1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Dopolnitev Zakona o delovnih razmerjih
– krajši delovni čas za delavca pred
upokojitvijo
V Uradnem listu RS, št. 70/25, je objavljen Zakon o spremembah
in dopolnitvah Zakona o urejanju trga dela – ZUTD-I. 58. člen
ZUTD-I dopolnjuje Zakon o delovnih razmerjih (Ur. l. RS, št.
21/13 s spremembami in dopolnitvami – ZDR-1) z novim 67.b čle-
nom z nazivom »Krajši delovni čas za delavca pred upokojitvi-
jo«. Ta določba se začne uporabljati 1. 1. 2026.
Delodajalec in delavec, ki je dopolnil starost 60 let ali ima do-
polnjenih 35 let pokojninske dobe, razen delavec iz drugega
odstavka 73. člena ZDR-1 (edini družbenik), se lahko v času tra-
janja delovnega razmerja za polni delovni čas, ne glede na drugi
odstavek 49. člena ZDR-1, s spremembo pogodbe o zaposlitvi do-
govorita, da bo delavec opravljal delo s krajšim delovnim časom v
obsegu 80 odstotkov polnega delovnega časa.
ZDR-1 določa prehodno obdobje glede starosti, in sicer le-ta v le-
tih 2026 in 2027 znaša 58 let, potem pa se vsako leto povečuje
za tri mesece, in sicer do starosti 60 let.
Potrebno je opozoriti, da ne glede na drugi odstavek 49. člena
ZDR-1, ni potrebno skleniti nove pogodbe o zaposlitvi, temveč se
sprememba lahko dogovori z aneksom k pogodbi ter da mora biti
za sklenitev aneksa, kot tudi za njegovo prenehanje, dosežen do-
govor med delavcem in delodajalcem (gre za prostovoljni institut).
Delavec in delodajalec v spremembi pogodbe o zaposlitvi določi-
ta znesek osnovne plače delavca, ki mora biti v višini 90 odstot-
kov zneska osnovne plače delavca za polni delovni čas.
V primeru dogovora o prenehanju dela s krajšim delovnim časom
delavec nadaljuje z opravljanjem dela pod pogoji pred spremem-
bo pogodbe o zaposlitvi.
Delavec, ki dela krajši delovni čas v skladu s tem členom ZDR-1, ima
pravice in obveznosti iz delovnega razmerja kot delavec, ki dela
krajši delovni čas v skladu s 67. členom ZDR-1 (npr. polni regres).
Ne glede na 199. člen ZDR-1 delavec, ki dela krajši delovni čas v
skladu s tem členom, ne more podati soglasja k nadurnemu delu
in z delodajalcem ne sme skleniti druge pogodbe o opravljanju
dela.
Delavec, ki dela krajši delovni čas v skladu s tem členom, ima
pravice iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja kot delavec,
ki dela polni delovni čas.
Delavec, ki je izrabil pravico po tem členu, lahko koristi pravice
do izplačila dela pokojnine po zakonu, ki ureja pokojninsko in in-
validsko zavarovanje, v sorazmernem deležu glede na dejansko
delovno obveznost.
Sprememba pogodbe o zaposlitvi iz tega člena se lahko dogovori,
če delavec ali njegov družinski član ni z delodajalcem povezana
oseba. Za povezano osebo se šteje družinski član ali katerakoli
oseba, ki jo nadzira oziroma običajno nadzira delavec ali njegov
družinski član. Za družinskega člana se šteje oseba iz prve do
tretje alineje drugega odstavka 26. člena ZDR-1. Šteje se, da ose-
ba nadzira drugo osebo, kadar ima lastniški delež ali pravico do
lastniškega deleža v višini najmanj 25 odstotkov v obliki vrednosti
vseh deležev ali v obliki glasovalne pravice na podlagi lastniških
deležev v konkretni osebi. Za namene določitve nadzora se šteje,
da ima določena oseba v lasti vse lastniške deleže, ki jih ima ne-
posredno ali posredno v lasti katerakoli oseba, ki je povezana s
to določeno osebo. B.K.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 3. november 2025, št. 31/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Brezplačen webinar s področja kozmetičnih izdelkov – 13. 11. 2025, on-line
Predlog Zakona o izplačilu zimskega prejemka – še ni sprejet s strani Vlade RS
Vlada Republike Slovenije se je dne 16. 10. 2025 seznanila z be-
sedilom predloga Zakona o izplačilu zimskega prejemka in ga
posredovala v obravnavo Ekonomsko-socialnemu svetu (ESS).
Predlog zakona uvaja novo delovnopravno pravico – pravico de-
lavcev do zimskega prejemka – ter ureja davčno in prispevčno
obravnavo tega prejemka. Zimski prejemek se veže na status
zaposlenega delavca, njegova višina pa je po predlogu določe-
na v znesku polovice minimalne plače v Republiki Sloveniji, kar
trenutno znaša 639 evrov bruto. Prejemek se v prvem letu ne bo
štel v dohodek, upoštevan pri uveljavljanju pravic po zakonu, ki
ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev, kar pomeni, da ne
bo vplival na socialne transferje gospodinjstev. Skrajni rok za
izplačilo zimskega prejemka je določen najkasneje 18 dni po pre-
teku plačilnega obdobja za izplačilo plače za mesec november
tekočega leta, torej najkasneje do 18. decembra 2025. Če je pla-
čilni dan dela prost dan, mora biti izplačilo izvedeno najkasneje
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
prvi naslednji delovni dan. V primeru nelikvidnosti lahko po tem
predlogu delodajalec izjemoma določi kasnejši rok izplačila, ven-
dar ne pozneje kot do 31. marca naslednjega koledarskega leta.
