1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
Izvajanje programa »ZaUpam – podpora
trgovskim podjetjem za dodatno
izboljšanje sestave živil in spodbujanje
zdravih izbir« je v zaključni fazi
Na Trgovinski zbornici Slovenije smo skupaj s projektnimi partner-
ji, Inštitutom za nutricionistiko (NUTRIS), Institutom »Jožef Stefan«
(IJS) in Nacionalnim inštitutom za javno zdravje (NIJZ) pred tremi
leti zasnovali program, v katerem smo preko izvedenih aktivnosti
in pridobljenih rezultatov podprli trgovske družbe in druge no-
silce živilske dejavnosti pri izboljševanju sestave živil in spod-
bujanju zdravih izbir pri potrošnikih.
Ob tej priložnosti se projektnim partnerjem - Inštitutu za nutrici-
onistiko (NUTRIS), Institutu »Jožef Stefan« (IJS) in Nacionalnemu
inštitutu za javno zdravje (NIJZ) – najlepše zahvaljujemo za izka-
zano zaupanje, da so Trgovinsko zbornico Slovenije prepoznali
kot strokovnega sogovornika in partnerja pri naslavljanju tako po-
membne teme, kot je izboljševanje sestave živil, po katerih vsako-
dnevno posegamo na trgovskih policah. Najlepša zahvala gre tudi
Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), ki upravlja portal »VešKajJeš«
in nam je omogočila njegovo povezavo z digitalnim orodjem
NutriForm, Društvu za varovanje srca in ožilja Slovenije, ki nas
je podprlo pri snovanju tega programa, ter nenazadnje članom
zbornice, ki so program podprli z vidika njegove izvedbe v praksi.
Zahvala za pomoč in sodelovanje gre tudi Ministrstvu za zdravje,
ki nas je pri izvajanju tega programa finančno podprlo in na ta
način omogočilo njegovo realizacijo, saj poleg digitalnega orod-
ja za podjetja prinaša še druge pomembne rezultate, ki jih bodo
trgovci lahko vsakodnevno uporabljali v praksi ter na ta način po-
trošnikom ponujali bolj zdravju koristna živila.
Veseli nas, da vas lahko povabimo k uporabi ključnih rezultatov
in dosežkov našega programa, in sicer:
odprto digitalno orodje »NutriForm« za spodbujanje iz-
boljševanja sestave živil - namenjeno nosilcem živilske
dejavnosti za samoocenjevanje hranilne sestave živil in kot
pomoč pri izboljševanju sestave živil in pijač. Digitalno orodje
NutriForm vključuje pet modelov za profiliranje živil. Tekom
izvajanja programa smo navedeno orodje še nadgradili ter
trgovskim in ostalim živilskim podjetjem omogočili, da preko
vzpostavljene povezave z bazo in aplikacijo »VešKajJeš«,
v le-to prostovoljno delijo podatke o sestavi živil, tudi
trgovskih blagovnih znamk, ter na ta način potrošnike
spodbujajo k uporabi bolj zdravih živilskih izdelkov. Ob tem
orodje NutriForm omogoča tudi izdelavo QR kode z ne-
posredno povezavo do javne objave živilskega izdelka na
portalu »VešKajJeš«, ki jo lahko podjetja uporabijo v svojih
promocijskih gradivih (npr. trgovskih katalogih, na spletni
strani ipd.);
»Smernice trgovskim in živilskim podjetjem za spodbuja-
nje zdravih izbir pri živilih« - med drugim vključujejo navodi-
la za izvajanje smernic, navodila za uporabo orodja NutriForm
ter ostale koristne informacije o predvidenem novem znaku
»Dobra izbira«, kot ga predvideva predvidena vladna uredba
(opomba: vladna uredba je še vedno v fazi priprave);
posnetek delavnice »Uporaba sodobnih orodij za podporo
dodatnemu izboljševanju sestave živil« - posnetek praktič-
nega usposabljanja za uporabo digitalnega orodja NutriForm,
ki je na voljo preko spletne strani programa;
plakat za promocijo aplikacije »VešKajJeš«.
Ob tej priložnosti vas vljudno vabimo, da se nam pridružite na
19. Strateški konferenci o trgovini v torek, 14. oktobra 2025
na Brdu pri Kranju, kjer vam bomo z veseljem podali več in-
formacij o programu, aktivnostih ter rezultatih, ki smo jih v
preteklih treh letih pripravili za vašo uporabo.
Smernice trgovskim in živilskim podjetjem za spodbu-
janje zdravju prijaznejših izbir pri živilih – OSNUTEK!
V nadaljevanju vam predstavljamo navodila za izvajanje pro-
stovoljnih »Smernic trgovskim in živilskim podjetjem za spod-
bujanje zdravju prijaznejših izbir pri živilih«, ki jih je pripravil
partner programa Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ):
»Prehrana ima ključno vlogo pri zdravju, počutju in kakovosti življe-
nja prebivalcev. Zdravstveni izidi, kot so pojavnost debelosti, srčno-
-žilnih bolezni, sladkorne bolezni tipa 2 in drugih kroničnih nenalezlji-
vih bolezni, so tesno povezani s prehranskimi navadami, ki jih ljudje
oblikujejo vsakodnevno. Podjetja v živilski in trgovski verigi imajo pri
tem izjemen vpliv, saj s svojo ponudbo, inovacijami in trženjskimi
praksami neposredno oblikujejo okolje, v katerem potrošniki izbira-
jo hrano. Zato je sodelovanje trgovcev in industrije pri ustvarjanju
zdravju prijaznejšega prehranskega okolja izrednega pomena.
