1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Pojasnila v zvezi s pravico do zimskega
regresa
1. Pojasnila Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in
enake možnosti – »Podrobneje o pravici do zimskega re-
gresa« - objava z dne 24. 11. 2025
Z Zakonom o pravici do zimskega regresa ter prenovi ugotavlja-
nja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov (Uradni
list RS, št. 91/25; v nadaljnjem besedilu: ZPZR), ki je bil v Uradnem
listu Republike Slovenije objavljen 19. 11. 2025 in začel veljati 20.
11. 2025, se določa nova delovnopravna pravica, to je pravica
delavcev do zimskega regresa, in ureja davčno obravnavo tega
prejemka. Pravico do zimskega regresa imajo tudi funkcionarji, ki
prejemajo plačo v skladu z določili zakona, ki ureja skupne teme-
lje plačnega sistema v javnem sektorju.
Kratek povzetek:
Uvaja se nova delovnopravna pravica delavcev, ki je obvezen
prejemek iz delovnega razmerja - zimski regres.
Višina zimskega regresa znaša polovico minimalne plače v
Republiki Sloveniji, kar za leto 2025 pomeni 638,86 EUR. Iz-
plačan mora biti v denarni obliki.
Delavcu mora delodajalec izplačati zimski regres najpozneje
18 dni po preteku plačilnega obdobja za plačo za mesec no-
vember tekočega leta.
Posebna davčna obravnava.
1. Upravičenci in višina:
Do zimskega regresa so upravičeni vsi delavci ter tudi funkcio-
narji, ki prejemajo plačo v skladu z določili zakona, ki ureja sku-
pne temelje plačnega sistema v javnem sektorju. ZPZR pravice
do zimskega regresa ne pogojuje z obdobjem trajanja zaposlitve
ali morebitnim drugim pogojem, zato glede na navedeno dela-
vec pridobi pravico do zimskega regresa s sklenitvijo delovnega
razmerja. Do zimskega regresa so upravičeni vsi delavci, tako v
zasebnem kot v javnem sektorju.
Delavec, ki je zaposlen celotno koledarsko leto, ima v skladu z
2. členom ZPZR pravico do zimskega regresa v višini polovice
minimalne plače v Republiki Sloveniji, kar za leto 2025 pomeni
638,86 EUR. Znesek minimalne plače je sicer v skladu s 6. členom
Zakona o minimalni plači (Uradni list RS, št. 13/10, 92/15 in 83/18)
za tekoče koledarsko leto objavljen v Uradnem listu Republike
Slovenije najpozneje do 31. januarja tekočega koledarskega leta.
V primeru, ko ima delavec v posameznem koledarskem letu ob-
dobje zaposlitve krajše od enega leta, zakon v drugem odstavku
2. člena uveljavlja načelo sorazmernosti. Navedeno pomeni, da
ima takšen delavec pravico do sorazmernega dela zimskega re-
gresa glede na obdobje zaposlitve pri posameznem delodajalcu.
Do ustreznega dela zimskega regresa je torej upravičen tudi tisti
delavec, ki mu je med letom prenehalo delovno razmerje pri po-
sameznem delodajalcu in to ne glede na razlog prenehanja, ter
delavec, ki sklene delovno razmerje med koledarskim letom.
Načelo sorazmernosti velja tudi v primeru zaposlitve s krajšim
delovnim časom, razen v primerih, ko delavec dela krajši de-
lovni čas v skladu s 67. ali 67.b členom (Uradni list RS, št. 21/13,
78/13 – popr., 47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F, 52/16, 15/17 – odl. US,
22/19 – ZPosS, 81/19, 203/20 – ZIUPOPDVE, 119/21 – ZČmIS-A,
202/21 – odl. US, 15/22, 54/22 – ZUPŠ-1, 114/23, 136/23 – ZIUZDS
in 70/25 – ZUTD-I; v nadaljnjem besedilu: ZDR-1), kar določa tretji
odstavek 2. člena ZPZR. Za primere, ko delavec dela krajši de-
lovni čas v posebnih primerih (t. i. posebni »part time«, ki velja za
primere iz 67. člena ZDR-1) in primere, ko bo imel delavec skle-
njeno pogodbo o zaposlitvi na podlagi 67.b člena ZDR-1, ki ureja
krajši delovni čas delavca pred upokojitvijo (t. i. ukrep 80/90/100),
se tako določa pravica do celotnega zimskega regresa, kot če bi
delal polni delovni čas.
2. Izplačilo:
Delodajalec v skladu s prvim odstavkom 3. člena ZPZR izvede
izplačilo delavcu najpozneje 18 dni po preteku plačilnega obdob-
ja za izplačilo plače za mesec november tekočega koledarskega
leta. Enako, kot velja pri izplačilu plače, se zimski regres v prime-
ru, da je rok za izplačilo dela prosti dan, izplača najpozneje prvi
naslednji delovni dan. Zimski regres mora biti izplačan v denarni
obliki.
V skladu s 135. členom ZDR-1 se zimski prejemek kot drug preje-
mek iz delovnega razmerja izplača preko bančnega računa delav-
ca, delodajalec pa je dolžan izdati tudi pisni obračun.
Izjemoma, če kolektivna pogodba na ravni dejavnosti tako do-
loča, lahko delodajalec v zasebnem sektorju v primeru nelikvid-
nosti, določi kasnejši rok izplačila, vendar najkasneje 31. marec
naslednjega koledarskega leta.
Posebnosti za leto 2025:
ZPZR v zvezi z izplačilom zimskega regresa za leto 2025 določa
nekaj izjem oziroma posebnosti.
Zakon za leto 2025 daje možnost zamika dela izplačila zimskega
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 1. december 2025, št. 34/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Državni zbor RS je sprejel nov Zakon o hrani ter Zakon o varni hrani in krmi
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
regresa v leto 2026. ZPZR v 10. členu določa, da lahko deloda-
jalec ¾ zimskega regresa za leto 2025 izplača najkasneje do 31.
3. 2026, ¼ zimskega regresa pa mora biti izplačana v roku, kot
velja za leto 2025 (torej do 18. 12. 2025). Navedeno možnost lah-
ko izkoristi delodajalec, pri katerem v letu 2025 oziroma do 31.
3. 2026 ni prišlo do izplačila dobička, nakupov lastnih delnic ali
lastnih poslovnih deležev, izplačil nagrad poslovodstvu oziroma
dela plač za poslovno uspešnost poslovodstvu oziroma pri ka-
terem ni nastala obveznost izplačila dobička, možnost nakupov
lastnih delnic ali lastnih poslovnih deležev, obveznost izplačil
nagrad poslovodstvu oziroma dela plač za poslovno uspešnost
poslovodstvu v letu 2025 oziroma do 31. 3. 2026. Navedena mož-
nost za javni sektor ne velja.