Dodatno predlog zakona predvideva posebne izjeme v prvem
letu veljavnosti ukrepa. Delodajalci bodo za leto 2025 pod dolo-
čenimi pogoji lahko izplačali zimski prejemek v višini ene osmine
minimalne plače. Delodajalci, ki bodo imeli težave s tehnično pri-
lagoditvijo na sistem izplačil zimskega prejemka, pa bodo izje-
moma plačilo lahko izvedli najkasneje do 31. marca 2025. Delav-
cem, ki delajo s krajšim delovnim časom, se pravica do zimskega
prejemka zagotovi v sorazmernem delu. Predlog zakona določa
oprostitev plačila davkov in prispevkov za socialno varnost do vi-
šine polovice minimalne plače.
OBVEŠČA: Trgovinska zbornica Slovenije si bo v
okviru nadaljnjih obravnav tega predloga zakona prizadevala
uveljavljati stališče, ki je bilo v mesecu oktobru 2025 oblikovano
na seji Upravnega odbora TZS, in sicer naj bo zimski prejemek
prostovoljen in oproščen vseh obremenitev (tako davkov kot tudi
prispevkov). M.L., B.K.
Državni zbor sprejel Zakon o lastniški zadrugi delavcev
Državni zbor RS je na seji dne 23. 10. 2025 sprejel Zakon o lastni-
ški zadrugi delavcev, ki vzpostavlja pravni okvir za odkup deleža
matične družbe prek vmesne pravne osebe lastniške zadruge de-
lavcev z namenom dolgoročne in stabilne soudeležbe delavcev v
lastništvu gospodarskih družb, v katerih so zaposleni.
Zakon določa način in pogoje za delovanje lastniške zadruge
delavcev, katere namen je izključno pridobivanje, upravljanje in
razpolaganje s kapitalsko naložbo matične družbe v delni ali ce-
lotni lasti delavcev te matične družbe, ki so hkrati člani lastniške
zadruge, ter zagotavljanje pravic, ki izhajajo iz članstva v njej.
Zakon o lastniški zadrugi delavcev je odgovor na potrebe gospodar-
stva po pogojih za zagotavljanje stabilnosti in trajnosti delovanja go-
spodarskih družb v lokalni lasti, saj predstavlja dodatno in regulirano
možnost lastniškega nasledstva, ki bo na družbeno odgovoren in
učinkovit način zagotovila dolgoročno, lokalno vezano in stabilno so-
lastništvo ter nadgradila delo trenutnih lastnikov, ki se upokojujejo.
Regulativno ureja načine pridobivanja virov financiranja lastni-
ške zadruge delavcev od matične družbe, v kateri ima lastniška
zadruga delavcev kapitalsko naložbo ter zagotavlja podlago za
vzpostavitev finančnih instrumentov za sofinanciranje odkupov s
kohezijskimi sredstvi.
V zakon je vključena posebna davčna shema kot podpora razvo-
ju lastniške zadruge delavcev na način, da bodo te predstavljale
dolgoročno stabilno solastništvo gospodarskih družb. Ukrepi se
nanašajo tako na področje dohodnine kot na področje obdavčitve
dohodkov pravnih oseb.
Ukrepi, ki se nanašajo na področje dohodnine, bodo stimulirali
lastnike – fizične osebe, ki se bodo odločile za prodajo deležev
ali delnic v gospodarski družbi lastniški zadrugi delavcev, in si-
cer na način, da se ne bo ugotavljala primerljiva tržna cena ob
prodaji in da se bo davčna osnova od dobička iz kapitala znižala
za 20 odstotkov. Ukrepi na področju dohodnine so namenjeni
tudi delavcem oziroma članom lastniške zadruge delavcev, saj se
bo davčna obveznost ugotavljala šele, ko bo član zadruge prejel
izplačilo dohodka od lastniške zadruge delavcev. Pri obdavčitvi
se bo upoštevala tudi dolžina trajanja članstva, na podlagi kate-
rega se bo zniževala stopnja obdavčitve vse do ničelne stopnje,
če bo delavec izstopil iz članstva v lastniški zadrugi delavcev šele
po 15 letih. Izplačila delavcem oziroma članom lastniške zadruge
delavcev, ki bodo izplačana v času zaposlitve, bodo obdavčena
kot dividende.
Ukrepi, ki se nanašajo na področje obdavčitve dohodkov pravnih
oseb, zajemajo davčno priznan odhodek oziroma strošek, ki je
nastal na podlagi pogodbe o prispevku matične družbe lastniške
zadruge delavcev. Prav tako bo davčne olajšave deležna lastni-
ška zadruga delavcev, ki bo imela možnost zmanjšanja davčne
osnove v višini 100 odstotkov prihodkov financiranja s strani ma-
tične družbe, kar pomeni, da gre za neobdavčen prihodek.
Zakon predvideva tudi varovalko v primeru, ko pride do prodaje
pridobljenega lastniškega deleža matične družbe s strani lastni-
ške zadruge delavcev. Če ta delno ali v celoti proda kapitalsko
naložbo v matični družbi, mora (sorazmerno s prodanim deležem)
vrniti prejeto davčno olajšavo.
Zakon bo stopil v veljavo s 1. januarjem 2026.
Vir: Povzeto po spletni objavi Ministrstva za delo, družino, social-
ne zadeve in enake možnosti z dne 23. 10. 2025. B.K.
VABI: 37. brezplačna TRGOVINKO-va delovnoprav-
na klepetalnica
Vljudno vas vabimo na 37. brezplačno TRGOVINKO-vo delov-
nopravno klepetalnico, ki bo potekala dne 20. 11. 2025 s pri-
četkom ob 13.00 uri preko spletne aplikacije ZOOM (trajanje
približno do 14.00 ure).
37. TRGOVINKO-vo delovnopravno klepetalnico organizira TZS.
Program:
1. del: Novosti oziroma predvidene novosti s področja delov-
nopravne zakonodaje ter varnosti in zdravja pri delu
najnovejše razpoložljive informacije glede predloga Zakona o
izplačilu zimskega prejemka (t.i. obvezna božičnica),
in druge novosti.
Predstavitev bodo izvedli Barbara Krivic in Karmen Fortuna, prav-
ni svetovalki TZS.
Kotizacije NI! ZOOM povezavo na dogodek vam bomo na e-naslov,
ki ga boste navedli ob prijavi, poslali uro pred začetkom dogodka.