Smernice niso pravna obveza, temveč povabilo k sodelova-
nju in soustvarjanju prehranskega okolja, ki spodbuja bolj
zdravju koristne izbire. Namenjene so podjetjem, ki želijo s
svojimi izdelki, marketinškimi pristopi in poslovnimi praksami
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 10. oktober 2025, št. 29/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Tematska številka »ZaUpam - podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje
sestave živil in spodbujanje zdravih izbir«
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
prispevati k boljšemu zdravju prebivalcev ter krepiti svoj
ugled kot družbeno odgovorni akterji. Verjamemo, da lahko z
usklajenim delovanjem skupaj dosežemo napredek, ki bo pri-
nesel koristi potrošnikom, industriji in družbi kot celoti.
Smernice so neposredno skladne s cilji nacionalne strategije
»Dober tek, Slovenija«, ki si prizadeva za zmanjšanje bremena
kroničnih bolezni in oblikovanje podpornega okolja za bolj zdrave
izbire hrane. Strategija posebej izpostavlja pomen zmanjševanja
vnosa tistih hranil, ki so v sodobni prehrani pogosto presežena
in dokazano povezana z večjim tveganjem za zdravje – to so sol
oziroma natrij, prosti sladkorji ter nasičene maščobe. Z izboljše-
vanjem sestave živil v teh ključnih kategorijah in hkratnim pove-
čevanjem vsebnosti prehranskih vlaknin lahko trgovska in živilska
podjetja pomembno prispevajo k uresničevanju nacionalnih ciljev
na področju javnega zdravja ter hkrati okrepijo svojo vlogo druž-
beno odgovornega partnerja. S tem namenom država tudi snuje
ciljano usmerjen strateški načrt za preoblikovanje sestave živil.
Ključna priložnost je torej preoblikovanje živil – postopno iz-
boljševanje hranilne sestave izdelkov, ki so pogosto na jedilni-
kih prebivalcev.
Zmanjševanje vsebnosti soli v kruhu, mesnih izdelkih, sirih,
prigrizkih in omakah lahko bistveno prispeva k zmanjšanju sku-
pnega vnosa natrija, ki je v Sloveniji še vedno previsok. Spod-
bujamo podjetja, da sol zmanjšujejo postopno, v korakih, ki jih
potrošniki ne bodo zaznali kot nenadno poslabšanje okusa.
Podobno je pri sladkorju: zmanjšanje dodanih sladkorjev v pija-
čah, žitnih izdelkih in mlečnih obrokih lahko pomembno vpliva na
zmanjšanje energijskega vnosa, zlasti pri otrocih in mladostnikih.
Koristno je uvajati tudi manjša pakiranja ali ponujati različice iz-
delkov z zmanjšano vsebnostjo sladkorja. Pri tem pa odsvetujemo
pretirano uporabo umetnih sladil kot nadomestkov, saj negativno
vplivajo na razvoj okusa in dolgoročno ne prispevajo k vzpostav-
ljanju zdravih prehranskih navad.
Posebna pozornost naj bo namenjena tudi zmanjšanju vsebno-
sti nasičenih maščob in njihovi zamenjavi z bolj zdravju koristni-
mi maščobami rastlinskega izvora. Svetujemo, da se takšne spre-
membe uvajajo postopno – z uporabo rastlinskih olj (npr. z visoko
vsebnostjo enkrat - oziroma večkrat nenasičenih maščobnih ki-
slin), z nadomeščanjem dela živalskih maščob ali z vključevanjem
oreščkov in semen v izdelke. Tako se izboljša hranilna sestava
brez zmanjšanja kakovosti ali okusa.
Prav tako spodbujamo širitev ponudbe izdelkov z višjo vsebno-
stjo prehranske vlaknine. Uporaba polnozrnatih sestavin, stroč-
nic, zelenjave in sadja ponuja številne možnosti za inovativne iz-
delke, ki odgovarjajo na vedno večje povpraševanje potrošnikov
po bolj zdravih in naravnih rešitvah.
Pomembno je tudi zmanjševanje ponudbe energijsko gostih in
hranilno revnih živil. Podjetja zato stalno spodbujamo, da razvija-
jo preprostejše, manj predelane in hranilno bogatejše alternative,
s čimer ne le prispevajo k zdravju, ampak tudi sledijo trendom
v prehrani, kjer potrošniki vse bolj iščejo naravne, enostavne in
trajnostne izdelke. Posebej pomembna je odgovornost pri obliko-
vanju in trženju živil za otroke. Prav ti izdelki pogosto vsebujejo
največ sladkorja in so hkrati podvrženi agresivnemu oglaševanju.
Podjetja imajo priložnost, da se pri otroških izdelkih osredotočijo
na preproste recepte brez nepotrebnih dodatkov, z manj sladkor-
ja, brez umetnih barvil in sladil.
Pri trženju in prodaji lahko podjetja pomembno vplivajo na odločit-
ve potrošnikov. Jasno in pregledno označevanje hranilne vrednosti
na sprednji strani embalaže – bodisi s sistemom semaforjev bodisi
s povzetimi ocenjevalnimi sistemi, kot je NutriScore – omogoča
potrošnikom, da se lažje odločajo med številnimi možnostmi. Po-
leg označevanja imajo veliko vlogo tudi cenovne in prodajne poli-
tike. Podjetja lahko z ugodnejšimi cenami, akcijami in promocijami
dosežejo, da so bolj zdravju koristni izdelki obenem tudi dosto-
pnejši širšemu krogu prebivalcev. Še posebej pomembno je, da se
ti izdelki umeščajo na vidnejša mesta v trgovinah in da jih podjetja
izpostavljajo kot enakovredno, če ne celo boljšo izbiro od ener-
gijsko gostih alternativ. Deležnike na trgu spodbujamo, da se iz-
ogibajo agresivnemu oglaševanju hranilno manj ugodnih oziroma
visoko predelanih izdelkov, še posebej tistih, ki so namenjeni otro-
kom, saj so prav otroci najbolj dovzetni za tovrstne vplive.
