1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
Člani TZS, pohitite s prijavo na letošnjo
Strateško konferenco o trgovini, 14.
oktober 2025 na Brdu pri Kranju
Spoštovani člani!
Obveščamo vas, da se razpoložljiva mesta za udeležbo na le-
tošnji 19. Strateški konferenci o trgovini z nazivom »Potrošnik in
trgovec v skupnih izzivih: kam nas vodijo umetna inteligenca,
novi ukrepi, geostrateške spremembe?« - 14. oktober 2025
ob 9.00 uri, Kongresni center Brdo pri Kranju, hitro zapolnjujejo,
zato vas vljudno prosimo, da v kolikor se nameravate omenje-
ne konference udeležiti, pohitite s prijavami. Več o letošnjem
programu konference, prijavnici, splošnih pogojih in pogojih pri-
jave si lahko ogledate preko spletne strani TZS: www.tzslo.si. Ve-
selimo se ponovnega snidenja in druženja z vami. M.L.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 1. oktober 2025, št. 28/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Izteka se čas za prijavo na letošnjo Strateško konferenco o trgovini, 14. oktober 2025
Gospodarstveniki pozivajo predsednika vlade naj se ne igra »dedka Mraza«
»Gospodarski krog, v katerem sodeluje 17 organizacij, podpira bo-
žičnico kot nagrado za dosežen rezultat in motivacijo, vendar ne
kot zakonsko vsiljeno obveznost, ki njen smisel izniči. Namesto
obveznosti izplačila predlaga trajen dvig splošne davčne olajšave
najmanj v višini napovedane neobdavčene božičnice. To bi bilo dol-
goročno stabilno, odgovorno in bi resnično pomagalo zaposlenim.
Obenem pa v vedno bolj tekmovalnem mednarodnem okolju priča-
kuje tudi druge večkrat napovedane razbremenitve stroškov dela.
V Gospodarskem krogu smo bili ob nastopu sedanje vlade pred
dobrimi tremi leti razočarani, da je na škodo prav vseh zaposle-
nih ukinila vse prednosti takrat novega Zakona o dohodnini, ki je
pomembno razbremenjeval prihodke iz dela. Z zgroženostjo smo
se borili proti dodatnim obdavčitvam, ki jih je ta vlada nanizala v
času tega mandata. Sedaj pa smo brez besed ob ideji predsedni-
ka vlade, ki bi nakopičene probleme reševal z obvezno božičnico.
Božičnico zagotavljajo podjetja – in tisti, ki so uspešni in zmorejo,
to že počnejo. Božičnica je nagrada za dosežen rezultat in moti-
vacijo, ne pa zakonsko vsiljena obveznost, ki njen smisel izniči.
Država je samo v letošnjem letu s toksično davčno politiko pov-
prečnemu zaposlenemu pobrala »poldrugo božičnico«, zdaj pa
isto želi prikazati kot lastno darilo. Tak obrat je res težko razumeti
drugače kot predstavo za javnost in kupovanje volitev z denarjem
davkoplačevalcev – podobno tistemu, kar je ta ista vlada nek
očitala kot »helikoptersko metanje denarja«.
Namesto takih ukrepov Gospodarski krog predlaga trajen dvig
splošne davčne olajšave najmanj v višini neto učinka napoveda-
ne neobdavčene božičnice. To bi bilo dolgoročno stabilno, odgo-
vorno in bi resnično pomagalo zaposlenim. Hkrati predlaga, da
se ukine plačilo socialnih prispevkov ob izplačilu že uveljavljene
poslovne uspešnosti, da bi zaposleni, ki so prispevali k dobremu
poslovanju podjetja, prejeli kar največje izplačilo.
Ob zadnjih izjavah predsednika vlade Gospodarski krog iz-
postavlja, da je proračunska blagajna – ob rekordni zaposlenosti
in davčnih prilivih v tem mandatu - prazna. Zato bi spomnili, da
teh daril ne financira država, temveč podjetja in zaposleni, kate-
rih delo in davki polnijo proračun. Zato premiera javno sprašuje-
mo, ali se bo vlada za izplačilo božičnice dodatno zadolžila? Bo
sredstva vzela iz sklada za popoplavno obnovo? Ali bo prerazpo-
redila denar za dolgotrajno oskrbo?
Kot Gospodarski krog zato pozivamo k odgovornim rešitvam, ki
bodo krepile motivacijo zaposlenih, spodbujale poslovno uspeš-
nost in zagotavljale stabilno poslovno okolje. Samo s takšnim
pristopom bomo lahko ustvarili trajno vrednost za zaposlene,
podjetja in družbo kot celoto.
Všečne poteze, ki jih motivirajo politične odločitve, ljudje na kon-
cu najdražje plačamo.«
Vir: Povzeto po sporočilu za javnost Gospodarskega kroga z dne
25. 9. 2025. M.L.
Predlog izhodišč za razpravo o uvedbi obvezne pravice delavcev do izplačila 14. plače
(božičnice) – predlog za obravnavo
Dne 18. septembra 2025 je Vlada RS na svoji seji sprejela Pred-
log izhodišč za razpravo o uvedbi obvezne pravice delavcev do
izplačila 14. plače (božičnice) - predlog za obravnavo in pozvala
Ekonomsko-socialni svet (ESS) k čimprejšnji obravnavi.
