25. 10. 2007
Trgovinska zbornica pričakuje natančno poročanje ZPS-ja
Kategorije:
Sporočila za javnostTrgovci v okviru Trgovinske zbornice Slovenije podpiramo projekt, ki ga v teh dneh predstavlja Zveza potrošnikov Slovenije z naslovom »Precenimo cene«. V okviru projekta želi ZPS preverjati posebne ponudbe izdelkov predvsem pri večjih trgovcih z namenom, kot trdi Zveza potrošnikov, bolj kritičnega pogleda do različnih promocijskih akcij in preprečevanja zavajanja potrošnikov.
Trgovinska zbornica Slovenije ob začetku projekta upa, da bodo predstavljene analize in primerjave cen potrdile prizadevanja trgovcev, da v okviru različnih oblik marketinških akcij, zniževanj cen in ostalih ugodnosti za potrošnike, želijo ublažiti rast podražitev, ki jih zaradi različnih okoliščin povzročajo proizvajalci in distributerji prehrambenih izdelkov. Predobro se trgovci zavedajo, da je domači trg dinamičen in odziven na cenovne nivoje izdelkov, domači potrošnik pa dobro osveščen in občutljiv na kakovost, ceno in dodano vrednost izdelkov.
Zato se v različnih oblikah ponudb trgovcev dnevno pojavlja kar nekaj tisoč različnih izdelkov, ki jih trgovci uspejo bodisi sami ali skupaj s proizvajalci ponuditi na trgu po ugodnejših cenah in pogojih.
Žal pa prvi rezultati projekta objavljeni na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije »Precenimo cene«, izražajo določene pomisleke pri trgovcih. Pomisleki se porajajo predvsem zaradi majhnega vzorca, ki v široki paleti vsakodnevne ponudbe ne more predstavljati reprezentativnosti vsebin, namenov in rezultatov posamičnih ali terminsko določenih akcij. Dvom se poraja tudi glede natančnosti in vsebinske primerljivosti posameznih ocenjevanih izdelkov, ki se morajo ujemati tako po teži, kakovosti kot tudi strukturi vsebovanih sestavin.
Pri opazovanju in vzorčenju ponudb je torej potrebna zelo velika natančnost, strokovnost ter določena statistična spretnost glede primernega števila vzorčnih izdelkov.
Le tako bo projekt verodostojen in objektiven informator pri obveščanju potrošnikov in širše javnosti.
V nasprotnem primeru bomo trgovci razumeli napore Zveze potrošnikov le kot namerno pogrevanje stališč, ki so bila v preteklih dneh javnosti že posredovana, z namenom blatenja trgovcev kot edinih in glavnih povzročiteljev podražitev in stisk, ki jih občutijo potrošniki z najnižjimi dohodki.
Nazaj