Napredek na področju zdrave prehrane lahko dosežemo le s so-
delovanjem. Zato podjetja vabimo, da se vključijo v nacionalne
pobude in skupne zaveze, katerih namen je spodbujanje odgo-
vornosti celotne verige »od vil do prodajnih polic«. Transparentno
spremljanje sestave živil in redno poročanje o doseženih izbolj-
šavah ne prispevata le k večji preglednosti, temveč tudi krepita
zaupanje potrošnikov, ki cenijo iskrenost in jasnost. Podjetja, ki
aktivno sodelujejo v raziskavah in razvojnih projektih, lahko hit-
reje prepoznajo trende in pričakovanja potrošnikov ter si s tem
zagotovijo konkurenčno prednost.
Ob tem se zavedamo tudi ekonomskih izzivov. Prehransko ugo-
dnejši izdelki morajo ostati cenovno dostopni vsem prebivalcem
ne glede na njihov socialno-ekonomski položaj. Zato spodbujamo
podjetja, da preoblikovanje in inovacije uvajajo tako, da se osnov-
ni izdelki ne podražijo občutno, temveč da spremembe načrtujejo
premišljeno in v dialogu z dobavitelji in trgovskimi partnerji. Pose-
bej pozdravljamo pobude, kjer se izboljšave hranilne sestave po-
vezujejo s trajnostnimi cilji – z uporabo lokalnih sestavin, zmanj-
ševanjem embalaže, uvajanjem trajnostnih načinov proizvodnje
in logistike. Na ta način podjetja ne le prispevajo k zdravju po-
trošnikov, ampak tudi k varovanju okolja in trajnostnemu razvoju.
Podjetja imajo posebno odgovornost pri skrbi za ranljive skupi-
ne prebivalcev, kar je pomembno z vidika zmanjševanja neena-
kosti v zdravju. Otroci, starejši, nosečnice in socialno ogroženi
potrebujejo živila, ki so posebej prilagojena njihovim potrebam.
Spodbujamo razvoj otroških izdelkov brez dodanega sladkorja,
z manj soli in brez umetnih dodatkov, saj takšni izdelki podpirajo
oblikovanje zdravih prehranskih navad že od zgodnjega otroštva.
Prav tako je pomembno, da se razvijajo izdelki za starejše, ki so
pogosto soočeni z zmanjšanim apetitom ali s posebnimi prehran-
skimi potrebami. Posebna pozornost mora biti namenjena tudi
socialno-ekonomsko šibkejšim skupinam, brez kompromisov v
kakovosti. Podjetja lahko s takšnimi inovacijami pomembno pri-
spevajo k izboljšanju kakovosti življenja teh skupin in pokažejo,
da razumejo širšo družbeno vlogo prehranske industrije.
Podjetja so s svojo ustvarjalnostjo, inovativnostjo in vplivom na trgu
ključni partnerji pri ustvarjanju bolj zdrave prehranske prihodnosti.
Zavedamo se, da preoblikovanje sestave izdelkov in spremembe v
trženjskih praksah prinašajo izzive – od tehnoloških prilagoditev do
ekonomskih odločitev – a hkrati verjamemo, da so v teh spremem-
bah velike priložnosti. Podjetja, ki se odločijo za ta korak, bodo ok-
repila zaupanje potrošnikov, utrdila svoj ugled in si zagotovila mesto
v ospredju trajnostnega, inovativnega in zdravju prijaznega prehran-
skega okolja. Zato vsa podjetja spodbujamo, da prepoznajo svojo
vlogo in odgovornost ter jo sprejmejo kot priložnost za skupno dobro.
Trgovci imajo velik vpliv na prehranske navade potrošni-
kov s svojo ponudbo, oblikovanjem prodajnega prostora
in marketinškimi praksami.
Ključne priložnosti pri ustvarjanju zdravih izbir so posto-
pno zmanjševanje soli, sladkorja in nasičenih maščob ter
povečanje vsebnosti prehranskih vlaknin v izdelkih.
Še posebej odgovorno je treba ravnati pri izdelkih name-
njenih otrokom in mladostnikom, izbrana ponudba izdel-
kov z manj sladkorja, soli, brez nepotrebnih aditivov (sla-
dil, barvil, ojačevalcev arom) in pretiranega oglaševanja
ima številne koristi za njihovo zdravje.
Jasno označevanje hranilne vrednosti ter cenovne
2
WWW.TZSLO.SI
spodbude in izpostavljanje zdravih izdelkov povečajo pre-
poznavnost boljših izbir.
Prehransko ugodnejši izdelki morajo biti cenovno dosto-
pni, izboljšave pa povezane tudi s trajnostnimi cilji (lokal-
ne sestavine, manj embalaže).
Posebna pozornost naj bo namenjena ranljivim skupinam
(otroci, starejši, socialno ogroženi).
Sodelovanje v nacionalnih pobudah, preglednost pri po-
ročanju in inovativnost krepijo zaupanje potrošnikov in
konkurenčno prednost trgovcev.
V nadaljevanju te smernice orisujejo konkretna orodja, ki bodo
bralcem lahko služila kot konkretna podpora pri izboljševanju se-
stave živil. Poleg tega Slovenija uvaja lasten sistem označevanja
živil z znakom »Dobra izbira«, ki bo potrošnikom pomagal lažje
prepoznati živila z ugodnejšo hranilno sestavo. To je še en pomem-
ben korak v smeri ustvarjanja prehranskega okolja, kjer bodo bolj
zdravju koristne izbire vidnejše, dostopnejše in tudi mnogo bolj pri-
vlačne za potrošnike, zato je vrednost teh smernic še toliko večja.«
Smernice v obliki OSNUTKA so v celoti javno objavljene na
spletni strani programa na povezavi: https://www.tzslo.si/sl/pro-
jekti/projekti-v-teku/ZaUpam.