Termini TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice v letu 2026:
15. 1. 2026 ob 13.00 uri
19. 2. 2026 ob 13.00 uri
19. 3. 2026 ob 13.00 uri
16. 4. 2026 ob 13.00 uri
21. 5. 2026 ob 13.00 uri
18. 6. 2026 ob 13.00 uri
17. 9. 2026 ob 13.00 uri
15. 10. 2026 ob 13.00 uri
19. 11. 2026 ob 13.00 uri
VABI: Označite si termine za leto 2026 v svojem
koledarju in se nam pridružite v peti sezoni klepetalnic!Ob
tem vas vabimo, da nam predlagate aktualne vsebine, saj že-
limo klepetalnico čim bolj prilagoditi potrebam naših članov in
vas seznanjati z vsebinami, ki jih potrebujete tako za učinkovito
izvajanje vsakodnevnih nalog kot tudi za načrtovanje poslovnih
procesov v prihodnje. B.K., K.F.
2
WWW.TZSLO.SI
Trgovinska zbornica Slovenije je uspešno izvedla brezplačna usposabljanja na temo
pravilnega razporejanja delovnega časa ter ročnega premeščanja bremen v trgovini v
okviru projekta »TRGOVINKO nas povezuje«
V mesecih septembru in oktobru 2025 so v okviru projekta »TR-
GOVINKO nas povezuje«, ki ga Trgovinska zbornica Slovenije
(TZS) izvaja od avgusta dalje, potekala štiri brezplačna usposa-
bljanja, in sicer v Ljubljani, Mariboru, Novem mestu in Sežani.
Projekt »TRGOVINKO nas povezuje« sofinancirata Republika Slo-
venija Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake mož-
nosti ter Evropska unija iz ESS+. Usposabljanja so bila namenjena
predvsem pravilnemu razporejanju delovnega časa in ročnemu
premeščanju bremen v trgovini, organizirala jih je TZS v sodelova-
nju s Sindikatom delavcev trgovine Slovenije (SDTS).
Na predavanjih je ga. Barbara Krivic, univ. dipl. prav., vodja pro-
jekta in pravna svetovalka TZS, udeležencem najprej predstavila
projekt »TRGOVINKO nas povezuje«. V nadaljevanju je predstavila
zakonodajne podlage glede organizacije in razporejanja delovne-
ga časa ter ročnega premeščanja bremen v trgovini. Udeleženci
so se seznanili z relevantnimi pravnimi podlagami, ki urejajo kraj
opravljanja dela, razporejanje delavcev, odmore, počitke in do-
puste ter delo ob nedeljah in praznikih. Poseben poudarek je na-
menila praktičnim primerom, s katerimi se pogosto srečuje tako
pri svetovanju delodajalcem na tem področju, kot tudi v okviru
brezplačnih TRGOVINKO-vih delovnopravnih klepetalnic, ki na
TZS vsak tretji četrtek v mesecu potekajo že četrto leto. Pred-
stavljene so bile tudi zahteve novega pravilnika o ročnem preme-
ščanju bremen, ki prinaša pomembne spremembe na področju
zagotavljanja varnega in zdravega delovnega okolja.
V drugem delu je ga. Tina Skubic, mag. manag., predsednica
SDTS, predstavila svoje izkušnje in dobre prakse pri organizaciji
urnikov v trgovini. Poudarila je, da urniki niso le obveznost, am-
pak močno vplivajo na delovno vzdušje in odsotnosti z dela. Iz-
postavila je pomen odprte komunikacije z zaposlenimi, ki zmanj-
šuje napetosti na delovnem mestu ter opozorila, da vključevanje
zaposlenih v proces razporejanja krepi občutek pripadnosti in
zmanjšuje konflikte. Ob tem je poudarila tudi pomen praktičnih
prilagoditev dela, ki razbremenijo zaposlene pri rokovanju z bre-
meni in s tem zmanjšujejo tveganja za poškodbe in bolniške od-
sotnosti.
Po obeh predavanjih je sledila tudi razprava, v kateri so sode-
lujoči aktivno zastavljali vprašanja in iskali nasvete na področju
razporejanja delovnega časa. Terenska srečanja predstavljajo
dragoceno priložnost, da iz prve roke izvemo, s kakšnimi izzivi se
trgovci soočajo pri organizaciji dela. Udeleženci so med drugim
izpostavili problem povečanega absentizma, ki je zelo prisoten
tudi v trgovini in pogosto ruši dobro načrtovane razporeditve
dela. Opozorili so tudi, da so zakonske omejitve glede delovnega
časa zelo stroge, kar pogosto povzroča slabo voljo med zaposle-
nimi, saj si ti težko prilagajajo delovni čas tudi v primeru dogovora
med zaposlenimi in delodajalci.
Obisk usposabljanj je bil dober na vseh lokacijah, skupaj se je
usposabljanj udeležilo 104 udeležencev. Predstavitve obeh pre-
davateljic so prosto dostopne na spletni strani projekta, kjer lah-
ko sodelujete tudi v TRGOVINKO-vi delovnopravni e-klepetalnici.
Lepo vabljeni, da spremljate prihodnje aktivnosti projekta »TRGO-
VINKO nas povezuje« in se nam pridružite pri nadaljnjih usposa-
bljanjih ter drugih aktivnostih. P.G., N.P., B.K.
Projekt »TRGOVINKO nas povezuje« sofinancirata Republika Slovenija Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz ESS+. Projekt
se sofinancira iz PEKP 2021–2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in
spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter
zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava tveganje za zdravje (ESS+).