Zakon za leto 2025 dopušča tudi izjemo od siceršnjega pravila
možnosti kasnejšega izplačila zimskega regresa v primeru neli-
kvidnosti delodajalca. Delodajalec lahko skladno z 11. členom ZPZR
v primeru nelikvidnosti določi kasnejši rok za izplačilo zimskega re-
gresa za leto 2025 do 31. 3. 2026, brez da bi bilo to dopuščeno tudi
v kolektivni pogodbi na ravni dejavnosti, ki zavezuje delodajalca.
3. Davčna obravnava:
Zimski regres se ne všteva v osnovo za dohodnino od dohodka iz
delovnega razmerja do višine polovice minimalne plače v Republi-
ki Sloveniji oziroma sorazmernega dela minimalne plače v Repu-
bliki Sloveniji glede na obdobje zaposlitve v koledarskem letu ali
glede na krajši delovni čas, za katerega je sklenjena pogodba o za-
poslitvi. Vendar navedena neobdavčena višina zimskega regresa
pri posameznem davčnem zavezancu in njegovemu delodajalcu
v davčnem letu skupaj z neobdavčenim plačilom za poslovno us-
pešnost iz 12. točke prvega odstavka 44. člena Zakona o dohodnini
(ZDoh-2) ne sme presegati 100 % povprečne mesečne plače zapo-
slenih v Sloveniji. Navedeno pomeni, da imajo plačila za poslovno
uspešnost in zimski regres za davčne namene skupni limit, do ka-
terega se ne vštevajo v davčno osnovo, pri čemer vrstni red izpla-
čila v davčnem letu ni pomemben. Ob izplačilu plačila za poslovno
uspešnost ali zimskega regresa v davčnem letu, pri katerem pride
do preseganja določenega limita, se razlika nad določenim limi-
tom všteva v davčno osnovo od dohodka iz delovnega razmerja.
Če delodajalec izplača zimski regres v višini, ki presega polovico
minimalne plače v Republiki Sloveniji oziroma sorazmerni del mi-
nimalne plače v Republiki Sloveniji glede na obdobje zaposlitve
v koledarskem letu ali glede na krajši delovni čas, za katerega
je sklenjena pogodba o zaposlitvi, se za tako izplačilo, poleg
navedenega pogoja skupne višine 100 % povprečne mesečne
plače, upoštevajo tudi drugi pogoji iz 12. točke prvega odstavka
44. člena ZDoh-2 (izpolnjevati je torej treba še pogoj maksimalno
dveh izplačil v davčnem letu in pogoj, da je pravica do izplačila
določena v splošnem aktu delodajalca ali kolektivni pogodbi).
Če kateri od teh pogojev ni izpolnjen, se razlika všteva v davčno
osnovo oziroma se v davčno osnovo všteva znesek razlike, ki sku-
paj z drugimi izplačili poslovne uspešnosti in zimskega regresa
presega skupni limit za neobdavčeno višino plačila za poslovno
uspešnost in zimskega regresa (100 % povprečne mesečne plače
zaposlenih v Sloveniji).
Posebnosti za leto 2025:
Za davčno obravnavo zimskega regresa, prejetega v davčnem
letu 2025, je z 12. členom ZPZR določena izjema, in sicer se
zimski regres ne bo všteval v osnovo za dohodnino do zakonsko
določene minimalne višine pravice (1/2 minimalne plače oziro-
ma sorazmerna višina) in se ne všteva v limit iz 12. točke prvega
odstavka 44. člena ZDoh-2. Za izplačila nad to višino pa veljajo
splošna pravila 12. točke prvega odstavka 44. člena ZDoh-2.
4. Prispevki za socialno varnost:
ZPZR določa, da se ne glede na prvi odstavek 144. člena Zako-
na o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS,
št. 48/22 – uradno prečiščeno besedilo, 40/23 – ZČmIS-1, 78/23
– ZORR, 84/23 – ZDOsk-1, 125/23 – odl. US, 109/24 – ZMEPIZ-1B
in 133/23) zimski regres ne všteva v osnovo za plačilo prispevkov
za pokojninsko in invalidsko zavarovanje do višine polovice mi-
nimalne plače v Republiki Sloveniji. Če znesek zimskega regresa
presega višino polovice minimalne plače v Republiki Sloveniji, se
razlika (torej znesek nad polovico minimalne plače) šteje za drug
prejemek na podlagi delovnega razmerja v skladu s prvim odstav-
kom 144. člena ZPIZ-2, od te razlike pa se plačajo prispevki.
POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI
1. Ali sem upravičen do zimskega regresa, če mi je delodaja-
lec za leto 2025 že izplačal »božičnico« oz. plačilo poslovne
uspešnosti?
Da. Z ZPZR se je določila nova delovnopravna pravica, ki ni del
plače, ampak gre za drug prejemek iz delovnega razmerja, enako
kot regres za letni dopust. Plačilo poslovne uspešnosti (poimeno-
vano tudi trinajsta plača, božičnica, ipd.) ni določeno z zakonom,
ampak se določa v kolektivnih pogodbah na ravni dejavnosti,
podjetniških kolektivnih pogodbah in v pogodbah o zaposlitvi,
po naravi pa je del plače in je odvisno od poslovnega uspeha
gospodarskega subjekta. Na drugi strani pa je izplačilo zimskega
regresa vezano izključno na status delavca.
2. Ali mi pripada zimski regres, če mi je delovno razmerje že
prenehalo oziroma sem se upokojil pred decembrom?
Da. Zimski regres je pravica, ki za tekoče leto pripada vsem de-
lavcem, ki so imeli v tekočem letu sklenjeno pogodbo o zaposlitvi,
ne glede na to, da je morebiti ta prenehala pred mesecem de-
cembrom v tekočem koledarskem letu.
3. Zakaj zimskega regresa ni za samostojne podjetnike, kme-
te, samozaposlene v kulturi, družinske oskrbovalce?
Zimski regres je delovnopravna pravica, ki je vezana na sam sta-
tus delavca in kot taka ni predvidena tudi za osebe, ki delo op-
ravljajo na drugih pravnih podlagah.
4. Ali mi pripada zimski regres, čeprav delodajalec nima
sredstev za plačilo (predvsem vprašanja iz zavodov)?
Da. Pravica do zimskega regresa ni pogojena z obstojem za-
dostnih sredstev pri delodajalcu. Če delodajalec nima sredstev,
pa lahko, če so izpolnjeni vsi zakonski pogoji, zaradi nelikvidnosti
določi kasnejši rok izplačila zimskega regresa, in sicer najkasneje
do 31. marca naslednjega koledarskega leta.
5. Ali mi pripada zimski regres, če sem bil zaposlen celo ko-
ledarsko leto, vendar pri različnih delodajalcih in kdo jo mora
izplačati?
Da. V skladu z načelom sorazmernosti vsak delodajalec delavcu
izplača sorazmeren del zimskega regresa glede na trajanje zaposli-
tve pri posameznem delodajalcu. V primeru, da je delavec zaposlen
celotno koledarsko leto, je upravičen do celotnega regresa, vsak
posamezni delodajalec pa mu je dolžan izplačati sorazmeren del.