POMEMBNO!
Trgovska podjetja in nosilce živilske dejavnosti vljudno va-
bimo, da postanete naši partnerji pri ustvarjanju bolj zdrave
prehranske prihodnosti, na način, da pri svojem poslovanju,
reformulaciji obstoječih živil in ustvarjanju novih živil pro-
stovoljno uporabljate digitalno orodje »NutriForm« in sledite
vsebini prostovoljnih »Smernic trgovskim in živilskim podje-
tjem za spodbujanje zdravih izbir pri živilih«, ki so bile izdane
v okviru tega programa.
Vašo podporo programu »ZaUpam« in našim prizadevanjem za
dodatno izboljšanje sestave živil lahko izrazite tudi s podpisom
spodnjega pisma podpore.
Pismo podpore ni pravno ali kakor koli drugače zavezujoče, izra-
ža le pripravljenost podjetja, da želi s svojimi izdelki, marketinški-
mi pristopi in poslovnimi praksami prispevati k boljšemu zdravju
prebivalcev ter krepiti svoj ugled družbeno odgovornega akterja.
Pismo podpore bo uporabljeno izključno v okviru interne projek-
tne dokumentacije TZS za pripravo kumulativne ocene pozitivnih
učinkov programa na deležnike.
PISMO PODPORE
v okviru programa »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno
izboljšanje sestave živil in spodbujanje zdravih izbir«
Spodaj podpisani predstavnik podjetja (naziv podjetja): ____________________________________________________________________
sprejemam povabilo Trgovinske zbornice Slovenije k sodelovanju in soustvarjanju prehranskega okolja, ki spodbuja bolj zdravju
koristne izbire.
Pri svojem poslovanju bomo prostovoljno uporabljali digitalno orodje »NutriForm« in nezavezujoče - priporočene »Smernice trgovskim
in živilskim podjetjem za spodbujanje zdravih izbir pri živilih«.
Kraj in datum: _____________________________________ Podpis: _________________________________
Pismo podpore nam lahko posredujete na e-naslov: info@tzslo.si ali na naslov: Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, 1000 Ljubljana.
Predlog znaka »Dobra izbira« za lažje prepoznavanje
živila z ugodno hranilno sestavo
Ministrstvo za zdravje je pripravilo predlog Uredbe o uporabi
znaka »Dobra izbira« za lažje prepoznavanje živila z ugodno
hranilno sestavo. Predlog tega predpisa je bil že notificiran
pri Evropski komisiji (postopek notifikacije je bil zaključen 16. 1.
2025) in je v zaključni fazi sprejema.
Uredba bo po sprejemu in objavi v Uradnem listu RS določala
uporabo znaka »Dobra izbira« za lažje prepoznavanje živila
z ugodno hranilno sestavo, pogoje, ki jih mora živilo izpolnje-
vati pri uporabi znaka, vključno z uporabo v medijih, grafični
prikaz znaka, vzpostavitev seznama živil z znakom, nadzor
nad uporabo znaka in globe za prekrške.
Partnerji programa »ZaUpam« glede na predvideno časovnico
pričakujemo, da bo navedena uredba sprejeta po zaključku tega
programa, zato vas bomo o novem znaku v prihodnje obveščali
tudi v okviru našega rednega delovanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Evrogotovina, ponaredki – obvestilo Banke Slovenije o e-izobraževanju o evrskih
bankovcih in kovancih
Kot nas je seznanila Banka Slovenije (BS) z dopisom z dne 9. 10.
2025, je BS pripravila brezplačno e-izobraževanje na temo pre-
verjanja pristnosti in primernosti evrske gotovine s ciljem čim
boljšega poznavanja tematike za posameznike, ki pri svojem delu
rokujejo z gotovino.
E-izobraževanje vključuje:
izobraževalne videe, ki na jasen in pregleden način predstavijo
ključne lastnosti gotovine,
vprašanja in interaktivne naloge za sprotno preverjanje znanja,
fotografije, ki pomagajo pri prepoznavanju pristne in ponare-
jene gotovine.
Udeleženci bodo po zaključku e-izobraževanja:
znali prepoznati in preveriti zaščitne elemente na evrskih
bankovcih in kovancih,
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
razumeli, kakšna je primerna gotovina za nadaljnji obtok in
vedeli, kako ravnati v primeru poškodovane ali sumljive gotovine.
E-izobraževanje je dostopno na dva načina na povezavi E-izobra-
ževanje | Banka Slovenije
1. E-izobraževanje brez registracije omogoča pregled celotne
vsebine e-izobraževanja, a ne vključuje preverjanja znanja in
prejema potrdila.
2. E-izobraževanje z registracijo omogoča spremljanje na-
predka in se zaključi s preverjanjem znanja (pisanjem e-testa,
za katerega ima posameznik na voljo največ 2 poizkusa). Po
uspešno opravljenem testu udeleženec prejme potrdilo o us-
pešno opravljenem usposabljanju. V primeru, da bi se posa-
mezniki želeli udeležiti tudi praktičnega izobraževanja v živo,
na primer tudi po dveh neuspelih poizkusih reševanja e-testa,
nas obvestite.
Glede na dobre izkušnje v preteklosti bodo v primeru večjega
interesa s strani članov, možna tudi izobraževanja v živo za bla-
gajniški kader v okviru Akademije Trgovinske zbornice Slovenije.
Namen izobraževanja, kot navaja Banka Slovenije je, da se tudi
na ta način prispeva k ohranjanju kakovostne in pristne evrske
gotovine v obtoku, podjetjem in udeležencem pa bo znanje o
preverjanju pristnosti in primernosti evrske gotovine zagotovo
koristilo. Banka Slovenije tudi ugotavlja, da je velika večina
ponaredkov unovčenih prav v sektorju trgovine, s tovrstnim
izobraževanjem pa se pričakuje tudi ugoden vpliv na zmanjšanje
števila teh dogodkov. M. S.