Uredba o proizvodih, povezanih s krčenjem in degradacijo gozdov (2023/1115 - EUDR)
Kot smo vas predhodno že obveščali je evropska komisarka za
okolje dne 23. 9. 2025 predlagala odlog izvajanja Uredbe o pro-
izvodih, povezanih s krčenjem in degradacijo gozdov (2023/1115
- EUDR) za eno leto, in sicer na konec leta 2026. Republika Slo-
venija sodi v skupino držav članic EU, ki ta odlog in dodatne poe-
nostavitve uredbe podpirajo, pri čemer je pomembno upoštevati,
da so mnenja tako na ravni Evropske komisije kot med zavezan-
ci deljena. Večja podjetja, ki so se že pripravila na izvajanje te
uredbe odloga ne podpirajo, nasprotovanje je bilo izraženo tudi
znotraj Evropske komisije. Medtem ko odlog podpirajo predvsem
države članice EU in zavezanci, ki na izvajanje uredbe še niso v
celoti pripravljeni. Za zamik začetka izvajanja uredbe ter spreje-
tje prepotrebnih poenostavitev za zavezance si je zaradi številnih
še odprtih vprašanj predvsem izvedbene narave s strani podjetij,
prizadevala tudi TZS, tako na nacionalnem nivoju, kot tudi preko
evropskega trgovskega združenja EuroCommerce.
Evropska komisija je dne 21. 10. 2025 javno objavila zakonodajni
predlog z amandmaji za spremembo uredbe, in sicer:
odložitev začetka veljavnosti se predlaga samo za s.p., mi-
kro in mala podjetja, medtem ko bo uredba EUDR za vsa
ostala podjetja (srednja in velika) še vedno začela veljati
31. decembra 2025;
predlaga se sprememba obveznosti: izjavo o skrbnem pre-
gledu bi moralo predložiti le podjetje, ki prvo da izdelek
na trg. Namen tega je zmanjšati upravno breme in pritisk na
IT sistem. Poleg tega bi mali proizvajalci imeli koristi od poe-
nostavljene izjave o skrbnem pregledu.
Do zakonodajnega evropskega predloga predpisa lahko dosto-
pate preko TZS, in sicer nam lahko vaše zaprosilo posredujete na
e-naslov: info@tzslo.si.
Dodajamo, da se je obravnava zakonodajnega predloga na rav-
ni EU šele pričela, kar pomeni, da se lahko tekom postopka tudi
še spremeni. Za uveljavitev predloga pa bo potreben še sprejem
v Evropskem parlamentu in Svetu, kar pomeni proti koncu leta
2025. N.P., K.F.
Hitrejši in enostavnejši vpis v poslovni register
Poslovni register je v procesu celovite pravne, vsebinske in teh-
nične prenove. Pomemben element prenove predstavlja sprejem
novega Zakona o Poslovnem registru Slovenije, ki je bil sprejet
23. oktobra 2025. Zakon bo skupaj s podzakonskimi akti dolo-
čil obseg in strukturo podatkov o poslovnih subjektih, postop-
ke vpisa podatkov v poslovni register ter dostopnost in javnost
podatkov o poslovnih subjektih v poslovnem registru.
Poslovni register je osrednja javna zbirka podatkov o vseh po-
slovnih subjektih s sedežem v Republiki Sloveniji, njegov pomen
pa se povečuje vse od vzpostavitve leta 1997. 30. junija 2025 je
bilo v njem vpisanih 248.788 enot poslovnega registra: poslov-
nih subjektov, njihovih delov in podružnic tujih podjetij. Od junija
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
2008 do junija 2025 se je število vpisanih enot poslovnega regi-
stra povečalo za 47,6 odstotkov.
Do zdaj so se postopki vpisa poslovnih subjektov izvajali na različ-
ne načine na podlagi več kot 40 zakonov in podzakonskih aktov.
22 skupin poslovnih subjektov se je moralo po do sedaj veljavni
ureditvi vpisovati v dva registra, v področnega in nato še v poslov-
ni register. Z novim zakonom se vzpostavlja enotni informacijski
sistem za vpis poslovnih subjektov in vodenje podatkov o poslov-
nih subjektih na enem mestu, to je v poslovnem registru.
Prenova poslovnega registra med drugim prinaša spremembe
postopkov vpisa v poslovni register, in sicer bodo ti bolj enostavni
in hitrejši. Še v večji meri se bodo naslanjali na funkcionalnosti in-
formacijskega sistema za podporo poslovnim subjektom (SPOT).
V skladu z načelom »samo enkrat« bodo poslovni subjekti prijavo
za vpis ali izbris vložili enkrat za več namenov hkrati. Prijavo za
vpis bodo lahko glede na vrsto postopka vložili na eni od SPOT
točk ali pri notarju, AJPESu ali drugem pristojnem ali registrskem
organu. V primeru, da bodo izpolnjeni tehnični pogoji, bodo lahko
prijavo za vpis vložili tudi sami neposredno prek SPOT.
Pomemben element prenove, ki je del širše strategije Digitalna
Slovenija 2030, je uvedba digitalne identitete podjetij. Ta bo
podpirala digitalno preobrazbo poslovanja poslovnih subjektov v
Republiki Sloveniji.
Digitalno identiteto podjetij bodo sestavljali podatki o poslovnih
subjektih, ki se zbirajo in obdelujejo v poslovnem registru, kot tudi
podatki iz letnih poročil poslovnih subjektov, ki so na voljo v zbirki
za javno objavo letnih poročil (JOLP). Vsi podatki bodo prek sple-
tnega portala www.ajpes.si dostopni uporabnikom teh podatkov.
Digitalna identiteta podjetij bo vsebovala ključne atribute oziro-
ma značilnosti poslovnih subjektov, ki so pomembni za pravni
promet in poslovanje v Republiki Sloveniji, čezmejno, kot tudi v
mednarodnih dobavnih verigah. Točni podatki v strukturirani ob-
liki bodo omogočali zanesljivo identifikacijo poslovnih subjektov
v poslovnem okolju, krepili zaupanje v pravno varnost in varnost
pravnega prometa ter prispevali k zmanjšanju tveganj za goljufije
in zlorabe.
Poenostavljeni postopki vpisa poslovnih subjektov in oblikovanje
digitalne identitete podjetij bodo v času prizadevanj za večjo kon-
kurenčnost slovenskega in evropskega gospodarstva prispevali k
trajnostnostno usmerjeni gospodarski rasti.