Od sprejema omenjenih vladnih izhodišč je Trgovinska zbornica Slo-
venije v sodelovanju z ostalimi reprezentativnimi delodajalskimi orga-
nizacijami (OZS, GZS, ZDS, ZDOPS), kot tudi v okviru Gospodarskega
kroga, ki združuje praktično vse delodajalske in kmetijske organiza-
cije v Sloveniji, Vlado RS pozvala k ponovnemu razmisleku o takšnih
predlogih, saj uvedba obvezne božičnice ne pomeni razbremenitve
stroškov dela, temveč dodatno obremenitev gospodarstva.
Božičnica naj ostane prostovoljna, oproščena pa naj bo vseh
obremenitev (tako davkov kot tudi prispevkov).
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Izplačilo in višina božičine naj torej po mnenju gospodarstvenikov
ostane prostovoljna odločitev vsakega posameznega poslovnega
subjekta, pri čemer je ključna poslovna uspešnost podjetja. Do-
datno navajamo, da je v letu 2024 skoraj 30 % podjetij v trgovini
poslovalo z izgubo, in težko si je predstavljati, da bi takšna podje-
tja morala najemati kredite za izplačilo obvezne božičnice.
Na zadnji izredni seji Kolegija ESS, ki je potekala dne 26. septembra
2025, je bilo ugotovljeno, da gre v primeru vladnega gradiva o
predlogu božičnice izključno za izhodišča, ki bodo lahko postala
predmet pogajanj na tripartitni ravni, in se bodo v nadaljnjem po-
stopku še spreminjala, dopolnjevala..., kar je razvidno tudi iz pisne-
ga odgovora predsednika vlade Kolegiju ESS z dne 25. 9. 2025.
O vladnih izhodiščih v povezavi z božičnico bo v začetku oktobra
2025 na svoji seji razpravljal Upravni odbor TZS, njegovo stališče
bomo povzeli v prihodnji številki T-Informacij. M.L.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Evropska komisija je predlagala odlog izvajanja Uredbe o proizvodih, ki ne povzročajo
krčenja gozdov
Obveščamo vas, da je v zadnjem poletnem obdobju TZS tudi preko
evropskega trgovskega združenja EuroCommerce v Bruslju izvaja-
la številne aktivnosti v povezavi s ponovnim zamikom glede izvaja-
nja Uredbe o proizvodih, ki ne povzročajo krčenja gozdov (EUDR).
Glede na navedeno vam sporočamo, da je evropska komisarka
za okolje dne 23. 9. 2025 predlagala odlog izvajanja Uredbe
o proizvodih, ki ne povzročajo krčenja gozdov (EUDR) za eno
leto, in sicer na konec leta 2026. Navedeni predlog je predvsem
posledica težav, ki jih zaznava Evropska komisija z njihovim in-
formacijskim sistemom. Kot izhaja iz javne objave Ministrstva za
kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Republika Slovenija enoletno
preložitev uveljavitve EUDR podpira.
POMEMBNO!
O nadaljnjem razvoju dogodkov vas bomo sproti seznanjali, saj
morata predlog najprej podpreti še Evropski parlament in Svet.
Kot izhaja iz razpoložljivih informacij sta za uresničitev zgornjega
predloga na voljo dve možnosti – ali bo neposredno spremenjena
sama Uredba o proizvodih, ki ne povzročajo krčenja gozdov, kar je
možno po rednem zakonodajnem postopku ali pa bo enoletni odlog
del t.i. okoljskega omnibusa. V vsakem primeru lahko zaključek po-
stopka in objavo rešitve v Uradnem listu EU pričakujemo šele proti
koncu leta 2025, kar za podjetja predstavlja pravno negotovost.
Poleg odloga začetka uporabe uredbe si bomo v prihodnje na
Trgovinski zbornici Slovenije preko združenja EuroCommerce še
naprej prizadevali za dodatne poenostavitve obveznosti, ki jih za-
vezancem nalaga uredba. Kljub temu vse zavezance vljudno po-
zivamo, da nadaljujejo s pripravami na izvajanje uredbe v največji
možni meri, da bodo (tudi če bo enoletni odlog sprejet) pravočas-
no pripravljeni na izpolnjevanje obveznosti. N.P., K.F.
Brezplačno usposabljanje »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje
bremen v trgovini« - Novo mesto, 6. 10. 2025
Vljudno vas vabimo na brezplačno usposabljanje »Pravilno raz-
porejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v tr-
govini«, ki ga organizira Trgovinska zbornica Slovenije v sodelo-
vanju s Sindikatom delavcev trgovine Slovenije v okviru projekta
»TRGOVINKO nas povezuje«.
Usposabljanje bo potekalo:
v ponedeljek, 6. 10. 2025 med 10.00 in 12.00 uro v Novem
mestu – Razvojni center Novo mesto, Podbreznik 15, Novo
mesto;
v sredo, 15. 10. 2025 med 10.00 in 12.00 uro v Mariboru -
Hotel City Maribor, Ulica Kneza Koclja 22, Maribor;
v ponedeljek, 20. 10. 2025 med 10.00 in 12.00 uro v Seža-
ni - Inkubator d.o.o. Sežana, Kraška ulica 2, Sežana.
Usposabljanje je namenjeno poslovodjem/poslovodkinjam, vsem
prodajalkam in prodajalcem, ter vsem, ki se v praksi srečujete z
razporejanjem delovnega časa in ročnim premeščanjem bremen.
Na usposabljanju:
bo na praktičen način predstavljeno, kako pravilno razpo-
rejati delovni čas na podlagi veljavne zakonodaje in izva-
jati Pravilnik o zagotavljanju varnosti in zdravja delavcev
pri ročnem premeščanju bremen v trgovinski dejavnosti,
boste lahko zastavljali vprašanja, s katerimi se srečujete v
praksi,
boste pridobili dodatne kompetence in si z udeleženci iz-
menjali praktične izkušnje.