6. Delavec je zaposlen za krajši delovni čas. Ali mu pripada
celoten zimski regres?
Ne. V primeru zaposlitve za krajši delovni čas na podlagi 65. člena
ZDR-1 (klasični krajši delovni čas, ki ni posledica uveljavljanja pra-
vice do krajšega delovnega časa na podlagi posebnih predpisov)
je delavec upravičen do sorazmernega dela zimskega regresa. V
primeru, da je delavec zaposlen za polovični delovni čas, je torej
upravičen do polovice zimskega regresa.
7. Kdaj mi mora biti zimski regres izplačan, če sem bil zapo-
slen od 1. 1. 2025 do 31. 7. 2025?
Zimski regres za koledarsko leto 2025 mora biti izplačan do 18.
12. 2025.
Izjema je možna v primeru nelikvidnosti delodajalca, ko je mogo-
če izplačilo do 31. 3. 2026, ter v primeru izpolnjevanja pogojev iz
10. člena ZPZR, ko je mogoč zamik izplačila ¾ zimskega regresa
najkasneje do 31. 3. 2026.
2
WWW.TZSLO.SI
8. Ali pripada zimski regres delavcu, ki se bo zaposlil 15. 12.
2025?
Da. Zimski regres za koledarsko leto (oziroma njegov sorazmerni
del) pripada vsem delavcem, ki so (bili) zaposleni v koledarskem
letu.
9. Ali sem upravičen do zimskega regresa, če opravljam delo
preko javnih del?
Da. Pogodba o zaposlitvi, sklenjena zaradi opravljanja javnih
del, se sklene ob upoštevanju posebnosti glede višine plačila za
delo, trajanja letnega dopusta in razlogov za njeno prenehanje,
ki so določeni v Zakonu o urejanju trga dela. V skladu z drugim
odstavkom 52. člena navedenega zakona mora izvajalec javnih
del udeležencu javnih del poleg plače v določeni višini, izplačati
tudi druge prejemke iz delovnega razmerja.
10. V mesecu septembru 2025 smo ustanovili novo podjetje,
ki ima zaposlene delavce od sredine oktobra. Ali je tudi njim
potrebno izplačati zimski regres in v kakšnem obsegu?
Da. Pravica do zimskega regresa je vezana na sam status delavca
in ni pogojena z »daljšim obstojem delodajalca«. Delodajalec je
dolžan delavcem, ki so pri njem zaposleni del koledarskega leta,
izplačati sorazmeren del zimskega regresa.
11. Kako je z zimskim regresom v primeru osebe, ki ni delavec, je
pa upravičen do pravice do plačila prispevkov za socialno var-
nost zaradi dela s krajšim delovnim časom zaradi starševstva?
Pravica do zimskega regresa je vezana na sam status delavca (ve-
lja pojasnilo kot pri odgovoru na 3. vprašanje).
12. Ali je zimski regres obdavčen, če ga je delodajalec izplačal
v višini, ki presega polovico minimalne plače?
Odvisno. Pod predpostavko, da delodajalec v davčnem letu ni
izplačal plačila za poslovno uspešnost ali jo je izplačal enkrat,
poleg tega pa je enkrat izplačal še zimski regres, ki presega mi-
nimalno določeno višino, ter je pravica do zimskega regresa nad
zakonskim minimumom določena v splošnem aktu delodajalca ali
kolektivni pogodbi, se razlika izplačanega zimskega regresa nad
minimalno višino ne všteva v osnovo za dohodnino, če ne prese-
ga 100 % povprečne mesečne plače zaposlenih v Sloveniji.
Vir: Povzeto po spletni objavi Ministrstva za delo, družino, social-
ne zadeve in enake možnosti z dne 24. 11. 2025.
2. Pojasnila Finančne uprave Republike Slovenije – dokument
»Dohodek iz zaposlitve, Dohodek iz delovnega razmerja,
Podrobnejši opis, 19. izdaja, november 2025« - strani: 11 -
13, objava z dne 21. 11. 2025
3.1.2 Zimski regres
Pravica do zimskega regresa je določena z Zakonom o pravici do
zimskega regresa ter prenovi ugotavljanja davčne osnove z upo-
števanjem normiranih odhodkov (ZPZR) in se prvič izplača za leto
2025. Zimski regres je pravica, ki je vezana na sam status delavca.
Zimski regres mora biti izplačan v denarni obliki v višini ½ mi-
nimalne plače v RS (v nadaljevanju MP), ki velja v posameznem
letu pravice. V določenih primerih delavcu pripada nižji znesek
pravice (sorazmerni del ½ MP) kar se ustrezno upošteva tudi pri
davčni obravnavi izplačila: Do celotnega zimskega regresa dela-
vec ni upravičen v naslednjih primerih:
delovno razmerje ni trajalo celo leto (drugi odstavek 2. čle-
na ZPZR), npr. sklenitev ali prekinitev delovnega razmerja v
koledarskem letu. Primer zaposlitve od 1.7. dalje – delavcu
pripada ½ od celotnega zneska, ki je določen v višini 1/2 MP.
pogodba o zaposlitvi s krajšim delovnim časom, razen v pri-
merih, ko delavec dela krajši delovni čas v skladu s 67. ali 67.b
členom ZDR-1 (tretji odstavek 2. člena ZPZR). Primer zaposli-
tve za polovični delovni čas - delavcu pripada ½ od celotnega
zneska, ki je določen v višini 1/2 MP.
Zimski regres mora delodajalec izplačati v denarni obliki najpo-
zneje do 18. 12. za tekoče koledarsko leto. Če je rok za izplačilo
zimskega regresa dela prosti dan, se zimski regres izplača najpo-
zneje prvi naslednji delovni dan. Izjemoma, če kolektivna pogod-
ba na ravni dejavnosti tako določa, lahko v primeru nelikvidnosti
delodajalec določi kasnejši rok izplačila, vendar najpozneje do 31.
marca naslednjega koledarskega leta.
3.1.2.1 Obdavčitev zimskega regresa
V skladu s 4. členom ZPZR se zimski regres ne všteva v davčno
osnovo za dohodnino od dohodka iz delovnega razmerja do viši-
ne pravice (1/2 MP oziroma sorazmerni del).
Navedena neobdavčena višina pri posameznem davčnem za-
vezancu in njegovemu delodajalcu v davčnem letu skupaj z ne-
obdavčenim plačilom za poslovno uspešnost iz 12. točke prvega
odstavka 44. člena ZDoh-2 ne sme presegati 100 % povprečne
mesečne plače zaposlenih v Sloveniji.
Navedeno pomeni, da imajo plačila za poslovno uspešnost in zim-
ski regres skupni limit, do katerega se ne vštevajo v davčno osno-
vo, pri čemer vrstni red izplačila v davčnem letu ni pomemben.