VABI: 36. brezplačna TRGOVINKO-va delovnopravna
klepetalnica
Vljudno vas vabimo na 36. brezplačno TRGOVINKO-vo delov-
nopravno klepetalnico, ki bo potekala dne 16. 10. 2025 s pri-
četkom ob 13.00 uri preko spletne aplikacije ZOOM (trajanje
približno do 14.00 ure).
36. TRGOVINKO-vo delovnopravno klepetalnico organizira TZS.
Program:
1. del: Predstavitev problematike absentizma v trgovinski de-
javnosti
2. del: Novosti oziroma predvidene novosti s področja delov-
nopravne zakonodaje ter varnosti in zdravja pri delu
dopolnitev Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1) na podlagi
zadnjih sprememb Zakona o urejanju trga dela (ZUTD),
predlog Pravilnika o varovanju delavcev pred tveganji zaradi
izpostavljenosti azbestu pri delu,
in druge novosti.
Predstavitev bodo izvedli Barbara Krivic in Karmen Fortuna, prav-
ni svetovalki TZS ter Primož Gorenc, ekonomski svetovalec TZS.
Kotizacije NI! ZOOM povezavo na dogodek vam bomo na e-naslov,
ki ga boste navedli ob prijavi, poslali uro pred začetkom dogodka.
Zadnji termin TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice v letu
2025:
20. november 2025 ob 13.00 uri
Termini TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice v letu 2026:
15. 1. 2026 ob 13.00 uri
19. 2. 2026 ob 13.00 uri
19. 3. 2026 ob 13.00 uri
16. 4. 2026 ob 13.00 uri
21. 5. 2026 ob 13.00 uri
18. 6. 2026 ob 13.00 uri
17. 9. 2026 ob 13.00 uri
15. 10. 2026 ob 13.00 uri
19. 11. 2026 ob 13.00 uri
VABI: Označite si termine za leto 2026 v svojem
koledarju in se nam pridružite v peti sezoni klepetalnic!Ob
tem vas vabimo, da nam predlagate aktualne vsebine, saj že-
limo klepetalnico čim bolj prilagoditi potrebam naših članov in
vas seznanjati z vsebinami, ki jih potrebujete tako za učinkovito
izvajanje vsakodnevnih nalog kot tudi za načrtovanje poslovnih
procesov v prihodnje. B.K., K.F.
Brezplačno usposabljanje »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje
bremen v trgovini« - Maribor, 15. 10. 2025 in Sežana, 20. 10. 2025
Vljudno vas vabimo na brezplačno usposabljanje »Pravilno raz-
porejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v tr-
govini«, ki ga organizira Trgovinska zbornica Slovenije v sodelo-
vanju s Sindikatom delavcev trgovine Slovenije v okviru projekta
»TRGOVINKO nas povezuje«.
Usposabljanje bo potekalo:
v sredo, 15. 10. 2025 med 10.00 in 12.00 uro v Mariboru -
Hotel City Maribor, Ulica Kneza Koclja 22, Maribor;
v ponedeljek, 20. 10. 2025 med 10.00 in 12.00 uro v Seža-
ni - Inkubator d.o.o. Sežana, Kraška ulica 2, Sežana.
Usposabljanje je namenjeno poslovodjem/poslovodkinjam, vsem
prodajalkam in prodajalcem, ter vsem, ki se v praksi srečujete z
razporejanjem delovnega časa in ročnim premeščanjem bremen.
Na usposabljanju:
bo na praktičen način predstavljeno, kako pravilno razpo-
rejati delovni čas na podlagi veljavne zakonodaje in izva-
jati Pravilnik o zagotavljanju varnosti in zdravja delavcev
pri ročnem premeščanju bremen v trgovinski dejavnosti,
boste lahko zastavljali vprašanja, s katerimi se srečujete v praksi,
boste pridobili dodatne kompetence in si z udeleženci iz-
menjali praktične izkušnje.
PROGRAM USPOSABLJANJA
9.30 – 10.00 Registracija udeležencev
10.00 – 10.15 Uvod
Predstavitev projekta »TRGOVINKO nas povezuje«
Barbara Krivic, vodja projekta in pravna svetovalka TZS
10.15 – 11.00 Zakonodajne podlage glede organizacije in
razporejanja delovnega časa ter ročnega
premeščanja bremen
Kako je urejen širši kraj opravljanja dela v trgovinski
dejavnosti?
Kako pravilno razporejati delavce, da zagotovite
ustrezne odmore in počitke?
Kdo lahko dela na nedelje in praznike?
Kakšne so pravne zahteve glede ročnega preme-
ščanja bremen?
Predava: ga. Barbara Krivic, univ. dipl. prav., vodja
projekta in pravna svetovalka TZS
4
WWW.TZSLO.SI
11.00 – 11.45
Razporejanje delovnega časa in pomen ureditve
področja ročnega premeščanja bremen v praksi
Kako delavca razporedimo na delo na drugo lokacijo?
Kakšni so izzivi organizacije in razporejanja delov-
nega časa v času šolskih počitnic?
Kako postopati v praksi v primeru nepričakovane
odsotnosti delavca?
11.00 – 11.45
Kaj doprinesejo nova pravila pri ročnem premešča-
nju bremen v praksi?
Predava: ga. Tina Skubic, mag. manag., predsednica SDTS
11.45 – 12.00 Razprava in zaključki
Kotizacije NI! Izkoristite priložnost in se nam pridružite!
N.P., P.G., B.K.