Vir: Povzeto po spletni objavi Ministrstva za gospodarstvo, turizem in
šport z dne 23. 10. 2025.
K.F.
III ŽIVILA
Kampanja oglaševanja Naša super hrana za meso, mleko in sadje
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, je skladno z Za-
konom o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov v jeseni 2024
predstavilo nove promocijske materiale, z novo celostno gra-
fično podobo in novim podpisom kampanje Naša super hrana.
Kreativne rešitve in komunikacijska orodja so pripravljeni na
način, da so še bolj usmerjena k potrošniku, kar pomeni, da že-
lijo potrošnika nagovoriti o konkretnih koristih in prednostih, ki
jih prinaša poseganje po lokalni hrani, predvsem poseganje po
kmetijskih in živilskih proizvodih iz omenjenih sektorjev, ki nosijo
oznako kakovosti Izbrana kakovost - Slovenija.
Promocijske materiale - plakate Naša super hrana v velikosti
A1 in B2 za meso in plakate v velikosti A1 za sadje in mleko,
lahko brezplačno pridobite tudi na Trgovinski zbornici Slove-
nije. Vaše povpraševanje nam lahko sporočite na e-naslov: kar-
men.fortuna@tzslo.si; info@tzslo.si ali na telefonsko številko: 01
58 98 218.
Ob tem vas obveščamo, da bo v mesecu novembru 2025 potekala
kampanja Tradicionalni slovenski zajtrk, v okviru katerega vam
bomo razposlali letošnje plakate, ki jih bomo na TZS v kratkem pre-
jeli s strani Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. K.F.
Informacija Tržnega inšpektorata RS glede prodaje alkoholnih pijač osebam mlajšim
od 18 let
V nadaljevanju vas seznanjamo s prejeto informacijo Tržnega
inšpektorata RS z dne 14. 10. 2025, ki se nanaša na ugotovitve
inšpekcijskega nadzora glede prodaje alkoholnih pijač osebam
mlajšim od 18 let.
Informacija Tržnega inšpektorata RS
»V skladu z Zakonom o omejevanju porabe alkohola je Tržni in-
špektorat RS pristojen za nadzor nad prodajo alkoholnih pijač, v
prodajalnah, osebam, mlajšim od 18 let, osebam, ki kažejo očitne
znake opitosti od alkohola, kot tudi osebam, za katere se upravi-
čeno domneva, da jih bodo posredovale osebam mlajšim od 18 let.
Tudi v letošnjem letu, smo v skladu z letnim načrtom, v sodelova-
nju z mladoletnimi osebami nevladnih organizacij, izvajali nadzor
nad prodajo alkoholnih pijač osebam mlajšim od 18 let.
V mesecu marcu smo opravili 56 nadzorov v 23 krajih po Sloveniji,
pri 18 trgovcih, pri čemer je bilo ugotovljenih 29 kršitev. V mesecu
septembru smo opravili še 22 nadzorov v 6 krajih, pri 14 različnih
trgovcih, pri čemer je bilo ugotovljenih 17 kršitev. Tako je bilo v
letošnjem letu skupaj opravljanih 78 nadzorov, alkoholna pijača
je bila osebi mlajši od 18 let prodana kar v 46 primerih (58,9%).
Kljub stalni prisotnosti na terenu in predhodni objavi o poostrenem
nadzoru na spletni strani (Poziv trgovcem glede nadzora prodaje
alkohola, tobačnih in povezanih izdelkov mlajšim od 18 let), se si-
tuacija poslabšuje, saj se je delež ugotovljenih kršitev v letošnjem
letu v primerjavi z zadnjimi tremi leti, povečal za skoraj 5 %, to pa
kaže na visoko dostopnost alkoholnih pijač mladoletnim osebam.«
Vir: Povzeto po prejetem dopisu Tržnega inšpektorata RS, števil-
ka 029 57/2025-2 z dne 14. 10. 2025. K.F.
Preoblikovanje živil – priložnost za ustvarjanje trajnostnega, inovativnega in zdravju
prijaznega prehranskega okolja
Na Trgovinski zbornici Slovenije smo skupaj s projektnimi
partnerji, Inštitutom za nutricionistiko (NUTRIS), Institutom
»Jožef Stefan« (IJS) in Nacionalnim inštitutom za javno zdravje
(NIJZ) pred tremi leti zasnovali program »ZaUpam« – podpora
4
WWW.TZSLO.SI
trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil in
spodbujanje zdravih izbir, v katerem smo preko izvedenih ak-
tivnosti in pridobljenih rezultatov podprli trgovske družbe in
druge nosilce živilske dejavnosti pri izboljševanju sestave živil
in spodbujanju zdravih izbir pri potrošnikih.
Naše aktivnosti in rezultati programa so neposredno skladni s cilji
nacionalnega programa »Dober tek, Slovenija«, ki si prizadeva za
zmanjšanje bremena kroničnih nenalezljivih bolezni in oblikova-
nje podpornega okolja za bolj zdrave izbire hrane. Program po-
sebej izpostavlja pomen zmanjševanja vnosa tistih hranil, ki so
v sodobni prehrani pogosto presežena in dokazano povezana
z večjim tveganjem za zdravje – to so natrij oziroma sol, prosti
sladkorji ter nasičene maščobe. Z zmanjševanjem vsebnosti teh
snovi in hkratnim povečevanjem vsebnosti prehranskih vlaknin v
živilih, lahko trgovska in živilska podjetja pomembno prispevajo k
uresničevanju nacionalnih ciljev na področju javnega zdravja ter
hkrati okrepijo svojo vlogo družbeno odgovornega partnerja.