Če zimski regres presega višino pravice (1/2 MP oziroma soraz-
merni del) se razlika šteje kot plačilo za poslovno uspešnost v
skladu s pogoji in do višine iz 12. točke prvega odstavka 44. člena
ZDoh-2. Pri tem pa je treba poudariti, da mora imeti delodaja-
lec pravico do izplačila plačila za poslovno uspešnost določeno v
splošnem aktu ali kolektivni pogodbi, hkrati pa pri tem velja ome-
jitev največ dveh tovrstnih izplačil v koledarskem letu.
Če pogoji iz 12. točke prvega odstavka 44. člena ZDoh-2 namreč
niso izpolnjeni (delodajalec nima akta ali kolektivne pogodbe, de-
lodajalec je že izvedel dve izplačili plačila za poslovno uspešnost
v koledarskem letu), se morebiti izplačan zimski regres nad višino
½ MP (oziroma sorazmernim delom), šteje za drug prejemek iz
delovnega razmerja in se ta razlika všteva v davčno osnovo od
dohodka iz delovnega razmerja.
3.1.2.2 Prispevki od zimskega regresa
V skladu s 5. členom ZPZR se zimski regres ne glede na 144. člen
ZPIZ-2 ne všteva v osnovo za plačilo prispevkov za pokojninsko
in invalidsko zavarovanje do višine pravice (1/2 MP oziroma so-
razmerni del). Če zimski regres presega višino pravice, se razlika
všteva v osnovo za prispevke. Če se zimski regres za posamezno
leto izplača v dveh ali več delih, se ob izplačilu naslednjega ozi-
roma zadnjega dela za to leto ugotovi celotna višina zimskega
regresa in izvrši obračun prispevkov za socialno varnost od posa-
meznih delov zimskega regresa.
Osnove, določene v 144. členu ZPIZ-2, veljajo tudi za ostale obvezne
prispevke iz socialnega zavarovanja (glej točko 5.2 tega dokumenta).
3.1.2.1 Obdavčitev v letu 2025
Za zimski regres izplačan v davčnem letu 2025, je v 12. členu
ZPZR določena izjema od splošne davčne obravnave, kot je opre-
deljena v 4. členu ZPZR. Zimski regres, prejet v davčnem letu
2025, v višini pravice (1/2 MP oziroma sorazmerni del), se ne všte-
va v davčno osnovo od dohodka iz delovnega razmerja in se ne
upošteva pri limitu iz 12. točke prvega odstavka 44. člena ZDoh-2.
Če zimski regres presega višino pravice, se razlika šteje za plačilo
za poslovno uspešnost v skladu s pogoji in do višine iz 12. točke
prvega odstavka 44. člena ZDoh-2.
To pomeni, da se za izplačila v letu 2025, plačilo za poslovno
uspešnost (ki vključuje tudi presežek zimskega regresa nad za-
konsko določeno pravico) ne všteva v davčno osnovo do višine
100 % povprečne mesečne plače, hkrati pa se tudi izplačan zimski
regres do višine iz 2. člena ZPZR (1/2 MP oziroma sorazmerni del)
ne všteva v davčno osnovo dohodka.
3.1.2.2 Zapoznelo izplačilo zimskega regresa
Zimski regres mora delodajalec izplačati najpozneje do 18. 12. za
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
tekoče koledarsko leto razen, če mu kolektivna pogodba na ravni
dejavnosti dovoljuje, da lahko v primeru nelikvidnosti določi ka-
snejši rok izplačila (najpozneje do 31. marca naslednjega koledar-
skega leta). Če delodajalec zimski regres (npr. za 2025) izplača v
naslednjem koledarskem letu in hkrati izplača tudi zimski regres
za tekoče leto (npr. 2026) je treba za vsak izplačan zimski regres
preveriti izpolnjevanje pogojev glede višine izplačila (maksimalno
½ zneska MP, ki velja za posamezno leto).
Za namene dohodnine se, upoštevaje 4. člen ZPZR, neobdavčena
višina zimskega regresa za posamezno leto pri posameznem de-
lavcu in njegovemu delodajalcu prejeta v davčnem letu skupaj z
neobdavčenim plačilom za poslovno uspešnost iz 12. točke prve-
ga odstavka 44. člena ZDoh-2 ne všteva v davčno osnovo dohod-
ka iz delovnega razmerja do zneska 100 % povprečne mesečne
plače zaposlenih v Sloveniji.
Za določitev osnove za prispevke je treba, upoštevaje 5. člen
ZPZR, obravnavati ločeno izplačila, ki se nanašajo na različno ko-
ledarsko leto in pri vsakem posebej določiti osnovo za obračun
prispevkov v primeru, ko znesek za posamezno leto presega ½
MP (oziroma sorazmerni del).
3.1.2.3 Poročanje o izplačanem zimskem regresu v letu 2025
v REK-O
Če je zimski regres izplačan do zneska ½ MP (oziroma sorazmer-
nega dela pravice), se ne všteva v davčno osnovo, ne glede na
morebitno izplačilo plačila za poslovno uspešnost v letu 2025.
Predloži se REK VD 1190, na iREK se izbere VDDOH 1112 in se v
polje A052 vpiše znesek izplačanega zimskega regresa, ki se ne
všteva v davčno osnovo (½ MP oziroma sorazmerni del).
Če je zimski regres izplačan nad zneskom ½ MP je treba ločeno
poročati o neobdavčenem znesku zimskega regresa (kot opisano
v predhodnem odstavku) in ločeno o znesku, ki presega neob-
davčen del. Presežek se šteje za:
plačilo za poslovno uspešnost (če delodajalec izpolnjuje po-
goje, da lahko izplača poslovno uspešnost) in se poroča na
REK obrazcu z vrsto dohodka 1151 (VDDOH 1111). Od presežka
se obračunajo prispevki, akontacija dohodnine pa le v prime-
ru, če predhodno ni izplačano plačilo za poslovno uspešnost
oz. izplačano plačilo za poslovno uspešnost skupaj z zim-
skim regresom ne presega 100% povprečne mesečne plače.
Znesek presežka se vpiše v polje A052 in A052a (če skupaj
s plačilom za poslovno uspešnost presega 100 % povprečne
mesečne plače) ter v polje A062, pri čemer se v polju A062
izbere osnova P04 in poroča v polju M05.
drug dohodek iz delovnega razmerja, če delodajalec NE iz-
polnjuje pogojev, da lahko izplača plačilo za poslovno uspeš-
nost (nima akta, predhodno je že izplačal dve plačili in se
poroča na VD 1150 (VDDOH 1109). Znesek presežka se vpiše v
polje A052 in v polje A062, pri čemer se v polju A062 izbere
osnova P04 in poroča v polju M05.
Vir: Povzeto po spletni objavi Finančne uprave RS z dne 21. 11.
2025. M.L., B.K.
Pojasnilo Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti glede
zimskega regresa
V nadaljevanju vas seznanjamo s pojasnilom Ministrstva za delo,
družino, socialne zadeve in enake možnosti na vprašanje TZS gle-
de izplačila sorazmernega dela zimskega regresa.