III ŽIVILA
Pravilnik o spremembah Pravilnika o zagotavljanju sledljivosti porekla za nepredpakirano
sveže, ohlajeno in zamrznjeno goveje, prašičje, ovčje, kozje in perutninsko meso
V Uradnem listu RS, št. 76/25, je objavljen Pravilnik o spremem-
bah Pravilnika o zagotavljanju sledljivosti porekla za nepred-
pakirano sveže, ohlajeno in zamrznjeno goveje, prašičje,
ovčje, kozje in perutninsko meso (t.i. masne bilance).
Do 31. oktobra 2027 se na maloprodajnem računu za ozna-
čevanje države porekla ali kraja izvora mesa tako še naprej
uporabljajo oznake (SI, VzSI, EU in NeEU) iz Priloge, ki je se-
stavni del tega pravilnika.
Ob tem vas seznanjamo, da bo moral biti na podlagi novega Za-
kona o varni hrani in krmi, ki je trenutno v postopku sprejemanja
v Državnem zboru RS, v roku dveh let sprejet nov pravilnik, saj bo
ta prenehal veljati. M.L., K.F.
PRIJAVNICA
na dogodke v okviru projekta »TRGOVINKO nas povezuje«
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačno usposabljanje »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini« - Maribor, 15. 10. 2025
b) 36. brezplačna TRGOVINKO-va delovnopravna klepetalnica – 16. 10. 2025, on-line
c) Brezplačno usposabljanje »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini« - Sežana, 20. 10. 2025
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
Projekt »TRGOVINKO nas povezuje« sofinancirata Republika Slovenija Ministrstvo
za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz ESS+.
Projekt se sofinancira iz PEKP 2021–2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključu-
joča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6
»Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbujanje
prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdrave-
ga staranja ter zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava
tveganje za zdravje (ESS+).
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1991 z dne 4. sep-
tembra 2025 oodobritvi spremembe specifikacije proizvoda
za zaščiteno označbo porekla Mór/Móri na ravni Unije vskla-
du zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta
- UL EU, št. L 2025/1991 z dne 29. 9. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1993 z dne 25. sep-
tembra 2025 oregistraciji geografske označbe Carne Salada
del Trentino (ZGO) v registru Unije za geografske označbe
vskladu zUredbo (EU) 2024/1143 Evropskega parlamenta in
Sveta - UL EU, št. L 2025/1993 z dne 2. 10. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1994 z dne 25. sep-
tembra 2025 oregistraciji geografske označbe Tharsys (ZOP)
v registru Unije za geografske označbe v skladu z Uredbo
(EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/1994 z dne 2. 10. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1995 z dne 25.sep-
tembra 2025 o registraciji geografske označbe Olive tag-
giasche liguri (ZGO) vregistru Unije za geografske označbe
vskladu zUredbo (EU) 2024/1143 Evropskega parlamenta in
Sveta - UL EU, št. L 2025/1995 z dne 2. 10. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/2011 z dne 1. okto-
bra 2025 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo
in Združene države Amerike na seznamih tretjih držav, nji-
hovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
perutnine, zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa
perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/2011 z
dne 2. 10. 2025.
Rastline
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1949 z dne 29. sep-
tembra 2025 ospremembi Izvedbene uredbe (EU) 2018/2019
glede nekaterih rastlin za saditev Prunus cerasus in
Prunuscanescens sporeklom iz Ukrajine in nekaterih rastlin
za saditev Prunusarmeniaca, Prunuscerasifera, Prunusdo-
mestica, Prunusincisa in Prunuspersica sporeklom iz Zdru-
ženega kraljestva ter o spremembi Izvedbene uredbe (EU)
2020/1213 glede fitosanitarnih ukrepov za vnos navedenih
rastlin sporeklom iz Združenega kraljestva naozemlje Unije -
UL EU, št. L 2025/1994 z dne 30. 9. 2025. K.F.
III JAVNI RAZPIS
Javni razpis za spodbujanje partnerstev za nastop na tujih trgih 2025–2028
SPIRIT Slovenija je v petek, 26. septembra 2025, v Uradnem listu
RS in na svojih spletnih straneh objaviljavni razpis za spodbu-
janje partnerstev za nastop na tujih trgih 2025–2028 (JR Par-
tnerstva 25–28). Okvirna skupna višina sredstev, namenjenih iz-
vedbi razpisa, znaša 6.750.000 EUR, pri čemer je za prijavitelje iz
kohezijske regije Vzhodna Slovenija namenjenih 3.000.000 EUR,
za prijavitelje iz kohezijske regije Zahodna Slovenija pa 3.750.000
EUR. Razpis predvideva dva roka za oddajo vlog, upravičenci pa
bodo prejeli pavšalni znesek v višini 213.300 EUR.
Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje partnerstev za izvaja-
nje aktivnosti z namenom krepitve mednarodne konkurenčnost
in/ali možnosti uvajanja izdelkov/storitev na tujih trgih in/ali po-
večanja možnosti poslovnega sodelovanja MSP s tujimi partnerji.
Partnerstva morajo biti sestavljena iz najmanj treh in največ petih
partnerjev, ki bodo izvajali naslednje aktivnosti: vstop na nove tuje
trge z namenom širitve poslovanja, pridobivanja lokalnih agentov
ter oblikovanja in predstavljanja skupne ponudbe, pridobivanje
ustreznih kompetenc skozi usposabljanja, mentoriranja in druge
oblike izobraževanja, izvajanje marketinških kampanj, vključno z
oglaševanjem in drugimi promocijskimi aktivnostmi partnerstev,
fizična predstavitev izdelkov in storitev na mednarodnih sejmih,
konferencah in drugih poslovnih dogodkih v tujini ter vzposta-
vitev novih poslovnih sodelovanj s tujimi podjetji in poslovnimi
združenji na ciljno izbranih tujih trgih.
Upravičenec lahko za operacijo prejme pavšalni znesek v višini
213.300,00 EUR.