PROGRAM USPOSABLJANJA
9.30 – 10.00 Registracija udeležencev
10.00 – 10.15 Uvod
Predstavitev projekta »TRGOVINKO nas povezuje«
Barbara Krivic, vodja projekta in pravna svetovalka TZS
10.15 – 11.00 Zakonodajne podlage glede organizacije in
razporejanja delovnega časa ter ročnega
premeščanja bremen
Kako je urejen širši kraj opravljanja dela v trgovinski
dejavnosti?
Kako pravilno razporejati delavce, da zagotovite
ustrezne odmore in počitke?
Kdo lahko dela na nedelje in praznike?
Kakšne so pravne zahteve glede ročnega preme-
ščanja bremen?
Predava: ga. Barbara Krivic, univ. dipl. prav., vodja
projekta in pravna svetovalka TZS
11.00 – 11.45 Razporejanje delovnega časa in pomen ureditve
področja ročnega premeščanja bremen v praksi
Kako delavca razporedimo na delo na drugo lokacijo?
Kakšni so izzivi organizacije in razporejanja delov-
nega časa v času šolskih počitnic?
Kako postopati v praksi v primeru nepričakovane
odsotnosti delavca?
Kaj doprinesejo nova pravila pri ročnem premešča-
nju bremen v praksi?
Predava: ga. Tina Skubic, mag. manag., predsednica SDTS
11.45 – 12.00 Razprava in zaključki
Kotizacije NI! Izkoristite priložnost in se nam pridružite!
N.P., P.G., B.K.
2
WWW.TZSLO.SI
PRIJAVNICA
na dogodke v okviru projekta »TRGOVINKO nas povezuje«
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačno usposabljanje »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini« - Novo mesto, 6. 10. 2025
b) Brezplačno usposabljanje »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini« - Maribor, 15. 10. 2025
c) Brezplačno usposabljanje »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini« - Sežana, 20. 10. 2025
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
Projekt »TRGOVINKO nas povezuje« sofinancirata Republika Slovenija Ministrstvo
za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz ESS+.
Projekt se sofinancira iz PEKP 2021–2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključu-
joča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge
6 »Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbu-
janje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in
zdravega staranja ter zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obrav-
nava tveganje za zdravje (ESS+).
Konferenca o novem Zakonu o informacijski varnosti (ZInfV-1)
Junija letos je začel veljati nov Zakon o informacijski varnosti (ZIn-
fV-1), ki v slovenski pravni red prenaša Direktivo EU 2022/2555
Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. decembra 2022 o ukre-
pih za visoko skupno raven kibernetske varnosti v Uniji (direktiva
NIS 2) ter na ta način uvaja novosti na področju informacijske in
kibernetske varnosti.
1.oktobra 2025 smo v sodelovanju z Uradom Vlade Republike Slo-
venije za informacijsko varnost (URSIV) na TZS izvedli predstavitev
novosti zakona, URSIV pa 13. oktobra organizira tudi konferenco
na to tematiko, ki bo potekala na Brdu pri Kranju. Prijava za fizič-
no udeležbo omejenega števila udeležencev na dogodku je možna
do 5. oktobra 2025, spremljanje pa bo preko naknadno objavlje-
ne spletne povezave dostopno za vse, prijava v tem primeru ni
potrebna. Več informacij na povezavi: https://www.gov.si/dogodki/
2025-10-13-konferenca-o-novem-zakonu-o-informacijski-varnosti-
-zinfv-1/, dostopni tudi preko spletne strani TZS. N.P., M.S.
Spremembe Zakona o gospodarskih družbah na področju poročanja o trajnostnosti
Kot smo člane predhodno že obveščali, je bil julija letos v zako-
nodajni postopek Državnega zbora (DZ) vložen predlog Zakona
o spremembi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona
o gospodarskih družbah (EPA 2271-IX; v nadaljevanju: Predlog
zakona), s katerim se v slovenski pravni red prenaša tako imeno-
vana »Stop the clock« evropska direktiva (2025/794/EU), s katero
se odlaga datume uporabe nekaterih zahtev glede poročanja o
trajnostnosti, ki so bili v Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1)
vključeni ob koncu lanskega leta z zadnjo novelo ZGD-1M.
Obravnava Predloga zakona je potekala po nujnem postopku. Na
seji matičnega delovnega telesa, Odbora DZ za gospodarstvo,
ki je potekala v začetku septembra, ni bilo sprejetih sprememb,
prav tako ne na plenarni septembrski seji DZ, kjer je bil Predlog
zakona sprejet. Pred začetkom veljavnosti mora biti sprejeto be-
sedilo zakona še objavljeno v Uradnem listu Republike Slovenije.
S tem se bodo prestavili nekateri roki za prvo poročanje o traj-
nostnosti:
za velika podjetja se obveznost poročanja, ki bi se začela
za poslovno leto 2025, prestavlja na leto 2027 (z izjemo
subjektov javnega interesa z več kot 500 zaposlenimi, ki
spadajo v prvo skupino poročevalcev in so morala poročati
že za leto 2024);
za srednje in manjše javne družbe, s katerih vrednostnimi
papirji se trguje na organiziranem trgu (z izjemo mikro pod-
jetij), se rok prestavlja z leta 2026 na leto 2028.