Pojasnilo Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in ena-
ke možnosti
»S strani Ministrstva za finance smo prejeli vaše pisanje, v kate-
rem prosite za pojasnilo v delu, ki se nanaša na vprašanje glede
izplačila zimskega regresa v primeru, ko ima delavec obdobje
zaposlitve v koledarskem letu krajše od enega leta in na kak-
šen način delodajalec lahko izplača zimski regres osebi, ki ji je
prenehalo delovno razmerje v letu 2025, in sicer pred mesecem
novembrom 2025.
V odgovoru na vaše vprašanje pojasnjujemo, da Ministrstvo za
delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ni pristojno da-
jati pravnih nasvetov strankam v konkretnih postopkih niti podaja-
ti obvezujočih pravnih mnenj. Kot upravni organ podaja pojasnila
v zvezi z zakonsko ureditvijo delovnopravnih vprašanj ter oblikuje
neobvezujoča pravna mnenja oziroma strokovna stališča z vidi-
ka splošne delovnopravne ureditve. Za odločanje v konkretnih
spornih zadevah s področja delovnega prava je pristojno delovno
sodišče v individualnih delovnih sporih. Za strokovno pomoč in
inšpekcijski nadzor nad izvajanjem zakona, ki ureja delovna raz-
merja, je pristojen Inšpektorat RS za delo.
Zakon o pravici do zimskega regresa ter prenovi ugotavljanja
davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov (v nadalj-
njem besedilu: ZPZR), ki je bil v Uradnem listu Republike Slovenije
objavljen 19. 11. 2025, in je začel veljati 20. 11. 2025, določa pra-
vico delavcev do zimskega regresa.
ZPZR določa novo delovnopravno pravico, ki ni del plače, ampak
gre za drug prejemek iz delovnega razmerja, enako kot regres
za letni dopust, ki ga Zakon o delovnih razmerjih (v nadaljnjem
besedilu: ZDR-1) določa v 131. členu.
ZPZR v prvem odstavku 2. členu določa, da ima delavec pravico
do zimskega regresa v višini polovice minimalne plače v Republiki
Sloveniji in mora biti izplačan v denarni obliki. Dalje drugi odstavek
2. člena ZPZR določa, da ima delavec, ki sklene delovno razmer-
je ali mu preneha delovno razmerje med koledarskim letom in
ima v posameznem koledarskem letu obdobje zaposlitve krajše
od enega leta, pravico do sorazmernega dela zimskega regresa
glede na obdobje zaposlitve pri posameznem delodajalcu.
V skladu z navedenim določilom ima pravico do sorazmernega
dela zimskega regresa delavec, ki ima v koledarskem letu obdob-
je zaposlitve krajše od enega leta. Delavcu, ki je tekom koledar-
skega leta prenehalo delovno razmerje pri enem delodajalcu in je
sklenil delovno razmerje z novim delodajalcem, tako vsak deloda-
jalec izplača sorazmerni del zimskega regresa glede na obdobje
zaposlitve pri tem delodajalcu.
Ob tem pojasnjujemo, da je bila pravica do zimskega regresa obli-
kovana po vzoru regresa za letni dopust, kot ga določa ZDR-1.
Upoštevaje četrti odstavek 131. člena (v povezavi s 161. členom
ZDR-1) ima delavec, ki ni zaposlen celo koledarsko leto, pravico
do sorazmernega dela regresa za letni dopust.
Delavec, ki je pri delodajalcu zaposlen manj, kot traja koledarsko
leto, ker sklene pogodbo o zaposlitvi (oziroma nastopi delo) v do-
ločenem mesecu v letu ali pa mu pogodba o zaposlitvi preneha
pred koncem koledarskega leta, ima tako pravico do sorazmer-
nega dela regresa za letni dopust. Takšno pravilo sorazmernosti
zasleduje tudi drugi odstavek 2. člena ZPZR, ki velja za pravico do
zimskega regresa.
V zvezi s samo izvedbo plačila regresa s strani delodajalca pa
pojasnjujemo, da se skladno s prvim odstavkom 135. člena ZDR-1
plača, povračila stroškov v zvezi z delom in drugi prejemki delav-
ca izplačujejo v skladu z zakonom preko bančnega računa delav-
ca. Obveznost nakazovanja plačil in prejemkov na transakcijski
račun prejemnika izhaja tudi iz 36. člena Zakona o davčnem po-
stopku oziroma Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postop-
ku. Navedena predpisa sta v pristojnosti Ministrstva za finance.
Nenazadnje naj dodamo, da ZPZR glede izplačila zimskega
4
WWW.TZSLO.SI
regresa glede obravnavanega vprašanja (torej glede izplačila
zimskega regresa za primere pogodb o zaposlitvi, sklenjenih za
krajše obdobje od celotnega koledarskega leta 2025) ni določil
posebnega pravila, zato je primerno, da se uporabljajo pravila,
kot jih ZPZR sicer določa glede izplačila zimskega regresa.«
Vir: Povzeto po prejetem pojasnilu Ministrstva za delo, družino,
socialne zadeve in enake možnosti, številka 1001-857/2025-2611-
2 z dne 20. 11. 2025. B.K.
Začetek izvajanja postopkov zaposlovanja tujcevna hitrejši način
Obveščamo vas, da so dne 21. novembra 2025 začele veljati
spremembe iz novele Zakona o zaposlovanju, samozaposlo-
vanju in delu tujcev (ZZSDT), ki omogočajo začetek zaposlitve
tujca že na podlagi izdanega soglasja oziroma delovnega dovo-
ljenja v skladu s sporazumom o zaposlovanju z BiH oziroma Srbijo
ter potrdila upravne enote o vloženi prošnji za enotno dovoljenje.
Za koga velja hitrejši postopek?
Tovrstni hitrejši postopek zaposlitve je namenjen za tujce, ki v
času prošnje zakonito prebivajo v Republiki Sloveniji, kar dokazu-
jejo z ustreznim potrdilom upravne enote, in se nameravajo zapo-
sliti ali delati v poklicih in dejavnostih, ki jih bo s posebno odredbo
določil minister, pristojen za delo in zaposlovanje (ZZSDT, 17. člen,
9. odstavek).
Za katere vrste soglasij in dovoljenj?
Omenjeni hitrejši postopek zaposlitve je namenjen za naslednje
vrste zaposlitev ali dela tujcev:
soglasje za zaposlitev,
soglasje za modro karto EU,
soglasje za usposabljanje,
soglasje za zastopnika,
soglasje za sezonsko delo,
dovoljenja na podlagi Sporazuma o zaposlovanju z Bosno in
Hercegovino,
dovoljenja na podlagi Sporazuma o zaposlovanju s Srbijo.
Kaj je pomembno pri oddaji vloge?
Vlagatelji za enotno dovoljenje, ki želite, da se vloga za tujca z
zakonitim prebivanjem v Republiki Sloveniji rešuje po hitrejšem
postopku, morate v vlogi:
obvezno označiti kodo dejavnosti ali poklica iz Odredbe ter
nedvoumno izraziti namero (oznaka v vlogi), da zaprošate za iz-
dajo soglasja po postopku, ki omogoča hitrejši začetek zaposli-
tve, hkrati pa tudi obveznost učenja jezika v prvih 6-ih mesecih
zaposlitve in posledice, če ta obveznost ne bi bila izpolnjena.
