »Uživajmo v prodaji« v letu 2013, ki mu
je sledilo nadaljevanje z naslovom »Skrivnosti uspešne prodaje«
v letu 2016. Od novembra 2018 dalje je tudi urednik prve spletne
revije »PROPRO«, ki se ukvarja s profesionalno prodajo.
Splošni pogoji:Za člane znaša kotizacija 55,00 EUR z DDV, za
nečlane pa 110,00 EUR z DDV na udeleženca.Znesek kotizacije
nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027 8921 404 – sklic
3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko pošljete po pošti:
TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-naslov: info@tzslo.si.
Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru, da se pisno odjavite
vsaj 3 delovne dni pred izvedbo dogodka, v nasprotnem primeru
vam bomo kotizacijo, kljub neudeležbi, zaračunali v celoti. Kotiza-
cijo povrnemo tudi v primeru, da dogodka ne izvedemo, o čemer
vas bomo pravočasno obvestili, zato vas prosimo, da navedete
elektronski naslov, kamor lahko sporočimo morebitne spremem-
be oziroma odpoved. S prijavo potrjujete, da so prijavljene osebe
predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke
bo TZS uporabljala samo za namen izvedbe dogodka, obveščanja
prijavljenih in posredovanja morebitnih gradiv. J.O.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Webinar: Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko varnost? – 30. 9. 2025, on-line
b) Delavnica »Kako komuniciramo s kupci za povečanje prodaje v trgovinah« – 8. 10. 2025, Ljubljana
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
3. E-naslov:
4. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
6
WWW.TZSLO.SI
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh
Podatki Statističnega urada RS (SURS) kažejo, da so realni pri-
hodki v trgovini na drobno (G 47) v juliju 2025 glede na julij 2024
nižji za 0,7 %. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v enakem
obdobju upadli za 5,8 %. V kolikor bi upoštevali prihodke v trgo-
vini na drobno brez prodaje motornih goriv, bi bili ti prihodki višji
za 0,5 %. V trgovini na drobno z neživili brez motornih goriv so
prihodki v juliju 2025 narasli za 3,5 % glede na lanski julij, prihod-
ki v trgovini na drobno z živili pa so upadli za 2,4 %. V trgovini z
motornimi vozili (G 45) je prisotna 8,6 % letna rast glede na lan-
ske prihodke. Iz primerjave desezoniranih prihodkov na mesečni
ravni, torej v juliju 2025 glede na junij 2025, lahko razberemo, da
so prihodki v trgovini na drobno (G 47) padli za 1,0 %. V trgovini
z živili so prihodki na mesečni ravni upadli za 1,4 %, v trgovini z
neživili pa so narasli za 0,3 %.
Iz kumulativnih podatkov za obdobje od januarja do julija leta
2025 glede na enako obdobje leta 2024 izhaja, da so realni
prihodki v trgovini na drobno (G 47) višji za 1,7 %. Prihodki v trgovi-
ni z motornimi gorivi (G 47.3) so se v tem obdobju znižali za 0,5 %.
V trgovini z živili je rast prihodkov znašala 0,8 %, v trgovini z neži-
vili pa 2,2 %. Prihodki v trgovini z motornimi vozili (G 45) so višji za
8,6%. Ugotovimo lahko, da je v letu 2025 sicer prisotna manjša
rast prihodkov, vendar ne moremo trditi, da gre za stabilen trend
rasti, saj običajno mesecu z majhno stopnjo rasti prihodkov, sledi
mesec z rahlim padcem prihodkov. Znotraj trgovine na drobno
najvišje stopnje rasti prihodkov v letu 2025 v primerjavi s pretek-
lim letom dosegajo v skupinah 47.43+47.54+47.63 Trgovina z go-
spodinjskimi napravami, avdio in video zapisi in 47.51+47.71+47.72
Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih proda-
jalnah. Na drugi strani pa so prihodki znatno upadli v skupinah
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom in
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh za julij 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
jul 25 /
jun 25
jul 25 /
jul 24
jul 25 /
jun 25
1)
jul 25 /
jul 24
1)
jul 25 /
jun 25
1) 3)
jul 25 /
jul 24
1) 2)
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 102,1 109,9 101,8 109,7 101,5 108,6
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 102,0 102,4 102,8 99,9 99,0 99,3
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 101,9 104,0 103,2 101,1 99,6 100,5
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 102,4 94,8 100,5 94,5 94,2 94,2
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 102,1 103,6 101,9 98,0 98,6 97,6
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 101,8 104,4 104,2 103,2 100,3 103,5
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, september 2025. P.G.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini za junij 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
jun 25 /
maj 25
jun 25 /
jun 24
jun 25 /
maj 25
1)
jun 25 /
jun 24
1)
jun 25 /
maj 25
1) 3)
jun 25 /
jun 24
1) 2)
G Trgovina
99,9 104,7 99,4 104,8 100,7 103,2
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil
96,7 112,2 96,6 112,8 100,9 108,6
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema
96,3 112,5 96,3 113,3 100,9 109,4
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil
100,1 109,0 100,0 106,8 101,1 103,8
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili
100,0 101,8 99,7 102,5 100,8 100,5
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili
101,6 105,5 101,1 103,3 99,6 102,8
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv
