
WWW.TZSLO.SI
delodajalcev, vključenih v izvajanje programov APZ, in zunanjih
izvajalcev aktivnosti programov APZ; vključitev v aktivnosti APZ
ter izbor zunanjih izvajalcev aktivnosti programov APZ.
Osnutek Pravilnika je dostopen na portalu eDemokracija pre-
ko povezave, ki smo jo objavili tudi na spletni strani TZS, javna
obravnava traja do 23. novembra 2025. N.P.
Zakon o izmenjavi elektronskih računov in drugih elektronskih dokumentov
V Uradnem listu RS, št. 85/25 z dne 6. 11. 2025, je objavljen Za-
kon o izmenjavi elektronskih računov in drugih elektronskih
dokumentov (v nadaljevanju: ZIERDED), ki začne veljati 6. de-
cembra 2025, uporabljati pa se začne 1. januarja 2028, razen
določb 4. poglavja (Ponudniki e-poti), ki se začnejo uporabljati
1. aprila 2027.
ZIERDED ureja izmenjavo elektronskih računov (v nadaljevanju:
e-računi) in drugih elektronskih dokumentov (v nadaljevanju:
e-dokumenti). Kot izhaja iz uvodnih pojasnil ob sprejemanju tega
zakona, v primerjavi z obstoječim Zakonom o opravljanju plačil-
nih storitev za proračunske uporabnike (ZOPSPU-1), ki ureja ob-
veznost izmenjave e-računov za poslovne subjekte, ki vstopajo
v obligacijska razmerja s proračunskimi uporabniki oziroma na-
ročniki, se s tem zakonom (ZIERDED) obveznost izmenjave
e-računov razširja na vse gospodarske subjekte in njihove
medsebojne dobave blaga in storitev, opravljene v Sloveniji.
To pomeni, da bodo morali poslovni subjekti izdajati drugim
poslovnim subjektom izključno e-račune.
Glede na pomen izrazov, kot so opredeljeni v 2. členu zakona
ZIERDED, so:
»poslovni subjekti« - vse enote Poslovnega registra Sloveni-
je ter fizične osebe, ki opravljajo dejavnost in niso samostojni
podjetniki po zakonu, ki ureja gospodarske družbe;
»e-račun« - pomeni račun ali drugo enakovredno knjigovod-
sko listino, ki vsebuje zapise o poslovnih dogodkih, na podla-
gi katerih se spreminjajo sredstva ali obveznosti do njihovih
virov, prihodki ali odhodki, ne glede na to, kako se imenuje
(dobropis, bremepis, avansni račun, zahtevek za plačilo, ob-
račun negativnih obresti in podobno), ki je izdana, poslana in
prejeta v strukturirani elektronski obliki, ki omogoča samo-
dejno in elektronsko obdelavo, v skladu s tehničnimi in dru-
gimi pogoji, določenimi s posebnimi predpisi in standardi, ter
enakovredno zamenjuje račun v papirni obliki;
»e-dokument« - dokument, ki je izdan, poslan in prejet v
strukturirani elektronski obliki, ki omogoča samodejno in ele-
ktronsko obdelavo, v skladu s tehničnimi in drugimi pogoji,
določenimi s posebnimi predpisi in standardi ter je povezan s
postopki naročanja, nabave, pošiljanja in prejemanja računov
in plačila in enakovredno zamenjuje dokument v papirni obliki.
ZIERDED v svojih poglavjih poleg splošnih določb ureja standarde
in obvezne sestavine e-računa, izmenjavo e-računov in e-doku-
mentov, ponudnike e-poti, hrambo e-računov in e-dokumentov,
obdelavo osebnih podatkov, informacije javnega značaja, nadzor
in kazenske določbe ter prehodne in končne določbe.