Kako potekata izdaja soglasja in začetek dela?
Vsebinski pogoji za izdajo tovrstnih soglasij (na podlagi ZZSDT)
ostajajo enaki, spreminja pa se način vročanja. Na Zavodu bodo
soglasje posredovali direktno delodajalcem, ki morate tujca
zaposliti v 10-ih dneh od vročitve soglasja. Drugače sledi umik
soglasja, kar pomeni posledično tudi zavrnitev vloge za enotno
dovoljenje.
Kadar tujec zaradi objektivnih razlogov (npr. bolezni tujca, smrti
ožjega družinskega člana) ne bo mogel nastopiti dela v omenje-
nem roku, lahko na Zavodu podaljšajo rok za nastop dela.
Za prijavo v obvezno zavarovanje pri ZZZS boste prijavitelji poleg
soglasja morali predložiti tudi potrdilo upravne enote o vloženi
vlogi za izdajo enotnega dovoljenja (Zakon o tujcih, 37. člen, 11.
odstavek). Navedeno potrdilo bo vlagatelju posredovala upravna
enota.
Obveznost učenja slovenskega jezika
Pri zaposlitvi po opisanem hitrejšem postopku morate delodajalci
v prvih 6-ih mesecih po nastopu dela zagotoviti tujcu udeležbo v
javnoveljavnem izobraževalnem programu za odrasle za učenje
slovenskega jezika.Izobraževanje mora biti za tujce brezplačno,
v okviru delovnega časa, v trajanju najmanj 80 ur.
O tej obveznosti morate delodajalci pisno obvestiti tujca ob na-
stopu dela v njemu razumljivem jeziku. Po izteku 6-mesečnega
obdobja zaposlitve morate Zavodu predložiti potrdilo izvajalca
javnoveljavnega izobraževalnega programa o zaključeni udeležbi
v programu učenja slovenskega jezika.
Če navedena zakonska obveznost glede učenja slovenskega
jezika za tujca ni izpolnjena, je zoper delodajalca in njegovo od-
govorno osebo predvidena globa v višini od 3.000 do 30.000
EUR.
Vir: Povzeto po spletni objavi Zavoda RS za zaposlovanje z dne
20. 11. 2025. N.P.
Zaposlitev tujca na podlagi potrdila o vloženi prošnji za prvo enotno dovoljenje in
soglasja Zavoda RS za zaposlovanje
V nadaljevanju vas seznanjamo z informacijo Ministrstva za delo,
družino, socialne zadeve in enake možnosti glede postopka za-
poslovanja tujcev.
Obvestilo Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in ena-
ke možnosti
»Za zaposlitev tujca na podlagi Odredbe o določitvi dejavnosti in
poklicev, v katerih se lahko tujci hitreje zaposlujejo (Odredba), ki
omogoča zaposlitev tujca na podlagi potrdila o vloženi prošnji za
prvo enotno dovoljenje in soglasja zavoda, mora vlagatelj vložiti
prošnjo na upravni enoti. Na vlogi mora v ustrezni rubriki vnesti
kodo poklica iz Odredbe in nedvomno označiti, da želi zaposliti
tujca po Odredbi.
Upravna enota preveri, ali je vloga, vložena za namen zaposli-
tve po Odredbi, ter preveri izpolnjevanje pogojev iz enajstega
odstavka 37. člena Zakona o tujcih. Tujec mora izkazati zakonito
prebivanje v Sloveniji in predložiti potrdilo iz kazenske evidence
matične države. Če so pogoji izpolnjeni, upravna enota izda po-
trdilo o vloženi prošnji za izdajo prvega enotnega dovoljenja za
namen zaposlitve.
Upravna enota posreduje vlogo na Zavod le v primeru, da izda
potrdilo o vloženi prošnji. Ko upravna enota ugotovi, da so iz-
polnjeni pogoji za izdajo potrdila iz 11. odstavka 37. člena ZTuj-
2-UPB15, izda potrdilo, katerega pošlje vlagatelju. Nato upravna
enota posreduje vlogo na Zavod, ki vodi postopek izdaje soglasja
na podlagi Odredbe.
Zavod na vlogi preveri, ali želi vlagatelj zaposlitev po Odredbi in
po hitrem postopku preveri izpolnjevanje pogojev po Zakonu o
zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev. Če so pogoji iz-
polnjeni, izda soglasje. Na podlagi izdanega soglasja Zavod izda
informativni list in ga vroči vlagatelju. Upravna enota prejme so-
glasje.
Ko vlagatelj prejme informativni list, lahko delodajalec tujca zapo-
sli in prijavi v socialno zavarovanje na podlagi potrdila o vloženi
prošnji za izdajo prvega enotnega dovoljenja za namen zaposli-
tve in informativnega lista Zavoda.«
Vir: Povzeto po obvestilu Ministrstva za delo, družino, socialne
zadeve in enake možnosti z dne 20. 11. 2025. B.K.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Dovoljenje za začasno prebivanje za digitalnega nomada
Digitalni nomad je tujec, ki ni državljan Evropske unije oziroma
državljan države članice Evropskega gospodarskega prostora in
je zaposlen, opravlja delo na podlagi sklenjene pogodbe civilnega
prava pri poslovnem subjektu s sedežem zunaj Slovenije ali opra-
vlja delo kot samozaposlena oseba v tujini, pri čemer delo opravlja
na daljavo prek komunikacijske tehnologije. Ključno je torej, da gre
za tujca, ki ni vključen na trg dela v Sloveniji. To posledično pomeni,
da zanj ne veljajo zahteve, povezane s trgom dela (ne potrebuje so-
glasja, ki ga sicer izda Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje).
Dovoljenje za začasno prebivanje za digitalnega nomada se lah-
ko izda za obdobje do enega leta in ga ni mogoče podaljšati.
Gre namreč za kategorijo tujcev, ki je izrazito mobilna in v po-
samezni državi prebiva le določeno krajše časovno obdobje (na
primer za čas poletne sezone). Tujec bo lahko ponovno zaprosil
za dovoljenje za začasno prebivanje za digitalnega nomada po
šestih mesecih od poteka veljavnosti prejšnjega dovoljenja. Če
pa se bo digitalni nomad odločil, da želi nadaljevati s prebivanjem
v Sloveniji (na primer ker se želi zaposliti v Sloveniji), pa bo lahko
kadarkoli v času veljavnosti dovoljenja za začasno prebivanje za
digitalnega nomada zaprosil za izdajo nadaljnjega dovoljenja za
začasno prebivanje z drugačnim namenom prebivanja.