POJASNJUJE: »Stop the clock direktiva« je bila na
ravni EU sprejeta aprila letos v okviru prizadevanj Kompasa za
konkurenčnost glede razbremenitve podjetij regulativnih bremen
tako, da se jim omogoči dovolj časa za prilagoditev in pripravo na
obveznosti glede poročanja o trajnostnosti ter izvajanja trajno-
stnega skrbnega pregleda.
Na ta način je bil sprejet predlog Evropske komisije za odlog:
dveh letza začetek uporabe zahtev Direktive glede poročanja
podjetij o trajnostnosti (CSRD) za velika podjetja, ki še niso za-
čela poročati, kot tudi MSP, ki kotirajo na borzi (ta del bo v slo-
venski pravni red prenesen z aktualno spremembo ZGD-1) in
enega letaza rok za prenos in prvo fazo uporabe (ki zajema
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
največja podjetja) Direktive o skrbnem pregledu v podjetjih
glede trajnostnosti (CS3D).
Za spremembe oziroma poenostavitve trenutne ureditve, ki za
podjetja predstavlja veliko administrativno obremenitev, hkrati pa
jih postavlja v neenakopraven položaj na trgu, v primerjavo s pod-
jetji iz držav članic, ki teh zahtev še niso prenesle, si je prizadeva-
la tudi TZS tako na nacionalnem nivoju, kot tudi preko informacij
evropskemu združenju EuroCommerce. 
Odlog bo omogočil čas za dogovor obistvenih spremembahCSRD
in CS3D, ki jih je prav tako predlagala Komisija kot del svežnja
Omnibus I o trajnosti - predlog druge direktive, ki je vsebinske na-
rave (dvig praga za zavezance, ipd.) je še v postopku na evropski
ravni, o vseh nadaljnjih dogajanjih vas bomo tekoče seznanjali.
N.P.
III ŽIVILA
Odprava administrativnih ovir na EU ravni - področje živilske zakonodaje: Poziv za
podajo predlogov sprememb Uredbe EU 2018/848 - ekološko kmetovanje
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano nas je obvesti-
lo, da se bo odprla oziroma spreminjala Uredba (EU) 2018/848
Evropskega parlamenta in Sveta z dne 30. maja 2018 o ekolo-
ški pridelavi in označevanju ekoloških proizvodov in razveljavitvi
Uredbe Sveta (ES) št. 834/2007, ki je krovna uredba, ki v EU ureja
ekološko kmetovanje.
Na podlagi zbranih predlogov držav članic bo Evropska komisija
do konca leta pripravila predloge sprememb zakonodaje. Predlo-
gi naj bi šli v smer poenostavitve in zmanjšanja administrativnih
ovir, ki jih imajo pridelovalci, predelovalci, uvozniki, izvozniki, tr-
govci, itd.
Glede na navedeno vas vljudno pozivamo k posredovanju tehnič-
nih predlogov sprememb Uredbe EU 2018/848 ter delegiranih in
izvedbenih aktov,ki se nanašajo na osnovno uredbo. Vse prejete
predloge bomo na TZS združili v skupno stališče ter jih posredo-
vali na pristojno ministrstvo.
Vaše predloge nam lahko posredujete do srede, 15. oktobra 2025
na e-naslov: karmen.fortuna@tzslo.si. K.F.
Sprememba specifikacije za vino »Cviček«
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je potrdilo
spremembo specifikacije za vino Cviček, ki jo je junija 2025
vložila Zveza društev vinogradnikov Dolenjske.
V skladu s predpisi EU o vzpostavitvi skupne ureditve kmetijskih
trgov ter posebnimi določbami za geografske označbe za vino
(Uredba (EU) 1308/2013) veljajo za kategoriji proizvodov vinske
trte »vino« in »peneče vino«, ki je pridelano v Sloveniji, zahteve
iz potrjene specifikacije za proizvod z geografsko označbo. Do
spremenjene specifikacije lahko dostopate preko spletne strani
Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.
Vir: Povzeto po spletni objavi Ministrstva za kmetijstvo, gozdar-
stvo in prehrano z dne 22. 9. 2025. K.F.
Odpadna hrana - objavljena je spremenjena Direktiva EU o odpadkih
V Uradnem listu EU 2025/1892 z dne 26. 9. 2025, je objavljena
Direktiva (EU) 2025/1892 Evropskega parlamenta in Sveta z
dne 10. septembra 2025 o spremembi Direktive 2008/98/ES
o odpadkih, ki začne veljati 20. 10. 2025.
Države članice morajo uveljaviti zakone in druge predpise, pot-
rebne za uskladitev s to direktivo, najpozneje do 17. junija 2027.