V okviru dela TZS – Komisije za davčno, finančno in računovodsko
področje smo v javnih obravnavah predloga ZIERDED opozorili
na vidik, da se morajo poleg državnega standarda e-slog nujno
upoštevati tudi uveljavljeni mednarodni standardi na tem podro-
čju, kar je bilo upoštevano, vendar pa bomo ob implementaciji
tem vsebinam še naprej sledili. Veliko podjetij je del mednaro-
dnih skupin z že uveljavljenimi IT sistemi ob uporabi mednarodnih
standardov, morebitne spremembe na tem področju, ki bi veljale
le za Slovenijo, pa bi predstavljale ogromen izziv za podjetja in
oviro pri čezmejnem poslovanju. Zaradi boljše preglednosti smo
tudi predlagali, da bi se javno objavil seznam vseh ustreznih stan-
dardov po tem zakonu, ki bi služil kot pripomoček za podjetja.
Uspeli smo, da je zakonodajalec upošteval naše argumente gle-
de pošiljanja e-računov in e-računov, ki niso e-računi (npr. računi
tujih partnerjev v pdf obliki) nadzornemu organu, kar pomeni, da
računovodstvom ne bo potrebno ročno vnašati podatkov iz pdf
računov tujih dobaviteljev in jih pošiljati nadzornemu organu, kot
je bilo predvideno v predhodnih besedilih predloga zakona. Te-
kom priprave zakona je bila na predlog TZS dodana v določbi,
ki se nanaša na pošiljanje e-računov in e-dokumentov potrošni-
kom, kot možnost tudi uporaba aplikacije poslovnega subjekta
za prejemanje e-računov in e-dokumentov. Zakon ZIERDED tudi
določa, da poslovni subjekti pošiljajo potrošnikom e-račune in
e-dokumente, če se stranki o tem predhodno izrecno dogovorita.
Upoštevan je bil tudi predlog TZS, da je potrebno zagotoviti daljše
prehodno obdobje kot je bilo najprej predlagano, saj gre izvedbe-
no za zelo obsežno in zahtevno zakonodajo, skrbno bo potrebno
spremljati implementacijo. S strani TZS smo glede na prejete od-
zive s strani članov opozorili, da bi ZIERDED glede na sedanje sta-
nje IT procesov lahko predstavljal večji izziv v primeru izdajanja
e-računov B2B na blagajnah maloprodajnih mest, na primer ob
prodaji repro-materiala obrtnikom, ali ob nakupu goriva s strani
prevoznikov. Predlagali smo v proučitev tudi nekatere rešitve, ki
bi sledile izvajanju že sedaj veljavnega zakona na področju poslo-
vanja s proračunskimi uporabniki. M.S.
Projekt »TRGOVINKO nas povezuje« sofinancirata Republika Slovenija Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz ESS+. Projekt
se sofinancira iz PEKP 2021–2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in
spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter
zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava tveganje za zdravje (ESS+).
Informacija Evropske komisije glede e-trgovine in odprave praga oprostitve carine v
višini 150 EUR
Kot v spletni objavi seznanja Evropska komisija (v nadaljevanju:
Komisija) je bil sprejet dogovor, ki so ga države članice EU doseg-
le v Svetu EU, o odpravi praga oprostitve carin v višini 150 EUR, s
čimer se bo spremenil način ravnanja z blagom v e-trgovini. Ko-
misija se je skupaj s Svetom zavezala, da bo delala na začasni re-
šitvi za pobiranje carinskih dajatev na pakete e-trgovine že precej
pred ustanovitvijo Carinske agencije EU in podatkovnega središ-
ča EU, ki je predvidena sredi leta 2028. Odpravo praga je podprl
tudi Evropski parlament v svoji resoluciji z dne 9. julija 2025 o
varnosti proizvodov in skladnosti s predpisi v e-trgovini in uvozu iz
držav zunaj EU (2025/2037(INI)). Ta sporazum predstavlja, poleg
stališča, ki ga je Svet zavzel v svojem mandatu junija 2025, da
se od novembra 2026 pobira pristojbina za ravnanje v e-trgovini,
ključni korak k posodobitvi in poenostavitvi carinskih operacij EU,
podpori poštene konkurence in enakih konkurenčnih pogojev v
maloprodaji in e-trgovini.
Z navedenim ukrepom se naslavlja izziv dramatičnega povečanja
blaga nizke vrednosti, ki prihaja iz držav zunaj EU neposredno po-
trošnikom v EU. Glede na nujnost, ki izhaja iz vse večjega razcveta
e-trgovine, so se države članice in Komisija dogovorile, da bodo
3