Višina zadostnih sredstev za preživljanje se določa na način,
da mora imeti tujec zadostna sredstva za preživljanje mesečno
najmanj v višini dvakratnika povprečne letne neto plače v Slove-
niji, ki se izračuna na podlagi povprečne mesečne bruto plače v
Sloveniji, nazadnje objavljene v Uradnem listu Republike Sloveni-
je. Tujec izpolnjevanje pogoja dokazuje z vsemi viri sredstev, kot
velja za vse druge kategorije tujcev.
Posebnost dovoljenja za začasno prebivanje za digitalnega
nomada je ugodnejša ureditev pravice do združitve družine, saj
digitalni nomadi lahko združujejo družinske člane takoj oziro-
ma brez omejitev glede dolžine tujčevega prebivanja v Sloveniji
in veljavnosti njegovega dovoljenja.
Tujec mora prošnjo za izdajo dovoljenja za začasno prebivanje za
digitalnega nomada vložiti pri diplomatskem predstavništvu ali kon-
zulatu Republike Slovenije v tujini. Če zakonito prebiva v Sloveniji,
pa lahko vloži prošnjo tudi na kateri koli upravni enoti v Sloveniji.
Zaradi izvajanja zaveze iz programa za delo koalicije 2022–2026
in strategije vlade »Digitalna Slovenija 2030«, da se spodbuja
prihod digitalnih nomadov, se je z Zakonom o spremembah in
dopolnitvah Zakona o tujcih v novem 51.a členu uredila izdaja
dovoljenja za začasno prebivanje za digitalnega nomada (in ne
vizuma). Ta določba se je začela uporabljati 21. novembra 2025.
Vir: Povzeto po spletni objavi Ministrstva za notranje zadeve z
dne 21. 11. 2025. B.K.
III ŽIVILA
Državni zbor RS je sprejel nov Zakon o hrani ter Zakon o varni hrani in krmi
Obveščamo vas, da je Državni zbor RS dne 21. 11. 2025 sprejel
zakonski paket s področja kmetijstva in hrane, med drugim tudi
nov Zakon o hrani (ZHra) ter Zakon o varni hrani in krmi (ZVHK),
ki se bosta začela uporabljati 1. januarja 2026.
Zakon o hrani ureja kakovost kmetijskih proizvodov in živil v vseh
fazah proizvodnje, pridelave, predelave in distribucije, kakovost
kmetijskih proizvodov in živil v obratih javne prehrane, označe-
vanje kmetijskih proizvodov in živil, sheme kakovosti, varstvo po-
trošnikov, ugotavljanje skladnosti, verigo preskrbe s hrano, zbira-
nje podatkov v verigi preskrbe s hrano, varuha odnosov v verigi
preskrbe s hrano, nedovoljena ravnanja, zmanjševanje izgub hrane
in količin odpadne hrane, doniranje hrane, postopke in pristojne
organe za izvajanje tega zakona, izvajanje uredb Evropske unije
in prenašanje direktiv EU ter nadzor nad izvajanjem tega zakona.
Bistvene novosti za trgovce so:
možnost uporabe oznake z grafično podobo slovenske za-
stave, s čimer se povečuje prepoznavnost slovenskih kmetij-
skih proizvodov in živil;
podrobneje je urejeno področje doniranja hrane, pri čemer
se z namenom zmanjševanja količin odpadne hrane s 1. ja-
nuarjem 2029 uvaja nov certifikat za manj izgub hrane. Za
namen spremljanja količin donirane hrane bodo morali dona-
torji hrane enkrat letno, najpozneje do 31. marca za prejšnje
koledarsko leto, poročati ministrstvu o količinah donirane hra-
ne. Podrobnejši način poročanja bo določen s podzakonskim
predpisom, poročanje pa se bo izvajalo od 1. 1. 2028 dalje;
določa se novo nedovoljeno ravnanje, in sicer prodaja kmetij-
skih in živilskih proizvodov pod nabavno ceno, to je pod ceno, po
kateri je bil proizvod nabavljen v verigi preskrbe s kmetijskimi in
živilskimi proizvodi, ki se ji prišteje DDV in odštejejo vsi popusti.
Ne glede na prejšnji stavek je prodaja pod nabavno ceno
dovoljena pri:
prodaji kmetijskih in živilskih proizvodov v obdobju tik
pred iztekom roka uporabe,
popolni razprodaji zalog kmetijskih in živilskih proizvodov
zaradi zaprtja obrata, stečaja ali likvidacije podjetja,
prodaji kmetijskih in živilskih proizvodov zaradi umika iz
ponudbe,
prodaji kmetijskih in živilskih proizvodov iz drugih razlogov,
ki ne preprečujejo, omejujejo ali izkrivljajo tržne konkurence.
NAVAJA: Prodaja posameznega kmetijskega
ali živilskega proizvoda pod nabavno ceno iz 28. točke če-
trtega odstavka 70. člena zakona se šteje za nedovoljeno
ravnanje, če vlada do 1. decembra tekočega leta za nas-
lednje koledarsko leto tako nedovoljeno ravnanje predpi-
še na podlagi analize iz 63. člena tega zakona, ki jo pripravi
ministrstvo, in letne analize varuha odnosov v verigi preskrbe
s hrano iz 9. točke prvega odstavka 77. člena tega zakona.
pogodbe v verigi preskrbe s kmetijskimi in živilskimi proizvodi
morajo biti pred dobavo blaga sklenjene v pisni obliki in vse-
bovati obvezne sestavine, ki jih določa prvi odstavek 72. člena
zakona, pri čemer se med obvezne sestavine dodaja »6. pravila,
ki se uporabljajo za spremembo cene blaga, ki vsebujejo rok, v
katerem mora pogodbena stranka odgovoriti na prejeti pred-
log za spremembo cene blaga, ki ne sme biti daljši od 45 dni«;
pisne pogodbe v verigi preskrbe s kmetijskimi in živilski-
mi proizvodi niso obvezne, če neto vrednost pogodb med
dvema subjektoma v posameznem koledarskem letu ne pre-
seže 20.000 eurov (prej 15.000 eurov), za ta del pa morajo
Projekt »TRGOVINKO nas povezuje« sofinancirata Republika Slovenija Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz ESS+. Projekt
se sofinancira iz PEKP 2021–2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in
spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter
zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava tveganje za zdravje (ESS+).
6
WWW.TZSLO.SI
biti izdane dobavnice ali odkupni blok, razen če dobavitelj od
kupca zahteva sklenitev pisne pogodbe.
Zakon o varni hrani in krmi ureja varnost živil, krmo ter materi-
ale in izdelke, namenjene za stik z živili, v vseh fazah pridelave,
proizvodnje, predelave in distribucije, da se varuje zdravje ljudi
ter zaščitijo interesi potrošnikov, obveznosti izvajalcev dejavnosti,
postopke in pristojne organe za izvajanje tega zakona, inšpekcij-
ski nadzor ter sankcije za prekrške.
NAPOVEDUJE: V drugi polovici januarja 2026 vam
bomo oba predloga zakona podrobneje predstavili na seminar-
ju, o čemer vas bomo podrobneje seznanili v prihodnjih številkah
T-Informacij. K.F.