Z navedeno spremembo direktive se dodaja tudi člen, ki se na-
naša na preprečevanje nastajanja odpadne hrane, in sicer 9.a
člen, ki med drugim določa:
Države članice sprejmejo ustrezne ukrepe za preprečevanje
nastajanja odpadne hrane vzdolž celotne verige preskrbe z
živilskimi proizvodi, tako v primarni pridelavi, predelavi in pro-
izvodnji, prodaji na drobno in drugi distribuciji hrane ter v resta-
vracijah in gostinskih dejavnostih kot tudi v gospodinjstvih. Nave-
deni ukrepi vključujejo vsaj naslednje:
oblikovanje in podpiranje ukrepov za spremembo vedenja za
zmanjšanje količine odpadne hrane ter informacijskih kam-
panj za ozaveščanje o preprečevanju odpadne hrane;
odkrivanje in odpravo neučinkovitosti pri delovanju verige
preskrbe z živilskimi proizvodi ter podpiranje sodelovanja
med vsemi akterji ob hkratnem zagotavljanju pravične poraz-
delitve stroškov in koristi ukrepov za preprečevanje, ki lahko
vključujejo odpravo tržnih praks, ki povzročajo nastajanje od-
padne hrane, ter podpiranje trženja in uporabe proizvodov, za
katere je bilo odobreno odstopanje od člena 76 Uredbe (EU)
št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta (*6) na podlagi
odstavka 4 navedenega člena, in to le pod pogoji, če obstaja-
jo, za katere je bilo tako odstopanje odobreno;
spodbujanje darovanja hrane in drugih načinov prerazdelje-
vanja živil za prehrano ljudi, ob zagotavljanju, da se rabi za
prehrano ljudi daje prednost pred rabo za živalsko krmo in
ponovno predelavo v neživilske proizvode;
podpiranje usposabljanja in razvoja spretnosti ter olajšanje
dostopa do možnosti financiranja, zlasti za mala in srednja
podjetja ter subjekte socialnega gospodarstva;
spodbujanje in promocija inovacij in tehnoloških rešitev, ki
prispevajo k preprečevanju odpadne hrane, brez poseganja v
Uredbo (EU) 2025/40 Evropskega parlamenta in Sveta (*7) in
zlasti člen 6 navedene uredbe.
Države članice zagotovijo, da vsi zadevni akterji v verigi preskrbe
z živilskimi proizvodi sorazmerno s svojo zmogljivostjo in vlogo
sodelujejo pri preprečevanju nastajanja odpadne hrane vzdolž te
verige, pri čemer poseben poudarek namenijo preprečevanju ne-
sorazmernega vpliva na mala in srednja podjetja. Države članice
po posvetovanju z bankami hrane in drugimi organizacijami za
prerazdeljevanje hrane po potrebi sprejmejo ukrepe na podlagi
katerega koli obstoječega nacionalnega sistema za darovanje
hrane, s katerimi zagotovijo, da gospodarski subjekti, za katere
države članice ugotovijo, da imajo pomembno vlogo pri prepre-
čevanju in nastajanju odpadne hrane, bankam hrane in drugim
organizacijam za prerazdeljevanje hrane predlagajo sporazume o
darovanju, da se olajša darovanje neprodane hrane, ki je varna za
4
WWW.TZSLO.SI
prehrano ljudi, in po razumnih stroških za gospodarske subjekte.
Države članice spremljajo in ocenjujejo izvajanje svojih ukrepov
za preprečevanje odpadne hrane, tudi skladnost s cilji za zmanj-
šanje količine odpadne hrane iz odstavka 4, tako da merijo stop-
nje odpadne hrane na podlagi metodologije, določene v skladu z
odstavkom 3.
Države članice sprejmejo potrebne in ustrezne ukrepe, da do
31. decembra 2030 dosežejo naslednje cilje za zmanjšanje
količine odpadne hrane na nacionalni ravni:
zmanjšanje nastajanja odpadne hrane pri predelavi in proi-
zvodnji za 10 % v primerjavi s povprečno letno količino odpa-
dne hrane, nastale med letoma 2021 in 2023;
zmanjšanje nastajanja odpadne hrane na prebivalca, ki
nastane pri prodaji na drobno in drugi distribuciji hrane, v
restavracijah in gostinskih dejavnostih ter gospodinjstvih,
in sicer za 30 % v primerjavi s povprečno letno količino
odpadne hrane, nastale med letoma 2021 in 2023.
Komisija do 31. decembra 2027 pregleda cilje iz odstavka 4, ki jih
je treba doseči do leta 2030, da bi jih po potrebi spremenila in/
ali razširila na druge faze verige preskrbe z živilskimi proizvodi ter
preučila možnost določitve novih ciljev za obdobje po letu 2030.
POMEMBNO!
Obveščamo vas, da je področje zmanjševanja izgub hrane in
količin odpadne hrane – doniranje hrane vključeno v predlog
Zakona o hrani, ki je trenutno v drugi obravnavi v Državnem zbo-
ru RS. Predlog zakona je uvrščen na sejo Odbora za kmetijstvo,
gozdarstvo in prehrano dne 4. 11. 2025 in na 36. sejo Državnega
zbora RS dne 17. 11. 2025. V kolikor bodo v skladu s spremenjeno
direktivo v prihodnje potrebne dodatne spremembe in dopolnitve
nacionalne zakonodaje vas bomo sproti obveščali. K.F.
Predlog Pravilnika o spremembi Pravilnika o zagotavljanju sledljivosti porekla za
nepredpakirano sveže, ohlajeno in zamrznjeno goveje, prašičje, ovčje, kozje in
perutninsko meso – t.i. masne bilance
Člane seznanjamo, da bo po zadnjih razpoložljivih informacijah
Uprave RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin z dne
29. septembra 2025 v kratkem v Uradnem listu RS objavljen Pra-
vilnik o spremembi pravilnika o zagotavljanju sledljivosti porekla
za nepredpakirano sveže, ohlajeno in zamrznjeno goveje, prašič-
je, ovčje, kozje in perutninsko meso, ki bo podaljšal uporabo Prilo-
ge 1 pravilnika do 31. oktobra 2027. Ureditev označevanja porekla
nepredpakiranega svežega mesa bo torej ostala nespremenjena.
Vir: Povzeto po prejetem e-odgovoru Uprave RS za varno hrano,
veterinarstvo in varstvo rastlin, prejeto z dne 29. 9. 2025.