100,3 106,0 99,9 103,0 100,2 102,9
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah
108,3 103,1 107,5 104,0 99,5 102,8
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki
99,7 106,0 98,5 100,7 98,0 101,2
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili
99,6 106,0 98,5 100,8 98,0 101,2
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah
99,7 105,1 98,4 99,6 99,1 99,6
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv
100,9 106,0 101,0 104,8 100,4 104,2
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili
96,7 110,6 96,3 110,1 101,2 109,5
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v
specializiranih prodajalnah
102,8 108,6 102,5 106,6 101,8 105,9
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih
prodajalnah
106,4 108,9 108,0 108,8 98,1 108,8
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni
material, avdio in video zapisi v specializiranih prodajalnah
98,8 101,5 98,8 101,7 101,1 100,1
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78
Računalniške, telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače
ipd. v specializiranih prodajalnah
100,4 107,1 100,1 105,2 99,7 104,9
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Primož Gorenc, Jana Ogrinc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava
podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je
Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56
0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to
publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu
99,6 101,2 99,8 100,2 98,5 94,9
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih
prodajalnah
96,0 99,1 95,1 98,8 99,3 96,3
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video
zapisi v specializiranih prodajalnah
108,5 109,4 108,3 108,9 99,4 107,6
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila
le-teh
99,8 107,8 99,2 106,9 100,4 106,1
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, september 2025. P.G.
Kumulativni indeksi prihodka
Nominalni Realni
jan-jun 25 /
jan-jun 24
jan-jul 25 /
jan-jul 24
jan-jun 25 /
jan-jun 24
jan-jul 25 /
jan-jul 24
G Trgovina
102,6 n. p. 102,8 n. p.
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil
105,4 105,8 106,2 106,5
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema
105,9 n. p. 106,9 n. p.
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil
100,1 n. p. 98,5 n. p.
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili
101,0 n. p. 102,0 n. p.
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili
103,6 103,4 102,2 101,7
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv
103,6 103,6 101,5 101,4
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah
100,7 99,8 100,5 99,5
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki
104,9 104,6 101,4 100,8
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili
104,6 n. p. 101,0 n. p.
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah
102,7 n. p. 98,8 n. p.
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv
103,0 103,3 102,0 102,2
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili
103,6 n. p. 103,1 n. p.
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v
specializiranih prodajalnah
106,0 n. p. 104,7 n. p.
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih
prodajalnah
106,5 n. p. 105,5 n. p.
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni
material, avdio in video zapisi v specializiranih prodajalnah
95,5 n. p. 96,5 n. p.
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78
Računalniške, telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače
ipd. v specializiranih prodajalnah
110,2 n. p. 108,5 n. p.
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu
97,1 n. p. 96,1 n. p.
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih
prodajalnah
92,6 n. p. 92,8 n. p.
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video
zapisi v specializiranih prodajalnah
107,8 n. p. 108,0 n. p.
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila
le-teh
104,4 n. p. 103,8 n. p.
Opomba: n. p. – ni podatka. Izločen vpliv koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, september 2025. P.G.
Indeksi prihodka trgovine v EU
Podatki Eurostata kažejo, da so se v EU nominalni prihodki v tr-
govini na drobno (G 47) v prvi polovici leta 2025 glede na enako
obdobje leta 2024 povišali za 3,2 %, v Sloveniji pa so se povišali
za 3,6 %, medtem ko realni indeksi za enako obdobje, iz katerih je
izločen vpliv inflacije, kažejo, da so realni prihodki v EU v trgovini
na drobno narasli za 2,4 %, v Sloveniji pa so narasli za 2,2 %. Če
izločimo prihodke v trgovini z motornimi gorivi je v EU prisotna
rast prihodkov za 3,2 %, v Sloveniji znaša rast 2,0 %. V trgovini
z živili, pijačami in tobačnimi izdelki so prihodki v EU narasli za
2,4 %, v Sloveniji pa le za 1,5 %. V trgovini z neživili brez motornih
goriv so prihodki v EU zrasli za 1,2 %, medtem ko so v Sloveniji
zrasli za 1,4 %. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v EU na-
rasli za 3,0 %, v Sloveniji pa so narasli za 0,5 %. Primerjava s so-
sednjimi državami kaže na to, da Hrvaška in Madžarska dosegata
relativno visoko rast prihodkov v prvi polovici leta 2025, izstopa
pa tudi Italija, kjer so prihodki v letu 2025 za zdaj nižji kot v letu
2024. P.G.