Razveljavitev določbe o postopku »stiening« ribjih proizvodov
Seznanjamo vas s prejetim obvestilom Uprave RS za varno hrano,
veterinarstvo in varstvo rastlin, kot sledi:
»Obveščamo vas, da je Splošno sodišče EU dne 24. septembra
2025 v zadevi T-354/24 razveljavilo določbo Delegirane uredbe
Komisije (EU) 2024/1141 v delu, ki se nanaša na pravila glede po-
stopka »stiening« pri ribjih proizvodih, zlasti pri dimljenem loso-
su. Razlog za razveljavitev je bil, da Komisija pred sprejetjem te
določbe ni pridobila mnenja EFSA, v skladu s 13. členom Ured-
be (ES) št. 853/2004, čeprav bi zaradi možnega vpliva na javno
zdravje to morala storiti. Poleg tega je sodišče izpostavilo, da v
navedeni uredbi ni podanih jasnih definicij pojmov skladiščenje”
in “zamrznjeni ribji proizvod”, ki bi določali tudi konkretno tempe-
raturno zahtevo (trenutno -18 °C).
Evropska komisija je odločila, da zoper sodbo ne bo vložila pritož-
be. Nadalje bo v zvezi s postopkom “stiening” ribjih proizvodov,
s poudarkom na dimljenem lososu, zaprosila EFSA za strokovno
mnenje. Mandat za pripravo mnenja je v postopku dokončanja,
rok za izdajo mnenja pa bo 9 mesecev od sprejema mandata. Na
podlagi mnenja se pričakuje priprava nove zakonodajne rešitve.
Do izdaje mnenja EFSA in morebitne nove ureditve ostajajo v veljavi
obstoječa pravila glede temperaturnih zahtev za transport in skla-
diščenje ribjih proizvodov, vključno z možnostjo uporabe deroga-
cij iz tehnoloških razlogov, kot to določa obstoječa zakonodaja.
Prosimo vas, da navedeno informacijo posredujete vsem zadev-
nim deležnikom in zagotovite, da se do sprejema nadaljnjih ukre-
pov uporablja veljavna zakonodaja brez upoštevanja razveljavlje-
ne določbe iz Delegirane uredbe 2024/1141.«
Vir: Povzeto po e-obvestilu Uprave RS za varno hrano, veterinar-
stvo in varstvo rastlin z dne 24. 11. 2025. K.F.
III IZOBRAŽEVANJE
Napoved prostih učnih mest za šolsko leto 2026/2027
Trgovinska zbornica Slovenije poziva delodajalce k oddaji na-
povedi prostih učnih mest, ki bodo pri vas na voljo v prihod-
njem šolskem letu - 2026/2027 za opravljanje praktičnega
usposabljanja dijakov (PUD). Na podlagi zbranih napovedi bo
TZS v nadaljevanju objavila razpis prostih učnih mest za šolsko
leto 2026/2027, ki bo dostopen na naši spletni strani.
Skladno z navedenim vas vljudno prosimo, da nam preko spo-
dnjega obrazca posredujete vaše napovedi o številu učnih
mest, ki jih želite nuditi dijakom v prihodnjem šolskem letu in
število dijakov, ki jih želite sprejeti na praktično usposablja-
nje z delom/praktično izobraževanje pri delodajalcu. Pri tem 1
učno mesto pomeni 1 delovno mesto, na katerem je lahko v enem
trenutku le en dijak.
Učna mesta lahko napoveste tako tisti, ki že imate verificirana
učna mesta, kot tudi tisti, ki teh učnih mest še nimate verificiranih
in nameravate podati vlogo za verifikacijo pogojev za izvajanje
praktičnega izobraževanja dijakov, pri čemer boste lahko sprejeli
dijake na usposabljanje, ko boste prejeli odločbo o izpolnjevanju
pogojev za izvajanje praktičnega izobraževanja dijakov na učnem
mestu. Dokumentacija za izvedbo postopka verifikacije učnih
mest je dostopna na spletni strani TZS, postopek je brezplačen.
Napoved je zgolj informativne narave in delodajalca ne zavezuje
k dejanski izvedbi predvidenega obsega praktičnega izobraže-
vanja dijakov. Razpis prostih učnih mest bo objavljen na spletni
strani TZS. Rok za oddajo obrazca »Napoved učnih mest« je
ponedeljek, 8. december 2025. N.P.
OBRAZEC - NAPOVED UČNIH MEST ZA POKLIC
ZA ŠOLSKO LETO 2025/2026
Naziv podjetja:
Naslov podjetja:
Kontaktna oseba v podjetju: E-naslov:
Število predvidenih učnih mest: Število predvidenih dijakov na učnih mestih:
Datum: Žig in podpis odgovorne osebe:
Obrazec »Napoved učnih mest« izpolnite za posamezni poklic, za katerega predvidevate, da boste ponujali učna mesta (obrazec lahko
prilagodite za en vpis podatkov podjetja in več vpisov učnih mest, lahko pa nam podatke posredujete tudi v kakšni drugi obliki, npr. v
Word-ovem dokumentu ali Excel tabeli). Obrazec/obrazce nam pošljite do vključno 8. decembra 2025 na naslov: Trgovinska zbornica
Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana ali na elektronski naslov: info@tzslo.si.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Barbara Krivic, Nika Pečevnik in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z
navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta
167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu
z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih za november 2025
Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR
Prehodni davčni podračun Referenca
60 % PP** 3,5 PP***
1.436,95 8.382,22
2.394,92
Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 222,73 1.299,24
Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 127,17 741,83
Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 349,90 2.041,07
Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 91,39 533,11
Obvezni zdravstveni prispevek* pavšalni znesek 37,17 37,17
Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 94,26 549,87
Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 7,62 44,43
Skupaj prispevki za ZZ 230,44 1.164,58
Prispevek za dolgotrajno oskrbo* 2,00% 28,74 167,64
Skupaj prispevki za ZZ in za DO SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 259,18 1.332,22
Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,88 16,76
Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 2,01 11,74
Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,86 5,03
Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,87 16,77
Skupaj drugi prisp. 5,75 33,53
PRISPEVKI SKUPAJ 614,83 3.406,82
DŠ pomeni davčna številka zavezanca
* Povprečna mesečna bruto plača za leto 2024 (PP): 2.394,92 EUR
** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2024 znaša
60 % zadnje znane povprečne letne plače: 60 % od 2.394,92 EUR =
1.436,95 EUR
*** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke pla-
ča največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145.
člena ZPIZ-2): 2.394,92x 3,5 = 8.382,22 EUR
* Višina OZP od 1. 3. 2025 dalje je določena v višini 37,17 EUR (Uradni list
RS, št. 12/25)
* Prispevek za DO se plačuje za obdobje od 1. 7. 2025 dalje
Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno
varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec
vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV
niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec
v sistem eDavki sam predložiti OPSV najpozneje do 15. dne v mesecu za
pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. dne v
mesecu za pretekli mesec.
Vir: Ministrstvo za finance, Finančna uprava RS, november 2025.
K.F.