Ključna priložnost je torej preoblikovanje živil – postopno iz-
boljševanje hranilne sestave izdelkov, ki so pogosto na jedil-
nikih prebivalcev. Podjetja so s svojo ustvarjalnostjo, inovativno-
stjo in vplivom na trgu ključni partnerji pri ustvarjanju bolj zdrave
prehranske prihodnosti. Zavedamo se, da preoblikovanje sestave
izdelkov in spremembe v trženjskih praksah prinašajo tudi mnoge
novosti – od tehnoloških prilagoditev do ekonomskih odločitev
– a hkrati verjamemo, da so v teh spremembah velike priložnos-
ti. Podjetja, ki se odločijo za ta korak, bodo okrepila zaupanje
potrošnikov, utrdila svoj ugled in si zagotovila mesto v ospredju
trajnostnega, inovativnega in zdravju prijaznega prehranskega
okolja. Zato vsa podjetja spodbujamo, da prepoznajo svojo vlogo
in odgovornost ter jo sprejmejo kot priložnost za skupno dobro.
Veseli nas, da lahko doprinesemo k doseganju teh ciljev ter vse
trgovce in nosilce živilske dejavnosti povabimo k uporabi ključnih
rezultatov in dosežkov našega programa, za katere verjamemo,
da jim bodo v pomoč in podporo pri preoblikovanju živil, in sicer:
odprto digitalno orodje »NutriForm« za spodbujanje iz-
boljševanja sestave živil - namenjeno nosilcem živilske
dejavnosti za samoocenjevanje hranilne sestave živil in kot
pomoč pri izboljševanju sestave živil in pijač. Digitalno orodje
NutriForm vključuje pet modelov za profiliranje živil - Nutri-
-Score, FSANZ, WHO/SI, VešKajJeš in dodaten profil nastaja-
jočega nacionalnega simbola za živila z ugodnejšo hranilno
sestavo, ki bo uveden po sprejemu nacionalnega predpisa.
Trgovska in ostala živilska podjetja tudi spodbujamo, da pre-
ko vzpostavljene povezave z bazo NutriBase in aplikacijo
»VešKajJeš«, v le-to prostovoljno delijo podatke o sestavi ži-
vil, tudi trgov skih blagovnih znamk, ter na ta način potrošnike
spodbujajo k boljši izbiri prehranskih izdelkov. Ob tem orodje
NutriForm omogoča tudi izdelavo QR kode z neposredno
povezavo do javne objave živilskega izdelka na portalu
»VešKajJeš«, ki jo lahko podjetja uporabijo v svojih promocij-
skih gradivih (npr. trgovskih katalogih, na spletni strani ipd.);
»Smernice trgovskim in živilskim podjetjem za spodbuja-
nje zdravih izbir pri živilih« - med drugim vključujejo navodi-
la za izvajanje smernic, navodila za uporabo orodja NutriForm
ter ostale koristne informacije;
posnetek delavnice »Uporaba sodobnih orodij za podporo
dodatnemu izboljševanju sestave živil« - posnetek praktič-
nega usposabljanja za uporabo digitalnega orodja NutriForm,
ki je na voljo preko spletne strani programa;
plakat za promocijo aplikacije »VešKajJeš«.
»Ob zaključku programa se projektnim partnerjem - Inštitutu za
nutricionistiko (NUTRIS), Institutu »Jožef Stefan« (IJS) in Nacional-
nemu inštitutu za javno zdravje (NIJZ) – najlepše zahvaljujemo
za izkazano zaupanje, da so Trgovinsko zbornico Slovenije pre-
poznali kot strokovnega sogovornika in partnerja pri naslavljanju
tako pomembne teme, kot je izboljševanje sestave živil, po kate-
rih vsakodnevno posegamo na trgovskih policah. Za podporo pri
izvajanju programa se zahvaljujemo tudi Zvezi potrošnikov Slo-
venije (ZPS) in Društvu za varovanje srca in ožilja Slovenije, ter
nenazadnje članom zbornice, ki so program podprli tudi z vidika
njegove izvedbe v praksi.
Zahvala za pomoč in sodelovanje pa gre tudi Ministrstvu za zdrav-
je, ki nas je pri izvajanju tega programa finančno podprlo in na ta
način omogočilo njegovo realizacijo, saj poleg digitalnega orodja
in smernic za podjetja, v katerih je v obliki predloga predstavljen
tudi predviden nov nacionalni znak za označevanje živil z ugo-
dno hranilno sestavo, prinaša še druge pomembne rezultate, ki
jih bodo trgovci lahko vsakodnevno uporabljali v praksi ter na ta
način potrošnikom ponujali bolj zdravju prijazna živila«, zaklju-
čuje izvršna direktorica TZS in vodja programa Mija Lapornik.
M.L., K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
III NEŽIVILA
Novi izvedbeni akti v zvezi z dostopnostjo na trgu in uporabo biocidnih aktivnih snovi
V Uradnem listu Evropske unije so bili do konca avgusta 2025
objavljeni naslednji izvedbeni akti, ki lahko z odobritvijo ali neo-
dobritvijo biocidnih aktivnih snovi ali z odložitvijo datuma izteka
odobritve aktivne snovi vplivajo na poslovanje vlagateljev zahtev-
kov biocidnih proizvodov.