Roki za oddajo vlog
Predvidena sta dva (2) roka za oddajo vlog, prvi do26. 11. 2025do
12. ure in drugi do15. 6. 2026do 12. ure. Vlogo je potrebno izpol-
niti in oddati elektronsko v spletni aplikaciji JRP, ki je dostopna na
spletnem naslovu https://jrp.spiritslovenia.si ter bo predvidoma
odprta v 30-ih delovnih dneh po objavi javnega razpisa.
Vir: Povzeto po e-obvestilu Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo
in prehrano z dne 30. 9. 2025. K.F.
III AKADEMIJA TZS
a) Brezplačni webinar: Spletna dostopnost za e-commerce – 21. 10. 2025, on-line
Trgovinska zbornica Slovenije bo v sodelovanju s svojim
programskim partnerjem Creatim d.o.o., dne 21. oktobra
2025med9.00in 12.00 uro, preko spletne platformeZOOMor-
ganizirala brezplačni webinar »Spletna dostopnost za
e-commerce«.
Spletna dostopnostje ključnega pomena, zato zahtevapozor-
nost lastnikov in vodilnih kadrov v trgovini. Pri tem nas zavezu-
jejo tudi zakoni in smernice.
Predstavitev bo potekala vdveh delih(teoretičnem in praktič-
nem), z vmesno krajšo pavzo (do 30 minut), zaključili pa bomo
predvidoma med 12. in 13. uro.
Na predstavitvi boste spoznali:
zakaj je spletna dostopnost ključna tudi za spletne trgovine,
kaj določa zakonZDPSI(Zakon o dostopnosti do proizvodov
in storitev za invalide), ki je že v veljavi od28. junija 2025,
katere obveznosti prinaša zakon za ponudnike digitalnih storitev,
najpogostejše napake in praktične rešitve,
kako preveriti lastno spletno mesto in kje začeti z izboljša-
vami.
Posebna dodana vrednost: vsi udeleženci boste prejeli tudiVo-
dnik za spletno dostopnost, ki vam bo pomagal pri pregledu
in osnovnem odpravljanju neskladnosti, vključno z odgovori na
najpogostejša vprašanja.
Predavatelj: Mišo Šlogar, certificirani IAAP strokovnjak za
spletno dostopnost, senior UX oblikovalec
Vljudno vabljeni k prijavi. Kotizacije NI! J.O.
b) Webinar »Kozmetični izdelki – Novosti ter predstavitev ključnih obveznosti, če sem
uvoznik, distributer, spletna prodaja, LBZ kozmetičnega izdelka« - 23. 10. 2025, on-line
Vljudno vabljeni, da se namv četrtek, 23.oktobra 2025 med
9.00 in 10.30 uropridružite na webinarju »Kozmetični izdel-
ki – Novosti ter predstavitev ključnih obveznosti, če sem uvo-
znik, distributer, spletna prodaja, LBZ kozmetičnega izdelka«.
Vsebina webinarja:
Pregled ključnih obveznosti za trgovska podjetja s kozmetič-
nimi izdelki, ki izhajajo iz pravnih podlag, glede na vlogo v
dobavni verigi kozmetičnega izdelka;
Priglasitev dejavnosti, priglasitev izdelka – v katerih primerih,
kdo in kako;
Označevanje kozmetičnih izdelkov, skrb za varnost in
dokumentacija;
Prodaja kozmetičnih izdelkov za poklicno uporabo, posebnosti;
Prepovedane/omejene sestavine v kozmetičnih izdelkih v letu
2025 in v prihodnje;
Katere novosti nas čakajo v prihodnjem obdobju na področju
zakonodaje.
Predavateljica:dr. Anja Menard Srpčič, Urad RS za kemikalije
Vabljeni, da nam vaša vprašanja posredujete vnaprej na e-naslov: info@
tzslo.si, tako da bo lahko čim več pojasnil podanih že tekom webinarja.
Kotizacije ni. Vabljeni k udeležbi! M.S.
6
WWW.TZSLO.SI
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Poročilo o gibanju plač za julij 2025
Statistični urad Republike Slovenije je v Uradnem listu RS, št.
73/25, objavil Poročilo o gibanju plač za julij 2025:
Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Slove-
niji za julij 2025 je znašala 2.517,11 EUR in je bila za 0,9% nižja
kot za junij 2025.
Povprečna mesečna neto plača na zaposleno osebo v Slove-
niji za julij 2025 je znašala 1.577,42 EUR in je bila za 2,1% nižja
kot za junij 2025.
Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar–julij 2025
je znašala 2.497,13 EUR.
Povprečna mesečna neto plača za obdobje januar–julij 2025
je znašala 1.583,08 EUR.
Povprečna mesečna bruto plača za obdobje maj–julij 2025 je
znašala 2.522,16 EUR. P.G.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačni webinar: Spletna dostopnost za e-commerce – 21. 10. 2025, on-line
b) Webinar »Kozmetični izdelki – Novosti ter predstavitev ključnih obveznosti, če sem uvoznik, distributer, spletna prodaja, LBZ
kozmetičnega izdelka« - 23. 10. 2025, on-line
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh
Podatki Statističnega urada RS (SURS) kažejo, da so realni pri-
hodki v trgovini na drobno (G 47) v avgustu 2025 glede na avgust
2024 višji za 0,7 %. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v
enakem obdobju narasli za 1,2 %. V kolikor bi upoštevali prihodke
v trgovini na drobno brez prodaje motornih goriv, bi bili ti prihodki
višji za 0,6 %. V trgovini na drobno z neživili brez motornih goriv
so prihodki v avgustu 2025 narasli za 2,3 % glede na lanski av-
gust, prihodki v trgovini na drobno z živili pa so upadli za 1,1 %.