O uveljavitvi zgoraj navedenega predloga pravilnika, ki prinaša
dvoletno podaljšanje označevanja porekla nepredpakiranega
svežega mesa, kot to velja danes, bomo člane seznanili takoj po
objavi tega predpisa v UL RS. M.L.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Uredba Komisije (EU) 2025/1891 zdne 17.septembra 2025
ospremembi Uredbe (EU)2023/915 glede mejnih vrednosti
anorganskega arzena vribah in drugih morskih sadežih - UL
EU, št. L 2025/1891 z dne 18. 9. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1903 z dne 15. sep-
tembra 2025 o odobritvi spremembe specifikacije proizvo-
da za zaščiteno označbo porekla Vesuvio vskladu zUredbo
(EU) 2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/1903 z dne 22. 9. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1923 z dne 19. sep-
tembra 2025 ospremembi prilog Vin XIV kIzvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Brazilijo na seznamih tretjih
držav, njihovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop
pošiljk perutnine, zarodnega materiala perutnine ter sveže-
ga mesa perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L
2025/1923 z dne 22. 9. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1934 z dne 19. sep-
tembra 2025 ospremembi prilogVinXIV kIzvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo
in Združene države Amerike na seznamih tretjih držav, nji-
hovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk
perutnine, zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa
perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/1934
z dne 22. 9. 2025;
Popravek Uredbe Komisije (EU) 2024/1987 z dne 30. julija
2024 ospremembi Uredbe (EU) 2023/915 glede mejnih vred-
nosti niklja vnekaterih živilih (ULL, 2024/1987, 31.7.2024) - UL
EU, št. L 2025/90735 z dne 22. 9. 2025;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/1898 zdne 22.septembra
2025 oodobritvi dajanja na trg proizvodov, ki vsebujejo gen-
sko spremenjeno koruzo DP51291, so iz nje sestavljeni ali pro-
izvedeni, vskladu zUredbo (ES) št.1829/2003 Evropskega
parlamenta in Sveta (notificirano pod dokumentarno številko
C(2025) 6319) - UL EU, št. L 2025/1898 z dne 23. 9. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1908 z dne 24. sep-
tembra 2025 ospremembi Uredbe (EU) št.37/2010 vzvezi
zrazvrstitvijo snovi fluralaner glede mejne vrednosti ostankov
vživilih živalskega izvora - UL EU, št. L 2025/1908 z dne 25. 9.
2025. K.F.
III AKADEMIJA TZS
a) Delavnica »Kako komuniciramo s kupci za povečanje prodaje v trgovinah« - 8. 10. 2025,
Ljubljana
Vljudno vabljeni, da se nampridružite na delavnici »Kako komu-
niciramo s kupci za povečanje prodaje v trgovinah«, ki bo po-
tekala v sredo, 8.10. 2025 med 9.00 in 12.00 uro, v sejni sobi
TZS, Dunajska cesta 167 v Ljubljani.
Uspeh trgovine ni odvisen samo od izdelkov in cen, temveč v ve-
liki meri tudi od komunikacije prodajnega osebja s kupci. Prav ka-
kovostna komunikacija pogosto odloča, da kupec kupi in postane
zvest posameznemu trgovcu ali odide h konkurenci.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Kaj boste na seminarju TZS izvedeli?
kakšne so značilnosti in pričakovanja današnjih kupcev,
kako prepoznamo tri najpogostejše tipe kupcev in se jim pri-
lagodimo,
pet oblik komunikacije, ki dokazano povečujejo prodajo,
katere napake najhitreje odvrnejo kupce in kako se jim izog-
nemo,
kako ostati miren in učinkovit pri zahtevnih ali neprijaznih
kupcih,
kako reklamacije spremenimo v priložnosti za dolgoročno
zvestobo kupcev,
kako uporabimo blagajno kot priložnost za dodatno prodajo.
Komu je delavnica namenjena?
Izobraževanje je namenjeno prodajnemu osebju, ki želi postati še
bolj samozavestno, prepričljivo in učinkovito pri svojem delu. Za
vodje in direktorje pa pomeni priložnost, da okrepijo svojo ekipo,
povečajo prodajo in poskrbijo za kupce, ki se radi vračajo.
Zakaj se udeležiti tega dogodka?
pridobili boste konkretne pristope in tehnike, ki jih lahko upo-
rabite že naslednji dan,
postali boste bolj prepričljivi pri delu s kupci – tudi v zahtevnih
situacijah,
lažje boste zaključili prodajo in dosegli boljše rezultate,
kupci bodo trgovino zapuščali bolj zadovoljni, se vračali in jo
priporočali,
vodje bodo imeli bolj motivirano in uspešno ekipo, ki ustvarja
večjo prodajo.
Dovolj časa bo tudi za vprašanja in razpravo o konkretnih izzivih
iz vsakdanje prakse.
Predavatelj:Jure Habbese s trženjem, prodajo in vodenjem na
področju prodaje ukvarja že več kot 30 let. Je tudi avtor prodajne-
ga priročnika z naslovom »Uživajmo v prodaji« v letu 2013, ki mu
je sledilo nadaljevanje z naslovom »Skrivnosti uspešne prodaje«
v letu 2016. Od novembra 2018 dalje je tudi urednik prve spletne
revije »PROPRO«, ki se ukvarja s profesionalno prodajo.
