TRGOVINKO nas povezuje

                                                          

PROJEKT TRGOVINSKE ZBORNICE SLOVENIJE »TRGOVINKO nas povezuje«

Trgovinska zbornica Slovenije (TZS) se je v mesecu aprilu 2025 prijavila na Javni razpis za krepitev socialnega dialoga Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDDSZ) s projektom »TRGOVINKO nas povezuje«. Na podlagi sklepa MDDSZ o izboru je TZS začela izvajati projekt s 1. 8. 2025.

Projekt »TRGOVINKO nas povezuje« sofinancirata Republika Slovenija Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz ESS+. Projekt se sofinancira iz PEKP 2021–2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava tveganje za zdravje (ESS+).

Projekt »TRGOVINKO nas povezuje« je nadgradnja projekta »TRGOVINKO krepi našo usposobljenost in socialni dialog v trgovini«, ki ga je TZS izvedla skupaj s takratnim projektnim partnerjem SDTS. Zaradi evidentiranih problemov in glede na odzive udeleženih v omenjenem izvedenem projektu, se je TZS odločila, da bo v tem projektu s sistematično izvedenimi aktivnostmi dvignila kompetence zaposlenih na TZS, kot tudi pri sodelujoči organizaciji SDTS, članih TZS ter zaposlenih, članih SDTS in širši zainteresirani javnosti predvsem na področju krepitve pravne države, zagotovila trajnostno neformalno usposabljanje zaposlenih, deležnikov in širše zainteresirane javnosti na vseh ravneh ter prispevala k večji obveščenosti, usposobljenosti in ozaveščenosti vseh udeleženih v projektu o pomenu pravilnega izvajanja delovnopravne zakonodaje, mirnega reševanja konfliktnih situacij ter pomenu večje ozaveščenosti o pomembnosti varnosti in zdravja pri delu, predvsem pri starejših zaposlenih. Ker je bila blagovna znamka »TRGOVINKO«, kot sinonim za pomen učinkovitega vodenja socialnega dialoga ter varnosti in zdravja pri delu v trgovinski dejavnosti leta 2015 s strani TZS registrirana pri Uradu RS za intelektualno lastnino, bo omenjena blagovna znamka rdeča nit tudi pri tem projektu, saj je v skoraj desetih letih njene uporabe postala prepoznana tako med člani TZS, kot tudi širše. Z namenom, da bodo vsebine posameznih aktivnosti uporabne za čim širšo javnost, bo TZS ustanovila strokovno delovno skupino, katere člani bodo strokovni sodelavci TZS na projektu in predstavniki članov TZS.

Opis aktivnosti na projektu »TRGOVINKO nas povezuje«:

  • Z namenom večje institucionalne usposobljenosti in dviga kompetenc za vodenje socialnega dialoga zaposlenih na TZS, se bodo zaposleni, ne samo sodelujoči na projektu, udeleževali usposabljanj in drugih aktivnosti, ki jih bo TZS izvajala v okviru projekta. Z namenom prenosa dobrih praks na področju trga dela in vodenja socialnega dialoga se bodo strokovni sodelavci na projektu udeležili tudi treh študijskih obiskov pri Slovenskem deželnem gospodarskem združenju v Trstu, pri danskem združenju delodajalcev (Confederation of Danish Employers) in pri evropskem trgovskem združenju EuroCommerce v Bruslju. Študijski obiski bodo tako s prenosom dobrih praks iz tujine prispevali h krepitvi usposobljenosti socialnih partnerjev za vodenje socialnega dialoga na vseh ravneh.
  • Z namenom dviga kompetenc ciljnih skupin in širše zainteresirane javnosti za krepitev pravne države, vseživljenjskega učenja in boljšega upravljanja raznolikosti delavcev ter kot podlaga za vodenje socialnega dialoga na vseh ravneh, s posebnim poudarkom na trgovinski dejavnosti, bodo v sklopu projekta izvedene 4 analize, in sicer dve analizi poslovanja v trgovinski dejavnosti v primerjavi s celotnim gospodarstvom, »Trgovinski odsev« in Analiza trgovine na podeželju in v odročnejših krajih. Vse naštete analize bodo objavljene na spletni podstrani projekta, rezultati pa bodo služili dvigu kompetenc in znanj zaposlenih na TZS pri njihovem delu v različnih delovnih skupinah, ustanovljenih predvsem v okviru ESS, zaposlenih pri članih TZS, ciljnim skupinam in širši zainteresirani javnosti.
  • Izvedenih bo 10 usposabljanj in 2 problemski konferenci. Štirikrat bodo izvedena usposabljanja v štirih različnih krajih RS, in sicer v Ljubljani, Novem mestu, Mariboru in Sežani, ki bodo v prvi vrsti namenjena trgovskim poslovodjem s ciljem njihovega pravilnega izvajanja delovnopravne zakonodaje v praksi, eno usposabljanje, ki bo izvedeno v Ljubljani pa bo namenjeno dvigu kompetenc za kolektivno dogovarjanje in vodenje socialnega dialoga. V okviru »TRGOVINKO-ve male šole delovnega prava« bo izvedenih 5 spletnih usposabljanj, vsebinsko vezanih na delovna razmerja, vseživljenjsko učenje ter varnost in zdravje pri delu. Izvedeni bosta tudi dve problemski konferenci malih trgovcev in zadrug, in sicer v Ljubljani. Z usposabljanji bo dosežen cilj dviga kompetenc ciljnih skupin za krepitev pravne države, vseživljenjskega učenja, medgeneracijskega prenosa znanj in boljšega upravljanja raznolikosti delavcev. Projekt bo z namenom doseganja navedenih ciljev predstavljen na 3 Strateških konferencah o trgovini.
  • Pripravljeni in izdani bosta 2 publikaciji. V e-obliki bodo izdane Smernice za izvajanje Direktive o preglednosti plačil v praksi, in priročnik »TRGOVINKO nas povezuje«, ki bo vseboval povzetek vsebine izobraževanj, usposabljanj, opravljenih analiz in drugih vsebinskih aktivnosti. Obe publikaciji bosta objavljeni in vsem zainteresiranim dostopni na spletni podstrani projekta. Aktivnosti bosta prispevali k dvigu kompetenc za zagotavljanje enakosti spolov ter splošnemu dvigu kompetenc na področju izvajanja zakonodaje in vodenja socialnega dialoga.
  • V okviru projekta se bodo ves čas izvajanja projekta izvajale aktivnosti, vezane na KPDTS. Aktivnosti se bodo nanašale na pravilno izvajanje KPDTS v praksi ter opredelitve vsebin za novo KPDTS. Aktivnosti bodo prispevale k sodelovanju socialnih partnerjev, krepitvi njihovih kompetenc, izmenjavi izkušenj med generacijami ter h krepitvi socialnega dialoga v trgovinski dejavnosti.