Odobritev aktivnih snovi ali podaljšanje njihove odobritve:
Izvedbena Uredba Komisije (EU) 2025/929 z dne 21. maja
2025 o odobritvi 1,2-benzizotiazol-3(2H)-ona (BIT) kot obsto-
ječe aktivne snovi za uporabo v biocidnih proizvodih vrst pro-
izvodov 6 in 13,
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/937 z dne 21. maja
2025 o odobritvi 2,2-dibromo-2-cianoacetamida (DBNPA) kot
obstoječe aktivne snovi za uporabo v biocidnih proizvodih
vrste proizvodov 6,
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1043z dne 26. maja
2025 o odobritvi mravljinčne kisline kot obstoječe aktivne
snovi za uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 6,
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1260z dne 26. junija
2025 o odobritvi perocetne kisline, pridobljene iz 1,3-diace-
tiloksipropan-2-il acetata in vodikovega peroksida, kot ob-
stoječe aktivne snovi za uporabo v biocidnih proizvodih vrste
proizvodov 2,
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1248z dne 26. junija
2025 o podaljšanju odobritve epsilon-metoflutrina kot aktiv-
ne snovi za uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov
18,
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1257z dne 26. junija
2025 o odobritvi 2-metil-2H-izotiazol-3-ona (MIT) kot obsto-
ječe aktivne snovi za uporabo v biocidnih proizvodih vrste
proizvodov 6,
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1282 z dne 2. julija
2025 o odobritvi 2-metil-2,3-dihidro-1,2-tiazol-3-on hidroklo-
rida kot aktivne snovi za uporabo v biocidnih proizvodih vrste
proizvodov 6.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Odložitev datuma izteka odobritve aktivnih snovi:
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/998z dne 22. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve bis(N-cikloheksil-diazen-
-dioksi)-bakra (Cu-HDO) za uporabo v biocidnih proizvodih
vrste proizvodov 8,
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/952z dne 22. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve S-metoprena za uporabo
v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 18,
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/970z dne 22. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve IPBC za uporabo v bio-
cidnih proizvodih vrste proizvodov 8,
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/947z dne 22. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve joda za uporabo v bio-
cidnih proizvodih vrste proizvodov 3,
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/953z dne 23. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve medetomidina za upora-
bo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 21,
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/946z dne 22. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve oktanojske kisline za upo-
rabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 4,
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/944z dne 22. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve DDA-karbonata za upora-
bo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 8,
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/945z dne 22. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve nonanojske kisline za
uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 2,
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/949z dne 22. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve dekanojske kisline za
uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 4,
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/951z dne 22. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve polivinilpirolidon joda za
uporabo v biocidnih proizvodih vrst proizvodov 1 in
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/950z dne 22. maja 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve 1R-trans fenotrina za upo-
rabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 18.
Neodobritev aktivnih snovi:
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/1074z dne 2. junija 2025
o neodobritvi etilenoksida kot obstoječe aktivne snovi za upo-
rabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 2,
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/1262z dne 27. junija 2025 o ne-
odobritvi nekaterih aktivnih snovi za uporabo v biocidnih proizvodih.
Drugi akti:
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/1490z dne 24. julija
2025 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) št. 564/2013 glede
prilagoditve pristojbin inflaciji.
Vir: Povzeto po objavi Urada RS za kemikalije z dne 3. 9. 2025.
M.S.
Informacija glede omejitve uporabe PFAS snovi v gasilnih penah
Oktobra 2025 je bila sprejeta Uredba (EU) 2025/1988, s katero
se omejuje uporaba PFAS snovi v gasilnih penah. Uredba (EU) je
bila objavljena v Uradnem listu EU L z dne 3. 10. 2025, v nada-
ljevanju objavljamo sledečo informacijo, kot izhaja iz obvestila
Urada RS za kemikalije.
Evropska komisija je sprejela Uredbo (EU) 2025/1988, ki prinaša
obsežne omejitve glede uporabe per- in polifluoroalkilnih snovi
(PFAS) v gasilnih penah.Uredba začne veljati 23. oktobra 2025,
za večino uporab pa določa petletno prehodno obdobje, po ka-
terem bo od 23. oktobra 2030 dalje prepovedano dajanje na trg
in uporaba gasilnih pen, ki vsebujejo PFAS v skupni koncentraciji
enega miligrama na liter (1 mg/L) ali več.
Uredba predvideva posebne roke za posamezne sektorje, kjer
se prepoved začne uporabljati postopoma – odvisno od vrste
uporabe in tehničnih zahtev posameznih dejavnosti.
Ključna prehodna obdobja:
Do oktobra 2026 se lahko PFAS dajo v promet v koncentraciji,
ki je enaka ali večja od 1 mg/L za vsoto vseh PFAS v gasilnih
penah v prenosnih gasilnih aparatih.
Do decembra 2030 se lahko PFAS uporabljajo v gasilnih pe-
nah v koncentraciji, ki je enaka ali večja od 1 mg/L v prenosnih
gasilnih aparatih.
Do oktobra 2035 se lahko PFAS dajo v promet v koncentraci-
ji, ki je enaka ali večja od 1 mg/L za vsoto vseh PFAS za orga-
nizacije, ki jih zajema Direktiva 2012/18/EU (Seveso direktiva).
To odstopanje ne velja za civilno letalstvo (vključno s civilnimi
letališči).
Vir: Povzeto po objavi Urada RS za kemikalije z dne 22. 10. 2025.
M.S.
III IZOBRAŽEVANJE
Napoved prostih učnih mest za šolsko leto 2026/2027
Trgovinska zbornica Slovenije poziva delodajalce k oddaji na-
povedi prostih učnih mest, ki bodo pri vas na voljo v prihod-
njem šolskem letu - 2026/2027 za opravljanje praktičnega
usposabljanja dijakov (PUD). Na podlagi zbranih napovedi bo
TZS v nadaljevanju objavila razpis prostih učnih mest za šolsko
leto 2026/2027, ki bo dostopen na naši spletni strani.
Skladno z navedenim vas vljudno prosimo, da nam preko spo-
dnjega obrazca posredujete vaše napovedi o številu učnih
mest, ki jih želite nuditi dijakom v prihodnjem šolskem letu in
število dijakov, ki jih želite sprejeti na praktično usposablja-
nje z delom/praktično izobraževanje pri delodajalcu. Pri tem 1
učno mesto pomeni 1 delovno mesto, na katerem je lahko v enem
trenutku le en dijak.
Učna mesta lahko napoveste tako tisti, ki že imate verificirana
učna mesta, kot tudi tisti, ki teh učnih mest še nimate verificiranih
in nameravate podati vlogo za verifikacijo pogojev za izvajanje
praktičnega izobraževanja dijakov, pri čemer boste lahko sprejeli
dijake na usposabljanje, ko boste prejeli odločbo o izpolnjevanju
pogojev za izvajanje praktičnega izobraževanja dijakov na učnem
mestu. Dokumentacija za izvedbo postopka verifikacije učnih
mest je dostopna na spletni strani TZS, postopek je brezplačen.