V trgovini z motornimi vozili (G 45) je prisotna 9,5 % letna rast
glede na lanske prihodke. Iz primerjave desezoniranih prihodkov
na mesečni ravni, torej v avgustu 2025 glede na julij 2025, lahko
razberemo, da so prihodki v trgovini na drobno (G 47) narasli za
0,4 %. V trgovini z živili so prihodki na mesečni ravni narasli za
0,9 %, v trgovini z neživili pa so upadli za 0,2 %.
Iz kumulativnih podatkov za obdobje od januarja do julija leta
2025 glede na enako obdobje leta 2024 izhaja, da so realni pri-
hodki v trgovini na drobno (G 47) višji za 1,4 %. Prihodki v trgovini
z motornimi gorivi (G 47.3) so se v tem obdobju znižali za 0,3 %. V
trgovini z živili je rast prihodkov znašala 0,6 %, v trgovini z neživili
pa 2,4 %. Prihodki v trgovini z motornimi vozili (G 45) so višji za
7,1 %. Znotraj trgovine na drobno najvišje stopnje rasti prihodkov
v letu 2025 v primerjavi s preteklim letom dosegajo v skupinah
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio
in video zapisi in 47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in
usnjeni izdelki v specializiranih prodajalnah. Na drugi strani pa
so prihodki znatno upadli v skupinah 47.52+47.59 Trgovina s po-
hištvom, gradbenim materialom in 47.91 Trgovina na drobno po
pošti ali po internetu.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh za avgust 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
avg 25 /
jul 25
avg 25 /
avg 24
avg 25 /
jul 25
1)
avg 25 /
avg 24
1)
avg 25 /
jul 25
1) 3)
avg 25 /
avg 24
1) 2)
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 75,2 106,7 80,3 106,9 102,4 109,5
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 92,9 101,9 94,7 99,1 100,4 100,7
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 91,6 102,5 93,8 98,8 99,8 100,6
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 99,8 99,3 99,3 101,2 102,0 101,2
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 94,9 102,6 97,2 97,0 100,9 98,9
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 88,9 102,4 91,6 100,1 99,8 102,3
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, oktober 2025. P.G.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Jana Ogrinc, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava
podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je
Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56
0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to
publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini za julij 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
jun 25 /
maj 25
jun 25 /
jun 24
jun 25 /
maj 25
1)
jun 25 /
jun 24
1)
jun 25 /
maj 25
1) 3)
jun 25 /
jun 24
1) 2)
G Trgovina
102,5 100,9 102,7 100,8 99,4 100,4
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil
102,4 110,2 102,2 110,1 102,6 109,1
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema
102,7 111,6 102,4 111,6 102,6 110,5
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil
99,7 97,9 99,6 95,7 99,3 96,0
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili
102,6 96,9 102,8 97,7 98,7 97,3
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili
102,3 102,7 103,0 100,0 99,0 99,6
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv
102,4 104,4 103,5 101,3 100,5 101,2
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah
101,9 94,4 100,1 94,1 93,9 93,9
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki
103,6 105,1 103,3 99,3 99,5 98,7
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili
103,8 105,1 103,5 99,4 99,0 98,6
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah
96,7 104,4 96,3 98,3 97,6 98,0
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv
101,3 103,8 103,7 102,6 100,1 103,0
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili
98,9 106,3 100,5 105,8 99,6 106,3
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v
specializiranih prodajalnah
101,7 106,0 101,4 103,3 98,3 102,7
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih
prodajalnah
84,5 101,5 94,5 101,2 99,6 101,2
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni
material, avdio in video zapisi v specializiranih prodajalnah
103,1 97,8 103,7 98,9 99,0 98,9
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78 Računalniške,
telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače ipd. v
specializiranih prodajalnah
108,6 108,7 110,7 106,8 104,8 107,8
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 107,2 103,1 109,9 102,1 100,6 98,7
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih
prodajalnah
101,4 92,8 101,6 92,8 97,9 92,7
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi
v specializiranih prodajalnah
108,2 115,0 108,6 114,5 103,1 115,1
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh
102,3 105,2 102,6 103,9 100,4 103,7
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, oktober 2025. P.G.
Kumulativni indeksi prihodka
Nominalni Realni
jan-jun 25 /
jan-jun 24
jan-jul 25 /
jan-jul 24
jan-jun 25 /
jan-jun 24
jan-jul 25 /
jan-jul 24
G Trgovina 102,3 n. p. 102,5 n. p.
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 105,9 106,2 106,8 107,1
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 106,6 n. p. 107,5 n. p.
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 99,9 n. p. 98,2 n. p.
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 100,4 n. p. 101,3 n. p.
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 103,4 103,4 101,5 101,4
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 104,1 104,1 102,2 102,0
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 99,7 99,8 99,5 99,7
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 104,8 104,8 100,9 100,6
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 104,8 n. p. 101,0 n. p.
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 103,3 n. p. 99,0 n. p.
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 103,4 103,5 102,4 102,4
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 104,4 n. p. 104,0 n. p.
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v specializiranih prodajalnah 106,8 n. p. 104,4 n. p.
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih prodajalnah 105,7 n. p. 104,8 n. p.
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni material, avdio in video
zapisi v specializiranih prodajalnah
96,1 n. p. 97,1 n. p.
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78 Računalniške, telekomunikacijske
naprave, knjige, športna oprema, igrače ipd. v specializiranih prodajalnah
110,0 n. p. 108,3 n. p.
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 97,6 n. p. 96,5 n. p.
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih prodajalnah 92,6 n. p. 92,8 n. p.
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi v specializ. prodajalnah 109,0 n. p. 109,1 n. p.
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh 104,4 n. p. 103,8 n. p.
Opomba: n. p. – ni podatka. Izločen vpliv koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, oktober 2025. P.G.