Splošni pogoji:Za člane znaša kotizacija 55,00 EUR z DDV, za
nečlane pa 110,00 EUR z DDV na udeleženca.Znesek kotizacije
nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027 8921 404 – sklic
3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko pošljete po pošti:
TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-naslov: info@tzslo.si.
Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru, da se pisno odja-
vite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo dogodka, v nasprotnem pri-
meru vam bomo kotizacijo, kljub neudeležbi, zaračunali v celoti.
Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da dogodka ne izvedemo, o
čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas prosimo, da nave-
dete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo morebitne spre-
membe oziroma odpoved. S prijavo potrjujete, da so prijavljene
osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne
podatke bo TZS uporabljala samo za namen izvedbe dogodka,
obveščanja prijavljenih in posredovanja morebitnih gradiv. J.O.
b)
Brezplačni webinar: Spletna dostopnost za e-commerce – 21. 10. 2025, on-line
Trgovinska zbornica Slovenije bo v sodelovanju s svojim program-
skim partnerjem Creatim d.o.o., dne 21. oktobra 2025med9.00in
12.00 uro, preko spletne platformeZOOMorganiziralabrezplač-
niwebinar »Spletna dostopnost za e-commerce«.
Spletna dostopnostje ključnega pomena, zato zahtevapozor-
nost lastnikov in vodilnih kadrov v trgovini. Pri tem nas zavezu-
jejo tudi zakoni in smernice.
Predstavitev bo potekala vdveh delih(teoretičnem in praktič-
nem), z vmesno krajšo pavzo (do 30 minut), zaključili pa bomo
predvidoma med 12. in 13. uro.
Na predstavitvi boste spoznali:
zakaj je spletna dostopnost ključna tudi za spletne trgovine,
kaj določa zakonZDPSI(Zakon o dostopnosti do proizvodov
in storitev za invalide), ki je že v veljavi od28. junija 2025,
katere obveznosti prinaša zakon za ponudnike digitalnih sto-
ritev,
najpogostejše napake in praktične rešitve,
kako preveriti lastno spletno mesto in kje začeti z izboljša-
vami.
Posebna dodana vrednost: vsi udeleženci boste prejeli tudiVo-
dnik za spletno dostopnost, ki vam bo pomagal pri pregledu
in osnovnem odpravljanju neskladnosti, vključno z odgovori na
najpogostejša vprašanja.
Predavatelj: Mišo Šlogar, certificirani IAAP strokovnjak za
spletno dostopnost, senior UX oblikovalec
Vljudno vabljeni k prijavi. Kotizacije NI! J.O.
c)
Webinar »Kozmetični izdelki – Novosti ter predstavitev ključnih obveznosti, če sem
uvoznik, distributer, spletna prodaja, LBZ kozmetičnega izdelka« - 23. 10. 2025, on-line
Vljudno vabljeni, da se namv četrtek, 23.oktobra 2025 med
9.00 in 10.30 uropridružite na webinarju »Kozmetični izdelki
– Novosti ter predstavitev ključnih obveznosti, če sem uvo-
znik, distributer, spletna prodaja, LBZ kozmetičnega izdelka«.
Vsebina webinarja:
Pregled ključnih obveznosti za trgovska podjetja s kozmetič-
nimi izdelki, ki izhajajo iz pravnih podlag, glede na vlogo v
dobavni verigi kozmetičnega izdelka;
Priglasitev dejavnosti, priglasitev izdelka – v katerih primerih,
kdo in kako;
Označevanje kozmetičnih izdelkov, skrb za varnost in doku-
mentacija;
Prodaja kozmetičnih izdelkov za poklicno uporabo, posebno-
sti;
Prepovedane/omejene sestavine v kozmetičnih izdelkih v letu
2025 in v prihodnje;
Katere novosti nas čakajo v prihodnjem obdobju na področju
zakonodaje.
Predavateljica:dr. Anja Menard Srpčič, Urad RS za kemikalije
Vabljeni, da nam vaša vprašanja posredujete vnaprej na e-naslov:
info@tzslo.si, tako da bo lahko čim več pojasnil podanih že tekom
webinarja.
Kotizacije ni. Vabljeni k udeležbi! M.S.
6
WWW.TZSLO.SI
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Analiza gospodarskega stanja v Sloveniji s poudarkom na trgovini
Analiza stanja v trgovini po podatkih AJPES kaže, da se je stanje
v tej panogi v letu 2024 glede na leto 2023 še poslabševalo. Pri-
hodki so v letu 2024 še naprej stagnirali, neto čisti dobiček se je
zmanjšal za 1,6 %. Največji problem ostaja razkorak med rastjo
stroškov dela, ki so se povišali za 6,6 %, in produktivnostjo, ki je
zrasla le za +1,3 %, posledično tudi dodana vrednost ostaja na
nizki ravni. To se odraža v slabšanju vseh kazalnikov dobičkonos-
nosti. Sektor trgovine torej še posebej občuti vse stroškovne pri-
tiske, ki so finančni in administrativni.
V letu 2025 so se v trgovini vendarle pokazali prvi pozitivni
trendi na strani prihodkov, saj so se le-ti v prvem polletju zvišali
za 2,6 %, a na drugi strani stroškovni pritiski ne popuščajo.
Povprečna bruto plača v trgovini je julija 2025 znašala 2.289
EUR (+5,0 % glede na julij 2024). V obdobju januar–julij 2025
so bile plače višje za 5,1 %, kar je le nekoliko manj kot v gospodar-
stvu (+5,3 %) in precej manj kot v javnem sektorju (+9,9 %).