Napoved je zgolj informativne narave in delodajalca ne zavezuje
k dejanski izvedbi predvidenega obsega praktičnega izobraže-
vanja dijakov. Razpis prostih učnih mest bo objavljen na spletni
strani TZS. Rok za oddajo obrazca »Napoved učnih mest« je
ponedeljek, 8. december 2025. N.P.
6
WWW.TZSLO.SI
OBRAZEC – NAPOVED UČNIH MEST ZA POKLIC _____________________________
ZA ŠOLSKO LETO 2026/2027
Naziv podjetja:
Naslov podjetja:
Kontaktna oseba v podjetju: E-naslov:
Število predvidenih učnih mest Število predvidenih dijakov na učnih mestih:
Datum: Žig in podpis odgovorne osebe:
Obrazec »Napoved učnih mest« izpolnite za posamezni poklic, za katerega predvidevate, da boste ponujali učna mesta (obrazec lahko prilagodite za en vpis podatkov
podjetja in več vpisov učnih mest, lahko pa nam podatke posredujete tudi v kakšni drugi obliki, npr. v Word-ovem dokumentu ali Excel tabeli). Obrazec/obrazce nam
pošljite do vključno 8. decembra 2025 na naslov: Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana ali na elektronski naslov: info@tzslo.si.
III AKADEMIJA TZS
a) Webinar »Kozmetični izdelki – Novosti ter predstavitev ključnih obveznosti, če sem
uvoznik, distributer, spletna prodaja, LBZ kozmetičnega izdelka« - 13. 11. 2025, on-line
Vljudno vabljeni, da se namv četrtek, 13.novembra 2025 med
9.00 in 10.30 uropridružite na webinarju »Kozmetični izdelki
– Novosti ter predstavitev ključnih obveznosti, če sem uvo-
znik, distributer, spletna prodaja, LBZ kozmetičnega izdelka«.
Vsebina webinarja:
Pregled ključnih obveznosti za trgovska podjetja s kozmetič-
nimi izdelki, ki izhajajo iz pravnih podlag, glede na vlogo v
dobavni verigi kozmetičnega izdelka;
Priglasitev dejavnosti, priglasitev izdelka – v katerih primerih,
kdo in kako;
Označevanje kozmetičnih izdelkov, skrb za varnost in dokumentacija;
Prodaja kozmetičnih izdelkov za poklicno uporabo, posebnosti;
Prepovedane/omejene sestavine v kozmetičnih izdelkih v letu
2025 in v prihodnje;
Katere novosti nas čakajo v prihodnjem obdobju na področju
zakonodaje.
Predavateljica:dr. Anja Menard Srpčič, Urad RS za kemikalije
Vabljeni, da nam vaša vprašanja posredujete vnaprej na e-naslov:
info@tzslo.si, tako da bo lahko čim več pojasnil podanih že tekom
webinarja.
Kotizacije ni. Vabljeni k udeležbi! M.S.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Webinar »Kozmetični izdelki – Novosti ter predstavitev ključnih obveznosti, če sem uvoznik, distributer, spletna prodaja, LBZ
kozmetičnega izdelka« – 13. 11. 2025, on-line
b) 37. brezplačna TRGOVINKO-va delovnopravna klepetalnica – 20. 11. 2025, on-line
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
Sprejet je bil revidiran poklicni standard Prodajalec/prodajalka mesa in mesnin
V sklopu prenove izobraževalnega programa Mesar so bili v letoš-
njem letu prenovljeni poklicni standardi, ki predstavljajo osnovo tega
izobraževalnega programa – klavničar, razsekovalec, pomočnik me-
sarja, predelovalec mesa in mesnin ter prodajalec mesa in mesnin.
Pri reviziji poklicnega standarda Prodajalec/prodajalka mesa
in mesnin je s svojimi pripombami in predlogi, ki so bili pri obli-
kovanju končnega besedila poklicnega standarda upoštevani,
sodelovala tudi Trgovinska zbornica Slovenije.
Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje je na
svoji seji dne 17. 10. 2025 sprejel revidiran poklicni standard s
področja Živilske tehnologije »Prodajalec/prodajalka mesa in
mesnin, 87528750«, ki nadomesti veljavnega, koda: 67344330,
in ga predlagal ministru za delo, družino, socialne zadeve in ena-
ke možnosti v sprejem. K.F.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov
(delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska
zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027
8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo
plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih za oktober 2025
Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR
Prehodni davčni podračun Referenca
60 % PP** 3,5 PP***
1.436,95 8.382,22
2.394,92
Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 222,73 1.299,24
Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 127,17 741,83
Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 349,90 2.041,07
Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 91,39 533,11
Obvezni zdravstveni prispevek* pavšalni znesek 37,17 37,17
Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 94,26 549,87
Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 7,62 44,43
Skupaj prispevki za ZZ 230,44 1.164,58
Prispevek za dolgotrajno oskrbo* 2,00% 28,74 167,64
Skupaj prispevki za ZZ in za DO SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 259,18 1.332,22
Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,88 16,76
Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 2,01 11,74
Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,86 5,03
Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,87 16,77
Skupaj drugi prisp. 5,75 33,53
PRISPEVKI SKUPAJ 614,83 3.406,82
DŠ pomeni davčna številka zavezanca
* Povprečna mesečna bruto plača za leto 2024 (PP): 2.394,92 EUR
** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2024 znaša
60 % zadnje znane povprečne letne plače: 60 % od 2.394,92 EUR =
1.436,95 EUR
*** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke pla-
ča največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145.
člena ZPIZ-2): 2.394,92x 3,5 = 8.382,22 EUR
* Višina OZP od 1. 3. 2025 dalje je določena v višini 37,17 EUR (Uradni list
RS, št. 12/25)
* Prispevek za DO se plačuje za obdobje od 1. 7. 2025 dalje
Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno
varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec
vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV
niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec
v sistem eDavki sam predložiti OPSV najpozneje do 15. dne v mesecu za
pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. dne v
mesecu za pretekli mesec.
Vir: Ministrstvo za finance, Finančna uprava RS, oktober 2025.
K.F.