V okviru projekta bodo vzpostavljene spletna podstran projekta, »TRGOVINKO-va delovnopravna e-klepetalnica, ki bo namenjena svetovanju vsem zainteresiranim o vsebinah, ki jih zasleduje projekt in »TRGOVINKO-v e-vprašalnik«, ki bo namenjen izvajanju anket med deležniki in širšo zainteresirano javnostjo glede vsebin, ki se bodo izvajale na projektu. Informiranje o aktivnostih na projektu bo potekalo preko glasila T-Informacije, spletne strani in e-novičnika TZS, družbenih omrežij, informiranje širše javnosti pa s pripravo sporočil za javnost in objavami v medijih, ter v okviru Strateške konference o trgovini.

Osnovni podatki o projektu:

  • Upravičenec: Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, 1000 Ljubljana, e-naslov: info@tzslo.si, telefon: +386 1 5898 212/213
  • Trajanje projekta: od 1. 8. 2025 do 31. 1. 2028
  • Vrednost projekta: 207.900,00 EUR
  • Kontaktne osebe na projektu:
    • Barbara Krivic, vodja projekta in pravna svetovalka TZS
    • Nika Pečevnik, pravna svetovalka TZS
    • Primož Gorenc, ekonomski svetovalec TZS

Vabljeni k sodelovanju v aktivnostih projekta!

 

TRGOVINKO-va delovnopravna e-klepetalnica

Imate kakšno vprašanje za nas - pišite nam v TRGOVINKO-vo delovnopravno e-klepetalnico.

Pišite nam

 

Sporočila za javnost:

Trgovinska zbornica Slovenije je začela izvajati projekt "TRGOVINKO nas povezuje"

TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice:

35. TRGOVINKO-va delovnopravna klepetalnica

 

BREZPLAČNA USPOSABLJANJA »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini«:

Ljubljana – 29. september 2025

29. septembra 2025 je v Ljubljani v okviru projekta »TRGOVINKO nas povezuje« potekalo prvo od štirih brezplačnih usposabljanj z naslovom »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini«, ki ga je TZS organizirala v sodelovanju s Sindikatom delavcev trgovine Slovenije. Na usposabljanju sta predavateljici, Barbara Krivic, pravna svetovalka TZS in vodja projekta ter Tina Skubic, predsednica SDTS predstavili zakonodajne podlage ter izkušnje iz prakse na zadevnih področjih. Predstavitvi je sledila razprava, v kateri so sodelujoči postavljali vprašanja in podajali svoje izkušnje. Dogodek je bil prvenstveno namenjen poslovodjem/poslovodkinjam, vsem prodajalkam in prodajalcem ter vsem, ki se v praksi srečujejo z razporejanjem delovnega časa in ročnim premeščanjem bremen. Usposabljanja v Ljubljani se je udeležilo 25 udeležencev.

Program usposabljanja v Ljubljani

Ppt predstavitev TZS

Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini - Ljubljana, 29. 9.

Novo mesto – 6. oktober 2025

Drugo od štirih brezplačnih usposabljanj v okviru projekta »TRGOVINKO nas povezuje« z naslovom »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini« je potekalo 6. oktobra 2025 v Novem mestu. Udeležilo se ga je 18 udeležencev.

Program usposabljanja v Novem mestu

Ppt predstavitev TZS

Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini - Novo mesto, 6. 10.

Maribor – 15. oktober 2025

Tretje od štirih brezplačnih usposabljanj v okviru projekta »TRGOVINKO nas povezuje« z naslovom »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini« je potekalo 15. oktobra 2025 v Mariboru. Udeležilo se ga je 35 udeležencev.

Program usposabljanja v Mariboru

Ppt predstavitev TZS

Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini - Maribor, 15. 10.

Sežana – 20. oktober 2025

Zadnje od štirih brezplačnih usposabljanj v okviru projekta »TRGOVINKO nas povezuje« z naslovom »Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini« je potekalo 20. oktobra 2025 v Sežani. Udeležilo se ga je 21 udeležencev.

Program usposabljanja v Sežani

Ppt predstavitev TZS

Pravilno razporejanje delovnega časa in ročno premeščanje bremen v trgovini - Sežana, 20. 10.

 

Analiza poslovanja slovenske trgovine v letu 2024

Analiza poslovanje slovenske trgovine v letu 2024