Inflacija v avgustu 2025 glede na avgust 2024 ostaja zmerna
(3,0 %), pri čemer pa višjo stopnjo inflacije beležimo pri hrani
in brezalkoholnih pijačah, ki je v tem obdobju znašala 7,6 %. V
tem času je po dolgih letih prvič rahlo upadlo povpraševanje po
novih kadrih v dejavnosti trgovine – v 2. četrtletju 2025 je bilo na
voljo 2.258 prostih delovnih mest, na kar kažejo tudi podatki
SURS, saj se je zaposlenost v trgovini v obdobju januar–julij
2025 glede na enako obdobje lani zmanjšala za 0,9 %. P.G.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Delavnica »Kako komuniciramo s kupci za povečanje prodaje v trgovinah« - 8. 10. 2025, Ljubljana
b) Brezplačni webinar: Spletna dostopnost za e-commerce – 21. 10. 2025, on-line
c) Webinar »Kozmetični izdelki – Novosti ter predstavitev ključnih obveznosti, če sem uvoznik, distributer, spletna prodaja, LBZ
kozmetičnega izdelka« - 23. 10. 2025, on-line
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
3. E-naslov:
4. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
Jesenska napoved gospodarskih gibanj 2025
Urad RS za makroekonomske analize in razvoj (UMAR) v jesenski
napovedi opozarja na občutno upočasnitev gospodarske aktivno-
sti v Sloveniji. Rast BDP v letu 2025 naj bi dosegla le 0,8 % (lani
1,7 %), kar je precej manj od spomladanskih pričakovanj (2,1 %).
Glavna razloga sta šibek izvoz (–0,2 % na letni ravni) in rast uvo-
za, medtem ko bo gospodarsko rast poganjala predvsem domača
potrošnja. Za leto 2026 so napoved znižali iz 2,4 % na 2,1 %.
Tabela: Napovedana rast BDP v letu 2025 po UMAR-ju
Država Napoved rasti BDP v 2025
Slovenija 0,8
EU 27 1,3
Evrsko območje 1,2
Nemčija 0,2
Italija 0,6
Avstrija 0,1
Francija 0,6
Hrvaška 2,9
Vir: UMAR, 2025
Inflacija naj bi konec leta 2025 znašala 2,9 % (dec/dec), kar je ne-
koliko več od spomladanske napovedi (2,7 %), a kljub temu kaže
na zmerno gibanje cen. Po zadnjih podatkih SURS se tudi inflacija
hrane zaenkrat umirja.
Zaposlenost naj bi se nekoliko znižala (–0,2 %), brezposelnost pa
ostala na ravni leta 2024. Povprečna bruto plača naj bi nominalno
zrasla za 7,5 % (zasebni sektor: +6,0 %, javni sektor: +10,0 %), kar
je občutno več od napovedane rasti produktivnosti (+0,9 % realno).
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Primož Gorenc, Jana Ogrinc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava
podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je
Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56
0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to
publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
UMAR opozarja, da uresničitev napovedi spremljajo številna
predvsem negativna tveganja. Največja so povezana z medna-
rodnim okoljem – morebitno zaostrovanje trgovinskih napetosti,
negotovost na finančnih trgih ter geopolitični konflikti, ki bi lahko
vplivali na rast trgovinskih partneric, zvišali cene energentov in
okrepili inflacijske pritiske. V domačem okolju tveganja izhajajo
predvsem iz visokih stroškov dela in omejenih zmogljivosti za
izvedbo investicijskih projektov. Dodatno tveganje predstavlja
močan upad izdanih gradbenih dovoljenj ter nizka raven bruto
investicij v opremo in stroje, kar lahko pomeni dodatno ohlajanje
gospodarstva.
Celotna napoved je na voljo na povezavi:
https://www.umar.gov.si/fileadmin/user_upload/napovedi/je-
sen/2025/JNGG2025.pdf
Vir: Povzeto po dokumentu »Jesenska napoved gospodarskih gi-
banj 2025«. P.G.
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih za september 2025
Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR
Prehodni davčni podračun Referenca
60 % PP** 3,5 PP***
1.436,95 8.382,22
2.394,92
Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 222,73 1.299,24
Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 127,17 741,83
Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 349,90 2.041,07
Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 91,39 533,11
Obvezni zdravstveni prispevek* pavšalni znesek 37,17 37,17
Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 94,26 549,87
Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 7,62 44,43
Skupaj prispevki za ZZ 230,44 1.164,58
Prispevek za dolgotrajno oskrbo* 2,00% 28,74 167,64
Skupaj prispevki za ZZ in za DO SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 259,18 1.332,22
Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,88 16,76
Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 2,01 11,74
Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,86 5,03
Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,87 16,77
Skupaj drugi prisp. 5,75 33,53
PRISPEVKI SKUPAJ 614,83 3.406,82
DŠ pomeni davčna številka zavezanca
* Povprečna mesečna bruto plača za leto 2024 (PP): 2.394,92 EUR
** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2024 znaša 60 % zadnje
znane povprečne letne plače: 60 % od 2.394,92 EUR = 1.436,95 EUR
*** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača naj-
več od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2):
2.394,92x 3,5 = 8.382,22 EUR
* Višina OZP od 1. 3. 2025 dalje je določena v višini 37,17 EUR (Uradni list RS, št.
12/25)
* Prispevek za DO se plačuje za obdobje od 1. 7. 2025 dalje
Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost
(POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu
elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni,
ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSV
najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani
najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec.
Vir: Ministrstvo za finance, Finančna uprava RS, september 2025.
K.F.